Stichting Groen en Geluk

De prachtige herfst is begonnen!

De tuinen gaan in rust en ook wij gaan wat vertragen. Maar stilzitten doen we niet, er is nog van alles te doen bij ons en daar nemen we je graag in mee!

Komende week is alweer de laatste schooltuinles voor groep 7 van de Maerten van den Veldenschool. Iedere week kregen zij les over alles in en om de moestuin.

Afgelopen weken hebben ze grondbodem onderzoek gedaan en geleerd over wormenhotels.

Met dank aan Sandy Zwaan van Missie moestuin was het een geslaagd seizoen!

We kijken er naar uit om in het voorjaar weer te starten met een nieuwe klas.

Aanstaande vrijdagmiddag hebben wij weer een leuke workshop voor jong en oud in petto!

Wij gaan een bloempotje verven en poten er sneeuwklokjes in!

Het potje neem je mee naar huis, zo kan je straks in het vroege voorjaar genieten van de eerst bloemen.

Opgeven kan via: info@stichtinggroenengeluk.nl

Stoffige Zaken Café

Het leuke initiatief van Elly de Waal om het atelier in het Dorpspunt wat actiever te gaan gebruiken middels een Stoffige Zaken Café op de woensdagavond begon boven verwachting goed.

Meer dan 20 personen waren deze eerste avond aanwezig om met uitleg van Elly spinnen te maken van kraaltjes. De kosten waren deze avond erg laag gehouden omdat het eigenlijk de bedoeling is dat iedereen daar gewoon met zijn eigen brei-haakwerkje aan de slag gaat, er staat een punch machine en ook andere hobby’s kunnen gezamenlijk gedaan worden op zo’n avond. Het materiaal en de koffie of thee moet uiteraard wel betaald worden, maar dat is te overzien.

Dus ben jij handig en vind je het leuk om dit met anderen te delen, kom eens langs. Zo leren we vanzelf tijdens een gezellig samenzijn diverse technieken.

Deze avond was een groot succes en over 2 weken op woensdag 30 oktober wordt het vervolgd.

Alhoewel de naam Stoffige Zaken Café wat mij betreft mag veranderen in ‘Hobby Café’.

Ria Luiten 

Klaverjassen Dorpspunt

Vrijdag zijn we weer van start gegaan! Een mooie opkomst van 7 tafels en het was weer reuze gezellig. Ook verwelkomden we weer 2 nieuwe enthousiaste deelnemers die graag het spel willen leren.

Lijkt het jou ook leuk om te leren klaverjassen? Schroom niet en loop eens binnen op vrijdagavond. Er is altijd wel iemand aanwezig die jou dit leuke spel wil leren.

We starten om 20.00 en de zaal is open om 19.45 uur. We kaarten zonder stress en zonder prijzen, gezelligheid staat voorop. Jong en oud, beginner en gevorderd, iedereen is van harte welkom.

Let op: Vrijdag 1 november is er geen klaverjassen i.v.m. een Halloween feest in het Dorpspunt.

Tot vrijdag!

Groetjes, Wilma

Ouderen Soos Stompwijk, klaverjast in Klaverhal tegen KBO Zoeterwoude

Ouderen Soos Stompwijk heeft donderdagmiddag geklaverjast met Zoeterwoude in de Klaverhal.

De uitslag is als volgt:

De eerste prijs ging naar Zoeterwoude,

1e prijs      Gre Benschop        met               6088 punten

2e prijs      Kees Hoeven                                       5449

3e prijs      Jaap de Jong                                  5145

4e prijs      Arnold van Marwijk                     4863

5e prijs      Ria Berg                           4852

6e prijs      Nico Bolleboom                4758

7e prijs      Leo van Marwijk               4704

8e prijs      Sjaak de Jong                  4689

9e prijs      Leny van Ruyven             4582           

10e prijs    Leo Ham                          4563

11e prijs    Cock  Faas                      4550

12e prijs    Wout Edinh                     4513

13e prijs    Aad Bennis                     4499

Het gemiddelde aantal punten had Greet Zandbergen.

En de poedelprijs was voor Riet Ham.

We werden gastvrij ontvangen met koffie door het bestuur van KBO Zoeterwoude . Het was een gezellige middag.

Aad Bennis

Kerkberichten

Rozenkransgebed op donderdag

Donderdagavond om 19.00 uur bidden we weer het
rozenkransgebed. Er zijn volop redenen om Maria om hulp en steun te vragen. U bent dan ook van harte welkom om mee te komen bidden.

Intentielijst Allerzielen

Op zaterdag 2 november is om 19.00 uur de viering van Allerzielen. We noemen de overledenen van het afgelopen jaar.

Naast de overledenen van het afgelopen jaar noemen we de overledenen waarvan u de namen aanlevert.

U kunt de namen noteren op de lijsten die achter in de kerk liggen. U kunt ook een briefje met namen in de brievenbus van de pastorie doen. Ook een mailtje met namen sturen naar sintlaurentius@hotmail.com is mogelijk.

Het belooft weer een mooie viering te worden. U bent van harte welkom om hem bij te wonen. Na afloop brengen we een bezoek aan het kerkhof.

Kerstmarkt op zaterdag 16 november

Op 16 november houden we weer de kerstmarkt achter in de kerk.

De eerste bijdragen met spullen om te verkopen zijn al binnen. Maar er kan nog veel meer bij.

Bent u aan het opruimen?

Spullen die het waard zijn om een tweede leven te krijgen zijn van harte welkom. U kunt ze inleveren bij de kerk, tijdens de openingsuren van het secretariaat, of op Dr. Van Noortstraat 106. Indien nodig halen we ook spullen bij u op.

Tijdens de kerstmarkt kunt u voor heel vriendelijke prijzen leuke dingen op de kop tikken. Schrijf de datum dus alvast in uw agenda.

We mogen het natuurlijk niet verraden, maar ook de Heilige Nicolaas (in al zijn verschijningsvormen) houdt van duurzaamheid en vriendelijke prijzen.   Zijn vertegenwoordigers zijn dus ook van harte welkom om hun slag te
komen slaan.

Dorp van het dorstige hert