Alle berichten van administrator

IJsclub Nut en Vermaak

IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’

 Goede tijden bij pupillenkampioenschap

Afgelopen weekend werd in Den Haag gestreden om het Zuid-Hollands kampioenschap voor pupillen. De 40 snelste jongens en meisjes pupillen van het gewest waren hiervoor uitgenodigd, waaronder 2 Stompwijkse deelnemers: Erben van der Lans en Iris de Haas.

Hoewel beiden niet meestreden om de podiumplaatsen konden ze zeer tevreden huiswaarts keren met nieuwe persoonlijke records.

Erben werd in het eindklassement 22e. In zijn 1e 500 meter scoorde hij met 52.60 een p.r. (ruim een halve sec. sneller dan zijn oude toptijd). In zijn 2e rit kwam hij met 53.09 niet aan zijn eerste tijd, maar bleef hij wel onder zijn oude p.r.

Iris werd 28e en zij wist tot 2x toe haar beste tijd te verbeteren. In haar eerste rit klokte ze 53.02, waarmee ze meer dan 1 sec van haar beste tijd afhaalde. In haar 2e rit ging het zelfs nog iets sneller. De 52.90 betekende ook promotie naar de categorie pupillen 1.

 

ZHK Pupillen

500m

500m

klassement

Erben van der Lans

52.60 pr

53.09

22e

Iris de Haas

53.02 pr

52.90 pr

28e

Tjilde Bennis kwam in Utrecht in actie bij de regioselectie 1000 meter NK Afstanden. Tjilde klokte 1.28.76 en werd hiermee 22e. Hiermee is ze helaas uitgeschakeld voor het NK.

 

Overzicht uitslagen Uithof 22-29 december

Zie onze PDF

Districtsselectie actief in Inzell

 

Inzell 26-28 dec

500m

1000m

500m

1000m

Edward Jansen

41.38 pr

1.22.33 pr

41.26 pr

1.21.33 pr

Ferdinand Jansen

41.24 pr

1.21.50 pr

41.54

1.21.89

Inzell 29 dec

500m

1500m

 

 

Edward Jansen

41.62

2.04.99 pr

 

 

Ferdinand Jansen

41.48

2.05.27 pr

 

 

 Tom de Haas

 

 

Geboren op 25 december

hoera een meisje

 

                                                  Geboren op 25 december

 

Fiene

 

Fiene Julie

Dochter van Wim en Ellen Hoogendoorn– van Santen,

Kleine (grote) zus van Britt, Lise en Roy Hoogendoorn.

        Bij haar geboorte woog zij 4420 gram en zij was 54 cm lang.

 

                De gelukkige opa’s en oma’s

 

De belangrijkste voor Van Beek

thom in kampioenstrui

De belangrijkste voor Van Beek

(bron: schaatsen.nl Door Eric Korver) (foto Neeke Smit)

De erelijst van Thom van Beek is dit seizoen al ellenlang. De Stompwijker boekte een reeks van vijf fraaie zeges. Maar de nationale titel die hij in Dronten veroverde, overtreft alles. “Dit is de belangrijkste”, stelde Van Beek, die in de sprint van een kopgroep Tom Schuit en Evert Hoolwerf achter zich liet.

Die conclusie trok Thom van Beek na een NK dat ook voor de mannen van de Eerste Divisie in een bijzondere sfeer werd verreden. De meesten reden nooit met Sjoerd Huisman in één peloton, maar iedereen kende de flyer uit Andijk. “In de aanloop spraken we er met elkaar over en iedereen had een raar gevoel. De hele week was eigenlijk bizar, zeker voor de mensen die vrijdagavond ook nog naar de herdenking in Hoorn zijn geweest.”

Maar Van Beek was ook eerlijk. “Op het moment dat de wedstrijd begint, dan is iedereen toch met de koers bezig. Zo werkt dat gewoon. Er staat dan toch een Nederlandse titel op het spel.” De Stompwijker vergat echter niets. Zodra hij als winnaar over de streep was, ging de vinger al naar de rouwband om de linkerarm. “Dat is het minste wat ik kon doen als eerbetoon.”

