Alle berichten van administrator

Gezinsviering Kerstavond 24 december om 19.00 uur

Gezinsviering Kerstavond 24 dec. Om 19.00 uur

Op Kerstavond is er om 19.00 uur een gebedsviering voor het hele gezin. Het is dit jaar helaas niet gelukt een kinderkoor samen te stellen, maar ik weet zeker dat we met elkaar een fantastisch groot koor kunnen vormen. Alle bekende kerstliederen zullen langs komen, dus iedereen kan uit volle borst meezingen.

Net als vorig jaar hebben we weer een kerstboom die versierd kan worden met kerstwensen. Wie alvast wil gaan knutselen heeft nog een week de tijd om er iets moois van te maken.

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Marianne Turk

 

Kom luisteren naar de Blazersklas tijdens het Kerstconcert

Kom luisteren naar de Blazersklas tijdens het kerstconcert

Aanstaande zondagmiddag is iedereen weer van harte welkom in Het Blesse Paard voor het jaarlijkse kerstconcert van de fanfare. Om 14.30 uur is de zaal open dus kom vroeg voor het beste plekje. In afwachting van het concert, dat om 15.00 uur zal beginnen, kunt u genieten van een heerlijke apfelstrüdel of een heerlijk glaasje glühwein.

Het wordt een bijzonder kerstconcert dit jaar, want er zal een optreden zijn van de Blazersklas. De Blazersklas is het resultaat van de samenwerking tussen De Maerten van den Velde school en de fanfare. Sinds het begin van dit schooljaar krijgen de leerlingen van groep 5 elke woensdag muziekles. Na de herfstvakantie hebben alle leerlingen zelfs een instrument gekregen. De Blazersklas wil heel graag aan u laten horen wat ze tot nu toe hebben geleerd.

Net als voorgaande jaren wordt het een gezellige en sfeervolle middag. In de donkere dagen voor kerst is deze middag een muzikaal lichtpuntje en zal een bezoekje u zeker in de kerstsferen weten te brengen. Dus tot zondagmiddag 22 december, 14.30 uur, in Het Blesse Paard.

Met muzikale groet, Fanfare Juliana

 

Beste inwoners van Stompwijk en omstreken

Beste inwoners van Stompwijk en omstreken,

Hierbij een berichtje vanuit uw dorpswinkel.

Nee, deze keer geen aanbiedingen.

Die vindt u volop in onze folder, met o.a gourmetschotels, Heineken bier en wat al niet meer!

De folder is overigens geldig tot Kerst!

Na ruim een jaar uw dorpswinkel te hebben mogen runnen, moet ons iets van het hart. Wat zijn wij verbaasd over uw betrokkenheid met de winkel.

Blijkbaar stelt u de aanwezigheid van een winkel op een klein dorp zeer op prijs. Uw belangstelling voor het wel en wee van de onderlinge winkelwedstrijd is hartverwarmend.

Enkele weken geleden was de opening van een grote concurrent in Zoeterwoude. Een concurrent zo groot als een olifant (misschien wel wat te groot), wat zou dit gaan betekenen voor uw dorpswinkel? Het antwoord was snel duidelijk, NIETS! Blijkbaar houdt u niet zo van groot, onpersoonlijk en deels loze beloften.

Zo tegen het eind van het jaar willen wij u hartelijk bedanken voor uw klandizie en uw warme belangstelling.

Wij wensen u:

Hele Fijne Kerstdagen

en een Gelukkig en Gezond 2014

Als afsluiting hopen wij u in 2014 in uw winkel te mogen begroeten.

 

Met vriendelijke groet,

Fam. Pruyssers

 

Kerstmusical

Kerstmusical

Op donderdag 19 december wordt om 17.00 uur in de kerk de mini-musical “De keizer wil een kerstverhaal” opgevoerd.

De rollen worden gespeeld door leerlingen uit de groepen 5 t/m 8 van de Maerten van den Veldeschool.

Het musical is een bewerking van “Een kerstverhaal” van de bekende kinderboekenschrijver Paul Biegel.

