Zondag 3 februari 11.00 uur
Carnavalsmis in St.Laurentiuskerk te Stompwijk / Gaandrië
Zondag 3 februari is het weer zover. Terwijl heel Zuid Nederland zich in het Carnaval stort, gaat het leven boven de rivieren ogenschijnlijk gewoon door. Niets is echter minder waar. Ook in Stompwijk – een katholieke enclave wordt uitgebreid Carnaval gevierd. De carnavalsvereniging “De Gaanders” bloeit als nooit tevoren. Feesten kunnen ze wel in Stompwijk. Naast de zomerse activiteiten tijdens de “Stompwijkse Paardendagen” en “Casema Summerland” is het “Carnavalsfeest” in de winter een niet meer weg te denken spektakel. Dit jaar gaat de 35e editie van start met als motto “Net als in de film”. Traditie is dat na afloop van de carnaval de Prins wordt toegevoegd tot de garde van Oud prinsen. Een 15 tal jaren terug werd het idee opgevat om met deze Oud prinsen een gelegenheidskoor op te richten. Een prima idee, wat vanaf de eerste keer direct aansloeg. Naast een repertoire feestliederen wat in bejaardencentra in de omgeving wordt opgevoerd, wordt op carnavalszondag ook de mis in de kerk verzorgd. Het is een moment van bezinning tijdens al dit feestgedruis, alhoewel de humor bij “het gebed van de nar” en sommige liedjes anders doen vermoeden. Het is juist die combinatie die deze mis uniek maakt. Met het gestaag groeiende koor, wordt ook meer en meer aan de kwaliteit gewerkt en wordt dit onderdeel van het Stompwijkse carnaval serieus door de Oud prinsen opgepakt. Wekenlang wordt er van tevoren geoefend. Het resultaat mag er alleszins zijn. Als u zich eens willen laten verrassen? Kom dan zondag 3 februari om 11.00 uur naar de St.Laurentiuskerk in Stompwijk.
PR commissie Oud Prinsen van Gaandrië