Alle berichten van administrator

Het is alweer bijna zover!!!!!!!

!!!!!!! HET IS ALWEER BIJNA ZOVER !!!!!!!

Nog heel eventjes wachten en het is weer zover dat de altijd zeer gezellige carnavalsweek begint. Wij, van de carnavalsvereniging kunnen al bijna niet meer wachten tot het festijn weer losbarst. Dan wordt het natuurlijk weer een week vol gezelligheid en feesten tot iedereen er bijna bij neervalt. En natuurlijk staat voor zaterdag 1 maart de optocht op het programma. Van verschillende kanten bereikt ons al het bericht, dat er veel groepen zijn die al ver op weg zijn met het in elkaar knutselen van deze altijd prachtige karren. Ook hebben wij nog een rectificatie ten opzichte van onze Gaanderskrant, daar hebben wij staan dat Sound Sixties komt optreden op zondagmiddag na het concert van Fanfare Juliana. Alleen moeten wij hierbij melden dat wij The Memories hebben gecontracteerd om te komen optreden. Zij zullen verschillende nummers uit de zestiger jaren, aangevuld met wat latere nummers ten gehore brengen.

Voor het slotbal op 4 maart hebben wij een act kunnen regelen namelijk Helemaal Top. Zij zullen deze avond optreden om 22.30 uur en de sfeer goed in de zaal brengen met hun alom zeer bekende Nederlands- en Engelstalige medleys. Helemaal Top heeft tophits van vele bekende sterren op het repertoire staan, waaronder ook The Beatles, Jeroen van der Boom, Nick en Simon, André Hazes, Marco Borsato, De Toppers, en vele anderen. Grote kans dus dat uw favoriete artiest voorbij komt! Met De Toppers als voorbeeld zingen zij medleys uit verschillende genres en voor alle leeftijden. Unieke combinaties van ontroerende en feestelijke muziek, waarbij het publiek niet stil blijft staan. Entree leden gratis, niet leden € 7.50

VOOR DE OPTOCHT KUNT U ZICH NOG INSCHRIJVEN OP WWW.DEGAANDERS.NL

En hier nog wat data:

26 februari:                                            Swetterhage

28 februari:                                            Emmaus, Bardancing Beatz

1 maart:                                                Stadskantoor, Optocht door Gaandrië, Straatcarnaval, Gekostumeerd Bal

2 maart:                                                Carnavalsmis, Optreden Fanfare Juliana en het Oud Prinsenkoor, Optreden The Memories

3 maart:                                                Kindercarnaval, Tienerdisco

4 maart:                                               Seniorencarnaval, Slotavond met optreden van Helemaal Top

Voor meer info en data www.degaanders.nl

P.R. De Gaanders

 

Belangrijk nieuws van de Gaanders

Belangrijk nieuws van carnavalsvereniging De Gaanders

Heel Gaandrië maakt zich weer op voor hét grote carnavalsweekend! We hopen, net als voorgaande jaren, weer op een prachtige, fantasievolle en gezellige optocht. Aansluitend zal het straatcarnaval aan de Meerlaan weer losbarsten. De verwachte aankomsttijd van de optocht is 14:00 uur. Prins Erwin de 1ste, Page Jindra en Opper Gerard hopen dat heel Gaandrië weer zal uitlopen om dit feest mee te vieren.

De Gaanders carnavalsoptocht start direct na de uitreiking van de hamer aan de Prins door de wethouder in Leidschendam en zet daarna koers richting Stompwijk. (net als vorig jaar)

Hieronder alvast wat belangrijke informatie.

Deelname aan optocht van Leidschendam en Stompwijk:

Om 9:00 uur verzamelen op het terrein van Scheria.

Om 9:45 uur vertrek richting Leidschendam onder politiebegeleiding.

Om 11:00 uur start optocht door Leidschendam vanaf het Stadskantoor.

Deelname aan optocht van Stompwijk:

Om 12:30 uur verzamelen op het terrein van Scheria.

Om 13:00 uur start optocht.

Inschrijven voor de optocht kan via info@degaanders.nl of bij Jack Overdevest 06-26667780

Om 14:00 uur start het straatcarnaval. De verwachting is dat op dit tijdstip de eerste karren van de optocht arriveren.

