Alle berichten van administrator

29e Weekendkamp Bonte Beestenboerderij

29e Weekendkamp Bonte Beestenboerderij

Het 29e weekendkamp belooft een waar spektakel te worden voor de kinderen. De teams zijn  ingedeeld en alle kinderen weten inmiddels wie hun leiders en teamgenoten zijn.  De teams hebben een mooie toepasselijke naam gekregen, die natuurlijk op de Beestenboerderij slaat.

Alle teams worden  verzocht om een leuke toepasselijke opening act te bedenken. Originaliteit en creativiteit zal worden beoordeeld door een vakjury. Als je wilt, kun je ook wat lekkers meenemen voor de jury, om ze te overtuigen van jullie inbreng. Om extra punten te verdienen moeten jullie ook een mascotte maken met de leiders, die je bij een spel kunt inzetten.

De officiële openingsceremonie van het weekendkamp zal om 19 uur plaatsvinden, waarna de eerste teams hun act zullen presenteren. Iedereen is van harte welkom om te komen kijken, dus ouders, opa/oma’s, oom en tante komt allen kijken naar de kinderen. Vergeet niet aan te moedigen !!!!

Het weekendkamp staat geheel in het teken van de  ‘ bonte beestenboerderij’.

Dit houdt o.a. in dat we zaterdagmiddag op locatie de beestenboerderij gaan bezoeken. Door de beperkte parkeergelegenheid bij de boerderij, verzoeken we u vriendelijk om niet te komen kijken. De kinderen zullen rond half 4 weer terug komen op het sportpark, waar u ze met open armen kunt ontvangen. Rond 16 uur zal de officiële prijsuitreiking  plaats vinden.

WAT HEB JE NODIG VOOR HET WEEKEND?

Slaapzak, luchtbed of slaapmatje (geen stretcher), tandenborstel, tandpasta, zeep, handdoek, washandje, kleding en schoenen die vies en nat mogen worden, sportkleding, sportschoenen, sportsokken, ondergoed, pyjama, bord, beker en mes, warme kleding voor ’s avonds, evt. regenkleding, zwemkleding, zaklan­taarn, aantal pakjes/flesjes drinken en maximaal € 5,– zakgeld.

We verwachten je vrijdagavond 30 mei om 18.00 uur op het sportpark. Je hebt dan al goed gegeten. Zaterdag begint het programma om 7.45 uur. Het kamp is zaterdagmiddag om ongeveer 16.00 uur afgelopen.

Weekendkamp wisseltrofee

Helaas is na het voorlaatste weekendkamp onze mooie wisselbeker zoek geraakt. Ondanks intensief kontakt met onze welbekende wijkagent Dhr. Duit, is de trofee nooit meer boven water gekomen. Politie Haaglanden heeft ons laten weten dat het onderzoek is afgesloten. Speciaal voor het komende kamp heeft de kampstaf, na intern beraad, een nieuwe wisseltrofee aangeschaft. Deze glimt nog meer als de oude en is ook groter, maar heeft wel een gat geslagen in onze weekendkamp kas. Wees er zuinig mee!!!!

Voor meer info raadpleeg ook onze website www.weekendkampstompwijk.nl

 

Groetjes van de weekendkampstaf,

Sanne, Margreet, Jeroen, Sjors, Wendy, Jokelien, Monique, Rachelle, Peter

 

 

 

Toerclub Stompwijk

Toerclub Stompwijk

Wanneer afgelopen zondag als voorbode van de rest van het seizoen gezien mag worden, gaan we nog een aantal mooie ritten tegemoet. Het was al bij de start stralend weer en daar kwamen natuurlijk vele fietsers op af. In totaal waren dat er zo’n 65. De A en B vertrokken naar Maasdijk en de C ging naar de boulevard van Katwijk. Is uiteindelijk Klein Giethoorn geworden, zie verslag.

