Alle berichten van administrator

Verkiezing Adviesraad Stompwijk

Verkiezing Adviesraad Stompwijk

Tegelijk met de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart waren er verkiezingen voor de Adviesraad Stompwijk.

Alle kiesgerechtigden van het stemdistrict Stompwijk en buitengebied kregen een oproep voor deze verkiezingen. In totaal zijn 862 geldige stemmen uitgebracht op de leden van de Adviesraad.

De onderstaande kandidaten zijn gekozen:

 

Naam kandidaat                                            Aantal stemmen

A.T.M. van Santen                                                        537

A.M. van Boheemen                                                      531

A.M.T. van der Poel- van Santen                                    492

S.G.M. Verburg                                                            470

U.C.A.G. van der Voort- Schuijt                                     461

M.M.M. Mooijman                                                         430

P.J.M. Zandbergen                                                       318

 

Bardancing Infinity

Infinity

Deze week waren we maar 1 keer open, en dat was op zondag. Waar we zoals altijd het weekend gezellig afsluiten met een drankje.

Super Saturday

Zaterdag 29 maart is het weer tijd voor Super Saturday! Zorg dat je er bij bent, want dit feest maakt je zaterdagavond helemaal compleet! Ook zijn de kaarten voor Paasfeest in de voorverkoop dus wees snel want op=op. De deuren gaan om 21.00 uur open en de entree is geheel gratis.

Cheers to the freaking weekend

Vrijdag 11 april is het tijd voor Cheers to the freaking weekend. Waar mee we het weekend goed gaan beginnen! En daar wil je natuurlijk bij zijn. Want de DJ’s gaan er alles aan doen om dit het beste begin van je weekend maken. Ook zijn de kaarten voor Paasfeest in de voorverkoop dus wees snel want op=op. De deuren zullen om 21.00 open gaan en de entree is geheel gratis.

Paasfeest

Zondag 20 april is het alweer Pasen en dat moet natuurlijk goed gevierd worden. Daarom is het paasfeest in Bardancing Infinity. Koop snel je kaartje voor dit feest voor het te laat is, want op=op. De kaartjes zijn € 5,— en € 7,50 aan de deur, mits er nog kaarten beschikbaar zijn.

 

Dansmiddag in het Dorpshuis wederom reuze gezellig!

wild cards

Dansmiddag in Dorpshuis wederom reuze gezellig!

Maar: waar blééf iedereen??? Waren het Ireen Wüst en Koen Verweij, die iedereen thuis hielden of was het de voetbal derby SJZ-Stompwijk, de oud prinsen bijeenkomst wellicht?? We zullen er nooit achter komen…… 

De mensen, die er wel waren, hadden het ontzettend naar hun zin en de band die speelde, The Wild Cards, hebben echt het dak er af gespeeld! Aan de band lag het echt niet, ik had deze mannen veel meer publiek gegund.

Onder het publiek, dat er wel was, zagen wij toch ook weer nieuwe gezichten, waaronder twee dames uit de Akkermunt en zeg nou zelf dames, was het gezellig.. of was het gezellig??

Deze band verdient een tweede kans en die ga ik ze zeker geven, de datum hoort u nog van mij.

Ik kan u nu alvast berichten, dat in het najaar Sound Sixties weer op volle toeren draait en we hebben alvast twee data geprikt (één van deze twee gaat het worden): 13 of 26 oktober. Noteer deze data alvast in uw agenda.

 Tot ziens, Trees van Velzen

 

Gevonden

Gevonden

Er zijn 2 zwarte sleuteltjes gevonden op het Hoefblad nabij de supermarkt. Te klein voor een fiets en te groot voor een dagboek. Misschien van een schoolkluisje?

Afhalen Dotterbloem 1

 

 

 

Koningsnach 2014, Let us entertain you!

Koningsnach 2014, Let us entertain you! 

Vorig jaar was het ‘We Will Rock You’ concert, op de voorlopig laatste koninginnenach, in Stompwijk een groot succes! Het was een fantastische avond waarbij van Fanfare Juliana in samenwerking met de Hekking B Band en Fool Speed Ahead veel herkenbare hits langskwamen. Ook de after party was een gezellige boel. Zo’n groot succes smaakt natuurlijk naar meer en daarom pakken we dit jaar weer groots uit op ons allereerste Koningsnachconcert, met het thema Let Me Entertain You.

De organisatie van het Koningsnachconcert 2014 is al begonnen op de eerste dag na het feest van vorig jaar. Zij lieten zich daarbij namelijk inspireren door het optreden van Armin van Buuren met het Concertgebouworkest op Koninginnedag.  Armin van Buuren zelf was helaas niet beschikbaar voor een samenwerking met ons orkest maar gelukkig kon onze eigen, Stompwijkse Armin: DJ Rowin Bocxe wel!