 

Alaaf, Alaaf, Alaaf!

Bestuur C.V.

De Gaanders

 

Hartelijk dank!

Hartelijk dank!

Herinnert u zich de DOE-KOE actie  van de COOP nog?

In het begin van het schooljaar kreeg u bij de aankoop van diverse zuivelproducten muntjes die u aan de Maerten van den Veldeschool kon doneren. Dat heeft u veelvuldig gedaan.

Aan het eind van het jaar werd de opbrengst bekend gemaakt: het mooie bedrag van € 319,00 kon de COOP overmaken aan de Maerten van den Veldeschool.

Toen de geluidsinstallatie van de school na de viering van Sinterklaas letterlijk in rook opging, was een bestemming voor dit bedrag snel gevonden!

Nadat er een nieuwe eindversterker besteld was bleef er zelfs nog geld over voor een mooie cd-speler.

Dankzij deze actie van de COOP heeft de school weer een mooie geluidsinstallatie die bij veel feestelijke gebeurtenissen zijn diensten zal bewijzen.

COOP, namens alle kinderen: BEDANKT!

 

Marathonschaatsen Weissensee 2014

Marathonschaatsen Weissensee 2014

Op de Oostenrijkse Weissensee kan het hard vriezen maar ook hard dooien, regenen en sneeuwen. De eerste toertocht op dinsdag 21 januari werd afgelast wegens overvloedige regen. Duizend gaten boren in het ijs zorgde ervoor dat het water onder het ijs verdween. Twee dagen later op vrijdag 24 januari was het ijs goed berijdbaar voor de 2e geplande toertocht. Deze werd grotendeels in sneeuwval verreden. De 3e toertocht op dinsdag 28 januari werd onder prima omstandigheden verreden. Toen werd al een besluit genomen om de toertocht van vrijdag 31 januari één dag naar voren te halen, op grond van de weersverwachtingen en ruimte te maken om de 200 km wedstrijd ook één dag naar voren te halen. Tijdens de toertocht van donderdag 30 januari sneeuwde het de gehele dag. Bikkels hoor, die in deze omstandigheden 200 km schaatsen. Het hield niet op met sneeuwen. Vrijdagmorgen 31 januari werd al heel vroeg de wedstrijd afgeblazen. 1,5 meter sneeuw was niet meer op te ruimen. Ook door het gewicht van de sneeuw diende de geboorde gaten als instroom van water op het ijs. Schaatsen was echt onmogelijk. Voor zover mij bekend reed alleen Marjanne Nelissen als Stompwijkse haar 200 km uit. Voorwaar een topprestatie. Thom van Beek beleefde zijn eerste wedstrijden op natuurijs. Thom zakte jaren geleden op de vogelplas door het ijs. Ik ga nooit meer op natuurijs rijden zei hij toen. Echter de tijden zijn veranderd. Thom maakte zijn debuut bij de Aart Koopman Memorial over 100 km. Het blijkt dat hij ook op natuurijs uit de voeten kan. Hij vertegenwoordigde de kopgroep van 20 man. Helaas kwam hij 1,5 ronde (van 10 km) voor het einde ten val. Het lukte nog om de groep tot op 50 meter te naderen toen de strijd om de winst losbarstte en kon hij niet meer aansluiten Thom finishte als 24e. Carry Hekman won de AKM. Bij de ploegenachtervolging op maandag 27 januari sleurde Thom de GroeneHartPloeg naar de winst van de 1e divisie. Er kwamen 10 Topdivisie, 10 dames ploegen en 11 1e divisie ploegen aan de start. Woensdag 29 januari werd het Open Nederlands Kampioenschap verreden over 100 km. Deze werd gewonnen door Ingmar Berga. Thom van Beek finishte in het peloton op 3 minuten achterstand. Zoey van den Bosch was voor de 3e keer op de Weissensee. Hoe zwaarder hoe beter zij het naar de zin heeft. Ze moet het hebben van zware omstandigheden. Bij de AKM en het ONK moest ze beide keren het peloton laten gaan. Ze focuste zich op de 200 km onder bijzonder zware omstandigheden. Helaas werd die afgelast. Zaterdag werd gebruikt om onze auto’s uit 1,5 meter sneeuw te graven en te voorzien van kettingen om de thuisreis te aanvaarden.

