KBO

Katholieke Bond van Ouderen te Stompwijk

Actie Arriva buslijn,

Het bestuur hoort via gesprekken met mensen steeds weer klachten over buslijn 365 die nu over de provinciale weg 206 rijdt. Gevraagd is om deze klachten door te geven aan de mensen die hier actief mee bezig zijn, tot op heden hebben wij nog geen enkele concrete klacht ontvangen.

Klachten melding

Een klacht kunt u melden op telefoonnummer 071-5804342 of 071-5801538

met vermelding van wat de klacht inhoudt (bv. bus stopte niet maar reed gewoon door, maar ook, ik kan deze afstand niet lopend meer halen naar de halte, ik kan mijn fiets er niet stallen, enz.)

Voor elke klacht geldt datum en tijd noteren en doorgeven naar bovenstaande telefoonnummers.

Deze klachten verzamelen wij om deze in de maand mei aan te bieden aan Arriva. Dan hebben wij een evaluatie bespreking met betrokken partijen, waar we onze (uw) klachten kunnen bespreken.

Wij hopen met de adviesraad en de gemeente dan resultaat te bereiken zodat de bus weer minimaal een keer per uur de Meerlaan aan doet.

Wij wachten op uw reactie!.

Bedevaart naar onze lieve vrouwe van Den Bosch

Dinsdag 14 mei krijgt u de gelegenheid om deel te nemen aan de Bedevaart naar Onze Lieve Vrouwe van Den Bosch. Het lijkt misschien wat vroeg, deze aankondiging, maar in de volgende Nestor wordt hier uitgebreid over gepubliceerd, zodat dit voorbericht u alvast alert maakt op deze prachtige dag. Bij voldoende deelname komt de bus naar Stompwijk.

Het bestuur van  KBO Stompwijk

 

Vervolg van verslag carnaval

kindercarnavalkbo gaandersVervolg van verslag carnavalsweekend

Vorige week heeft u al in de Dorpsketting kunnen lezen over het begin van de carnavalsweek, hieronder leest u het vervolg van de maandag en de slotdag, dinsdag.

Wat wij ook nog even wilde vermelden:

Bij het overhandigen van hamer op het Gemeentehuis  heeft Prins Adrie de Burgemeester laten zien hoe mooi de vogelplas is. Want hij heeft gehoord dat de gemeente van plan is de geluidsmuur door te trekken zodat er vanaf de A4 niet meer naar de vogelplas gekeken kan worden. Ook heeft hij de burgemeester laten voelen hoe het voelt om geld over de balk te gooien. Hij heeft de burgemeester uitgenodigd en een paar schaatsen gegeven om een keer te komen schaatsen als er ijs op de vogelplas ligt, en dan lekker een kopje chocomel en een roze koek te nuttigen.

Maandag 11 februari Kindercarnaval:

Maandagmiddag was het de beurt aan de kinderen om een gezellige middag te beleven, iedereen die zin had kon een kleurplaat inleveren en daar werden ook prijzen voor toegekend. De prijzen voor de mooiste kleurplaat gingen naar: Noomy van 8 jaar en Jordi Romijn van 6 jaar. Ook waren er prijzen in verschillende categorieën voor de kinderen die het mooist verkleed waren. Hieronder vindt u de uitslag van de deze verkleedwedstrijd en danswedstrijd:

Mooist verkleedde Meisjes                                           Jongens

                                Maud Hogervorst                            Thomas Kort

                                Bo van Santen                                Bram verkleed als Spiderman

                                Lucie Kester                                    Jason verkleed als Mario

                                Amy Knijnenburg                              Daan Koot

                                Luna van het Veer                          Kevin verkleed als Clown

 DJ Kevin zorgde ervoor dat iedereen lekker stond te springen en te dansen. Er werd veel polonaise gelopen met onder andere de Raad van Elf en de Koomers. De limonade en de plakjes worst en kaas werden graag verorberd. Al met al een zeer gezellige middag en met een aardigheidje ging men weer huiswaarts.