Met 13 man had de A1 een grote groep die via Delft en achter de Uithof langs naar Monster reden. Onderweg was iemand het gras aan het maaien en had z’n kabelhaspel midden op het fietspad gezet. Wij kwamen net over een bruggetje en konden het maar net ontwijken. Dat liep wonderbaarlijk goed af. Niet zo heel handig van hem natuurlijk. Daarna door de duinen naar ’s Gravenzande en via het Staelduinsebos naar de koffie. Daar werden we vlot voorzien van de nodige versnaperingen. Op de terugweg verder langs de Maasdijk, waarna we onverwachts in Maassluis terecht kwamen. Het was eigenlijk best een leuk pad langs het water. Zo zie je maar: Je vergeet 1 keer linksaf te roepen en zo ontdek je weer wat anders. De rest van de route via Midden Delfland was wel bekend, al viel op dat het al aardig druk begon te worden met andere fietsers. Dat krijg je met dit mooie weer. Na ruim 95 km waren we weer terug in Stompwijk.

Arno van Rijn

De B vertrok met z’n 9-en (7 mannen/2 vrouwen) naar Maasdijk. De beide dames De Groot zijn gepromoveerd naar de A3. Frans Oliehoek was gastrijder. Een prachtige fietszondag! Veel zon en weinig wind, met zowel heen als terug een mooie groene route. Wim Overdevest hoorde onderweg plotseling een tikkend geluid bij zijn voorwiel. Voor de zekerheid maar even “lek” geroepen, zodat er gestopt werd. Wat bleek, er zat een stukje glas plat op zijn band geplakt. Dus dat was makkelijk te verwijderen. Over mazzel gesproken. Na ca. 38 km, arriveerden wij als eerste bij de koffiestop café “Rust Wat” in Maasdijk. Direct na ons liep het zonnige terras vol met de diverse A-groepen. Alleen de A3 van Nico kwam iets later. Wat een mooi gezicht, een vol terras met de kleurige TC-tenues! Na de koffie via de bekende route terug naar Stompwijk. De terugweg was voor één renner niet onverdeeld een feest. Hij hing continu aan het elastiek. Een aantal malen moest de kreet “bij laten komen” worden geroepen. Van “afzien” word je vaak sterker, dus hopelijk kan het elastiek opgeborgen worden. Weer terug in Stompwijk stond de km-teller op 68 km. Thuis in Leiden stond de teller op 90 km.

Hans Heemskerk

Zonder onze trouwe wegcaptain Annie van Rijn, maar mét de trouwe captain van de C2 Fried de Jong (waar wij wederom ongeveer 100 meter achter fietsten), togen wij met 9 personen richting Klein Giethoorn. De meesten van ons waren wat teleurgesteld, immers: het was de zondag om naar Katwijk te gaan. Dan maken we wat meer kilometers (normaal gesproken) én als we gaan koffiedrinken in Katwijk, krijgen we daar altijd een borrel mét slagroom bij… Heerlijk. Helaas, de marathon van Leiden versperde ons letterlijk én figuurlijk de weg. Maar goed: Klein Giethoorn dus. Het weer was heerlijk, om 8.30 uur nog lekker rustig op de fietspaden, iets wat toch wel snel veranderde. Vraag me niet, via welke route wij gereden zijn, want ik zou het antwoord schuldig moeten blijven. Ik heb zitten genieten aan de staart van ons peletonnetje. Om precies 10.00 uur kwamen we aan bij Klein Giethoorn, mooi op tijd voor een overheerlijk bakkie koffie gezet door Carla (uiteraard zónder borrel, maar met lekker koekje, dat dan weer wel….). We hebben heerlijk op het terras in het zonnetje gezeten, Peter wat gevaarlijk aan de waterkant, maar er is niets gebeurd gelukkig. Via Boskoop, Waddinxveen, het fietspad aan de Onderweg tussen Waddinxveen en Moerkapelle, achter het Bentwoud om, richting Zoetermeer en via de Noord Aa naar Stompwijk. Met 55,04 km op mijn teller, die in het begin haperde (Peter bedankt voor de reparatie, handig zo’n techneut in de groep), kon ik thuis aan een koude klets.