De geplande wedstrijd op FlevOnice afgelopen zondag werd ook afgelast wegen gevaarlijk ijs. De wedstrijd is verplaatst naar zondag 22 februari. Er zijn nu nog vier wedstrijden op de kalender n.l. a.s. zaterdag in Zweden over 150 km, de cupwedstrijd in Heerenveen, 70 km op FlevOnice en de Cupfinale in Amsterdam.

Aad de Haas

 

Berichten-RK ParochieKern H. Laurentius Stompwijk

Berichten- RK Parochie Kern H. Laurentius-Stompwijk

Contact met de Pastores, bij ernstige ziekte, overlijden, of een persoonlijk gesprek.

Centraal meldingsnummer 0622027668

Telefonische bereikbaarheid:

Pastorie Dr. van Noortstraat 88

2266 HA Stompwijk tel. 071-5801604

Pastoor: J. v.d. Bie tel. 071- 5220655

Email adres: pastoor.degoedeherder@yahoo.com

Spreekuur op afspraak.

Openingstijden parochiesecretariaat

Maandag, woensdag en vrijdag van 10.00 -12.00 uur.

E-mail: sintlaurentius@hotmail.com

Bijdrage voor misintenties  op rekening nr.NL 36 RABO 0361500947

Donaties t.b.v. het Restauratie fonds rekening nr. 1433.26.430

Verzorging begrafenissen en crematies

De heer C.G J. Onderwater, tel. 079-3422906/0655976947/info@cuo-zm.nl

Weekvieringen in de RK Parochiekern  H.Laurentius

Woensdag         5    febr. 09.00 uur                            Kerkschoonmaak

Donderdag        6    febr. 20.00 uur                            bijeenkomst van de Wijkcontactpersonen in de pastorie

Zaterdag          8    feb.  19.00 uur                             geen viering

Zondag            9    feb.   11.00 uur                            Eucharistieviering met parochiekoor,

                                                                               Voorganger pastoor J. v.d. Bie

Misintenties 

Zondag 9 febr. 11.00 uur voor de overleden armen en weldoeners v.d. parochie, Gerard Pijnaker Jaargetijde, Corrie v. d. Zijden – v. Leeuwen, overleden ouders Vreeswijk – v. Leeuwen, Theo v. Geijlswijk, Nico Verhagen, Cock v. Geijlswijk, Wim Suijten, Herman Bennis, Ger Groeneweg – Luk, Hennie Peters, Pastoor v.d. Plas, Rie Luiten, Bea v. Bemmelen –Turnhout,  Surat “Kaew” Knijnenburg – Pesol, Jopie Lexmond – v. Santen, Cor Oudshoorn – Alkemade, Riet v. Logchem – Bennis, Toos Verhage – Luiten.

Kerkhulpen                                            Kosters                   Lectoren                      Misdienaars

zaterdag   8 feb.  19.00 u                       Adriaan H.                   geen                             geen

Zondag     9 feb.  11.00 u                       Adriaan H.                   Cees Bergen                  Kim Ammerlaan/Dries v. Bemmelen

 

Mededeling uit het secretariaat:

Kerkschoonmaak

 

Woensdag 5 februari wordt de kerk weer schoongemaakt, alle hulp is van harte welkom.

De koffie staat zoals gewoonlijk klaar.

Werkgroep schone kerk Corrie v. Santen- Wortman 

Doopvieringen, worden in overleg met de betrokken personen vast gesteld.

Aanmelden via het secretariaat.

 

Hebt u financiële problemen? De Parochiële Charitatieve Instelling van onze Parochie kan u waarschijnlijk helpen. Uw aanvraag wordt vertrouwelijk behandeld.

Contact via het secretariaat

 

 

P.R. Amy Knijnenburg, Indy de Jong net niet

Amy Knijnenburg rijdt p.r. Indy de Jong net niet

Afgelopen zaterdagochtend was er een districtswedstrijd voor Welpen. Voor onze vereniging deden Amy en Indy hier aan mee.

