De eerste week van de nieuwe Bles

Afgelopen week heeft de Bles zijn eerste week in nieuwe stijl beleefd. Dat ging gepaard met heel veel hoogtepunten, veel leerpunten en helaas ook enkele dieptepunten. Voor ons bedrijf is de nieuwe bedrijfsformule erg afwijkend van de formule van het oude bedrijf. Om het nieuwe bedrijf de kans te geven om te wennen aan de nieuwe bedrijfsformule hebben we nauwelijks meer promotie gemaakt dan het magazine. Op deze manier kunnen we met elkaar uitvinden tot aan de carnaval hoe alles werkt. Het magazine bleek echter al voldoende te zijn om gedurende de gehele week aanzienlijk wat mensen te mogen ontvangen. Zowel overdag voor een koffie of een lunch als ’s avonds voor een diner of een borrel. Gedurende deze dagen hebben we veel enthousiasme bij onze gasten geconstateerd, veel complimenten mogen ontvangen en ook heel erg veel geleerd. We hebben immers een nieuw menu, nieuwe kassasystemen, nieuwe medewerkers, nieuwe openingstijden, etc. etc. en dat maakt dat we onze draai nog wat beter moeten gaan vinden.

Over het algemeen kijk ik terug op een succesvolle en zeer veel belovende eerste week die, met uitzondering van zondagavond, erg goed verlopen is. Zondagavond zaten we echt bomvol. Zowel het restaurant als de brasserie en de sportsbar. Hierdoor hebben een aantal mensen te lang op hun eten moeten wachten. Daarnaast bleek er zo hier en daar nog wat gebrek aan ervaring te zijn bij het bediend personeel. Ik vind het spijtig dat een deel van onze gasten hierdoor een minder plezierige avond beleefd hebben en mijn team en ik hebben van deze avond wel erg veel geleerd. We doen ons uiterste best om alle verbeteringen zo snel mogelijk te realiseren, zodat we kunnen garanderen dat niet alleen de meerderheid, maar écht iedereen een topavond beleeft bij een bezoek aan de Bles.

Jeroen de Gier