Sound Sixties in Dorpshuis

Sound Sixties in Dorpshuis

Afgelopen zondag traden Sound Sixties voor de 5e keer op in het Dorpshuis. En zoals al eerder geschreven: het was wederom een groot succes. Hele families, oud dorpsgenoten, oud klasgenoten, iedereen was er weer! Het was één grote reünie.

En wat zo fijn is aan muziek van deze band: men kan gewoon een praatje maken en voor de aanwezige danslustigen was er genoeg bewegingsruimte.

Gelukkig voor de fans onder ons, komen de mannen van Sound Sixties in oktober nogmaals voor ons spelen. Wij hebben de band bereid gevonden om ‘n uurtje langer voor u op te treden.

Noteert u alvast: op 13 oktober van 14.00—18.00 uur speelt Sound Sixties weer bij ons in het Dorpshuis.

Trees van Velzen

 

Het is echt waar gebeurd, hier volgt mijn verhaal

Het is echt waar gebeurd. Hier volgt mijn verhaal.

Het was in 1950, dus al lang geleden, dat ik  onverwachts oog in oog stond met prinses Beatrix en prinses Irene.                                                                                                                

Ieder jaar in het voorjaar gingen we bloemenslingers rijgen van gele narcissenkoppen met een randje rode tulpen er tussen. In het weekend gingen we ze dan aan de straat verkopen. Op een dag stopten er 2 glimmende zwarte auto’s met veel chroom.

Er stapten een man uit en 2 vrolijke meisjes met mooie jurkjes aan. Ze kwamen aan mijn stalletje staan en kochten zo’n mooie slinger van me. Hij werd op de auto vastgemaakt. De man betaalde en ze stapten weer in.

Ik keek de mooie auto’s  nog na en zag dat er AA op  het nummerbord stond. Toen liep ik snel naar huis om het mijn ouders te vertellen. In die tijd was er nog geen t.v. dus kenden we ze alleen van krantenfoto’s, maar  het waren beslist de prinsessen Beatrix en Irene. Ik ben dat nooit vergeten.

Corry Luk- Heemskerk

 

Paard/pony gezocht

Paard/pony gezocht

Sinds het overlijden van ons paardje Mikado staat mijn paard Arrow alleen. Ik ben opzoek naar een nieuw maatje voor Arrow maar ook iemand waar ik het voeren mee kan delen. 

Grote paddock voor in de winter waar ze heel de dag buiten kunnen staan

Groot weiland—2 minuten loopafstand van de Blesruiters—Binnenpoetsplaats  

Ik vraag geen stallingkosten, alleen kosten eigen gebruikt (voer,strooisel enz.) Adres: Huyssitterweg 23, Stompwijk.

Heb je interesse dan graag contact opnemen met Chiara de Groot via tel: 06-10920100

 

Unanieme steun van politieke partijen voor ons Kulturhus!

Unanieme steun van politieke partijen voor ons Kulturhus !

Vorige maandag werden in de commissie Maatschappelijke Aangelegenheden, een voorportaal van de Gemeenteraad, diverse voorstellen voor het Kulturhus besproken (exploitatieplan, ontwikkelstrategie en ruimtelijk kader). Het was erg plezierig om te ervaren dat er binnen de gemeenteraad een zeer groot draagvlak is voor de realisatie van ons Kulturhus. Vooral het feit dat er nu volledige nieuwbouw mogelijk is werd als positief ervaren. Er waren nog wel enkele technische vragen over de financiën, maar dit leverde geen spannende discussie op. Alle politieke partijen zijn van mening dat het van belang is voor het behoud van voorzieningen in ons dorp (peuterspeelzaal, kinderopvang, bibliotheek, jeugd – en dorpshuisvoorzieningen) om een dergelijke multifunctionele voorziening te realiseren. Op 26 maart komen de voorstellen nog formeel aan de orde in de Gemeenteraad, maar gezien de brede steun voor de voorstellen zijn het daar hamerstukken. Kortom, een opsteker voor het vervolgtraject.

Hoe nu verder? De komende periode zal worden benut voor de uitwerking van het ruimtelijk kader in een bestemmingsplan. Ook de aanbesteding van het Kulturhus zal in gang worden gezet. Dit wordt nog een spannende fase, omdat dan het daadwerkelijke ontwerp voor het Kulturhus op tafel zal komen. Zodra er een ontwerp is van het Kulturhus zal er een inloopavond worden georganiseerd, waarbij alle inwoners hun mening kunnen geven. De hoop en verwachting is dat er in 2014 daadwerkelijk gestart kan worden met de bouw.

Koos van Wissen,

Adviesraad Stompwijk

 

Zondag 3 maart, de dood of de gladiolen

Zondag 3 maart, de dood of de gladiolen

De dames 1 van Stompwijk ‘92 zouden om 13.00 ’s middags aantreden tegen HVOS. De titel van de tekst slaat op onze positie op de ranglijst. Wij staan namelijk op de 9e plek met 1 wedstrijd minder gespeeld dan degenen die op de 8e plek staan. Het verschil is maar 1 punt. Om degradatie te voorkomen was het dus van groot belang dat wij zouden winnen.

