Stompwijk92: beter laat dan nooit tournooi

Stompwijk ’92: Beter laat dan nooit toernooi

Op vrijdagavond 7 en zaterdag 8 juni vindt ons voetbaltoernooi plaats voor alle jeugdelftallen. Op vrijdagavond worden de wedstrijden voor de A en B elftallen gespeeld en op zaterdag voor de C-D-E en F elftallen. Op vrijdagavond beginnen de wedstrijden om 18:30. Op zaterdag beginnen de F elftallen om 8:30 tot 10:30. Voor de E1-E2-E3 en D3 beginnen de wedstrijden om 10:30 tot 12:30. Van 12:30 tot 15:00 spelen de D1-D2 en E4. De wedstrijden voor de C elftallen beginnen om 15:00 tot 17:30. Na de wedstrijden zijn er nog prijsuitreikingen.

 

Jeugdbestuur Stompwijk ‘92

 

Gevonden

Gevonden

 

Een donkerblauwe Union-damesfiets, gedumpt in de bosjes bij de Waterviolier.

De rechtmatige eigenaar kan voor meer informatie bellen met 06-51718265.

 

Peter Bol

 

 

Lief dwerggeitje op te halen!

 Bambi is zwart met een bruin buikje en bruine wenkbrauwtjes.

Wij doen hem weg omdat we de tuin aan het verbouwen zijn. Hij staat nu niet meer op gras en hebben het idee dat hij een beetje eenzaam is dus het zo leuker voor hem zijn als hij bij een ander geitje kan staan op een weilandje.  Ik hoef niks voor hem te hebben alleen een warm huisje waar hij liefdevol wordt verzorgd! Ik hoor graag van u!

 Vriendelijke groeten Elsemarie de Boer

Doctor van Noortstraat 113 2266GV Stompwijk

mail: elso_deboer@hotmail.com (na elso een lage streep)

Of mocht u willen bellen: 071 8891038

 

Rode Kruis organiseert scootmobielentocht

 Op donderdag 27 juni organiseert de afdeling Zoeterwoude van het Rode Kruis een rondrit met de scootmobiel. De bijeenkomst start om 10.00 uur met een kopje koffie in Emmaus. Vervolgens wordt om 10.30 uur het startsein gegeven voor een mooi uitgezette route van zo’n 15 km over rustige wegen.

Tijdens de tocht is technische ondersteuning aanwezig van Welzorg Revalidatie Techniek. De tocht staat open voor inwoners van Zoeterwoude (en directe omgeving). Nodig is dat de scootmobiel of eventueel elektrische rolstoel circa 10 kilometer per uur kan rijden en dit circa 20 kilometer kan volhouden. Kosten voor deelname bedragen € 7,50. Ter afsluiting wordt een lunch genuttigd op de Hofweg en keren we weer terug naar Emmaus.

Voor verdere informatie en aanmeldingen:

Marianne Hagenaar Stompwijkseweg 5 2381 BH Zoeterwoude tel: 5802834
Nell Kaarls, Klaverwydenstraat 13,         2381 VX  Zoeterwoude, tel. 5802231

 

toernieuws

toerclub 2toerclub 1

Toerclub 3-daagse naar Slot Assemburg

Hier een “kort” verslagje van ons weekend fietsen naar Heemskerk, 31 mei, 1 en 2 juni.

Afgelopen vrijdag verzamelden wij met zijn 10en, Nico, Fried en Lia, Trees, Elly, Gerrit, Frans, Annie en organisator én vaderoverste Jaap bij Café “De Gouden Leeuw” voor een lekker kopje koffie. Om 10 uur vertrokken we met 9 fietsers en ging Frans met de bagage in de auto naar restaurant “De Ruigehoek” in de Zilk. Daar nam Gerrit het autostuur over en reed Frans met ons op de fiets verder. De temperatuur was goed, ± 16°, lekker fietsweer met wel wat wind en ook de zon was aanwezig. Om 16.00 uur, na een rit van 70 km. stond “kasteelheer” Gerrit ons al op te wachten bij de kasteelpoort, wat een prachtige locatie om daar het weekend mogen te verblijven! Ook de slaapkamers werden goed bevonden. Na het douchen en een drankje werd het tijd om aan te schuiven voor het lopend buffet wat we ons goed lieten smaken, want fietsen maakt hongerig! Daarna ging een aantal van ons kaarten en de rest liep nog een wandeling om het kasteel heen met zijn prachtig aangelegde tuinen die pas 2 jaar klaar zijn. Daarna werd het nog een gezellige avond waar het kasteelbier rijkelijk vloeide!

