Vanaf zaterdag 23 september zal gedurende één à twee weken de tweede klant tevredenheidsmeting plaatsvinden in alle locaties van Bibliotheek Leidschendam Voorburg. Dit onderzoek is een vervolg op het tevredenheids onderzoek dat eind 2003 werd gehouden.
Uit het onderzoek in 2003 kwamen diverse punten waarop de bibliotheek haar dienstverlening kon verbeteren en hier is de afgelopen tijd dan ook hard aan gewerkt. Het huidige onderzoek zal aantonen in hoeverre de bibliotheek hierin is geslaagd. Ook met dit onderzoek wil de bibliotheek achterhalen hoe haar klanten over de dienstverlening denken. Het gaat dan om tevredenheid over de collectie, activiteiten en andere aspecten van de dienstverlening. Verder komen ook onderwerpen als sfeer en behulpzaamheid van het personeel aan bod.
Bezoekers van de bibliotheek zullen tijdens openingstijden door speciale gastheren en – vrouwen gevraagd worden een enquêteformulier in te vullen. Nieuw is de keuze tussen het digitaal invullen op de pc en het niet digitale, gewoon op papier. Als dank voor het invullen ontvangen alle deelnemers een presentje. Begin 2008 wordt de uitslag verwacht.