parochieberichten

 

Weekvieringen in de RK Parochiekern  H. Laurentius

Zaterdag     26 jan.  19.00 uur geen viering

Zondag       27 jan.  11.00 uur eucharistieviering met samenzang

                                                Voorganger Pastoor L. Banning

                                                 Voorstellen communicantjes

Misintenties

Zondag 27 jan.11.00 uur voor de overleden armen en weldoeners van de parochie, Gerarda de Jong -van der Poel Jaargetijde, Cornelis en Piet Olijhoek, Gé Hoogervorst, Arie, Marie en Kees Olsthoorn, Gerard Pijnaker, Jet Overdevest – Rijneveen, Dora Disseldorp –Luk, Fran Overdevest – Nederpelt, Cor Caspers, Dora Disseldorp – Luk, Sjaak en Anja v. Santen – Koot, Corrie Groeneweg -v d Kerkhof, Piet Janson, Nico de Heij, Gijs en Rie Onderwater, To Olsthoorn, Riet Oliehoek -de Haas, Cor en Nel  Verhagen – Kerkvliet, Miep Mooijman -v. Veen, Arend v. d. Voort.

Kerkhulpen                  Kosters   lectoren     Misdienaars

Zaterdag 26 jan. 19.00 uur  John O.    geen    geen

Zondag   20 jan. 11.00 uur  John O.    Jan Havik    Kim Am./ Joost v. B.

 

Restauratie pastorie – Stompwijk.

 

Bouwkeet, reclame borden enz hebben plaats ingenomen op het kerkplein van Stompwijk.

Kortom, het laatste deel van de grootschalige renovatie van kerkelijke gebouwen is gestart.

Het betreft dus de binnenkant van de pastorie.

Enerzijds vindt er een stukje aanbouw plaats en worden diverse ruimten verbouwd en aangepast om verhuur mogelijk te maken.

Anderzijds ondergaan diverse ruimten een face-lift op basis van de eisen des tijds.

Samen met de fraaie buitenkant van het gebouw zal het over enkelen maanden een mooi compleet geheel zijn.

Als bouwcommissie verheugt het ons, dat alle werkzaamheden, behalve de verwarming, uitgevoerd zullen worden door Stompwijkse bedrijven. Diverse bedrijven zijn hiervoor een samenwerkingsverband aangegaan.

Hierbij een overzicht :

 

Aannemers      : Granneman BV. en A. van Santen.

Schilders         : T. Janson, B. v/d Salm en L. de Haas.

Elektriciens     : Fontein-Elektro en B. de Haas.

Loodgieter      : M. Faas.

Verwarming    : Firma Hijmos.

 

Diverse voorbereidende gesprekken geven aan dat de bouwcommissie veel vertrouwen heeft om met deze bedrijven de renovatie te voltooien.

We zien dan ook de komende tijd met enthousiasme tegemoet.

 

 

 

Restauratie commissie Kerk.

Gezocht: oppas

 

een  leuke en lieve  jongeman/meid, die het gezellig vindt om af en toe (gemiddeld 1x per week) een aantal uren op onze kinderen Quinty (10), Jochem (6) en Laurens (2) te passen. Uiteraard tegen vergoeding.

Iemand die het geen probleem vindt om  in het weekend en/of ’s avonds op te passen.

                                                               

Jeroen en Ellen v.d. Geest, tel: 06-20649715 

 

Winternatuurwandeling

winternatuurwandelingWinternatuurwandeling

De bomen zijn nog kaal en misschien vriest het nog. Een uitgelezen moment om naar vogels (eenden) te kijken bij de Starrevaartplas, die internationaal bekend staat om zijn vogelrijkdom. Tijdens deze I.V.N. wandeling met Titia, Irene en Corry nemen wij daarvoor verrekijkers mee. We vertrekken zondag 20 januari om 14.00 uur vanaf de parkeerplaats aan de Kniplaan bij de brug over de A4. Duur ca. 1 1/2 uur en deelname is gratis.

Informatie over de wandeling: tel. 3271490 en via www.ivndenhaag.nl

 

Harddraverij Nooit Gedacht

 

Het allereerst willen we ieder een gelukkig en voorspoedig 2013 wensen!

Hopelijk mag dit jaar weer een fantastisch feest worden rondom de Stompwijkse paardendagen!

De Paardendagen zijn dit jaar vanaf vrijdag 19 juli tot en met maandag 22 juli. Voor elke Stompwijker altijd belangrijk om te weten want de vakanties moeten rond deze data gepland worden!

Namens  Harddraverij Nooit Gedacht,

Conny Oliehoek

 

Versieren of versierd worden

vrouwactiefVersieren of versierd worden

We hebben er allemaal weleens mee te maken of mee te maken gehad in het (verre) verleden. Afgelopen dinsdag kwam Frans Koorevaar bij Vrouw-Actief om ons een lesje in het versieren te geven, deze keer niet om iemand te versieren maar om eten te versieren, te verfraaien eigenlijk. Hij werd begeleid door zijn charmante assistentes Lenie Lelieveld en Ingrid Luk.

Frans is kok en toevallig zag ik hem een tijdje geleden van een tomaat zoiets prachtigs maken, dat ik aan hem gevraagd heb of hij ook workshops geeft

en dan nog wel voor een kippenhok vol dames.  Frans ging akkoord en zodoende zaten we dinsdag in het Dorpshuis met ongeveer 40 vrouwen en een schaal fruit voor onze neus. Frans maakte zelf al heel snel van een koolrabi een beest en wij mochten beginnen met een radijs, dat moest een muisje worden. Na de eerste stukjes eraf gesneden te hebben, waren Rietje en ik natuurlijk weer te snel, we hadden de stukjes al opgegeten terwijl we ze nog nodig hadden, we hadden spontaan de oortjes opgegeten. Hierna een mooie roos van tomaat, je moet gewoon het mes het werk laten doen volgens Frans, maar dat lukt waarschijnlijk alleen na een beetje oefenen. Daarna was het de beurt aan de appel, een hele mooie zwaan hebben we gemaakt, door een stuk in steeds kleinere stukjes te snijden en dit met een stokje vast te pinnen ontstaat er inderdaad een zwaan.

Ik moet wel zeggen dat ik dit wel een heel secuur werkje vond, maar het resultaat was best wel goed bij de meesten. Hierna nog een lekker hapje van mozzarella , basilicum en tomaat, gemaakt door Lenie en Ingrid.

De afsluiting was een mandje van tomaat, dit was wel heel goed te doen en een heel leuk idee om bijvoorbeeld te vullen met stukjes gerookte kipfilet of

een lekkere garnalencocktail. Frans showde nog een halve meloen, opgevuld met bloemen gemaakt van 3 verschillende kleuren wortel en gaf nog aardig wat andere tips.

Inmiddels was de avond voorbij en tijd om op te ruimen, veel was er niet over want de meesten hadden het fruit lekker opgegeten en wat er over was aan schillen is met iemand meegegaan voor de dieren, dus wij hebben niet meegedaan aan de verspilling van eten waar deze week zoveel over te doen was.

Voorzitster Alie begon de avond met een mooi gedicht, knap hoe zij altijd weer een passend gedicht weet te vinden en eindigde de avond met een bedankje.

Frans, Lenie en Ingrid nogmaals bedankt voor de leerzame, gezellige avond.

Ria Luiten

 

Dorp van het dorstige hert