Trees van Velzen

Aanstaande zondag staat voor alle groepen de clubrit naar Leimuiden op de kalender. De A rijdt ongeveer 85 km, de B 70 km en de C 55 km. Vertrek is om 8.30 uur vanaf de sporthal.

 


 

Vrienden van Summerland

Vrienden van Summerland

Door de teruglopende economie en de maatregelen die overheden en instanties nemen zijn de kosten voor het festival de afgelopen tijd fors gestegen. Om Summerland te blijven organiseren hebben we jullie steun hard nodig. Vind je Stompwijk Summerland een fantastisch festival en wil je zeker niet dat het verdwijnt, word dan nu Vriend van Summerland. Door Vriend van Summerland te worden zorg je ervoor dat de organisatie het festival kan blijven organiseren. 

Als vriend van Summerland krijg je een pasje met jouw naam erop toegestuurd. Naast het feit dat dit pasje ontzettend cool is en exclusiever dan de witte handschoen van Michael Jackson krijg je tijdens het festival ook nog leuke andere voordelen ermee.


Voordelen:

* Pas die gratis toegang geeft voor zowel vrijdag als zaterdagavond

* Toegang tot de VIP stage in Starbeatz

* Toegang tot de bar op de VIP stage in Starbeatz

* Zowel vrijdag als zaterdag één uur gratis drank op de VIP stage

* Maaltijd bij de eettent

* Vermelding op het LED-scherm

 

Aarzel niet en help ons, zodat Summerland ook in de toekomst plaats kan vinden!

 

Informatieavond bestemmingsplan Kulturhus op donderdag 5 juni

Informatieavond bestemmingsplan Kulturhus donderdag 5 juni

Het Kulturhus is voor Stompwijk een belangrijke voorziening. Er is een start gemaakt met het bestemmingsplan. De gemeente vindt het belangrijk dat u hierover goed wordt geïnformeerd en in de gelegenheid bent om uw reactie te geven. U bent van dan ook harte welkom op de informatieavond bestemmingsplan Kulturhus op donderdag 5 juni 2014 van 20.00 uur tot 21.30 uur. De deuren van het Dorpshuis aan de Zustersdijk in Stompwijk zijn open vanaf 19.30 uur.

Na een welkomstwoord van wethouder Frank Rozenberg krijgt u uitleg over de bestemmingsplankaart, de belangrijkste wijzigingen en hoe de procedure van het bestemmingsplan verloopt. Harm Smit, Maria Loomans, Peter Witteman en Frank v.d. Voort vertellen wat het Kulturhus betekent voor de school, de kinderopvang, de bibliotheek, het consultatiebureau en het Dorpshuis. Ook kunt u kennis maken met Ad van Bavel van het schoolbestuur dat de aanbesteding van het Kulturhus voorbereidt.

 

Comb. van Leeuwen wint voor de derde keer

Comb. van Leeuwen wint voor de derde keer

De zesde vlucht van het seizoen werd vanuit het Franse Meaux (367 km) vervlogen. De 187 duiven werden om 8 uur gelost met een noord/noordoosten wind en een lekker zonnetje.

De duif (13-842) die na 4 uur en 49 minuten als eerste arriveerde was van comb. van Leeuwen. Deze duivin deed dit met een gemiddelde snelheid van 76 kilometer per uur. De tweede duif (13-020) die 2 minuten later werd afgevlagd was van Wim van Benten. En enkele seconde later was het de duif (13-150) van Hilgersom-Tijssen die als derde arriveerde.

