Groep 8 geslaagd voor het verkeersexamen!
Hartelijk gefeliciteerd met deze prestatie.
Meester Richard
Groep 8 geslaagd voor het verkeersexamen!
Hartelijk gefeliciteerd met deze prestatie.
Meester Richard
KBO fietstocht
Op donderdag 5 mei was de jaarlijkse KBO fietstocht. Rond 9 uur vertrokken wij met 15 dames en heren.
Dhr. Piet Beekman leidde ons naar Wassenaar, via de Horsten en de prachtige landgoederenroute naar het dorp waar de nieuwe penningmeester dhr. Jan Duyvenstijn (met genoeg zakgeld bij zich) ons trakteerde op lekkere koffie met gebak.
Vervolgens reden wij naar het Valkenburgse meer voor de lunch.Intussen was de temperatuur opgelopen en fietsten wij langs mooie plekjes naar het Vlietlandpaviljoen voor een drankje, lekker op het terras in de zon.
Wij denken dat wij namens iedereen kunnen spreken dat het een prachtige en gezellige dag was.
Met zo’n 45 km op de teller kwamen wij rond 16.00 uur zonder ongelukken in Stompwijk aan.
Hartelijk dank aan het bestuur en vooral dhr. Piet Beekman
Tot volgend jaar, dan fietsen wij weer mee hoor,
Sjaak en Ria van Rijn
Een duik in de geschiedenis van 50 jaar KBO Stompwijk
Het Wit –Gele kruis gebouw aan de Meerlaan speelde de eerste jaren een grote rol in het bestaan van de Katholieke Bond van Ouderen. Hier werd 20 mei 1964 de eerste vergadering gehouden. De heer H. Jurgens werd gekozen tot voorzitter, de secretaris werd Th. Schrader en de penningmeester mevr. Schrader de Bruin. Welke op haar fiets het hele dorp afreed om contributie en geld voor uitstapjes op te halen. Alle vergaderingen werden begonnen en beëindigd met gebed. In de notulen wordt ook telkens gesproken over een spaarvarken dat respectievelijk geslacht of de nek moest worden omgedraaid…….
Vervoer
Als eerste vrijwilligsters vervoerden de dames Toos Duyvestijn en Bep van Rijn vanaf het begin mensen die slecht ter been waren met de auto naar en van de Soos. Later werd dit tevens gedaan door Paula van der Arend en Ida de Winter. De dames regelden dit ook onderling. Als er een zwanger was zorgden zij zelf voor vervanging. Ook uit Huize Emmaus werden oud – inwoners opgehaald. Daarnaast verzorgden de mannen vaak vervoer. Onder anderen Jan van den Bos. Dit ging alles gewoon met de eigen auto. Die waren daar niet altijd op berekend. Vermeld mag worden dat hierbij dus ook wel eens iemand klem kwam te zitten.
Rondvraag
Volgens oude notulenboekjes was men zeer tevreden over het toenemend aantal leden. Al werd ook bij elke jaarvergadering stil gestaan bij hen die waren overleden. De rondvraag werd nogal eens overgeslagen. Volgens de notulen had: “Niemand iets op zijn lever.” Ze vonden het ook “zonde van de tijd en men ging liever kaarten.” Hiermee was men zo druk dat ze er in 1977 met ‘grote schrik’ achter kwamen dat vergeten was het 12½ jarig bestaan te vieren. Dit werd natuurlijk nog snel goedgemaakt.
Feesten
Het kerstfeest werd steeds gevierd met een diner in Het Blesse Paard. Dat beviel altijd prima. Dat blijkt wel want het werd in al die jaren maar ene keer elders gehouden. Ook voor carnaval was grote animo. Hiervoor kwamen ieder jaar de Prins, zijn gevolg en de Raad van Elf de boel op zijn kop zetten. Maar ook de bezinningsdagen werden goed bezocht. Hier komen we oude namen tegen als pater Albers en pastoor Paap, als zijnde aalmoezeniers.
Soos
Iedere week soos is best uniek. Dit lukt alleen met veel inzet van bestuur en vrijwilligers. Net zo uniek is het dus dat het in 1979 zulk slecht weer was dat een paar keer de soos werd afgelast. Dit was volgens zeggen nog niet eerder voorgekomen. De soos werd nog even in het oude Dorpshuis gehouden, maar toen dit in 1980 afbrandde kwam men in de voetbalkantine terecht. Daarna werd het nieuwe Dorpshuis de plek van samenkomst. In afwachting van het Cultuurhuis nu.
Contact
De opzet is in al die jaren hetzelfde gebleven. Het belangrijkste is het onderlinge contact. Daarnaast worden steeds meer activiteiten toegevoegd. Naast het klaverjassen wordt er nu rummikub gespeeld en kunstwerkjes van kaarten in elkaar geknutseld. Eén en ander ook in wedstrijdverband met de KBO van Zoeterwoude. Ook het half uurtje bewegen vóór de soos is weer terug van weg geweest. Verder kan men kiezen om mee te gaan met een fietstocht, bedevaart naar Den Bosch of een rondvaart over de mooie meren die Zuid – Holland rijk is.
Jubileum
Zondag 25 mei aanstaande wordt het 50-jarig bestaan gevierd met een eucharistieviering en een feestmiddag. Een dikke felicitatie waard en op naar het volgende kroonjaar!
