Na 25 jaar bouwen blijven Antoon en Corine nog steeds van elkaar houwen.
Ze willen er wel helemaal niks van weten, maar wij zijn het niet vergeten.
Daarom feliciteren wij ze van harte met hun 25 jarig huwelijk op 26 februari 2013.
Fam. Schouten
Na 25 jaar bouwen blijven Antoon en Corine nog steeds van elkaar houwen.
Ze willen er wel helemaal niks van weten, maar wij zijn het niet vergeten.
Daarom feliciteren wij ze van harte met hun 25 jarig huwelijk op 26 februari 2013.
Fam. Schouten
Op naar de 3e ronde van de Nationale Voorleeswedstrijd 2013!!
Afgelopen zaterdag was het dan zover en vertrokken we naar Rijswijk voor de 2e ronde van de Nationale Voorleeswedstrijd. Auto vol en goeie zin! Het was allemaal heel erg leuk georganiseerd en we werden warm onthaald. Leuk voor de kids die met gezonde spanning direct werden meegenomen door de organisatie. Het publiek nam alvast plaats in het theater, om na ongeveer een kwartier alle deelnemers onder luid applaus “binnen” te halen.
Op het programmaboekje stond Gina als laatste dus dat zou nog wel even duren. Alle deelnemers deden het allemaal heel goed en wisten binnen een paar minuten het publiek mee te voeren in hun verhaal. Rond 16.00 uur verliet de jury de zaal en was het afwachten. Na ongeveer een kwartier werd het spannend…de jury verscheen met de oorkondes en iedere deelnemer kreeg zeer lovende kritiek. Na een korte stilte werd duidelijk dat het niet uitmaakt hoelang je soms moet wachten want Gina werd uitgeroepen als winnaar en gaat naar de kwartfinale van de Nationale Voorleeswedstrijd.
Lieve Gina. Super gedaan!! Wij zijn heel trots op jou en wensen je heel veel sux6 op 13 maart!! Wij bedanken Terri, Kimberley en Sharona voor hun support! ’t Was heel gezellig met jullie meiden!
Dikke kus van Oma, Mama en Henry
Kinderkoor “De Regenboog”
Hallo kids van Stompwijk.
Het is alweer februari en dus de hoogste tijd om jullie allemaal weer op te roepen voor kinderkoor “De Regenboog”. Ons koor zingt (zoals iedereen inmiddels wel weet) als er bijzondere vieringen zijn in de kerk, zoals ook nu het geval is. Wij gaan ook deze keer en natuurlijk weer met superleuke liedjes de aankomende Communieviering van 14 april verzorgen. De repetities vinden plaats op iedere dinsdagmiddag van 15.30 – 16.30 uur in de kerk dus… vind je zingen leuk, dan ben je van harte welkom.
Wij willen starten op dinsdag 5 maart. Alle kids die kunnen lezen mogen zich aanmelden zodat de teksten gemakkelijk te volgen zijn. Voor die teksten heb je alleen een leuke map (ringband) nodig waar je ze netjes in kunt bewaren.
(Voor de kids die vorig jaar ook meegezongen hebben; neem al je liedjes mee!) Ook worden de liedjes op onze hyves geplaatst zodat jullie die thuis ook nog door kunnen nemen. Het is wel heel belangrijk dat jullie er iedere repetitie bij zijn. Wij hopen weer op een grote opkomst!
Aanmelden (voor 1 maart) is een kleine moeite maar wel een vereiste!!
Dat kan via telefoonnummer: 06-29320018
Groetjes en tot dinsdag 5 maart.
Gerda en Marian
Kaartavond Blesruiters
Het is weer zover, vrijdag 22 februari is het kaarten bij ons. U bent van harte welkom en we beginnen om 20.00 uur. De koffie met iets lekkers staat klaar vanaf 19.30 uur. Wij hopen weer op een grote opkomst.
Ton Zuidgeest
Winterspringen bij De Blesruiters
Afgelopen zondag hebben we voor de tweede keer kunnen springen. We hadden daarbij prachtig weer.
Dat dit springen populair is bleek uit het grote aantal deelnemers. Het talrijke publiek en wij als organisatie hebben genoten van het optreden.
Omdat we de deelnemers (als ze dat willen) laten oefenen met het springen en aan het afleggen van het parcours laten wennen, kwamen ze in het rondje voor het echie foutloos door.
Wij bedanken de deelnemers voor het meedoen en iedereen die zich weer belangeloos heeft ingezet om er weer een leuke “wedstrijd” zondag van te maken.
Graag zien we iedereen weer terug op zondag 24 maart (bij goed weer).
Zo dat was het weer voor deze week.
De groeten van Piet van der Mespel
Mijn zoon is afgelopen zaterdagavond in Het Blesse Paard bij het carnavalsfeest geweest. Helaas bleek na afloop zijn jas verdwenen uit de garderobe met daarin zijn sleutelbos.