Van Beek favoriet

Dat Thom van Beek er met de titel vandoor ging, kon nauwelijks verrassend worden genoemd. Er waren vooraf immers twee heel voorname kandidaten: Van Beek zelf en Evert Hoolwerf. Dat zijn toch de mannen die dit seizoen in de Eerste Divisie grotendeels de dienst uitmaken.

Het tweetal zat ook in de kopgroep, waar Hoolwerf uiteindelijk toch het nakijken had, tot zijn eigen teleurstelling. Al voor de streep greep de Eemdijker naar zijn hoofd, in de wetenschap dat hij de nationale titel had verspeeld. Hoolwerf stond even later balend op de derde trede van het podium, omdat hij ook Tom Schuit nog moest laten voorgaan.

Opsteker

Voor Schuit was dat zilver wel een opsteker. Hij heeft bewezen dat hij wedstrijden kan winnen, maar als je op pad bent met sprintkanonnen als Van Beek en Hoolwerf is het niet makkelijk succes te pakken. “Ik ben in de sprint niet kansloos, dat weet ik wel. Maar die jongens zijn moeilijk te kloppen. Met dit zilver ben ik absoluut tevreden”, vertelde Schuit.

Het drietal maakte deel uit van een kopgroep die zich in het tweede deel  van de koers vormde. Hoolwerf sloot snel aan bij een viertal vluchters, Van Beek volgde al snel. “Ik kon het beter meteen dichtrijden dan dat ik later moest repareren. Dat had meer kracht gekost”, analyseerde Van Beek. In de groep lette Van Beek uiteraard vooral op Hoolwerf. “Maar ik wist ook dat ik eigenlijk iedereen in de gaten moest houden. Het blijft een NK.”

Belangrijkste doel

In de sprint verwachtte Van Beek eveneens Hoolwerf. Dat liep anders. “Ik had een klein gaatje laten vallen om daar dan weer met snelheid naartoe te kunnen rijden, maar opeens kwam Tom Schuit langs. Hij had zomaar twee meter en even dacht ik dat het voorbij was. Maar ik wilde niet opgeven, heb er in die laatste meters alles uitgeperst. Dat bleek uiteindelijk net genoeg.”

Daarmee voldeed Van Beek aan zijn belangrijkste doel voor dit seizoen. “De datum van het NK stond al heel lang omcirkeld in mijn agenda. Dit is gewoon de mooiste koers om te winnen. Als je me voor het seizoen had verteld dat ik deze zou winnen, had ik er meteen voor getekend. En nu komt het nog uit ook.”

 

Met dank aan sponsors 30e Meerhorstloop

Met dank aan sponsors 30e Meerhorstloop

Een aantal bedrijven heeft het mede mogelijk gemaakt om de 30e editie van de Meerhorstloop (zondag jl.) te organiseren. We willen deze sponsors, die ook bijdroegen aan de herinneringen van alle deelnemers, hartelijk bedanken. Het gaat om de volgende ondernemingen:

– Scheria Pluimvee producten

– Luiten landbouw mechanisatie en constructie

– Zaal Administratie en belastingzaken

– Luitec Industriele dienstverlening

– Maurice van de Bosch Zuivel producten

– Autobedrijf Luiten

– Coop Stompwijk (mandarijnen)

Dank ook aan Stompwijk 92, de kantinemedewerkers, leden van De Trein en alle overige vrijwilligers, die opnieuw hebben meegewerkt aan een sportief en zeer geslaagd loopevenement. Hartelijk bedankt.

