Donderdag 14 november 20:00 – 22:00 uur
Theater Ludens, Voorburg
De Bibliotheek aan de Vliet heeft Bas Haring, volgens tijdschrift Living “de Jamie Oliver van de filosofie”, uitgenodigd om te spreken over Duurzaamheid. Veelvoorkomende vragen en onderwerpen die in de samenleving spelen omtrent duurzaamheid worden besproken. Hij doet dit op een frisse en toegankelijke manier om het begrijpelijk te maken voor iedereen.
“Ik spreek iedereen op dezelfde manier aan: kleuters, hoogleraren, pubers. Ik denk dat dat helpt zaken begrijpelijk te houden.” – Haring
Filosofische boekenwandeling rond thema ‘Verlangen’
Karlien van Haagen neemt u op vrijdag 15 november mee op een wandeling in Voorburg om u te laten beleven wat de natuur in u oproept als u mooie uitspraken leest van bekende schrijvers, dichters of filosofen. Het thema van de wandeling is ‘Verlangen’.
Wandelt u mee?
De wandeling is op vrijdag 15 november en begint om 10.30 uur vanuit de bibliotheek in Voorburg. Rond 12.30 uur bent u weer terug.
U kunt voor beide activiteiten een kaartje kopen op
www.bibliotheekaandevliet of aan de balie in de bibliotheek.
De bibliotheek zit nu eindelijk in het Kulturhus. Er staan meer boeken dan in het Dorpshuis. De boeken worden nu regelmatig vervangen voor andere boeken.
Onderstaande tijden zijn de uren waarin de bibliotheek in het Kulturhus bemand is. Natúúrlijk kunt u een boek lenen voor elke leeftijd. Maar weet u dat ook een fijn tijdschrift of film te leen is? En, als het hier in het Kulturhus niet is kunt u altijd reserveren…. Of, en dat vinden wij óók heel gezellig…gewoon eventjes een ‘time-out’! Wij, de vrijwilligers, zijn er voor advies maar óók voor ‘het praatje’ en de koffie!!
Vanaf maandag 2 september heeft de bibliotheek in het Kulturhus nieuwe openingstijden. De bibliotheek is voortaan op elke werkdag één uur geopend. Er is dan een vrijwilliger aanwezig waar u met al uw vragen terecht kan.
Na veel gepraat is het nu toch eindelijk gebeurd. De bibliotheek is verhuisd vanuit het Dorpshuis naar het Kulturhus. Afgelopen vrijdag is de eerste dag in het Kulturhus gevierd met koffie en taart.
En voor de allerkleinsten zijn er prentenboeken. Hoe heerlijk is het om als oma of opa met je kleinkind langs te komen. Wist u trouwens dat u ook boeken of andere materialen vanuit de enorme collectie van de bibliotheken kunt reserveren? Als u dat doet kunt u het gereserveerde artikel in de bibliotheek in het Kulturhus ophalen.