 So You Think You Can Dance

’s Avonds was het de beurt voor de tieners om hun danspasjes te laten zien. Dit jaar een iets andere insteek door de verhuizing naar Bardancing Beatz werd er op de muziek van DJ Kevin gedanst en polonaise gelopen. Na een geslaagde avond gingen de tieners om 10 uur naar huis.

Dinsdag 12 februari:

Dinsdagmiddag is al jaren de middag van de ouderen jongeren, de mensen van 55+ uit Stompwijk. Zoals ieder jaar was er weer een loterij en konden er vele mooie prijzen gewonnen worden, die waren gesponsord door de middenstand van Stompwijk en omstreken, waarvoor hartelijk dank. Velen gingen met een prijs naar huis en men genoot zeer van deze middag. De polonaise werd zeker niet vergeten en achter Prins Adrie I, Page Sascha en Opper Thijs werd een grote stoet gevormd om met zijn allen gezellig te lopen. Lau van Santen en Cor van Santen –Wortman werden dit jaar namens de Ouderen tot Prins en Page gekozen. Het concert van de Oud Prinsen kon natuurlijk niet ontbreken op de middag. De oudere van Stompwijk lieten de advocaat en jonge borrel zichtbaar goed smaken. En natuurlijk kon de jaarlijkse afsluitende speech van Meneer J v.d. Bos weer niet ontbreken.

Slotbal

Dinsdagavond was alweer de slotavond van de carnavalsweek. Om 21.00 uur ging de deur open en de mensen stroomden binnen. Deze avond werd door onze vriend de zingende Slager die toevallig zijn buurvrouw had meegenomen opgeleukt en dit was een zeer geslaagd optreden. Er werd verder veel gedanst en polonaise gelopen. Onze eigen blaaskapel De Zwiebels verzorgde nog een optreden en om ongeveer 24.00 uur werd de Raad van Elf werd door hun vrouwen ontdaan van hun steek en cape. Hierna werd de Prins ontdaan van zijn scepter, cape, steek en ambtsketen. Ook de Page werd ontdaan van haar kroon en cape, op dat moment stonden Adrie en Sascha weer als gewone burgers op de bühne. Daarna werd de Prins Adrie afgevoerd door de Oud Prinsen, Page Sascha door de Raad van Elf en speelde De Zwiebels nog een vrolijke noot. De avond ging nog tot in de kleine uurtjes door en iedereen genoot er zichtbaar van.

Na een week van genieten, feesten en polonaise lopen kunnen Prins, Page, Opper, Raad van Elf en bestuur terugkijken op een geweldig seizoen en gaan we er met z’n allen voor om dit ook volgend seizoen te bereiken! Via deze weg willen wij alle bewoners en vrijwilligers bedanken voor het bijdragen van hun steentje aan dit zeer geslaagde carnavalsseizoen. Hopelijk zien wij u allemaal terug bij het volgende carnavalsseizoen. En natuurlijk ook onze excuses aanbieden aan iedereen die op enige manier hinder van ons heeft gehad.

Voor meer informatie en foto’s, kunt u terecht op www.degaanders.nl

PR De Gaanders

Uitslag Loterij De Gaanders

Op dinsdag heeft de trekking plaatsgevonden van de loterij van De Gaanders. Nogmaals willen wij iedereen bedanken voor het steunen van de vereniging door middel van het kopen van een lot. De opbrengst komt ten goede aan het kinder- en bejaardencarnaval. Deze mensen hebben ook dit jaar weer kunnen genieten van een schitterend carnavalsfeest en dat is mede te danken aan U. De prijzen zijn reeds door De Gaanders aan de winnaars overhandigd. Hier volgt de uitslag:

1e prijs Nel van Santen Meerlaan 1A                                            Iedere maand een bos bloemen

2e prijs Piet Beekman Oostvlietweg 46                                         Planten- en zadenbon