De Keizer is een nors en nukkig man.

Op de meest onverwachte momenten wil hij de meest onverwachte dingen en zijn lakeien moeten dan maar zien dat ze zijn wensen onmiddellijk in vervulling brengen want anders…..

Zo wil hij bijvoorbeeld hartje zomer ineens Sinterklaasavond vieren. En je weet ook nooit wanneer hij jarig wenst te zijn. Kerstmis? Midden in de herfstvakantie kan hij ineens een kerstboom willen. Zie dan maar eens aan kerstballen te komen!

Dit jaar echter gaat alles anders. Het is al 23 december en er is nog met geen woord over Kerstmis gerept. De lakeien beginnen al te hopen dat……. als ineens de stem van de keizer door het paleis dondert:

 “IK WIL HET KERSTVERHAAL!!!!”

En jawel, de Keizer wil niet zomaar een Kerstverhaal, hij wil HET Kerst-verhaal.

Maar niemand weet wat dat is: HET Kerstverhaal.

Wanhopig doet de een na de ander een dappere poging maar de Keizer is nergens tevreden mee. Geen enkel verhaal, geen enkel gedicht of lied, zelfs niet het in allerijl opgevoerde Kerstspel voldoet aan die ENE eis.

Dan verschijnt er ineens een arme soldaat ten tonele. Hij hoort helemaal niet in het paleis thuis. De Keizer is dan ook furieus en dreigt de soldaat iets aan te doen.

Hij daalt af van zijn troon en…

 

Bardancing the Beatz

Bardancing Beatz

Afgelopen vrijdag waren we open met het feest: Turn up the Beatz. De Dj’s hebben de beste muziek gedraaid en er een mooie avond van gemaakt. Ook deze avond werden er weer Kerstfeest kaarten verkocht, alsof het warme broodjes waren.

Woensdag 25 december is het tijd voor het Kerstfeest. Om bij dit feest binnen te komen, zijn er kaarten nodig voor € 5,— . De kerstkaarten vlogen de deur uit, maar voor degene die nog geen kaartje heeft bemachtigd, er zijn er nog enkele verkrijgbaar!

Natuurlijk zijn we met Oud en Nieuw ook geopend! De deuren zullen vanaf half 1 open zijn! Heb je zin om het nieuwe jaar goed te beginnen? Kom dan gezellig een drankje bij ons doen!

Agenda:

25 december Kerstfeest

31 december Oud en nieuw

10 januari Mexican Night

 

Marathonschaatsen

Marathon Schaatsen

Afgelopen zaterdag werd op de IJsbaan de Meent in Alkmaar de 10e wedstrijd om de KPN cup verreden. Thom van Beek staat redelijk comfortabel aan de leiding van het klassement. Zaterdag liep hij mede door de tussensprint 19 punten uit op naaste concurrent Evert Hoolwerf. Thom werd 4e in de wedstrijd. 1e werd Mark Ooievaar voor Martin van de Pol, beiden hadden één ronde voorsprong op het peloton. Evert Hoolwerf werd 3e. Met nog 5 wedstrijden voor de boeg ziet het er voor Thom goed uit om de cup te winnen. Johan Bakker werd 53e en Christiaan Hoekstra werd door een val uitgeschakeld. Bij de dames won Sharon Hendriks haar eerste marathon. De 20 jarige Friezin won de sprint van 11 rijdsters die één ronde voor hadden op het peloton. 2e werd Lisa van der Geest (Warmond) en Rixt Meijer werd 3e.

Zoey van den Bosch weet haar wedstrijden goed uit te rijden. Zoey werd 34e. Eline Bennis is gestopt met marathon schaatsen. De eerste wedstrijden kon ze goed uitrijden maar daarna is het niet meer gelukt om aan de finish te komen. De motivatie om door te gaan is niet meer aanwezig.

