Alle berichten van administrator

IJsclub Nut en Vermaak

IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’

Podiumplaatsen voor Tjilde en Edward bij Districtskampioenschap

Afgelopen woensdag werd in Haarlem gestreden om de titels van het District Sassenheim. Vijf Stompwijkse junioren verschenen aan de start. Hoewel de temperatuur aangenaam was, hadden de rijders wel veel last van de dwarrelende wind. Tjilde Bennis behaalde bij de meisjes junioren B de 3e plek, na een 4e plek op 500 en een 2e plek op de 1000 meter. In dezelfde categorie behaalde Patty Vurens de 10e plek. Patty kon door een dijbeenblessure helaas niet voluit gaan. Nadine Turk eindigde bij de meisjes C junioren als 13e.

Bij de jongens junioren B werd Edward Jansen keurig 3e, na een 4e plaats op de 500 meter en een 3e plek op de 1500 meter. Ferdinand Jansen behaalde de 6e plek in het klassement. Voor hem lijkt het seizoen iets te lang te duren.

 

Distr. Kampioensch.

500m

1000m

1500m

Klass.

Tjilde Bennis

46.22

1.30.47

 

3e

Patty Vurens

48.45

1.41.65

 

10e

Nadine Turk

49.97

1.48.89

 

13e

Edward Jansen

42.37

 

2.10.48

3e

Ferdinand Jansen

42.96

 

2.14.91

6e

 Clubkampioenschap verreden onder gunstige omstandigheden

In tegenstelling tot vorig jaar, toen winterse kou moesten worden getrotseerd, waren de omstandigheden tijdens de clubkampioenschappen afgelopen weekend veel gunstiger. Er werden door de Stompwijkse deelnemers verschillende persoonlijke records gereden. Dit resulteerde bij 2 schaatsers zelfs in promotie. Erben van der Lans verbeterde zich op de 500 meter tot 51.41 en promoveerde hiermee naar de categorie pupillen 1. Freek Bennis voldeed met 1.00.49 aan de limiet voor de pupillen 3.

Christiaan Hoekstra revancheerde zich op de 500 meter op zijn recente val in Thialf. Met  40.21 scoorde ook hij een persoonlijk record.

De prijsuitreiking van de clubkampioenschappen vindt plaats tijdens het dooifeest van 19 april a.s.

Tom de Haas

resultaten clubkanpioenschappen ijsclub

 

Christine Teunissen is gekozen

christine theunisse

Christine Teunissen is vorige week woensdag gekozen

als lid van de Haagse gemeenteraad voor de Partij voor de Dieren.

Christine was de afgelopen maanden lijsttrekker voor deze partij in Den Haag. Zij werkt als perscoördinator bij de Partij voor de Dieren in de Tweede Kamer en wordt a.s. donderdag in het stadhuis aan het Spui door burgemeester Van Aartsen geïnstalleerd.

 

Ik ben op zoek

Ik ben op zoek naar iemand die mij bijles Spaans kan geven. Het kan in de avonduren, weekend of als ik vrij ben van school. Natuurlijk worden de onkosten vergoed.

 

                      Groetjes, Nadine Paardekooper

                      Tel. 06-10328922 of een mail naar

                      fampaardekooper@casema.nl

 

Beste Blesruiters,

Beste Blesruiters,

De 4e winterspringcompetitie zondag zit er alweer op. Hoewel de eerste deelnemers nog iets regen kregen was het de rest van de competitiezondag weer als van ouds mooi zonnig lenteweer.

We hadden 23 deelnemers die allemaal 2 keer zijn gestart. Dat het populair is in de regio werd aangetoond door maar liefst 6 deelnemers die geen (nog) geen lid zijn van onze Blesruiters. Het is weer op een leuke manier afgesloten (met een ere lintje) en van hieruit wil ik iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan het succes van deze WINTERSPRINGCOMPETITIE

Zo dat was het weer voor deze keer.