Zaterdag waren we weer op tijd bij elkaar voor het prima ontbijt. Om 10.00 uur stapten we allemaal op de fiets om ook dan weer een mooie knooppunten-route richting de Zaanstreek te fietsen, waaronder de Zaanse Schans. De temperatuur was buitengewoon koud voor de tijd van het jaar, maar 11°! Met de koude noordenwind was het best afzien. Om 16.00 uur waren we weer terug met weer 60 km. erbij en was het dringen voor een warme douche! We hadden nu gereserveerd voor het restaurant “Ruysdael” in het centrum. We zaten nog even in de bar toen er onverwachts bezoek aan kwam, Leo, Petra, Marga en Coby wilden ons een verassings-bezoek brengen, nou dat was geslaagd. En gelukkig was er ook voor hen nog plaats in het restaurant. Het werd een gezellige en smakelijke avond. Na het afscheid van de gasten weer naar ons verblijf gelopen en na nog een afzakkertje zochten we ons bed op.

Op Zondag

 

scheen gelukkig wel de zon en na het ontbijt en de tassen naar de auto gebracht te hebben, stapten we weer op de fiets voor de terugreis. Nu was het voornamelijk met de wind in de rug en konden we genieten van de mooie route door recreatiepark Spaarnwoude en prachtige landelijke weggetjes. Bij de koffietent Cruquius aangekomen stond Frans ons al filmend op te wachten. Hij wisselde weer met Gerrit en reed na een lekker kop koffie, met of zonder gebak, met ons het laatste stuk naar Stompwijk. Het was nog een pittig stuk en voor sommigen waren het echt de laatste loodjes. Bij Woubrugge nog een korte pauze voor een heerlijk broodje of iets anders en konden we er weer tegen aan. Om 15.45 uur kwamen we daar aan en hadden we er 80 km. opzitten. We genoten op het zonnige terras van Jaap van een welverdiende borrel! Ook de partners werden gebeld en was het leuk om elkaar te weerzien. Nog een hartelijk dank uitgebracht aan Jaap namens ons allemaal, voor alles wat hij geregeld had en een voortreffelijk verlopen weekend. Een uitgebreid verslag verschijnt in het najaarsnummer van het clubblad ”Op De Pedalen”.               Annie van Rijn             

 

Toernieuws Toerclub Stompwijk  

Afgelopen zondag reden de A en B naar Vlist. De C1 en C2 hadden een verre rit naar Haastrecht op de kalender staan, maar omdat beiden maar met 3 personen waren zijn ze gezamenlijk naar Meijendel gefietst. De A1 vertrok met 10 man en de wind in de rug richting het oosten. Via een korte route naar Woerden, zodat we daarna nog wat verder de polder in konden. We reden langs plaatsjes als Linschoten, Benschop en Polsbroekerdam. Leuke oude dorpjes waar de zondagsrust nog merkbaar was. Na 57km arriveerden we bij een verlaten terras met op de helft van de tafels een bordje ‘gereserveerd’. Of was dat misschien voor ons gedaan? Gelijk met ons kwam de A2 (8) aan met bijna net zo veel kilometers, maar zonder lekke-banden-stop. Ook de B nam plaats en even later de A3 (12). Zo was het terras meteen goed gekleurd en gevuld. Terwijl we genoten van onze pauze op het terras realiseerden we ons dat dit pas de 1e clubrit van dit seizoen was dat we buiten konden zitten. Onze route vervolgde door de uitgestrekte polder bij Bergambacht en Berkenwoude. Opnieuw een heerlijk rustig gebied met prachtige uitzichten over de weilanden. Dit soort dingen maakt deze route tot een van mijn favorieten van het jaar. Dat we dan nog een keer moesten stoppen voor een lekke band is met dit weer dan ook niet eens zo’n straf. Na ruim 100km waren we weer terug in Stompwijk.

 Arno van Rijn

 De B vertrok met z’n 6-en (4 mannen/2 vrouwen) naar De Vlist. Jaap de Jong en Nico van Vliet waren met een deel van de C-groep in Noord-Holland (3-daagse). Bestemming van de overige afwezigen onbekend. Dus een klein groepje. Met voordewind via Zoetermeer waar we op het HSL-spoor een Fyra trein zagen rijden. He, die rijdt toch niet meer? Jawel, dit is de trein tussen Amsterdam en Breda. Die wordt voortgetrokken door een locomotief type Traxx van het fabricaat Bombardier. Die locomotief is wel gecertificeerd en veilig (in tegenstelling tot de V250 van AnsaldoBreda). Toch blijf ik Italië een fantastisch land vinden. Hierna naar Gouda waar ik helaas al terug moest (wegens feestelijke verplichtingen moest ik uiterlijk 12.00u thuis zijn). Dus solo vanaf Gouda via Waddinxveen, Boskoop, Hazerswoude teruggereden naar Leiden. Er kwamen mij onderweg alleen groepen tegemoet. Geen groep richting Leiden, en ik hang zo graag aan een wiel (dat had Jopie Zoetemelk ook). Om 11.30 uur weer thuis in Leiden met 78 km op de teller.