Een paar weken geleden hebben we voor het eerst met zijn allen bij elkaar gerepeteerd. Dat was best even ingewikkeld: zo’n DJ gaat heel anders te werk dan een orkest en bovendien is het moeilijker dan het lijkt om alle nummers goed in elkaar te laten overlopen.  Dit jaar is het namelijk de bedoeling dat er geen moment van stilte is dat het feest kan onderbreken. Gelukkig hebben we nog een paar weken en wij hebben er dan ook het volste vertrouwen in dat het helemaal gaat lukken. Natuurlijk zal er ook dit jaar weer een groots feest omheen gevierd worden met DJ Rowin Bocxe en DJ Lucky Star.

Houd hem vrij in de agenda:

Vrijdagavond 25 april – Partycentrum Blesse Paard, Stompwijk – zaal open: 20.00 uur.

Let us entertain you! Vriendelijke groet, fanfare Juliana

 

Aanmelden kinderkoor

Aanmelden kinderkoor

Op 27 april a.s. zullen een aantal kinderen hun 1e Heilige Communie doen in de kerk. Hoewel de repetities al zijn begonnen, zijn er kinderen die alsnog willen meezingen omdat de schaatslessen of andere activiteiten aflopen.

Niet iedereen weet hoe ze zich kunnen aanmelden en of dit nog kan.

 

Ja hoor, je kunt je nog opgeven!

 

We oefenen iedere donderdag avond van 19:00 – 19:45 uur in de kerk.

Dus als je wilt zingen in het kinderkoor, geef je dan op via koorstompwijk@outlook.com Langskomen tijdens het oefenen, mag natuurlijk ook.

 

Patricia van Arkelen

 

Berichten RK-Parochiekern H. Laurentius Stompwijk

Berichten- RK  Parochie Kern  H. Laurentius – Stompwijk

Een kern van de parochie H. Petrus en Paulus te Leiden

Contact met de Pastores, bij ernstige ziekte,

Overlijden, of een persoonlijk gesprek.

Centraal meldingsnummer 0622027668

Telefonische bereikbaarheid:

Pastorie Dr. van Noortstraat 88

2266 HA Stompwijk tel. 071-5801604

Pastoor: J. v.d. Bie tel. 071- 5220655

Email adres: pastoor.degoedeherder@yahoo.com

Spreekuur op afspraak.

Openingstijden parochiesecretariaat

Maandag, woensdag en vrijdag van 10.00 -12.00 uur.

E-mail: sintlaurentius@hotmail.com

Bijdrage voor misintenties  op rekening nr.NL 36 RABO 0361500947

Donaties t.b.v. het Restauratie fonds rekening nr.NL 62 RABO 01433.26.430

Verzorging begrafenissen en crematies

De heer C.G J. Onderwater, tel. 079-3422906/0655976947/info@cuo-zm.nl

Overleden: Johannes Adrianus Jozef van der Helm in de leeftijd van 77 jaar.

 

Weekvieringen in de RK Parochiekern  H.Laurentius

Dinsdag    18 mrt. 13.15 uur                      Speurtocht in de kerk met groep 4

                           18.30 uur                      Bijeenkomst vormelingen in de pastorie   

Woensdag 19 mrt. 19.00 uur                     Avondwake voor Jan v.d. Helm

Donderdag20 mrt. 10.30 uur                     Eucharistieviering voor Jan v.d. Helm met parochiekoor

                                                              Aansluitend bijzetting in het familiegraf naast de kerk

                                                              Voorganger Pastoor v.d. Bie

                 19.30 uur                   bijeenkomst van de pastoraatsgroep

Zaterdag   22 mrt. 19.00 uur                   geen viering

Zondag     23 mrt. 11.00 uur                    3e Zondag van de veertigdagen tijd

                                                              Eucharistieviering met parochiekoor

                                                              Voorganger pastor L. Banning

Zondag     23 mrt.  13.30 uur                   terugkomviering dopelingen 

 

Misintenties 

Zondag 23 Mrt . 11.00 uur

voor de overleden armen en weldoeners v.d. parochie, Toos v. Boheemen – Warmerhoven, overleden ouders v. Boheemen v.d. Krogt, Cor Jansen, overleden broers en zussen v. Santen, Kees v. Dijk, To v.d. Bos – de Vrede, Martien v.d. Bos, Theodorus v. Geijlswijk, Cock v. Geijlswijk, Herman Bennis, Nico Verhagen, Ger Groeneweg – Luk, Hennie Peters, Pastoor v.d. Plas, Rie Luiten, Bea v. Bemmelen –Turnhout, Surat “Kaew” Knijnenburg – Pesol, Jopie Lexmond – v. Santen, Riet v. Logchem – Bennis, Toos Verhage – Luiten, Elly Bennis – v. Marwijk.