Wie O Wie, heeft deze jas “per ongeluk” meegenomen? Het is een donkergroene z.g.a.n. Parka met daarin een sleutelbos met een grijze flesopener eraan. Graag even een berichtje naar: egbertflint@hetnet.nl.
VV/ZZ Zaalvoetbalkampioenschap 2013
namens VV/ZZ Martijn Oudshoorn
Vier speelavonden leuk, attractief voetbal. Een publiek wat met grote aantallen de wedstrijden bezoekt en een kantine waar de gezelligheid je tegemoet komt. En dan te bedenken dat de slotavond, de finaleavond, voor de deur staat. Dit belooft wat, mensen! De sterkste herenteams en damesteams zullen komende zaterdag op de finaleavond nog één keer hun mouwen opstropen en strijden tot het gaatje. Rond de klok van 23.00 uur zullen we weten wie zich een jaar winnaar bij de heren en dames mag noemen van het VV/ZZ toernooi. Direct na de herenfinale zal de prijsuitreiking gehouden worden. We hebben, naast de twee wisselbekers voor de winnaar bij de heren en dames, een hoop andere prijzen weg te geven. Blijf dus als deelnemer van de finaleavond in de buurt, want je weet maar nooit of je in de prijzen bent gevallen. Uiteraard zal het vertier niet alleen in de zaal te merken zijn. Tijdens de finaleavond en aansluitend zal er een spectaculaire APRES-SKIPARTY worden georganiseerd. Bierbanken en bierpullen…..ze zijn niet weg te denken bij de finaleavond van het VV/ZZ toernooi. De kantine wordt omgetoverd tot een ware skihut en met de Apres-ski DJ, die deze avond muzikaal verzorgt, gaat iedereen helemaal los… jetzt geht’s los! Alle teams die deelnemen aan de finaleavond, gaan deze avond ook bierpulschuiven. De beste drie teams ontvangen hiervoor een leuke “bierprijs”. Een winterse sfeer, lekkere drankjes en lekkernijen maken deze avond compleet. Go Apres-Ski op zaterdag 16 februari op de finaleavond in de Bierstube van Stompwijk 92! U komt toch ook?!
Programma finaleavond 16 februari 2013:
1/8 finale: 17.30-17.45 1 ZZ –F.C.Benson
17.45-18.00 2 Stompwijk’92 A1 – F.C. Kip
18.00-18.15 3 Van Rijn Transport – VVVS
18.15-18.30 4 Freddy – Henk de Vriep
18.30-18.45 5 F.C. Bal tegen ’t dak – Witte Condors
18.45-19.00 6 F.C. Faas – Wilgenhof
19.00-19.15 7 Team O’Neill – De Broekies
19.15-19.30 8 De Hatseflatsers – Beatz
1/4 finale: 19.30-19.50 I Winnaar 1 – Winnaar 2
19.50-20.10 II Winnaar 3 – Winnaar 4
20.10-20.30 III Winnaar 5 – Winnaar 6
20.30-20.50 IV Winnaar 7 – Winnaar 8
½ finale dames: 20.50-21.10 1 Wenteltrapjes – SJZ dames 2
21.10-21.30 2 Boe! – Pietertjes
½ finale heren: 21.30-21.50 VV Winnaar I – Winnaar II
21.50-22.10 ZZ Winnaar III – Winnaar IV
Finale dames: 22.10-22.35 DA Winnaar 1 – Winnaar 2
Finale heren: 22.35-23.00 HE Winnaar VV – Winnaar ZZ
Prijsuitreiking: 23.00 uur
Wie heeft er……
gezelschapspellen en/of tafelspellen,
zoals tafeltennis etc. voor een verblijfafdeling in de psychiatrie.
Bellen naar: 06-30410855 of afleveren op Dr. v. Noorstraat 57
Alvast bedankt, Jessica Janson
Renovatie kantine “Stompwijk ‘92” nu definitief
Half januari heeft u kunnen lezen over plannen tot renovatie van de kantine van onze vereniging. Stilgezeten hebben in die tussentijd de diverse instanties niet. De renovatiecommissie is zeer actief met het verder uitwerken der plannen. Ook waren er diverse constructieve gesprekken met het hoofdbestuur dat gaat over de accommodaties en die definitief groen licht moet geven voor de realisatie der plannen. Het is ons een genoegen te kunnen mededelen dat dat groene licht vorige week is gegeven, de commissie kan nu verder en daadwerkelijk beginnen.
Over het werkschema valt te zeggen dat 13 mei a.s. men hoopt te starten met het slopen van de bar en plafond. Klaar hoopt men te zijn op 11 augustus, opening voorzien 31 augustus.
