Doen jullie mee?
Vorige week vroegen wij u om een stukje te schrijven over hoe u het leven met het Corona virus ervaart. We willen daar graag een boekje van maken om later nog eens terug te kunnen lezen, het jaar 2020 zou zomaar de geschiedenis boeken in kunnen gaan en hoe mooi zou het zijn als ons boekje daar ook bij zou zitten?
We hebben inmiddels al een aantal stukjes ontvangen maar er kunnen er nog veeeeeeel meer bij. We hopen dan ook dat u massaal in de pen klimt of achter de computer gaat zitten en ons laat weten wat deze periode met u doet. Dat hoeft niet alleen maar negatief te zijn, hoewel dat misschien de boventoon voert, maar er komen ook veel positieve dingen voort uit het virus. De saamhorigheid, allerlei initiatieven, we maken met elkaar muziek, de paashaas verschijnt ineens ten tonele en iedereen let een beetje op iedereen. We hopen dan ook dat u ons laat delen in uw gevoelens. Dat mag anoniem maar ook gewoon met naam en toenaam!
Tegenover uw deelname staat een kleine attentie, wat dat is dat houden we nog even geheim, spannend……. Alleen daarom al zou ik zeggen, doe mee!
U mag uw bijdrage mailen naar Trees op tvvstompwijk@live.nl of even een belletje geven naar Aad op 06-14987261, dan springt hij op zijn fiets (geen straf met dit weer) en komt uw bijdrage ophalen.
Alvast bedankt!!
Namens het bestuur van de Ouderen Soos Stompwijk,
Agnes, secretaris
p.s. Ook mag u nog steeds bellen naar Agnes op 06-43412445 om even een praatje te maken of elkaar een hart onder de riem te steken.
Ik ben op zoek naar tuinhekjes voor mijn voortuin heeft er iemand nog wat staan (ter overname) Ik zoek 3 van 2 meter of 1 van 2 meter en 1 van 4 meter lang en1 van3 meter deurtje 90 cm lang. Hoogte mag 60 of 80 zijn.
Ter gelegenheid van Koningsdag/Woningsdag werd om 10 uur door verschillende leden van de fanfare het Wilhelmus gespeeld. Stefan Turk stond op het kruispunt
van Dotterbloem, Zwanenbloem en Pinksterbloem.
Ik was elf jaar toen u geboren werd en we werden in de klas hiervan op de hoogte gesteld. We kregen een beker cadeau. Ik was in die tijd toch al jaloers op veel van mijn klasgenootjes die een broertje of zusje kregen en ik niet. En dat waren ‘gewone’ jongens en meisjes en zeker geen prinsjes.
Vorige week heeft de zanggroep van Carmen een thuiswedstrijd gezongen in de bloemenbuurt van Stompwijk. Dit werd helemaal in Zoeterwoude gehoord en ze werden direct uitgenodigd om ook bij hen een serenade onder het balkon te geven. Nu worden er wekelijks 24 Dorpskettingen in Emmaus bezorgd, omdat er veel oud-Stompwijkers wonen. Voldoende draagvlak om aan deze oproep gehoor te geven. En ook dit optreden werd muzikaal ondersteund door BeltMusic, waarvoor onze dank natuurlijk weer uitgaat naar Vlietwensen. We konden in ieder geval een muzikale wens in vervulling laten gaan. Ook nu veel gepuzzel om aan de coronanorm te voldoen, zodat er met 3 personen gezongen mocht worden, wel waren er 10 microfoons opgesteld en afgesteld, wat een vak apart is.
Er was een flinke afstand te overbruggen met de ’slotgracht’ er tussen. Sommige teksten kregen ineens een andere lading, zoals het liedjes van de Beatles: I want to hold your hand. Want dat is iets wat we juist in deze tijd nodig hebben, een hand of arm om je heen. Of het liedje van Karin Bloemen over Lef: Iedere dag heb je opnieuw de keus, ren je door of gooi je rigoureus, je bestaan overhoop, weg de onzin, het gejaag een het gedoe.
Dan nog een woord van dank aan Jona van der Meer, vandaag de koningin van Stompwijk, zij had vandaag haar rood, wit, blauwe was buiten gehangen en ze was de noodleverancier van het stoepkrijt. Dankzij haar krijt kon er een mooie hinkelbaan uitgezet worden door Eva Oliehoek.
Voor de derde week op rij, werden we in de straat gezellig bezig gehouden, nu met draaiorgel muziek. Vroeger zag je, vooral in Den-Haag (waar ik woonde) bijna iedere week een draaiorgel in de straat, waarvan de draaiers al rammelend hun centen bakje ophielden. Tegenwoordig moet je meestal wachten tot de jaarlijkse kermis of zo. En nu nog een jaartje langer
vanwege het corona virus.
Namens Daan, wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de prachtige kaarten, die hij ter ere van zijn 6e verjaardag mocht ontvangen. Hij heeft er boven de 50 (!) gekregen. Op de foto’s zijn ze niet allemaal te zien, er zijn kaarten, die hij zelfs nog ná zijn verjaardag kreeg. Op deze manier, kreeg zijn verjaardag toch iets bijzonders. Nu ga ik ze in een plakboek plakken, zodat hij voor altijd een herinnering heeft aan zijn 6e
verjaardag in corona tijd. En natuurlijk een herinnering aan de mensen, die zo lief waren en de moeite hebben genomen om hem te feliciteren door middel van een super leuke kaart.

