Weekendkamp

Team Indeling  29e  weekendkamp op 30 en 31 mei 

Thema; Bonte Beestenboerderij

In totaal hebben we meer dan 80 inschrijvingen gekregen voor het 29e weekendkamp. Een mooi resultaat waarmee we 10 teams kunnen samenstellen. Gelukkig hebben we weer 20 vaste leiders kunnen vastleggen die de kinderen zullen begeleiden tijdens de Bonte Beestenboerderij. Daarnaast zijn er veel meer medewerkers voor jullie in de weer tijdens het kamp, zoals de catering, bouwploeg en de losse leiders. De verhouding is bijna 2 kinderen 1 begeleider. Chapeau voor deze ondersteuning, zonder jullie medewerking kunnen we dit niet organiseren.

Kinderen, het is nu de bedoeling dat jullie goed gaan nadenken, hoe jullie openingsoptreden eruit gaat zien. Tenslotte is een goed begin, het halve werk. Voor de opening hebben we een speciale jury weten te strikken om jullie een cijfer te geven. Zoals eerder gemeld, Italiaanse omkoop praktijken willen we niet hebben, maar de jury een beetje ‘lekker’ maken is wel toegestaan. Tevens wordt ieder team verzocht een mascotte te maken, die als joker ingezet kan worden.

Na de opening zal het gehele kamp in het teken staan van alles rondom ‘het echte boerenleven’ op de boerderij. Trekker- en kruiwagenrace zullen niet ontbreken, maar ook zullen de muizen en spinnen zullen verjaagd moeten worden. Wie haalt de kip van het nest om de eieren te kunnen graaien? ‘We smelten de kazen’ en ‘met de assen door de plassen’. Da’s mooi man!.

Ook het primitief koken gaan we met z’n allen doen, een speciale (vak) jury zal de gemaakte gerechten komen proeven. Bedenk alvast maar een lekker gerecht wat je zou willen koken. De dames van de catering zullen langs komen om de ‘plats du jour’ te proeven. Haute cuisine dus, op de boerderij !

Zoals gewoonlijk zullen de patatjes niet ontbreken en slapen we weer in de tent op het veld. De gebruikelijke ingrediënten voor een spannend, leuk en enerverend weekendkamp.  De jongsten zullen in de kleedkamers slapen.

 

Voor meer info raadpleeg ook de website www.weekendkampstompwijk.nl

 

Leiders vergadering

Alle leiders (maar zeker de vaste leiders) worden verzocht aanwezig te zijn op de instructie avond. De vergadering zal plaatsvinden komende donderdag 15 mei in de kantine van Stompwijk ’92. Alle leiders worden verzocht om 20.30uur aanwezig te zijn, voor de special ‘briefing’ van de staf. Oftewel de instructie vooraf aan het kamp. Ondanks de jarenlange ervaring, die jullie hebben, wordt iedereen verzocht aanwezig te zijn. De staf heeft een aantal nieuwe ideeën uitgewerkt vandaar dat een korte instructie hierover, van belang is.

Groetjes van de weekendkampstaf:

Sanne, Margreet, Jeroen, Sjors, Wendy, Jokelien, Monique, Rachelle en Peter