3e prijs Peter Mol Zoetermeer                                                     Aangifte inkomstenbelasting

4e prijs T. van Geijlswijk Oostvlietweg 49                                     Hot Stone massagebon

5e prijs Corrie de Jong Zoetermeer                                             Hot Stone massagebon

6e prijs Wil Gr.in ’t Woud Dr.v.Noortstr. 23C                                 Hot Stone massagebon

7e prijs M. van Bemmelen Pinksterbloem 79                                 Kado Koepon

8e prijs van Leeuwen Zwanenbloem 9                                          Kado Koepon

9e prijs van Rijn ‘t Geertje                                                          Kado Koepon

10e prijs Mevr. Ammerlaan Dr. V. Noortstraat 12J                        Kado Koepon

11e prijs Kevin v.d. Bosch Dr. V. Noortstraat 172                         Kappersbon

12e prijs Bob v.d. Bosch Dr. V. Noortstraat 105                           Kappersbon

13e prijs Verhoog Slootweg 2, Zoetermeer                                  Kappersbon

14e prijs Marian Klijn Meerlaan 37                                               Kappersbon

15e prijs Gerard v. Cromvoirt Zoeterwoude                                 Kappersbon

16e prijs L. Bohemen Akkermunt 18                                            Kaasbon

17e prijs J. Bregman Stompwijkseweg 46B                                  Kaasbon

18e prijs Pino v.d. Bos Meerlaan 1B                                           Kaasbon

19e prijs Eddie van Leeuwen Merodestraat 17                            Kaasbon

20e prijs Jos van Santen Meerlaan 1A                                       Kaasbon

21e prijs Mevr. Roeling Dr. V. Noortstraat 179                           Poeliersbon

22e prijs K. de Groot Pinksterbloem 81                                     Poeliersbon

23e prijs K. v.d. Bosch Dotterbloem 7                                       Poeliersbon

24e prijs A. van Rijn Meeslouwerweg 3                                      Poeliersbon

25e prijs Simonis Pinksterbloem 45                                           Poeliersbon

26e prijs R. van Vliet Zustersdijk 10                                          Poeliersbon

27e prijs Richard Bennis Den Haag                                            Poeliersbon

28e prijs Jona v.d. Meer Pinksterbloem 59                                 Poeliersbon

29e prijs de Winter Meer en Geerweg 14A                                 Poeliersbon

30e prijs van Vliet Stompwijkseweg 60                                     Poeliersbon

 Oplossing Puzzel

1ste prijs: Fam. Kenemans

2de prijs: Cindy van Dorp

3de prijs: Bep Knijnenburg

 

 

“Ludieke” stunt Carnavalsvereniging de Gaanders

ludieke stunt“Ludieke” stunt Carnavalsvereniging de Gaanders bij sleuteluitreiking op gemeentehuis

Het was, zoals ieder jaar, een gezellige happening bij de “sleuteloverdracht” op het gemeentehuis door burgemeester Hans v/d Sluijs en Heleen Mijdam aan De Damzwabbers en De Gaanders. Ook altijd een uitstekende gelegenheid voor beide Carnavalsverenigingen om het College, Burgemeester of Wethouder op een ludieke wijze op een actuele zaak in onze gemeente te attenderen. Recente problemen rond het Recreatief knooppunt en het Damcentrum hebben de Gaanders dan ook dankbaar aangegrepen voor hun stunt. Het door de Burgemeester gooien van een “zak geld over een balk”, kon deze problemen niet beter in beeld brengen.

Ik heb in de aanhef, Ludieke, tussen haakjes gezet omdat de werkelijkheid verre van Ludiek is.

Het stoppen met de voorbereiding en realisatie van het recreatief knooppunt kost ons in ieder geval, zo meldde wethouder Mijdam € 190.000.=. Daar komt het afkoop bedrag van de aannemer nog bij, dus kan het zomaar oplopen tot rond de € 250.000=.

Tijdens de raadsvergadering van vorige week dinsdag hebben alleen Gemeentebelangen en Groen links hun ongenoegen niet onder “stoelen of banken” gestoken.

