Alle berichten van administrator

De meimaand is weer voorbij

DE MEIMAAND IS WEER VOORBIJ

 

Vijf keer hebben we in de afgelopen maand gezamenlijk het rozenkransgebed gebeden, waarin wij Maria`s hulp en voorspraak vroegen. Hartelijk dank dat u de moeite genomen heeft om naar de kerk te komen. Ook Antoon en Adriaan die het kosterswerk hebben verricht hartelijk dank voor het gereed maken van de kerk. Wij hopen dat wij elkaar in oktober in goede gezondheid weer terugzien. Dat de meimaand nu voorbij is, wil natuurlijk niet zeggen dat we in de andere maanden niet tot Maria kunnen bidden. We mogen er van uit gaan dat zij er altijd voor ons zal zijn. Maar in oktober komen we weer bij elkaar in de kerk. Komt u dan ook? U bent van harte welkom.

 

Jan van Rijn

 

2 boeiende avonden over GELOOFSOPVOEDING

2 boeiende avonden over GELOOFSOPVOEDING

 

Hoe kun je je geloof doorgeven aan je (klein)kinderen? Hoe kunnen we samen bidden en bijbel lezen? Hoe kunnen we ons geloof handen en voeten geven in ons gezin?

 

Deze en meer vragen gaan we met elkaar bespreken op 2 avonden in juni. Aan de hand van praktische voorbeelden en inspirerende teksten en filmbeelden leren we met en van elkaar.

 

Welkom op woensdag 4 en 11 juni in de pastorie van de Laurentiuskerk, van 20.00-21.30 uur.

 

Met vriendelijke groet

Bas van Pampus, pastoraal werker 

 

Pastoor Banning zegent 1e Pinksterdag columbarium in

Pastoor Banning zegent 1e Pinksterdag columbarium in

 

Wijlen pastoor van der Plas was al een groot voorstander van behoud en uitbreiding van het kerkhof. “Onze overledenen moeten bij de levenden blijven,” was zijn stelregel. Onder zijn pastoraat werd het kerkhof flink uitgebreid. Ook werden al een aantal ornamenten geplaatst om urnen een plek te kunnen geven. Omdat cremeren steeds vaker voorkomt werd door het toenmalige kerkbestuur al uitgekeken naar een betere plaats op het kerkhof. Die werd gevonden tussen het “oude” kerkhof en de pastoorstuin. Deze wat rommelige hoek is er heel mee opgeknapt. Onder het columbarium is ook ruimte gehouden voor lege vazen, gieters enzovoorts. Ernaast is een grote bak met zand welke bij begrafenissen en voor aanvulling gebruikt kan worden.

Het columbarium bestaat nu uit 18 elementen waarin per stuk een aantal urnen kunnen worden geplaatst. Afhankelijk van de grootte. De elementen worden afgesloten met een plaat van zwart natuursteen. Hierin kunnen namen en data worden gegraveerd. Ook is er een plateau waarop bloemen, ornamentjes en dergelijke een plek kunnen vinden. Er wordt al gewerkt aan het plaatsen van een tweede columbarium naast de eerste. Misschien is het nog niet zo hard nodig, maar in verband met kleurverschil is besloten hier niet mee te wachten tot het eerste vol raakt.

Het is een verrijking voor ons kerkhof en nu al vrij te bezichtigen.

 

1e Pinksterdag na de Eucharistieviering van 11.00 uur is iedereen welkom om de inzegening bij te wonen.

 

Namens Beheercommissie H. Laurentiuskerk, Agnes van Boheemen Vollebregt

 

Wandeltocht “Rondom Stompwijk”

Wandeltocht ‘Rondom Stompwijk’

 

Laat u ook verrassen!

 

Het is bijna zover, aanstaande zondag 8 juni, 1e Pinksterdag, kunt u weer wandelend genieten van de prachtige Stompwijkse omgeving. De IJsclub heeft weer haar uiterste best gedaan om de mooiste wandelroutes voor u uit te zetten. Voorgaande jaren waren deelnemers verrast door plekken waar ze nooit eerder waren geweest. “Zo dichtbij, en ik heb hier nog nooit gelopen!’ was een veel gehoorde opmerking. Laat u ook verrassen en trek uw wandelschoenen aan.