Zeer veel werk staat de commissie te wachten; het zijn zeer gemotiveerde mensen, we hebben er alle moed op dat zelfs rekening houdende met de kermis, vakanties, Summerland en noem nog maar wat op, het project in die tijdspanne gaat lukken.
Het plan is fors en allesomvattend, de kantine krijgt een volledige facelift, nieuwe vloer, nieuw meubilair enz. enz.
Interessant is de vraag hoe de vereniging denkt dit financieel op te gaan brengen. Het bedrag is ferm doch haalbaar. We denken aan een driesporenbeleid te weten:
· de vereniging draagt zelf bij
· het aanschrijven van fondsen voor een bijdrage. Te denken valt aan het Fonds 1818, de Rabobank.
· ook de renovatiecommissie wil een inspanningsverplichting doen.
Dat laatste ziet er als volgt uit:
De kantine wordt verdeeld in kavels. Zie onderliggend document en bijbehorende prijzen. Stel, u heeft voor ons project € 30,— over, dan zou u bijvoorbeeld een barkruk voor uw rekening kunnen nemen. Een vrije donatie is ook prima. Het rekeningnummer is 117357030 t.n.v. Stompwijk ’92 onder vermelding van: Verbouwing Kantine.
Aanstaande zaterdag hebben we met de afsluitende finaleavond van het ZZ/Zaalvoetbaltoernooi vermoedelijk veel volk over de vloer en hopen we met deze actie een goed begin te maken.
De komende maanden zullen we op gepaste wijze aandacht vragen voor onze acties en u op de hoogte houden van de vorderingen.
Resteert de vraag als het allemaal wat tegenvalt ten aanzien van het geld dat binnengehaald wordt. Wij zullen dan niet paniekeren maar in dat geval kiezen voor wat soberder uitvoering dan wel bepaalde werkzaamheden één of meerdere jaren opschorten en deze ter hand nemen zodra de spaarkous weer wat voller is. Zie het in de context waarin wij strijden onze idealen te verwezenlijken waardoor wij zelden geheel gedesillusioneerd raken bij tegenslagen en nooit helemaal zonder hoop leven.
We hopen op een goede respons van onze leden en de gehele Stompwijkse bevolking.
Namens het hoofdbestuur van “Stompwijk ‘92”, Hans Vreeswijk, Secretaris
Nu de feestweek van carnavalsvereniging in volle gang is, is het tijd om een overzicht te geven van de tot nu toe georganiseerde activiteiten.
Ziekenbezoek
Naast alle geplande en veelal bekende activiteiten zijn Prins Adrie de 1ste , Page Sascha en Opper Thijs ook op bezoek geweest bij de zieke (ex) bewoners van ons dorp. Dit wordt door velen op prijs gesteld en op deze manier willen de Gaanders ook de zieken laten genieten van de carnaval.
Woensdag 6 Februari Swetterhage
Het spits beten de Gaanders af bij de bewoners van Swetterhage. Hier werd woensdagavond een grote zaal omgetoverd tot een heus carnavalspaleis. Iedereen die aanwezig was had het prima naar zijn zin. Vele bewoners en verzorgers van Swetterhage waren verkleed en daardoor hadden Prins Adrie de 1ste en Page Sascha moeite om de mooist verklede man en vrouw uit te zoeken. Wij installeren bij Swetterhage ook altijd een Prins en Page van het huis dit waren Prins Fred en Page Gertrude .
Vrijdag 8 Februari Bejaardentehuis Emmaus en Bardancing Beatz
Vrijdagmiddag was het de beurt om bij Bejaardentehuis Emmaus te Zoeterwoude op bezoek te gaan. Het feest werd gehouden in de grote zaal en er waren vele ouderen aanwezig. Na een paar rondjes polonaise te hebben gelopen werden ook in Emmaus een Prins en een Page gekozen. Mensen konden een briefje invullen van wie zij zouden willen dat ze Prins en Page werden. Uit tellingen bleek dat Dhr. Aad Luiten van autobedrijf Luiten de Prins werd en Mevr. Verhagen was de gelukkige Page. Deze mensen gingen voorop in de volgende polonaise en ze genoten zeer van alle aandacht. Nadat er eerst koffie was ingeschonken door de Gaanders kregen de bewoners daarna ook nog een drankje, vaak advocaat en een jong borreltje. De festiviteiten werden nog leuker voor de aanwezigen toen het Oud Prinsenkoor ook nog een nootje liet horen.
Na een laatste polonaise en het aftuigen van de Prins en Page van Emmaus, was het voor De Gaanders de hoogste tijd om weer naar Gaandrië te gaan om samen met de jeugd carnaval te vieren in de Beatz. Aldaar aangekomen was het direct een groot feest wat tot in de kleine uurtjes is doorgegaan. We zijn dan ook zeer blij dat we dit jaar weer welkom waren in de Beatz en dat de aanwezige jeugd ook de polonaise wist te lopen.