 

Uitslag 11-05                                                                                                Tussenstand

1: Comb. van Leeuwen                       10                                                       1: Comb. van Leeuwen   53

2: W. v. Benten                                   9                                                       2: Hilgersom-Tijssen      48

3: Hilgersom-Tijssen                            8                                                       3: Seggelen/Wolvers      43

4: Seggelen/Wolvers                            7                                                       3: W. v. Benten             43

5: W. van den Bosch                            6                                                       5: G. Onderwater           35

6: Mevr. Luk/Vork                                5                                                       5: W. van den Bosch      35

7: J. van den Bosch                             4                                                        7: Mevr. Luk/Vork          29

8: G. Onderwater                                3                                                        8: J. van den Bosch        26

 

Emiel Hilgersom

 

Katholieke Bond voor Ouderen Stompwijk

Katholieke Bond van Ouderen te Stompwijk

Nieuwsbrief mei 2014 no. 1

Zondag 25 mei viering van 50 jaar KBO – Stompwijk

 

Deze dag beginnen wij met een plechtige Eucharistieviering in de

H. Laurentiuskerk te Stompwijk met als voorganger pastoor G. de Gilde.

Deze viering begint om 10.00 uur met gezangen door het parochiekoor.

Aan het einde van de viering staan er bussen klaar voor het kerkplein. Deze zijn genummerd van 1 t/m 3. Hierin kunt u plaats nemen, de voorste plaatsen in de bus zijn gereserveerd. Het nummer van de bus moet u onthouden want daar gaat u ook weer mee terug naar Stompwijk.

Bestuursleden, die in elke bus aanwezig zijn, zijn het aanspreekpunt. Als er iets is kunt u zich bij hem/haar melden. Gaat u tussentijds weg dan moet u zich bij hem/haar afmelden, anders kloppen de aantallen niet bij de terugreis.

Als we arriveren bij Avifauna kan u langs het loket lopen met vermelding van 50 jaar KBO – Stompwijk, dan mag u doorlopen het park in. Mensen met een rollator kunnen hem meenemen onder in de bus, er zijn bij Avifauna gratis rolstoelen beschikbaar bij de ingang van het park.

Het feest wordt gehouden in de Struisvogel en de Valkenzaal (beneden in het gebouw). De ingang is rollator en rolstoel vriendelijk. In de zaal is een tafel voor het bestuur gereserveerd. De gasten wordt verzocht aan de ronde tafels plaats te nemen, iedereen mag vrij plaatsnemen aan de ronde tafels van 8 personen. Het dagprogramma wordt ter plaatse bekend gemaakt door de voorzitter.

Om ongeveer 12.00 uur tot 13.00 uur wordt de koffie/thee geserveerd. Daarna wordt er een consumptie aangeboden door de directie van Van Der Valk. Om 13.30 uur gaat het lopend buffet open, inclusief binnenlands gedistilleerd drank. Aan het einde van het lopend buffet (16.30 uur) kunnen de gasten nog wat gebruiken (eigen rekening) of een bezoek brengen aan het vogelpark.

Om 17.30 uur is deze dag ten einde en worden wij weer met de bussen naar de plaats van vertrek gebracht. Aankomst bij het kerkplein omstreeks 18.00 uur.

 

Een fijne dag. Met vriendelijke groet van het bestuur en vrijwilligers.

 

Bestuur: Sjaak Kappetein, Antoon van Santen, Aad van der Ham, Jan Duyvestein, Nel v.d. Zwan, Cok Faas- v. Boheemen en Sjaan van Rijn

De vrijwilligers: Corrie van Santen- Wortman, Toos Kappetein, Jan van Rijn en notulist Aad Janson

 

Het is weer tijd voor de WK pool

Het is weer tijd voor de WK pool

Nog een paar weken en het is weer zover: het Wereld kampioenschap voetbal 2014. Het is inmiddels bijna een traditie dat we dan een WK pool organiseren. Gezien het grote aantal deelnemers van 2 jaar geleden en de enthousiaste reacties hebben we het weer opgepakt.

De formule is dezelfde als de afgelopen jaren. U moet verschillende onderdelen op het formulier invullen. Ten eerste zijn er in de eerste ronde 48 wedstrijden. Het is de bedoeling dat u voor deze wedstrijden de ruststand en de eindstand voorspelt. Ten tweede moet u de 16 ploegen opgeven die overgaan naar de tweede ronde. Dit zijn de 2 best geplaatste ploegen van iedere pool. Als laatste moet u de einduitslag van het wereldkampioenschap (nr 1,2,3 en 4) voorspellen. Het formulier plus inleggeld á € 15,— moet ingeleverd worden bij één van de organisatieleden of bij Ruud en José.