Met vriendelijke groeten, Piet van der Mespel

 

Uitslag kaartavond Blesruiters

Uitslag kaartavond Blesruiters

Afgelopen vrijdag was het kaarten bij ons.

De uitslag is als volgt:

1. Theo Ammerlaan            5354 punten

2. Vera Ammerlaan            5291 punten

3. Fred v.d. Poel                5232 punten

4. Aad Luiten                     5182 punten

5. Johan van Gestel           5099 punten

7. Theo v.d. Bosch            5084 punten

8. Sjaak van Rijn              5046 punten

9. Gerard v.d. Bosch         5039 punten

De poedelprijs ging naar Ria van Rijn.

De volgende kaartavond is op vrijdag 11 april. Dit is tevens de laatste kaartavond van dit seizoen. U weet dat er op deze avond ook weer de verloting plaatsvindt onder degene die 7 keer of meer geweest zijn. Wij zien iedereen weer graag op 11 april.

 

Tot dan, Ton Zuidgeest

Spannende kampioenswedstrijd Velo F3 – Stompwijk92 F2

F2 kampioen teamfoto.jpg

Spannende kampioenswedstrijd Velo F3 – Stompwijk ’92 F2

Het was afgelopen zaterdag 22 maart erop of eronder voor het nu nog allerjongste handbalteam van Stompwijk ’92. Nadat twee weken geleden de F1 al kampioen is geworden, was het nu de beurt voor de F2 om hetzelfde te gaan doen. En wat is er moelijker dan een echte kampioenswedstrijd te spelen in het hol van de leeuw van de tegenpartij. We speelden tegen het  een na onderste team van de competitie Velo F3 en moesten winnen om de als  tweede geplaatste Velo F4 voor te blijven en wij voelden de hete adem in ons nek. Op papier zouden we deze wedstrijd met enig overmacht gemakkelijk moeten winnen, maar we hielden er sterk rekening mee dat het in zo’n beladen wedstrijd wel eens heel anders uit zou kunnen pakken. Het valt dan toch niet mee het hoofd koel te houden. We begonnen vrij sterk en liepen gestaag uit naar een kleine voorsprong waardoor we met 4-8 voor de rust in gingen.

Het begin van de tweede helft werd spannend. Het lijkt soms wel “Stompwijks” te noemen om te verslappen aan het begin van de tweede helft. Velo F3 wist dichterbij te komen naar 7-8 en nu ging het erom spannen. Gelukkig gingen onze meiden vanaf toen weer scoren en beter verdedigen waardoor we uiteindelijk met 7-12 hebben gewonnen en het kampioenschap hebben binnen gehaald. De spandoeken werden uitgerold en de vele meegereisde supporters haalden opgelucht adem.

De meiden kregen een medaille om en in de kantine van Stompwijk stond de taart, roze Jip en Janneke champagne met roze champagneglazen klaar. Met een oorkonde op zak zijn de meiden enorm gelukkig weer naar huis gegaan.

Goed gedaan hoor meiden: Lucy, Fientje, Famke, Tesse, Amber, Femke, Lisanne en Celine. Van harte gefeliciteerd met deze welverdiende afsluiting van een mooi, gezellig en vooral sportief zaalseizoen.

Wendy van Steekelenburg

 

Potgrondactie fanfare Juliana goot succes

Potgrondactie fanfare Juliana groot succes! 

Het is al weer een week geleden dat de leden van fanfare Juliana vroeg op pad gingen om verse potgrond en tuinaarde te bezorgen in het dorp! Helaas was het weer wat minder zonnig dan de dagen ervoor, maar gelukkig weerhield dat de meeste mensen niet om toch wat zakken tuinaarde of potgrond van ons af te nemen! We willen iedereen hartelijk bedanken voor het kopen van de grond en daarmee het sponsoren van onze club! Hopelijk staan uw bloemen en planten er deze zomer weer mooi bij!