Zaterdag 9 Februari:
Zaterdagmorgen was het alweer vroeg dag voor de Prins, Page, Opper en de Raad van Elf. Om 9 uur verzamelen en op weg naar het gemeentehuis. Hier kregen de Gaanders koffie aangeboden en van daaruit liep men in gezelschap van de Damzwabbers polonaise door het Gemeentehuis. Bij het gemeentehuis werden ze ontvangen door Burgemeester van der Sluijs en Wethouder Mijdam.
Nadat eerst de Prins van Leidschendam de sleutel had ontvangen was het de beurt aan Prins Adrie de 1ste om een toespraak te houden en actuele zaken naar boven te halen. Nu nog afwachten of de punten die onze Prins heeft gevraagd er ook daadwerkelijk komen. Na deze toespraak kreeg Prins Adrie I de hamer overhandigt van Burgemeester van der Sluijs en hierbij de macht van Gaandrië in handen.
’s Middags was het tijd voor de optocht. Nadat wij eerst een stukje door Leidschendam hadden gereden was het om 13.00 tijd om te starten , bijna 30 prachtige karren en loopgroepen hadden zich gemeld bij Scheria om mee te doen aan de optocht. De Prins en Page lagen op een heerlijk zonnebed. Het was weer een lange stoet van mooie karren en de onafhankelijke jury had het moeilijk met kiezen. Maar zij zijn toch tot een uitslag gekomen:
1ste Prijs: Leden van de Straten Carnaval,
2de Prijs: Srednaag Ed,
3de Prijs: Beatz,
4de Prijs: Oud-Prinsen Vrouwen,
5de Prijs: Booming Group.
De aanmoedigingsprijs was voor de Schilders.
Wij kunnen terug kijken op een zeer geslaagde optocht, mocht er iemand nog afval in hun tuin hebben gevonden of enig hinder aan de optocht hebben ondervonden. Dan bieden wij hierbij onze oprechte excuses aan.
Aansluitend aan de optocht is er al vele jaren het beroemde straatcarnaval tegenover Party-Herberg het Blesse Paard aan de Meerlaan. Dit staat ieder jaar weer garant voor veel bezoekers die op de muziek van de Zwiebels staan te feesten tot de optocht langs komt. Hierna neemt de Booming Group de muziekverzorging over met DJ Kevin.
Op de carnavalskrakers en housebeats die volgen gaat het publiek lekker uit zijn dak. Het weer speelde dit jaar een klein beetje parten maar door de flexibiliteit van Het Blesse Paard kon iedereen toch naar binnen waar het feestje nog langer doorging.
’s Avonds was dan natuurlijk het gekostumeerde bal. Heel veel mensen waren verkleed en je viel op als je niet verkleed was. Er waren veel mensen van buiten het dorp dus dat betekent dan onze carnavalsvereniging tot ver buiten onze dorpsgrenzen bekend staat om zijn gezellige feesten ook op deze avond kunnen wij tevreden terug kijken. Het feest ging tot in de kleine uurtjes door, en er werd veel gedanst en gefeest.
Best verklede man: Tim Hooymans,
Best verklede vrouw: Inge de Jong,
Best verklede groep: Meiden verkleed als meloenen.
Zondag 10 Februari kerkmis en concert
Zondagochtend was het weer vroeg dag voor onze jongens van de Raad van 11, Prins Adrie de 1ste , Page Sascha, Opper Thijs en alle aanwezigen in de kerk van Stompwijk. Ook hier waren de Oud Prinsen weer vroeg uit de veren gekomen om de mis muzikaal te begeleidingen.
Zondagmiddag was het tijd voor Fanfare Juliana om een carnavalsconcert te geven in Het Blesse Paard! Vele bezoekers konden genieten van de muziek die de Fanfare ten gehore bracht. Na het geslaagde concert van de fanfare kwam er nog een optreden van De Oud Prinsen samen met de fanfare wat dit jaar voor het eerst gebeurde. Wij denken dat we kunnen terugkijken op een fantastisch samenspel. Zij wisten samen met leuke meezingers het publiek te bespelen. Hierna was het dan tijd voor de band Sound Sixties. Zij lieten hun liederen horen en er werd lustig op los gedanst. Al met al weer een zeer geslaagde middag, waarbij er weer vele carnavalsvierders op mooie concerten zijn getrakteerd!
Vanavond is natuurlijk weer de afsluiter van deze gezellige week: het Slotfeest! We hebben een ster van wereldformaat uitgenodigd om onze gasten te vermaken. De enige echte Zingende Slager!!!! Dit belooft weer een knallend festijn te worden!
Volgende keer volgt het verslag van de andere dagen!
PR de Gaanders