Bij de Topdivisie won de Belg Bart Swings. Deze was zaterdag op duurtraining in Alkmaar voor de Olympisch spelen. Zeker een geduchte concurrent voor Sven Kramer en Jorrit Bergsma. 2e werd Jan Maarten Heideman voor Ingmar Berga. In deze aantrekkelijke wedstrijd, hadden 12 rijders één ronde voor op het peloton.

De volgende wedstrijd is zaterdag 21 december in Breda. Start 1e divisie 18.00 uur, Dames om 19.30 uur en Topdivisie om 20.30 uur.

A.s. zondag in Rotterdam het kampioenschap van Kralingen op een mobiele 400 meter ijsbaan overdekt door een tunneltent. Start dames om 10.15 uur en Topdivisie om 11.30 uur. Deze wedstrijd telt niet mee voor de cup.

Het Nederlands Kampioenschap marathon is op zondag 5 januari in Dronten.

Aad de Haas

 

Badgasten zeer succesvol

badgasten

Badgasten zeer succesvol

Het sportieve weekend begon vrijdagavond. Sanne en Jelsie van Ruijven stonden aan de start van de hardloopwedstrijd ‘Light in the Night Kidsrun’. Een run van 2,4 km tussen scholieren van de basisscholen in de gemeente Leidschendam-Voorburg. Sanne werd tweede bij de meisjes. De eerste medaille was binnen.

Zaterdagmiddag stonden Bart Pardon en Jelsie van Ruijven aan de start voor een regionale wedstrijd. Bart mocht eerst van start op zijn favoriete nummer: 100 meter schoolslag. Bij het aantikken van de zwembadrand liet Bart een ieder zien dat dit echt zijn lievelingsnummer is en mocht hij na afloop de gouden medaille ophalen. Maar daarna volgde de 50 meter vlinderslag. Deze slaat Bart het liefst over. In het verleden werd hij regelmatig gediskwalificeerd vanwege technische fouten. Maar zaterdag bleek Bart zeer alert: geen diskwalificatie en een persoonlijk record (pr) van bijna 4 seconden.

Jelsie stond aan de start voor de vrije slag en de rugslag. Ze mocht op beide nummers starten als huizenhoge favoriet voor twee gouden medailles. Hopelijk zou ze hier niet al te zenuwachtig voor worden. Maar ook zij zwom twee keer als een koele kikker naar de hoogste treden van het podium en zat ze samen met Bart op de achterbank nog na te genieten van hun drie gouden medailles.

Zondag stonden de clubkampioenschappen op het programma. Eline van Ruijven had na eerder gezwommen wedstrijden de afgelopen weken een zeer kleine voorsprong. Deze was gezien haar pr’s en de pr’s van de concurrentie te klein om eerste te worden. Maar Eline had er zin in. Op elke afstand zwom ze een pr en ze behaalde zelfs de limiet voor het Nederlands Jeugdkampioenschap op de 50 meter vrije slag. Met een zeer kleine voorsprong mocht ze uiteindelijk de hoogste trede van het podium op. Tussen de wedstrijden door kreeg Eline met een aantal clubgenoten een medaille van de zwembond omdat ze vorig seizoen in haar leeftijdsklasse bij de 25 beste zwemsters van Nederland hoorde.

Bart, Sanne en Jelsie hadden beiden in hun leeftijdsklasse al een aanzienlijke voorsprong. Met elk nog een pr op één van de afstanden, werden deze voorsprongen niet meer uit handen gegeven.

Owen Klijn moest twee afstanden zwemmen. Na 50 meter schoolslag werd Owen knap tweede. Daarna volgde de 50 meter vrije slag. Daar bleek dat Owen deze techniek het beste beheerste. Langzaam bouwde hij zijn voorsprong uit. Hij nam geen genoegen met een geringe voorsprong want de tijden van de twee afstanden samen bepalen wie er met de mooiste prijs naar huis mag. Dus hij bleef door zwemmen alsof zijn leven er vanaf hing. Aan de finish bleek dat het net niet was gelukt om de eerst prijs op te halen. Maar op deze tweede prijs dankzij zulke goede prestaties mag je zeker heel trots zijn.