Ook willen wij loonbedrijf P. van Leeuwen hartelijk bedanken voor het lenen van de ‘vrachtwagentjes’ en de firma Goeman voor de verzorging van de potgrond.

Met vriendelijke groet,

Fanfare Juliana

 

Voetbalquiz Stompwijk92

VOETBALQUIZ

STOMPWIJK’92

 

Zaterdag 5 april 2014 om 20.00 uur wordt er in de kantine van Stompwijk’92 een voetbalquiz georganiseerd. De Quiz bestaat uit 100 vragen en wordt doormiddel van beeld en geluid aan u voorgeschoteld. De presentatie is in handen van Frans Luiten. Er wordt gespeeld in teams van 2 personen. Je kunt je opgeven door een mailtje te sturen naar voetbalquizstompwijk@hotmail.com. Vermeld hierin je teamnaam en de namen van de 2 teamleden. Deelname kost € 5,00 per team en dient bij binnenkomst te worden betaald. De opbrengst zal ten goede komen van Stompwijk’92. Afhankelijk van de hoogte hiervan, wordt besloten waaraan dit besteed wordt. De quiz zal bestaan uit 4 rondes. Tussen elke ronde door zal er ook nog een slinger worden gegeven aan het Rad van Avontuur. Na de quiz is er nog tijd om gezellig een drankje te doen in de kantine waarbij er ook nog allerlei voetbalhits uit de speakers komen. De dresscode voor deze avond is een voetbalshirt. Wij hopen op veel deelnemers, want hoe meer zielen hoe meer vreugd! Geef u daarom op via eerdergenoemd emailadres en dan zien we u op 5 april. Doe dit wel snel, want vol is vol er zijn inmiddels al behoorlijk wat aanmeldingen

Groetjes de Quizmasters

 

Toerclub Stompwijk start nieuw seizoen

Toerclub Stompwijk start nieuw seizoen

Aanstaande zondag 30 maart staat voor Toerclub Stompwijk weer de eerste clubrit van het nieuwe seizoen gepland. We vertrekken om 9.30u vanaf sportpark de Meerhorst aan het Klaverblad en dan rijden alle groepen hun eigen route naar restaurant Meerenbos langs de Rottemeren.

Na een winter zonder vorst is het voorjaar voor ons gevoel al weken geleden begonnen. Velen konden dan ook de hele winter hun ritjes blijven fietsen en anderen hebben inmiddels ook hun fiets al voor de dag gehaald voor enkele voorjaarstochtjes. Hopelijk kunnen we de eerste clubrit ook met goed weer en veel fietsers rijden. Tot die tijd heb je dus nog een paar dagen om zo nodig je fiets van zolder of uit de schuur te halen en banden, remmen en dergelijke na te kijken. Dan hopen we zondag weer velen aan de start te zien.

Ook nieuwe/aspirant leden zijn natuurlijk van harte welkom. We rijden iedere zondagochtend een leuke clubrit via de mooiste routes in de omgeving. Meestal rijden we in 6 of 7 verschillende groepen met ieder hun eigen snelheid. Voor iedereen is er wel een gezellige groep om bij aan te sluiten, zowel op de racefiets als op de toerfiets bij de C-groepen. Daar zien we sinds enkele jaren ook de elektrische (trap-ondersteunde) fietsen steeds vaker meerijden. Ook dat is natuurlijk een ideale manier om ontspannen te toeren door de mooiste gebieden en over de leukste fietspaden. Wie zo’n fiets heeft kan dus ook gerust aansluiten en neem dan meteen je buurvrouw/-man of een vriend(in) mee.

Ter introductie kun je eerst meerijden om de sfeer te proeven, daarna kun je lid worden van de toerclub. Wacht niet te lang, want het gaat de eerste weken nog rustig aan en dat went dus makkelijker.

