Gewichtige zaken

Daar kunnen we deze week kort over zijn. Eén ei is geen ei, twee is een half ei (heb ik nooit begrepen). Drie ei is een paasei. En die heb ik veel te veel gezien, waar je komt liggen ze; bij de kassa, op de afdeling, paasbroden van werkgever, die lekker met spijs. Nog een gekregen, ook overheerlijk, extra lekker met roomboter en poedersuiker. Allerlei soorten paaseitjes uit de suup, met cappuccino, praliné, mokka en amandelen. En alles even proeven natuurlijk. Gekookte eieren, gevulde eieren, gevulde magen. Ik laveer tussen paasontbijt met gekookte eieren, gourmet, high tea, weer een paasontbijt met een super omelet met actieve eierzoekactie in pastoors bos en dan nog de restjes wegwerken van de overgebleven restjes, omdat er altijd teveel wordt ingekocht. Ik heb mijn bijdrage geleverd aan het record van paasinkopen van 680 miljoen!
Kortom, ik heb er voor aanstaande week een zwaar hoofd in. Vorige week gelukkig ietsje minder, maar ik denk nu al aan die minirok, sneeuw of geen sneeuw. Mijn naam is haas.

Petra Oliehoek van Es