Rock & Roll op Terschelling

Vrijdag 30 augustus was het zover, 22 personen v.d. Rockin’ People groep verzamelen om 12.30 uur in Harlingen voor een weekend Rock & Rollen op Terschelling. Na 2 uur varen komen we op Terschelling aan en moeten dan nog 13 km. fietsen naar de andere kant van het eiland. Heel fijn voor Wout en Mieke. Na de ervaringen van de vorige keer, hebben we voor Paul een kussentje voor op het zadel meegenomen. Dit keer geen blaren voor hem, de volgende keer ook twee kussentjes voor Wout en Mieke. Onderweg de eerste en tevens laatste lekke band, zodat Leo en Sjaak ieder een persoon achterop kregen. Vrijdagavond wordt de barbecue aangestoken, uitstekend verzorgd door Wim en Annie. Na het eten naar de laatste koffiestop voor Ameland oftewel strandtent Heart Break Hotel. Diverse personen hebben nog aan skinny dipping gedaan. We waren op tijd voor een optreden van Elvis. Annemarie viel als een blok voor Elvis en later van haar fiets toen we in de kleine uurtjes terug gingen. Sjaak vertelt nog een verhaaltje voor het slapen gaan over schapen en geiten. Hij vertelde dat zo levensecht dat we ‘s nachts nog een schaap op de gang hoorden.
Zaterdagochtend 10.00 uur ontbijt met gebakken eieren door meesterbakker Koos gebakken. Zaterdag is De Dag, alles in het teken van de R&R. ’s Middags op verkenning in Midsland, kraampjes met kleding, muziek op straat, dansdemo’s oude auto’s uit de 50 / 60 jaren. Sigrid koopt nog een nieuwe jurk voor een zeer schappelijke prijs, zoiets vind je niet meer. Het weer werkt perfect mee. Om 17.00 uur verzamelen, om ons om te kleden voor de groepsfoto en om helemaal in stijl te gaan eten, helaas niet met z’n allen, dat was niet meer mogelijk. Fred weet van geen ophouden met eten bij Hessel en moet van Greet stoppen. ’s Avonds zien we elkaar weer in Midsland waar in elke kroeg of restaurant een
R&R band optreedt. Bijna iedereen is op de dansvloer geweest (alleen Helmi niet) en Sjaak weet ’t nu niet meer. Niet meer tellen, maar “ik doe het op gevoel”. In discotheek the Wyb ging Edwin uit z’n dak en scheurde uit zijn broek. Simon is op CD jacht geweest en is geslaagd. Er waren R&R groepen uit het hele land. Tussen Rockin’People uit Stompwijk en Let’s Swing uit Groningen ontstond een vriendschappelijke strijd. Om en om werd er gedanst en alles uit de kast gehaald, uitslag Rockin’People – Let’s Swing 3-1. De laatste bus om 2.26 uur bracht ons allen terug, nog even napraten en dan slapen. Zondagochtend 10 uur ontbijt. Jeanette en Marlene hebben de koffie al klaar. 10 Personen gaan deze dag naar huis, dus koffers pakken en kamer schoonmaken. Nog even naar het Heart Break Hotel voor de koffie en de zon. Ilona en Willem wilden nog samen in een duinpannetje liggen, maar daar is niets meer van gekomen. Op naar de boot, Ed wilde ze nog uitzwaaien, maar was te laat. Ze hadden een boot eerder genomen. De achterblijvers zijn gaan fietsen, koffie met gebak bij Strandtent Paal 14. Edwin hangt ‘m nat weg, maar met zo’n heerlijk zonnetje, zo weer droog. Voor het eten nog een borrel in de tuin, waar Paul de skelter en driewieler ontdekt, en al z’n energie kwijt kan. Een grote pan nasi en ijs toe gaat er zeker in. Sigrid keek Paul aan en zei “het leven was een feest totdat ik jou zag”, we weten niet of de buikpijn van het vele eten of van het lachen kwam. De afwas is een makkie met zo’n afwasmachine. Christel hoorde dat zij een kaart voor Bruce Springsteen heeft en haar dag kan niet meer stuk en wij hebben dat geweten. ‘s Avonds wederom naar het Heart Break Hotel. Elvis verscheen wederom aan ons, maar Annemarie was helaas al naar huis. Syltje en Schylgje lijken qua uitspraak op elkaar, maar smaken totaal anders, dat weten we nu uit ervaring. De laatste uren breken nu ook voor ons aan. Nog even nabespreken aan tafel, de amaretto moet op. Fred wordt opgepoetst met antiekwas maar Sigrid kan het niet meer volgen. Bedtijd dus.
Maandag 6.30 uur, Kees maakt ons wakker, we gaan naar huis. Ontbijten, inpak-ken, schoonmaken en de laatste controle. Eén kamer is zondag niet goed schoon-gemaakt. (douche en toilet moesten ook schoon) Met de bus naar de boot, met de boot naar de auto, met de auto weer naar huis.
Het zit er weer op, iedereen bedankt voor zo’n gigantisch gezellig weekend.
Marnix en Monique, jammer dat jullie op het laatst niet mee konden. Er is zoveel gebeurd, we kunnen niet alles vertellen, er zijn dingen die we onder ons houden zoals……… ! Voor info www.Fpotlood.nl