Stompwijkse vriendinnen in Spanje

Hier is het beloofde verslag van de Stompwijkse vriendinnen die 4 dagen naar Spanje gingen. Om 3.45 uur héél vroeg in de morgen stond bij Jos Luiten de voordeur al open omdat daar de verzamelplaats was. Cock v.d. Goes, Gerard Suyten en Piet v.d. Arend brachten ons naar de vertrekhal op Schiphol. Daar hebben we afscheid genomen van de mannen en toen kon het feest beginnen. We waren echt met vriendinnen onder elkaar. Om 7 uur gingen we de lucht in en de vliegreis ging heel voorspoedig, na 2 ½ uur zijn we weer op het vliegveld van Alicante geland. Het is niet te geloven hoe we daar zijn ontvangen, Joke en Aad, Janny en Gerard van Rijn (die waren daar op vakantie) stonden ons op te wachten met een spandoek met de tekst. “Stompwijkse girls welkom in Spanje”, héél leuk!
Vier auto’s brachten ons na een rit van een klein uurtje naar het huis van Joke en Aad. De koffie stond daar klaar, ook ’n tafel met allerlei lekkers en de cham pagnefles werd ontkurkt. ’s Avonds was er tafel voor 16 personen gereserveerd in ’n heerlijk restaurant. Daar zaten we niet alleen als Stompwijkers, aan ’n tafel voor 2 personen zaten Ed en Bea van Bemmelen, die waren daar op vakantie.Na ’n korte nacht in 3 appartementen kwam de volgende dag een ontbijt buiten de deur met witte bonen in saus en worst en ei, dat was wel erg veel! Joke en Janny kwamen ons weer ophalen. Riet en Bep reden daar ook met auto’s. Zo zijn we een tocht gaan maken naar ’n geweldig deel van Spanje. Na ’n lekkere lunch onderweg kwamen we bij de dochter van Joke die daar ook woont met haar 2 kinderen. Daar was het welkom net zo warm.’s Avonds zijn we naar ’n Spaanse show geweest met een fijn diner erbij. Dat alles duurde tot diep in de nacht, dus het slapen was van korte duur, dat doen we thuis maar weer. De volgende dag weer een ontbijt buiten de deur en daarna naar het strand want we moesten alles meemaken.. Lekker zonnen op ’n bed of onder de parasol en in zee zitten om weer af te koelen. Lunch op het strand met lekkere pizza’s. ’s Avonds stond er weer ’n tafel voor 16 personen klaar, heerlijk op het terras. Daar hebben we weer tot in de kleine uurtjes gezeten. In het appartement van Jeanne, Trees, Jos en Annie was de bar als we even tot rust moesten komen. Er werden veel herinne ringen opgehaald en heel wat afgelachen. Vier lange dagen met ’n groot deel van de nacht, dat lijken er wel acht. Maar aan alles komt een eind, dus ook aan deze dagen. De colonne auto’s bracht ons weer naar het vliegveld in Alicante. Er werd stevig afscheid genomen en na ’n goede vlucht kwamen we weer om 23.40 uur op Schiphol aan. De mannen die ons hadden weggebracht kwamen ons ook weer ophalen, geweldig geregeld! Over regelen gesproken, “Om reizen en feesten goed te laten verlopen, stevig aanbevolen Jos en Trees v. Santen” en het komt in orde. Het is niet te verwoorden, hoe leuk het was. Nu zijn we allemaal + 65 jaar, maar als we 80 zijn hopen we dit nog te weten.