Inwoner hoeft niet meer in rij te staan bij gemeente Of u nu een rijbewijs of een parkeerontheffing wilt aanvragen. Bij de gemeente Leidschendam Voorburg hoeft u niet meer in de rij te staan. Dat is de boodschap van de communicatiecampagne van de gemeente die volgende week van start gaat. Het doel is om de digitale dienstverlening en het werken op afspraak nog eens extra onder de aandacht te brengen bij de inwoners. Burgemeester Van Haersma Buma: “Als gemeente werken we constant aan het optimaliseren van onze dienstverlening. Dat men bij ons niet meer in de rij hoeft te staan is hier een voorbeeld van. En dat willen we graag vertellen”.
Digitale dienstverlening
De gemeente Leidschendam Voorburg werkt al geruime tijd aan het uitbreiden van haar digitale dienstverlening. Niet alleen omdat dit een ambitie is van het gemeentebestuur, maar met name omdat steeds meer inwoners het prettig vinden om bepaalde zaken vanuit huis af te handelen. Via het digitale loket op www.leidschendam voorburg.nl kunnen steeds meer gemeentelijke zaken volledig digitaal afgehandeld worden. Op een tijd die de inwoner het beste uitkomt. Voorbeelden hiervan zijn het aanvragen van een afschrift GBA, uittreksel geboorteregister en het indienen van een bezwaarschrift. Een bezoek aan het Servicecentrum is dan niet meer nodig. Men regelt het allemaal vanuit huis met een paar drukken op de knop. Zonder ook maar één moment in de rij te staan.
Afspraak maken
Voor sommige producten en diensten is een bezoek aan het Servicecentrum nog onvermijdelijk. Bijvoorbeeld voor het aanvragen van een rijbewijs of paspoort. Maar ook hiervoor hoeven de inwoners van de gemeente Leidschendam Voorburg niet meer in de rij te staan. Voor veertig producten en diensten kan men namelijk een afspraak maken. Digitaal via www.leidschendam voorburg.nl of telefonisch via het Meld en Informatiecentrum, telefoon (070) 3009 000. Inwoners bepalen dus zelf op welk tijdstip ze langs willen komen. Het werken op afspraak levert de klant een dubbele tijdswinst op. Niet alleen hoeft men niet meer in de rij te staan, maar men wordt ook sneller geholpen. De medewerkers van het Servicecentrum kunnen zich zo namelijk beter voorbereiden op de vraag van de inwoners.