Van de vorige wedstrijd tegen HVOS wisten wij nog dat ze geen snel spel hadden maar alleen maar scherp schoten van afstand en uit stand. Ons plan was, tempo maken en eigen spel spelen. Het fluitsignaal klonk, en direct  nog een fluitsignaal, pingel tegen, zo snel kan het gaan. 1-0 achter. Nog voordat er met de ogen geknipperd kon worden scoorden wij 1-1 en ook al hadden we het besproken, de ietwat trage opbouwspeelster van de tegenstander scoorde uit stand, nog voordat zij ook maar een stap had gezet. Sam die zich voor had genomen 60 minuten lang te gaan knallen moest helaas van het veld gedragen worden na precies 3 minuten en 46 seconden. Zij ging door haar knie en kon helaas niet meer spelen. De rest van de wedstrijd was eigenlijk steeds hetzelfde als wij kijken naar de tegenstanders. Zij hadden weinig variatie maar vooral ook weinig conditie. Ondanks dat wisten zij toch nog af en toe uit stand te scoren en verzuimden wij het om de ballen af te maken aan de overkant. Wel creëerden wij veel kansen en speelden we mooie aanvallen. Rust stand 14-11 achter. In de kleedkamer had niemand het idee dat we deze wedstrijd gingen verliezen. De scheidsrechter hield er helaas af en toe zijn eigen regels op na maar daar zouden wij ons niet door laten intimideren. We spraken af alles op tempo en snelheid te spelen omdat dit overduidelijk het zwakke punt was van de tegenstander. Tweede helft, Cynt scoort meteen al door een mooie passeeractie. 14-12, van afstand en zonder stap te nemen scoort de opbouwster van de tegenstander meteen 15-12, vervolgens komt Jennifer (alias de Pitbull) in de breakout en scoort 15-13. Dan kom ik zelf aan de bal en scoor uiteraard een schitterend doelpunt en is het 15-14. Jammer voor de tegenstander was Claire lekker oplettend en merkte zij op dat haar tegenstander niet echt in een moordend tempo terug zakte. Claire ging daarentegen als een raket en scoort een aantal mooie doelpunten. Amanda staat als een beer te keepen en redt ons een aantal keer. Uiteindelijk 21 -21 gelijk. Vanaf dit punt willen wij het niet meer uit handen geven. Alles of niks, de dood of de gladiolen! Mede door mooie doelpunten van Demi, Cynt, Marieke, Nicole, Claire en natuurlijk niet te vergeten mijzelf lopen we vanaf dat punt steeds meer uit en eindigt dit duel in 26-31. We leven nog! Degradatie kan nog steeds worden voorkomen. Nog 3 wedstrijden op het programma! Zeer belangrijke wedstrijden waarvan 1 in Zoetermeer en nog 2 thuis.

Angelique Hoeijen

 

Uitslag kaartavond Stompwijk92

Uitslag kaartavond 8 maart Stompwijk’92

 

1. Theo en Jaap de Jong                                          5395 punten

2. Jan en Marja v.d. Bosch                                      5257

3. Joop Lelieveld en Ellen Nieuwland                      5250

4. Riny en kees Schrader                                        5081

5. Erik Sweere en Fred Overdevest                       5036

6. Gerda v.d. Bosch en Alfons Belt                        4967

7. Anneke v.d. Bosch en Jacintha Janson             4928

         

Troostprijs is gegaan naar:

Frans Hendriks en Hans Nieuwland                                                                                                                

Volgende kaartavond is op 29 maart.

 

Belangrijk

Belangrijk,

Vrijdag 26 april sponsorklaverjassen ten bate van de kantineverbouwing. Dus geen koppelklaverjassen, maar even anders. De kantine is open om 19.00uur.

Wij beginnen om 20.00 uur, de eerste koffie is voor onze rekening.

Per persoon betaalt u € 3,00

Noteer deze datum vast in uw agenda.

Tot dan

 

Stompwijk92

Een datum om op te schrijven:

Woensdag 27 maart 2013 om 20.00 uur

Deze avond nodigen wij uit,

Alle kantinemedewerkers met partner, verder alle vrijwilligers van de club, alle sponsors, leden van de club van 100.

Alsmede alle bestuursleden en leden van Stompwijk ’92, verder alle geïnteresseerde personen die Stompwijk ’92 een warm hart toe dragen.

Deze avond willen wij u een presentatie geven voor wat betreft de kantine verbouwing, zodat u kunt zien wat de bedoeling is en waar de commissie mee bezig is. Er gaat een hoop gebeuren, en het lijkt ons juist om u daarover te informeren, zodat het hele dorp er mee bezig is. Misschien wordt uw hulp ook nog wel gevraagd, dat kan zijn op elk gebied. Ik denk altijd maar zo als je de vereniging helpen kan, waarom zou u het dan niet doen.

Kom kijken en luisteren dan weet u waar het over gaat.

Namens de commissie,

Ton Veenhof,  ik hoop tot 27 maart!

 

Toernieuws

TOERNIEUWS

De nieuwe Voorjaars “Op De Pedalen” komt er aan.

De redactie kan nog kopie gebruiken.

Deel uw (fiets)plannen, -gedachten, artikelen (bijvoorbeeld over GPS) met de andere Toerclubleden!

Mail uw artikel naar: clubblad@toerclubstompwijk.nl

De redactie rekent op u

 

Dorp van het dorstige hert