Tino Verburg

 

Nieuwe trainer Selectie

Nieuwe trainer Selectie

Na drie jaar Ron de Roode als trainer hebben we besloten om een nieuwe trainer te zoeken voor de selectie. Na het plaatsen van een advertentie zijn er 23 kandidaten die zich aangemeld hebben om trainer van Stompwijk ‘92 te worden.  Er is van te voren een profiel samengesteld waar de nieuwe trainer aan  moet voldoen. De aanstellingscommissie heeft alle CV’s doorgenomen en uit alle aanmeldingen zijn er 5 geselecteerd. Met deze 5 kandidaten zijn gesprekken gevoerd en is daarna een top 3 samengesteld. De aanstellingscommissie was unaniem over de keuze van deze top 3.

Met de nummer 1 keuze zijn wij inmiddels tot een akkoord gekomen en kunnen dus nu mededelen dat voor het seizoen 2014-2015 de nieuwe trainer is: Ted van Berkel.

Ted van Berkel was de afgelopen drie jaar trainer bij de Alphense zaterdagclub ALPHIA. Ted wil ook aan een nieuwe uitdaging beginnen en ziet in Stompwijk een uitdagende club om deze qua prestatie en organisatie naar een hoger niveau te brengen.

 

 

 

Koude Kippen tournooi groot succes

koude kippen

Koude Kippen Toernooi groot succes ondanks Koreanse invloed

Stompwijk 3 januari,

Het Koude Kippentoernooi stond op het punt te beginnen. De teams waren gearriveerd en de sfeer in de kantine was een beetje gespannen voorafgaand aan het toernooi. De vele geruchten over Matchfixing had vooral bij de trainers en spelers tot grote verwarring geleid.

Zoals eerder vermeld was er voorafgaand dit toernooi een groot onderzoek gedaan door Undercover in Stompwijk.

Zij hebben een antwoord gevonden op de vraag; Wat is de invloed van de Koreaanse kippen maffia op ons prestigieuze toernooi?

Nadat alle teams aanwezig waren werd deze speciale aflevering getoond. Onder overweldigende belangstelling werd deze film gadegeslagen en de stemming begon langzaam om te slaan.

De aflevering en gedegen onderzoek van Staberto Wegeman en crew deed de aanwezigen het toernooi weer omarmen en iedereen ging met een goed gevoel de wedstrijden in.

Ondanks de vast gelegde standen bleef er een hoop spanning op de wedstrijden zitten. Dit werd vooral veroorzaakt door de dreigementen van Lee Nam Soo.

Volgens de uitslagen zouden de nieuwkomers Nosneb C.F. de winnaars van het toernooi worden. Tijdens de prijsuitreiking kwam de stem van Lee Nam Soo weer ter ore. Hij beveelde de organisatoren om de uitslag iets aan te passen om zo zijn zuur “verdiende” Koreaanse centjes te kunnen verzilveren.

Hierdoor zijn de Brothers de echte Matchfixers gebleken. Het team opgezet door de familie Luiten is niet vreemd van het voorop stellen van commerciële belangen en dat bleek dan ook maar in het veld.

Ook nieuwkomers Nosneb C.F. deed flink zijn best om op zo’n vals mogelijke manier de punten te verzamelen. Onder meer door het opstellen van spelers buiten de eigen selectie.

Het Syndicaat, Ac Meerlaan en ZZ bleken echter niet voor commerciële belangen vatbaar en eindigden 3 met 2 punten, 4de met 1 punt en laatste met 0 punten.

Mocht ook u nieuwsgierig geworden zijn wat Staberto Wegeman met Undercover in Stompwijk heeft ontdekt over de ondergrondse maffia praktijken, kijk dan via onderstaande link naar deze speciale aflevering.

http://www.youtube.com/watch?v=D2qPViXFfA8

 

Met vriendelijke groet,

Organisatie Koude Kippen Toernooi, AC Meerlaan

 