Agnes van Boheemen-Vollebregt
Afsluiting seizoen VrouwActief
Afgelopen dinsdag gingen we wandelend naar La Place, Zoeterwoude. De zon scheen heerlijk en het wandelen was dus heel gezellig. Daar aangekomen werden we getrakteerd op 2 kopjes koffie, met een heerlijk stuk taart.
Even lekker bij gekletst en Alie wenste ons allemaal een fijne vakantie.
Het bestuur ziet ons weer graag terug in september.
Daarna de calorieën er weer afgelopen richting Stompwijk.
Conny en Marieke (Agaath)
Bardancing Infinity
Deze week waren we twee keer geopend. Een keer waren we op zaterdag open met het gezellige Hawaï Party, waarvan de foto’s op onze site staan. De andere keer waren we zoals elk weekend op zondag geopend om het weekend gezellig af te sluiten.
Springbreak
Zaterdag 31 mei vieren we dat het lente is in Bardancing Infinity, namelijk met Springbreak. Dit feest wat populair is in Amerika hebben we special naar Bardancing Infinity gebracht. Dus kom ook en krijg het echt Amerikaanse Springbreak gevoel. De deuren zullen om 21:00u open gaan en de entree is geheel gratis.
Summerfeelings
Vrijdag 13 juni is het Summerfeeling in Infinity. Wij brengen het zomer gevoel naar Bardancing Infinity. Genieten van het zomergevoel wie wil dat nou niet? Ook bij dit feest is het entree helemaal gratis en zijn de deuren om 21:00 open.
Kijk voor de foto en meer informatie op www.in-finity.nl
Biljartseizoen vrolijk ten einde
De twee teams in de Leidse Biljartbond, Stompwijk 1 en Stompwijk 2 hebben weer van plaats verwisseld. Team 2 is weer 1 en andersom. Het spel heet Libre en je moet dan caramboles maken: met je eigen speelbal de twee andere raken. Doordat je allemaal je eigen aantal moet halen (de betere moeten er meer maken dan de slechter spelende) kunnen die eenvoudig tegen elkaar zonder dat ongelijkheid een rol speelt. Wie het eerst zijn aantal haalt is de winnaar.
Er wordt gespeeld tegen teams van andere café ’s in de regio Leiden, uit en thuis.
Op het moment dat die competitie is afgelopen hebben de Stompwijkers er nog geen genoeg van. Een soort onderlinge nacompetitie, een poule van driebanden is met veel hilariteit afgesloten. Dat spel gaat iets anders: met jouw speelbal moet je, voordat of tijdens het raken van de twee andere ballen, drie maal een band (zijkant) raken.
Winnaar driebanden was Jos Olijhoek, die kreeg ook de Willem van der Helm wisselbeker. Hoe het komt dat Mike Vissers en ik ook nog een beker kregen was een verassing (Mike speelt heel goed en ik bak er geen BAL van) maar de lol was er niet minder om. Het zijn die donderdagen dat ik er kom altijd erg gezellig bij Aswieta. Munesh, die met driebanden zelf ook heel goed mee speelt is dan onze gastheer, dat doet ie ook weer goed.
Nu maar weer op naar het jubileum van Café de Gouden Leeuw 1 juni. Alvast gefeliciteerd. Ben niet zo’n kroegloper maar bij beide café ‘s is het altijd gezellig. Leuk! Dat is er in Stompwijk nog wel!
Eric Fontein
Ponyrennen 2014 Stompwijk
Inmiddels een begrip de befaamde ponyrennen in Stompwijk.
Nadat de eerste race in 1969 is gehouden is het inmiddels een vast onderdeel van de Stompwijkse paardendagen. Een evenement dat door deelnemers en toeschouwers nog steeds als uniek wordt ervaren. Ook dit jaar weer op zondag 20 juli.
Naar schofthoogte ingedeeld worden de koersen in 3 categorieën verreden.
· Koers 1 voor pony’s van 1 meter 16 tot 1 meter 35
· Koers 2 voor pony’s tot 1 meter 15
· Koers 3 voor pony’s van 1 meter 35 tot 1 meter 57
Je kunt je opgeven bij Kevin van de Bosch via de website www.stompwijksepaardendagen.nl.
De eerste 65 deelnemers zijn verzekerd van een startbewijs dus je moet er op tijd bij zijn!
Namens Nooit Gedacht,
Conny Oliehoek
Hallo ik, Dustin wil graag een oproep doen!
Wie o wie heeft mijn bal op het schoolplein of op het plein bij de buren van school (Fontein) gevonden.
SVP op school in groep 3 afgeven of Pinksterbloem 79.
Hij is wit met een geit erop en er staat 1FC Köln erop.
Groetjes, Dustin
Zaalvoetballen bij Stompwijk ‘92
Door het wegvallen van een compleet zaalvoetbalteam is er voor komend seizoen plek voor een nieuw te vormen team. Zijn er mannen die in competitie verband bij Stompwijk ‘92 willen voetballen? Minimaal 7/8 kunnen zich voor informatie melden bij Ronald van Meurs
0715801099 /0614577092.
De thuiswedstrijden worden altijd op de maandagavond in onze eigen hal De Meerhorst gespeeld.
Zaal coördinator Stompwijk ‘92