 

Routes

U hebt de keuze uit vier routes: van 7.5, 15, 20 of 30 km. U wandelt onder andere langs de prachtige plassen in de omgeving van Stompwijk. (Noord Aa, Vlietland en Vogelplas Starrevaart), loopt over dijken en door de polders van het Groene Hart.

De routes worden voorzien van ondersteunende pijlen en linten, maar iedereen krijgt ook een gedetailleerde kaart en routebeschrijving mee.

 

Start en finish

De start en finish zijn in Party Herberg en restaurant Het Blesse Paard.
De vertrektijden zijn:

30 km tussen 8.00 en 9.30 uur

20 km tussen 8.00 en 10.00 uur

15 km tussen 9.00 en 11.00 uur

7.5 km tussen 9.30 en 12.00 uur

 

Koek en Zopie onderweg

De inschrijfkosten bedragen:

Volwassenen € 5,-, jeugd tussen de 8 en 15 jaar € 2,50 en kinderen onder de 8 jaar mogen gratis mee wandelen. Bij vertrek krijgt iedereen een appel of een banaan mee en bij de ‘Koek en Zopie’ is er water of frisdrank met wat lekkers erbij.

 

Nadat u de tocht volbracht hebt, krijgt iedere deelnemer een medaille, een button of een gratis consumptie in Het Blesse Paard.

 

De opbrengst van de wandeldag komt volledig ten goede aan de jeugdleden van de ijsclub. Van de opbrengst kan voor hen onder meer een schaatskamp worden georganiseerd.

 

Het belooft zondag prima wandelweer te worden. De voorspellingen geven droog weer en zo rond de 20 graden. Kortom, alle ingrediënten zijn aanwezig en de organisatie is er klaar voor om er een mooie en gezellige dag van te maken. Graag tot zondag!

 

Kijk voor meer informatie op http://www.ijsclubstompwijk.nl/.

 

Wielertijdrit Nut en Vermaak vrijdag 6 juni

Wielertijdrit van IJsclub Nut en Vermaak op vrijdag 6 juni

 

Start om 19.00 bij de Vogelplas. U kunt zich nu inschrijven. De inschrijving is voor: inwoners van Stompwijk en Zoeterwoude en voor leden van de ijsclub en toerclub. De verschillende categorieën zijn: meisjes en jongens junioren 10 t/m 15 jaar, dames, heren senioren en heren veteranen.

 

Wij hopen dit jaar op een grote opkomst van vele mensen uit dit unieke dorp, dus schroom niet wielerliefhebbers maar doe gewoon mee. Meedoen is belangrijker dan winnen. Inschrijven kan t/m woensdag 4 Juni.

 

B.B.Q. van het zangkoor

B.B.Q. van het zangkoor

Gisteren hebben we met prachtig mooi weer, de jaarlijkse B.B.Q van het zangkoor gevierd, bij Sjaan en Joop van Rijn in de Meeslouwerpolder.

Om 3 uur begonnen we met koffie en cake. Daarna speelden we boerengolf.

Na de prijs uitreiking gingen we onder gezellig gekeuvel aan de borrel.

Van lieverlee werd de B.B.Q. aan gestoken en konden we genieten, van het door de mannen klaar gemaakte vlees.

Het mini Shanty koor zong ook nog een liedje (het schuitje in de Amstel), wat door iedereen werd mee gezongen. Om een uur of 7 half 8 werd het een beetje fris en gingen we naar binnen voor de koffie.

Hier mee wil ik iedereen bedanken , die deze gezellige middag weer voor ons georganiseerd hebben.

 

En ik hoop tot volgend jaar maar weer, groetjes Ria van Dijk

 

Lezen en schrijven…. kost dat u ook zoveel moeite???

Lezen en schrijven……………………

…………….kost dat u óók zoveel moeite???????

 

Bijvoorbeeld:

         een brief schrijven

        mailtje maken

        formulieren invullen

         voorlezen aan (klein)kinderen

         de krant lezen

         ondertitels op TV lezen

           en nog veel meer

Weet  u dat landelijk ongeveer 1,5 miljoen mensen lezen en schrijven heel moeilijk vinden? Dat betekent dat van onze dorpsgenoten ook zo’n 250 personen daar moeite mee hebben!!!

Wij willen er in ons Dorpshuis, samen met u, iets aan doen.