Amy had al een aantal wedstrijden geen p.r. gereden dus moest het vandaag maar gebeuren. En ja op 2 rondjes scoorde ze een p.r. van 1.04.93 sec. Op 1 ronde zat ze er wel boven 35.50 sec.

Indy viel met 2 ronden, tijd 1.12.97 sec. en op 1 ronde net boven haar p.r. 32.01 sec. Jammer Indy maar volgende keer beter!

De meiden hebben in ieder geval wel heel goed hun best gedaan.

En bedenk hierbij dat de meiden wel om ong. 6 uur hun bed uit moesten.

 

Groetjes, Marjo van Veen

 

IJsclub Nut en Vermaak

IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’

 

Nadine weer sneller

 

De Stompwijkse deelname aan het wedstrijdprogramma op de Uithof was afgelopen weekend minimaal. Slechts 4 clubleden kwamen dit keer in actie.

Nadine Turk was de enige deelnemer in het ochtendprogramma waarin een 500 meter en een 1500 meter verreden werd. Op beide afstanden wist Nadine haar persoonlijke records aan te scherpen. Op de 500 meter scoorde ze 50.75 waarmee ze ruim een halve sec van haar beste tijd afhaalde. De magische grens van 50 sec komt voor haar nu echt in de beeld. Op de 1500 meter klokte ze 2.43.33, een verbetering van haar beste tijd met meer dan 1 sec.

In het avondprogramma kwamen Tjilde Bennis, Edward Jansen en

Ferdinand Jansen in actie. Tjilde reed als voorbereiding op het NK van

komend weekend 500/1500. Zij scoorde 45.04/2.16.36.

Edward en Ferdinand kozen voor de kortste afstanden: 100/300/500m.

Op de 300 meter wisten beiden hun persoonlijke record aan te scherpen.

Ferdinand klokte 27.19, Edward kwam tot 27.44.

 

 

100m

300m

500m

1500m

Edward Jansen

11.57

27.44 pr

43.33

 

Ferdinand Jansen

11.52

27.19 pr

43.05

 

Nadine Turk

 

 

50.75 pr

2.43.33 pr

Tjilde Bennis

 

 

45.04

2.16.36

Tom de Haas

 

Geboortekliniek Den Haag in Bronovo

Geboortekliniek Den Haag in Bronovo

Op 31 januari is de Geboortekliniek Den Haag in Bronovo als tweede locatie geopend. Na hun bevalling kunnen vrouwen ervoor kiezen in de Geboortekliniek in een huiselijke omgeving te verblijven. Wanneer dat nodig is, is medische expertise en ziekenhuiszorg van Bronovo dichtbij. De opening wordt verricht door Bronovo-bestuurder Renée Barge en Willem Geerlings, voorzitter Raad van bestuur Medisch Centrum Haaglanden (MCH), met wie de Geboortekliniek al een succesvolle samenwerking heeft.

De Geboortekliniek Den Haag werd 5 jaar geleden opgezet door Lianne Bolleboom en Ellen van der Geest. Met de opzet van de Geboortekliniek werd tegemoet gekomen aan de wens van veel vrouwen om te bevallen en verblijven in een huiselijke omgeving met medische zorg dichtbij. De Geboortekliniek in het MCH is gevestigd op de 13e verdieping, direct boven afdeling verloskunde en direct naast de kinderafdeling. De twee organisaties hebben altijd prettig samengewerkt en de kwaliteit van eerste- en tweedelijnszorg rondom bevallingen naar een nieuw niveau gebracht.

De tweede locatie in Bronovo is op de vierde etage, slechts één etage verwijderd van de verloskamers en de kinderafdeling. De kamers van de Geboortekliniek zijn huiselijk ingericht, zodat de kraamvrouwen na de bevalling in alle rust kunnen genieten van de 24-uurskraamzorg die hier wordt gegeven. Daarnaast is er een relaxruimte gerealiseerd, waar een massage kan worden aangeboden aan zowel zwangere als pas bevallen vrouwen.