 Hans Heemskerk

 

Verslag C 1- C 2

Zondagmorgen mooi stil weer, lekker zonnetje en weinig wind, dat wordt fietsen vandaag. De tocht zou deze ochtend naar Haastrecht moeten gaan, maar wij hadden alle 6 onze bedenkingen, 65 km is een aardige rit en aangezien we allemaal op tijd thuis wilden zijn, kozen wij voor een kortere route naar het mooie Meijendel. Daar gingen wij dan, de WEESJES van de C 1 en C 2. Onze ploegmaatjes waren voor een driedaagse naar Heemskerk. Via een mooie route begeleid door Cock en Chiel kwamen wij al lekker op tijd bij de koffiestop aan. We kozen natuurlijk voor het terras heerlijk in het zonnetje. We lieten het bakkie ons lekker smaken. Naast ons was een landje met een lief ponypaartje, die even bij ons kwam buurten. We hebben hem verwend met koekjes en een boterham. Na de koffie vervolgden wij onze rit kris kras door Wassenaar, zo naar Voorschoten en via de Vlietlanden naar Zoeterwoude en door de Hel richting Oosteinde en Geert de eerste was die het thuisfront bereikte. Ik parkeerde mijn fiets met 40 km op de teller om 11.45 uur voor de schuur. Prachtige rit en mooi op tijd thuis.  

Alie van Veen

 Aanstaande zondag 9 juni gaan alle groepen naar Leimuiden. Voor de A is dat een rit van ± 85 km, voor de B 70 km en de C zal na ongeveer 55 km weer terug zijn. Vertrek voor allen om 8.30 uur vanaf het Klaverblad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Steigerhout De Koe

steigerhout

Steigerhout De Koe  

De lente lijkt er toch eindelijk te zijn en met de lente is er een nieuw bedrijf ontstaan. Steigerhout De Koe springt in op de nieuwe rage van steigerhout. Wat begon als een idee om de regenachtige dagen door te komen, heeft nu toch echt serieuze omvang gekregen. Al menig product heeft de boerderij verlaten en iedereen is dol enthousiast! De man met het gouden idee is de ex-marathon schaatser en bekende Stompwijker Joost Juffermans. Hoewel Joost vooral bekend staat om zijn Rietdekkers bedrijf, heeft hij nu nog een nieuw ambacht gevonden. Vanaf deze week zijn wij geopend met een eigen website en webshop. Op de website staan allerlei mooie producten voor binnen en buitens huis. Alle producten worden gemaakt in de schitterende boerderij ‘Wel Te Vreden’ en uitsluitend van nieuw/oud steigerhout. Er is al een aardige voorraad opgebouwd, van stoelen tot plantenbakken en van loungebanken tot kapstokken.  Alles kan dus snel geleverd worden en levert geen vervelende wachttijden op! U kunt het zo gek niet bedenken en wij maken het. Staat er iets niet op de website maar wilt u het toch graag laten maken door de vakmannen van Steigerhout De Koe, schroom dan niet en neem contact met ons op. Alle informatie kunt u vinden op onze website; www.steigerhoutdekoe.nl. Tevens hebben wij ook Twitter en Facebook waarop u ons kunt volgen, regelmatig worden er nieuwe berichten en producten op geplaatst. Ook worden er acties gehouden waarbij wij gratis producten verloten, dit om onze trouwe volgers te belonen. Kortom kijk allemaal op de site en social-media!

Wij wensen u veel steigerhout plezier en hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,

Thom van Beek

 

B.B.Q. met het zangkoor

 

Gisterenmiddag hadden we de jaarlijkse B.B.Q. van het koor, bij Sjaan en Joop van Rijn. De weergoden waren ons goed gezind, want we hadden schitterend weer. Eerst koffie met cake, dat gaat er altijd wel in.

Na een spelletje boerengolf en een drankje, werd het tijd voor het echte werk. De B.B.Q. dus. Door ijverige mannen, werd het vlees bewerkt en door ons gezamenlijk genuttigd.

We werden nog bezig gehouden door Aad Paardenkoper en partner, waar we uit volle borst (nou ja, vol) meezongen.

Voor de koffie gingen we naar binnen. want het werd onderhand te fris.

Hiermee wil ik het Bestuur, Sjaan, Joop en alle medewerksters en -werkers, bedanken voor hun inzet.

 

Groetjes, Ria van Dijk

 

Fietskring en wijkcontactvergadering

     

Donderdag gaan we weer een mooie route met elkaar fietsen.

De weersvoorspellingen zien er goed uit dus dat kan wel eens een leuk terrasje worden!

We vertrekken zoals gewoonlijk om 9.30u bij de kerk.

 

Tot donderdag,

Annie van Rijn

 

Wijkcontactvergadering

Donderdag 6 juni is de laatste bijeenkomst van de wijkcontactpersonen voor de vakantie. Het begint om 20.00 uur en we zitten weer in de pastorie.

 

Met vriendelijke groet, Annie van Rijn

 

Misdienaars uitje

 

 

Afgelopen weekend was er deurcollecte voor het jaarlijkse uitje van de misdienaars. Deze collecte heeft een bedrag van € 196,00 opgebracht. Hiervan gaan ze lekker een dag naar Duinrell. Dit staat gepland op 29 juni.

 Alvast bedankt,

namens de werkgroep misdienaars

 

Dorp van het dorstige hert