Zou er dan niemand onder al die andere raadsleden van de overige politieke partijen bij de start gezegd hebben, mensen is dit wel realistisch.

Een niet ingerichte Driemanspolder (planning pas in 2018), de grondverwerving was toch maar een kwestie van een handtekening !, alleen dag horeca, je hoeft toch niet zo’n “ondernemer” te zijn om te bedenken dat dit nooit exploitabel is. De beoogde ondernemer bood €30.= per m2 terwijl de gemeente €100.= als kostendekkend had berekend !

Het project was inderdaad onderdeel van de gebiedsvisie van Stompwijk maar daar staan wel meer projecten in waar, denk ik, nu heel anders tegen aan wordt gekeken.

Zoeterwoude ontwikkelt ook een recreatief knooppunt, aardig om te lezen hoe zij dit hebben aangepakt www.zoeterwoude.nl klik op bouwen en wonen, Recreatief transferium/gebiedspoort.

Over het Damplein wil ik mij beperken tot de opmerking van de burgemeester dat bij het verweer richting EC. juristen en adviseurs moeten worden ingehuurd die een uurtarief hebben waar Bram Moskowicz van zou “likkebaarden” (laat ik het maar netjes zeggen).

Het betekent wel dat, stel dat de zaak wordt terug gedraaid, die kosten in ieder geval voor rekening van de gemeente en dus voor ons komen.

Wrang is natuurlijk, bij deze twee zaken, dat bestuurders (vrijwilligers) van instellingen en verenigingen hun subsidie komend jaar zien afgebouwd tot 0  en alle “zeilen bij moeten zetten” om hun instelling/vereniging in stand te houden. Ab Spaan

 

Taart

taartTaart

Mijn woensdagmiddag werd  “vrolijk gekleurd”  toen er in de middag iemand van de Gaanders aanbelde en vertelde dat ik een heerlijke appeltaart met slagroom gewonnen had door het oplossen van de puzzel uit het mooie gaanders boek.             

We hebben er met z’n allen heerlijk van gegeten.                 

Gaanders bedankt.

                                                               Bep Knijnenburg

 

IJsclub Nut en Vermaak

IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’

        

Promotie en p.r. voor Erben

Op de Uithof waren de omstandigheden afgelopen weekend prima en dit resulteerde in goede tijden en vele persoonlijke records. Hoewel de Stompwijkse inbreng tot 2 deelnemers beperkt was, was het succes niet minder.

Erben van der Lans dook op de 500 meter voor het eerst onder minuut en scherpte zijn beste tijd aan tot 59.76. Hiermee promoveerde hij ook naar de categorie pupillen 3. Op zijn eerste 700 meter klokte Erben vervolgens een prima tijd van 1.28.01.

Edward Jansen had eindelijk weer reden tot lachen. Hij wist zijn persoonlijk record op de 1000 meter met meer dan een halve seconde aan te scherpen tot 1.31.28. Op de 500 meter lukte het niet om zijn p.r. aan te scherpen. Mede door problemen bij de start, resulterend in een matige opening van 12.3,  liet hij 45.53 noteren.

 

 

500m

700m

1000m

 

Erben v.d. Lans

59.76 pr

1.28.01 pr

 

 

Edward Jansen

45.53

 

1.31.28 pr

 

Thom succesvol bij Holland Cup

Terwijl de (inter)nationale schaatstop in Hamar actief was, streed de subtop in Utecht om de Holland Cup. Thom van Beek liet zich daar weer eens van zijn beste kant zien op zijn favoriete 1500 meter. Met 1.53.33 werd hij keurig 2e achter Jongoranje lid Thomas Krol die eerder dit seizoen nog actief was in de WorldCup. Op de 1000 meter scoorde Thom met 1.14.61 de 5e tijd. Op de 5000 meter legde Thom met 6.56.45 beslag op de 10e plek.