VV-ZZ Zaalvoetbalkampioenschap 2014

sophie en jasper

VV/ZZ Zaalvoetbalkampioenschap 2014      

namens VV/ZZ Martijn Oudshoorn

Mocht u zich afgelopen zaterdagavond op de weg in de omgeving tussen Leiderdorp en Stompwijk een beetje opgejaagd hebben gevoeld door een blauwe Toyota? Mijn excuses! Uw verslaggever moest namelijk tussen de weeën door van zijn vrouw tussen het Rijnland Ziekenhuis en het VV/ZZ toernooi pendelen. Daar mijn vrouw al puffend de dag doorbracht, kon ik natuurlijk de trouwe volgers van het VV/ZZ toernooi niet achterlaten met geen verslag van de eerste speelavond. Heen en weer bellend met vrouw lief: ‘Gaat het nog schatje, komt goed schatje, je bent er bijna schatje’, hadden we gelukkig de aftrap al verplaatst naar later op de avond. Hoe bedoelt u telepathie?! De dames van Administratiekantoor Van Boheemen zorgde in samenwerking met onze toernooidames Tamara en Amanda voor een spectaculaire opening. De gloednieuwe wedstrijdbal, gesponsord door het administratiekantoor gevestigd aan de Stompwijkse vaart, verdween echter niet in het doel. Bewijs één is al weer geleverd, het wordt wederom een spannend toernooi en het niveau van de deelnemers, in dit geval de keeper van NOAD, die als schietschijf mocht fungeren bij de aftrap, is weer gegroeid ten opzichte van vorig jaar. De eerste wedstrijd was direct een doelpuntenfestijn, mede door Stefan de Groot, die 3x scoorde, rolde de Leipe Loetjes, VVVS op. Het, ook dit jaar, aparte damestoernooi werd geopend in de tweede wedstrijd en hoe! Met gloednieuwe shirts en mede door twee doelpunten van Marloes den Heijer, moesten de dames van SJZ hun meerdere erkennen in de Epiladies. Oud-organisator ZZ liet vervolgens met twee nieuwe aankopen en een 4x scorende Jos Olyhoek zien, klaar te zijn voor de kraker van volgende week tegen hun leerlingen. U leest het goed, The Vlietteam[VV], de leerlingen, nemen het op tegen hun leermeesters ZZ aankomende zaterdag. Wat toen volgde was een wedstrijd van ’t Dreamteam tegen 3x Niks.

’t Dreamteam, afgelopen jaren een team in één der lage poules, heeft volgens mij een sjeik opgesnord, want het aantal nieuwe spelers pasten niet op één A4 velletje. Jeffrey Geer, één van die aankopen wist in de laatste minuut met zijn tweede goal die avond de eerste drie punten van ’t Dreamteam binnen te slepen. Verder behaalde de regerend kampioen zijn eerste overwinning, was mijn jeugdidool, Edwin Develing van Team O’Neill, gelukkig weer eens tussen de lijnen te bewonderen. Zijn drie doelpunten waren één van die redenen, waarom ik tussen de weeën door, moest komen natuurlijk.

Ook het spel van Chelsea(1 doelpunt) en Phinney Disseldorp(2 doelpunten) van de Broekies was om van te genieten. Zoals gezegd het niveau op Stompwijks grondgebied stijgt per minuut, lijkt het wel.

Tenslotte zorgde Danny Bakker, voor veel geld verkocht aan de Suriprofs, met een kopbal, jawel een kopbal, voor de winnende in zijn wedstrijd tegen de Leyens en was het ‘Good Old’ Ed van Rijn met drie doelpunten die Van Rijn Transport met drie punten in de tas de altijd gezellige kantine in loodste. Want gezellig was het, heb ik mij laten vertellen door Desirée Luiten die haar man Roel van The Vlietteam kwam aanmoedigen en hem naar de overwinning toejuichte. Ik kon het zelf niet beoordelen, want ik moest natuurlijk met gierende banden naar mijn vrouw lief. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, wij zijn trotse ouders geworden van een zoon, Jasper. Zijn grote zus van 22 maanden, Sophie, heeft het al gezien, dit wordt ook een VV/ZZ topper, pappa, ik ben een trotse vader, dat zult u begrijpen. Graag tot a.s. zaterdag, beleef het ook mee!  

Voor uitslagen en wedstrijdschema zie PDF