Kerkhulpen                       Kosters                     Lectoren                          Misdienaars

Zaterdag 22 mrt.   19.00 u  John O.                      geen                                geen

Zondag   23 mrt.   11.00 u  John O.                      Jan Havik                        Kim Amm/ Annika Luk

 

Mededelingen vanuit het secretariaat

Doopvieringen, worden in overleg met de betrokken personen vast gesteld.

Aan melden via het secretariaat.

Hebt u financiële problemen? De Parochiële Charitatieve Instelling van onze Parochie kan u waarschijnlijk helpen.

Uw aanvraag wordt vertrouwelijk behandeld.

 

Het secretariaat

                              

 

Vindt u stemmen ook zo moeilijk

Vindt u stemmen ook zo moeilijk?

 

Het is weer verkiezingstijd. De ene partij doet voor Stompwijk nog mooiere beloften dan de andere. Maar de ware aard van de partijen blijkt vaak pas na de verkiezingen.

Een aantal jaren geleden was een groot woningbouwproject in de Westeinderpolder het gesprek in Stompwijk. Grote protestborden stonden bij mensen in de tuin. Ook de partij waar wij traditioneel op stemmen bleek toen niet te luisteren naar de Stompwijkers. Het gemeentebestuur leek ongestoord de wettelijke procedures te gaan volgen. Totdat het gemeentebestuur op de vingers werd getikt door de provincie en de woningbouw er niet kwam.

Wij dachten met enige gemakzucht: ‘de partij waar wij altijd op stemmen zal hiervan wel geleerd hebben’. Bovendien had deze partij mooie beloften in de tijd van de verkiezingen. Dankzij onze stemmen werd een coalitie gevormd met VVD, CDA, D66 en PvdA. Dit betekende dat de wethouders afkomstig waren uit deze partijen. Wij kwamen bedrogen uit. Wij ondervonden persoonlijk hoe weinig deze vier partijen gehoor gaven aan Stompwijkse meningen.

In de discussie met het gemeentebestuur over het bestemmingsplan Landelijk Gebied bleken VVD, CDA, D66 en PvdA nauwelijks te luisteren naar een aantal Stompwijkse ondernemers en particulieren. Het leek alsof ze nu Stompwijk tot een museum wilden verheffen voor de recreërende stedelingen. De mening van de bewoners zelf bleek van ondergeschikt belang. In deze discussies was het nu niet de provincie maar de Raad van State die uiteindelijk in de meeste gevallen het gemeentebestuur op de vingers tikte.

Uiteraard zijn er ook situaties waarbij het huidige gemeentebestuur wel rekening heeft gehouden met de mening van Stompwijkers. Maar de houding van de betreffende wethouders en hun partijgenoten in de kwestie over het bestemmingsplan werd helaas bevestigd tijdens persoonlijke ontmoetingen.

Wij moeten jammer genoeg constateren dat de partij waar wij normaal op stemden weinig heeft geleerd en vooral in verkiezingstijd oog/oor heeft voor de mening van Stompwijkers. Wij willen wel lering trekken uit de gebeurtenissen van de afgelopen jaren en gaan we dit keer bewuster dan ooit naar de stembus. Onze stemmen bepalen immers met welk gemeentebestuur we straks te maken hebben. Wij zullen daarom dit keer extra moeite doen om uit te zoeken welke partij dit keer echt onze stem verdient. Het is ook voor u van belang om deze moeite te nemen voordat u naar de stembus gaat.


Johan en Ida van Vliet

 

GBLV bezoekt KBO

gblv bij kbo

GBLV bezoekt KBO

Leden van de fractie GBLV/Gemeentebelangen hebben op dinsdag 11 maart een werkbezoek gebracht aan de KBO (Katholieke Bond voor Ouderen) in het Dorpshuis in Stompwijk.

Er werden vele vragen gesteld o.a. over het feit dat het opheffen van der busverbinding geen goede zaak is. Ook over het Kulturhus in de toekomst werden de wensen uitgewisseld.

Dat het Dorpshuis in de toekomst zal worden afgebroken vond men geen goed idee.

Op de foto: leden van het GBLV team met o.m. de voorzitter van de KBO en enkele ouderen die werden verblijd met een lentebode.

Jean M. Thierry, secretaris GBLV

 

hallo beste mensen van Stompwijk

rocking angels

 

Hallo beste mensen van Stompwijk, wij hebben groot nieuws!!!!!

Wij  mogen audities doen bij AVRO’S Juniorsongfestival 2014.

Wij kregen met het bericht dat wij door zijn. Het JSF avontuur gaat  nu beginnen!!!

Wij zijn met alle liedjes door.

Ook Joysi en Fabiënne zijn door met Shake it up!
 
Quinty, Denise, Luca, Heather, Evy, Zoë,

Joysi en Fabiënne