Clubkampioenschap op 24 maart

Het clubkampioenschap zal dit jaar verreden worden op zondagochtend 24 maart a.s. Nadere info volgt nog, maar noteer de datum alvast in de agenda.

Tom de Haas

 

Paaskrans maken bij VrouwActief

We gaan 12 maart een paaskrans maken. Je kunt je opgeven t/m 25 februari bij Anneke de Jong, Dr van Noortstraat 10a. De kosten zijn € 12,50, graag meteen betalen bij opgave.

Na 25 februari is het niet meer mogelijk om je op te geven. Neem een snoeischaartje en mesje mee.

                              Groetjes, het bestuur

 

Diverse sleutels gevonden

gevonden bij de bushalte een AXA fietssleutel

af te halen bij Stef Janson

tel 5801785

Van Merodestraat 21

———————————

Gevonden voor de zijdeur bij Het Blesse Paard

Tijdens de zaterdagmiddag/avond

Dom-sleutel

Af te halen bij redactieadres rond etenstijd

 

Uitslag kaartavond 15 februari Stompwijk 92

Uitslag kaartavond 15 februari Stompwijk’92

 

1. Jan Al en Charrel van Bohemen                    5302 punten

2. Lenie Zuidgeest en Joop Hilgersom              5278

3. Emiel Hilgersom en Joey de Roode               5212

4. Nel Turkenburg en Ria v.d. Helm                 5151

5. Lydia Luiten en Mieke v.d. Salm              4887

 

Troostprijs is gegaan naar Anneke v.d. Bosch en Jacintha Janson

 

De volgende kaartavond is op 8 maart

 

VVZZ Zaalvoetbalkampioenschap 2013

vvzzVV/ZZ Zaalvoetbalkampioenschap 2013

namens VV/ZZ Martijn Oudshoorn

Dacht u, dat na de carnaval, Stompwijk weer in ruste zou zijn. Verkeerd gedacht! Afgelopen zaterdagavond was de kantine van sporthal Meerhorst omgebouwd tot een ware skihut voor een spetterend Après-ski feest. Alpine

skieën, biersjoelen, goedgevulde bierpullen, broodjes shoarma en een Après-ski DJ. De ingrediënten voor een geslaagd feest. Dit allemaal in het teken van de finaleavond van het VV/ZZ Zaalvoetbalkampioenschap 2013. Al vroeg op de avond moesten de teams er staan. Al na het eerste fluitsignaal ging alle riemen los. Niemand werd gespaard, de ijszakken waren niet aan te slepen, ondanks een veelal sportieve avond. Toch waren er enige blauwe plekken te betreuren bij de deelnemers, zelfs uw verslaggever moest het ontgelden. Een Flying Dutchman van F.C. Benson dook over de organisatietafel en om zijn val te breken, raakte hij met een zwaaiende arm uw verslaggever in zijn gezicht. Resultaat: een nog mooier blauw oog. Binnen de lijnen bleek F.C. Benson uiteindelijk het sterkste herenteam. Vooraf bestempeld als één van de kandidaten voor de titel, rekende F.C. Benson in de achtste finale af met ZZ. De volgende horde, F.C. Kip, wist nog één gouden ei te leggen, maar F.C. Benson pareerde deze aanval en legde F.C. Kip over de knie. Wat toen volgde was een halve finale tegen titelverdediger Henk de Vriep die bij het massaal opgekomen publiek niet snel zal worden vergeten. Henk de Vriep leek een comfortabele voorsprong te hebben opgebouwd: 0-2. F.C. Benson kwam echter langszij en in de dying seconds zorgde Jelrik van der Meer zelfs voor de driepunter: 3-2. Vervolgens moest F.C. Benson afrekenen in de finale met de Broekies. Mede dankzij de topscorer van het toernooi, Joeri v/d Salm, kon F.C. Benson de verrassende finalist, de Broekies, verslaan en de felbegeerde wisselbeker in ontvangst nemen. Naast Joeri v/d Salm viel ook zijn ploeggenoot Martijn Plugge in de prijzen als The Most Valuable Player Men.