Indien men in staat is om het formulier elektronisch aan te leveren, verzoeken wij dit ook daadwerkelijk te doen. Dit bespaart de wedstrijdorganisatie een hoop tijd met het invoeren van de gegevens in het systeem. In dit geval dient u het deelnamebedrag apart te overhandigen aan de wedstrijdorganisatie. U deelname is enkel geldig indien het inleggeld bij aanvang van het WK aan de wedstrijdleiding is overhandigd. Informatie over het online aanleveren, kunt u vinden op de internet site (www.voetbalvriendenstompwijk.nl) .

Vaak horen we van deelnemers dat er tijdens de WK of EK nogal gesproken wordt over de gespeelde wedstrijden en de tussenstand. Punten worden even snel met elkaar vergeleken en er heerst een gezonde rivaliteit binnen families en vriendengroepen. Om dit verder te ondersteunen heeft de organisatie besloten via deze site ook een Teamcompetitie te organiseren. Vooral door de rivaliteit tussen verschillende teams, zorgde dit de vorige keer voor een extra beleving.

Een deelnemer hoeft hier niet veel extra voor te doen Om mee te doen moet u namelijk uw wedstrijdformulier al ingeleverd hebben. Voorwaarde is dat uw wedstrijdformulier in het systeem is opgenomen, want onderdeel worden van een team kan enkel elektronisch geregeld worden. Er is één teamcaptain nodig die zijn team samenstelt door individuele deelnemers uit te nodigen. Een deelnemer kan zich ook aanmelden aan een bestaand team.

Dit jaar hebben we ook periode titels te verdelen. Een periodekampioen wordt tijdens de prijsuitreiking in het zonnetje gezet, hopelijk kan er tijdens deze avond ook onderling gestreden worden door deze periode kampioenen.

Vragen :

Vragen over de WK pool kunt u altijd stellen bij de organisatie via een e mail aan  info@voetbalvriendenstompwijk.nl

We hopen dat u weer veel plezier beleeft aan de pool.

 

– Adrie Kerkvliet

– Kevin van de Bosch

– Mark Disseldorp

– Ank van de Bosch

– Ruud Disseldorp

 

Dirty Summerland

Dirty Summerland

Met dit prachtige weer van afgelopen weekend komt het zomergevoel echt los! Om het echte zomerse gevoel te beleven ga je natuurlijk naar Stompwijk Summerland. Dit festival staat centraal voor zomerse gezelligheid en feesten tot je erbij neervalt. Nog geen Tickets voor Summerland? Ga dan snel naar www.stompwijksummerland.nl om deze online te bestellen! De tickets vliegen de deur uit dus bestel snel!

Elke week wordt er een artiest uitgelicht die op Summerland komt performen. Afgelopen weken waren dit Rowwen Hèze en Mental Theo. De artiest voor deze week is niemand minder dan het DJ trio ‘Dirtcaps’!

Bekend van hun mega hit “Money on my mind” in samenwerking met The Million Plan. Dirtcaps bestaat uit de volgende leden: Max Oude Weernink, Danny Groenenboom and Tim Haakmeester.

In juli 2013 kwamen ze in samenwerking met Feest Dj Ruud met de hit ‘Weekend’ en ze zijn nu al niet meer weg te denken uit de nationale en internationale house scene. De Dirtcaps mogen beschouwd worden als een van de rijzende sterren van dit moment. De mannen leveren in combinatie met een MC een energieke DJ set vol herkenning, een absolute aanrader!

Dirtcaps staat maakt het feest compleet en start het ‘Weekend’ op vrijdag 4 juli 2014 in de Starbeatz. Zorg dat je hier bij bent!

 

Blijf ook op de hoogte van Stompwijk Summerland via Twitter, Facebook of Instagram!

 

www.twitter.com/_summerland_

www.facebook.com/stompwijksummerland

www.instagram.com/stompwijksummerland