Voor het bestuur van het Dorpshuis reden om  een cursus “Lezen en Schrijven” op te zetten. Voor u! Met u! Door u! In september willen wij van start.

Wij gaan voor 10 bijeenkomsten met maximaal 8 personen.  Zo is er tijd voor voldoende aandacht voor iedereen! Het inschrijfgeld voor de cursus is € 50,- . Dit is inclusief lesmateriaal en 2 consumpties per bijeenkomst.

Tenslotte dit: bedenk dat deze cursus het begin kan zijn van een leven, waarin een heleboel dingen u makkelijker zullen afgaan. Het kan de opstap zijn naar een gelukkiger leven met meer zelfvertrouwen.

Inschrijven kan vanaf nu via onze E-mail info@dorpshuis-stompwijk.nl. Telefonisch mag ook bij Birthe Pleit, zie telefoonnummer onder. U krijgt binnen 1 dag bericht of er nog plaats is.

GEWOON DOEN!

Wilt u meer weten of heeft u vragen?

Bel Birthe Pleit op telefoon 071-8795224

 

Bestuur Dorpshuis Stompwijk

 

Beste Blesruiters

Beste Blesruiters,

 

Onze TWEEDE Onderlinge Wedstrijd staat weer voor de deur.

Op vrijdagavond 13 juni wordt het springen verreden. Wil je meedoen geef je dan z.s.m. op bij Rina,

rina.vandenbosch@gmail.com

Doe je niet mee kom dan gezellig kijken en moedig onze springruiters aan.

 

Op zondag 15 juni zullen alle overige disciplines voor “Onder-de-man” en voor de menners verreden worden.

Deze dag wordt als vanouds afgesloten met de gezellige BBQ.

Iedereen is van harte welkom, dus ook familie en vrienden, Stompwijkers. Wij hopen op een groot aantal deelnemers en mee-eters!

NB  Mocht er een minimum aantal mensen zich hebben opgegeven voor de BBQ, zal het bestuur moeten besluiten de BBQ niet door te laten gaan. 

Vooralsnog gaan wij hier niet van uit!

Dus geef je zo vlug mogelijk op voor de BBQ,

in ieder geval vóór 09 juni i.v.m. de boodschappen!!

 

Stuur Kitty een mailtje met de wensen naar: kitty@smits.org

 

Groot            € 10,00:      Bestaande uit: saté/drumsticks/hamburger/speklap

Klein             €   6,00:      Bestaande uit: saté/hamburger/kinderspies

      en verder diverse salades

 

Met vriendelijke groet, namens het bestuur,

Ellen Martens—secretaris

 

 

 

 

 

KBO Stompwijk

Katholieke Bond van Ouderen Stompwijk

Wie wordt onze nieuwe voorzitter?????

 

Zondag 25 mei vierde KBO Stompwijk zijn 50 jarige jubileum en uit de vele reacties is dat een zeer geslaagd feest geworden.

Maar dit was ook het moment dat onze voorzitter Sjaak Kappetein na 12 jaar zijn functie als voorzitter neerlegde. Dus zijn wij op zoek naar een nieuwe voorzitter, wie gaat deze uitdaging aan?

Met zo’n 215 leden moet er toch een man of vrouw  zijn die de voorzittershamer over wil nemen. Ook niet leden zijn welkom.

Wie sluit zich aan bij het overige team. Met vele handen is het licht werken.

 

Tel 06 2065 1862, namens het bestuur, Jan Duyvestijn

Uitgaansdag donderdag 19 juni

 

Rectificatie RABO – Iban banknummer voor deelnemers aan activiteiten!

Voor het overmaken van de deelnamekosten nu het goede banknummer van RABO – Rijnstreek.

De kosten voor de uitgaansdag  bedragen € 70-, deze kunt u over maken op Rabobank Iban  nr. NL04RABO0375349243 ten name van KBO – Stompwijk, onder vermelding van uitgaansdag.

(voor uitgebreide informatie zie Dorpsketting van vorige week)

Als u zich wilt opgeven voor deze prachtige dag, aanmelden op de Soos , bellen met Theo Hooijmans via telefoon 071- 5892008,  of  bij Jan Duyvestijn 071- 5804224

 

Het bestuur wenst u een fijne dag toe, vriendelijke groet van het bestuur