Bij de dames bleken twee teams zeer aan elkaar gewaagd te zijn: de Wenteltrapjes en Pietertjes. Bleef het in de poulefasen nog 0-0, in de finale kwam Pietertjes op voorsprong door Iris Sweere. De Wenteltrapjes vonden echter hun laatste versnelling en kwamen langszij door Daniëlle Hendriks. Uiteindelijk moesten strafschoppen de doorslag geven. De ervaren krijgsters van de Wenteltrapjes wisten dit beter te doen, ondanks Pietertjes de topscoorster van het toernooi, Amber v/d Salm, de beste keep(st)er, Demi Janson en The Most Valuable Player Women, Yelka Osse, in hun gelederen hadden. De Wenteltrapjes mochten dus voor het eerst, de door Van Rijn Transport en Ed van Vliet Transport gesponsorde wisselbeker, in ontvangst nemen als winnaar van het damestoernooi. Ook werden de dames verrast door Loes de Haas, namens Studio Oase, met een leuke verrassing. Verder werden de heren scheidsrechters en de organisatie van VV/ZZ verrast met een heerlijke gourmetschotel, beschikbaar gesteld door Scheria Versdienst. 

Tijdens het feestgedruis was de bouwcommissie voor renovatie van de kantine ook erg actief. Er werden meubels ‘’te koop’’ aangeboden. Door deze meubels te ‘’kopen’’ financiert men een deel van de renovatie. Een goed uitgedacht plan, dit bleek ook wel aan het eind van de avond. Een nog enthousiastere Ton Veenhof was erg tevreden over het resultaat. Voor al uw vragen over dit project kunt u trouwens bij hem terecht. Zoals gezegd na een avondje zaalvoetbal volgde een spectaculair Après-ski feest. Mensen stonden op de banken, bier vloeide in overvloed en de broodjes Shoarma waren niet aan te slepen. Het was tot laat ouderwets gezellig. Zo kwam er ook weer een eind aan deze editie van het VV/ZZ Zaalvoetbalkampioenschap. Een toernooi dat zonder de vele vrijwilligers geen toernooi kan zijn. Wij willen daarom via deze weg alle vrijwilligers bedanken die zich hebben ingezet om dit toernooi weer tot een succes te maken. Uiteraard willen we ook de deelnemers bedanken voor hun inzet en enthousiasme en het publiek bedanken voor hun komst. Graag tot volgend jaar!

Uitslagen finaleavond 16 februari 2013:       

1/8 finale: ZZ – F.C. Benson 0-6                                  

 Stompwijk’92 A1 – F.C. Kip 0 – 2                                                                                                                         

Van Rijn Transport – VVVS 3-1                                                                                                                                        

Freddy – Henk de Vriep 0-2                                                                                                                                                       

 F.C. Bal tegen ’t dak – Witte Condors 0-2                                                                                                                             

F.C. Faas – Wilgenhof 1-3                                                                                                                                                        

 Team O’Neill – De Broekies 1-3                                                                                                                                              

De Hatseflatsers – Beatz 2-1                                                                                                                                                  

¼ finale: F.C. Benson – F.C. Kip 3-1                                                                                                                      

Van Rijn Transport – Henk de Vriep   2-7                                                                                                                             

Witte Condors – Wilgenhof 1-0                      

 De Broekies – De Hatseflatsers 1-0                                                                                                                                      

½ finale dames: Wenteltrapjes – SJZ dames 2 1-0                                                                                                               

Boe! – Pietertjes 2-4                                                                                                                                                 

½finale heren: F.C. Benson – Henk de Vriep 3-2                                                                                                              

Witte Condors – De Broekies 0-1  

Finale dames: De Wenteltrapjes*(wns) – Pietertjes 1-1                                                            

Finale heren: F.C. Benson – De Broekies 6-0

 

 

 

Dorp van het dorstige hert