We hebben voor het komend seizoen weer een gevarieerde toerkalender opgesteld met op iedere zondagochtend een toertocht. Ook zijn dit jaar enkele nieuwe bestemmingen opgenomen. Daarnaast natuurlijk weer de Elfdorpentocht op 4 mei en de avondvierdaagse is dit jaar van 8 t/m 11 juli. Verder hebben we voor de liefhebbers nog diverse andere tochten opgenomen. Zo kan eenieder dit seizoen weer lekker op de fiets genieten van de omgeving en tegelijkertijd natuurlijk sportief en gezond bezig zijn. De gehele toerkalender voor 2014 vind je ook in deze Dorpsketting.

De groepsindeling is dit jaar onveranderd en als volgt:

* De A1 onder leiding van Arno van Rijn

* De A2 met Arie v. Mullem en Aad Switzar

* De A3 met Nico Fakkel en Martien van Veen

* De B waarbij Jaap de Jong de kar zal trekken

* De C1 met Annie van Rijn als captain

* De C2 met Cock van Santen en Fried de Jong

Tot slot nog wat huishoudelijke mededelingen:

We verzamelen OP het parkeerterrein van sporthal Meerhorst. Er is ruimte genoeg, dus houdt de weg vrij voor het overige verkeer!

Bij de start vertrekken de groepen één voor één. De A1 vertrekt als eerste, daarna de A2, enz.;

In groepsverband rijden betekent dat je je moet aanpassen aan de snelheid van de groep, waarbij het streven is dat iedereen het bij kan houden. “Samen uit, samen thuis”, is het motto;

Waarschuw elkaar bij tegenliggers, obstakels e.d. Heel belangrijk: geef de waarschuwingen ook door naar achter in de groep!

Zorg voor een fiets die in goede conditie is, met de daarbij behorende reserveonderdelen (binnenband, plakspullen enz.);

Neem wat te eten, drinken en geld mee voor onderweg;

Iedereen op een racefiets draagt een deugdelijke fietshelm;

Hou je aan de aanwijzingen die de wegcaptain geeft. Inspraak kan, maar wel ruim vooraf;

De groepen worden liever niet groter dan ± 16 personen, daarboven wordt er gesplitst;

Wekelijks worden de fietstochten in de Dorpsketting en op onze website aangekondigd.

Wij hopen op een grote opkomst en laten wij er met z’n allen een fijn en sportief seizoen van maken met veel goed fietsweer! Verdere informatie over onze toerclub kun je vinden op onze website. www.toerclubstompwijk.nl

Arno van Rijn

 

Toerkalender wordt geplaatst in Dorpsketting van volgende week 

 

 

 


 

 

Gemeenteraadsverkiezing: UItslag Stompwijk

Gemeenteraadsverkiezing: Uitslag Stompwijk

 De uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen van het stembureau in Stompwijk is als volgt:

Gemeentebelangen                                       327   (35%)

CDA                                                            254   (27%)

VVD                                                            120   (13%)

D66                                                              72     (8%)

GroenLinks                                                    71     (8%)

CU/SGP                                                         31     (3%)

PvdA                                                             24     (3%)

Ongeldig/blanco                                             25     (3%)

In totaal hebben 924 mensen in het Dorpshuis gestemd (50,7%).

Daarmee was de opkomst in Stompwijk lager dan het gemiddelde in de hele gemeente van 55,8%.

De Stompwijkse kandidaten behaalde respectievelijk:

Kees Bergen (68 stemmen); Yvonne van Boheemen (90 stemmen); Lida van den Akker (90 stemmen) en Mary Koeleman (32 stemmen).

Ik wil iedereen bedanken voor zijn steun en vertrouwen. De verschillende projecten uit de Gebiedsvisie Stompwijk moeten nu snel tot uitvoering komen Stompwijk verdient constante aandacht binnen onze gemeente Leidschendam-Voorburg en door middel van de Adviesraad ga ik daar aan werken.

Voor vragen of informatie ben ik te bereiken op tel. 5803756 of yvonnevanboheemen@casema.nl

Yvonne van Boheemen