Ilona van Ruijven  

 

Koude Kippen Tournooi 2014 gebukt onder matchfixing?

koude kippen

Koude Kippen Toernooi 2014 gebukt onder matchfixing?

Stompwijk, 16 december 2013

De Eredivisie, The Barclays Premier League, Primera Division, de Serie A en de Champions League, allemaal grote voetbalcompetities die gebukt gaan onder de Chinese en Koreaanse goksyndicaten. En nu gaan er geruchten dat zelfs het Koude Kippen Toernooi de dupe gaat worden van deze Investeerders. Het gerucht gaat dat Lee Nam Soo managing director of Korean Fried Chicken (KFC) voet aan wal probeert te krijgen in Stompwijk.

Hij is meerdere malen rondom de Meerhorst gesignaleerd met een aantal duistere figuren waaronder een oudere man in een mantel op een wit paard. Wij vermoeden daarom ook dat hij ook actief is in de mensenhandel/slavernij.

Onderzoek naar deze man is in volle gang, telefoons worden getapt (biertjes ook), Facebooks worden gehackt, en Hyves is opgedoekt.  Undercover in Stompwijk heeft aantekeningen weten te bemachtigen die erop wijzen dat er sprake is van het zogenaamde Matchfixing; het vooraf vastleggen van wedstrijd uitslagen. Hiermee wordt door de Aziatische geldwolven flink gegokt waardoor hun economie de wok pannen uit rijst.

Wij hebben onze special agent 00B een aantal keer laten afreizen naar Azië en hij is met het volgende teruggekeerd:

Uitslag koude kippen toernooi 2014

Brothers      –   ZZ             2-3

Brothers      –   AC Meerlaan    1-2

Brothers      –   Sred Naaged    4-2

Brothers      –   Syndicaat      2-1

ZZ            –   Ac Meerlaan    2-2

ZZ            –   Sred Naaged    4-1

ZZ            –   Syndicaat      2-3

AC Meerlaan   –   Sred Naaged    2-3

AC Meerlaan   –   Syndicaat      2-1

Sred Naaged   –   Syndicaat      3-3

 

Wat bovenstaande voor invloed heeft op het Stompwijkse sportleven is nog niet bekend.

De organisatie van het Koude Kippen Toernooi blijft tot dus ver niet beschikbaar voor commentaar. Wel is duidelijk geworden dat het toernooi gewoon doorgang vindt. Wij raden de nieuwsgierige Stompwijker aan om op 3 januari 2014 zelf te kijken of het Koude Kippen Toernooi gebukt gaat onder de invloeden van Lee Nam Soo of dat het zijn eigen identiteit weet te behouden.

Houdt oren en ogen gespitst en eventuele tips kunnen worden doorgespeeld naar onze special agent 00B op tel: 06-19074992.

Tot zover deze berichtgeving.

Under Cover in Stompwijk, Mariska Blom

 

Kaartuitslag Stompwijk92

 

Kaartuitslag van 13 december

Stompwijk ’92

 

 

 

 

 

 

 

1

Cock Guldemond en Arno Turkenbug

5652

2

Nick v.d Bosch en Mike Turkenberg

5447

3

Dick v.d. Salm en Donny v. Marwijk

5286

4

Sjaak v. Rijn en Kees v. Santen

 

5255

5

Guus v.d Bosch en Jan Berg

 

5231

6

Tim van Rijn en Nico Bollenboom

5159

7

Fried de Jong en Gerrit Olsthoorn

5155

8

Lydia Luiten en Mieke v.d. Salm

5113

 

 

 

 

 

 

Troostprijs is gegaan naar Gré Luk en Cheyenne v.d. Bosch

 

 

 

 

 

 

De volgende kaartavond is vrijdag 10 januari 2014

 

Rocking Angels treden op in Emmaus

rocking angels

Rocking Angels treden op in Emmaus

Op maandag 23 december zullen The Rocking Angels een kerstoptreden verzorgen in verzorgingshuis Emmaus te Zoeterwoude. Ook voor niet-bewoners is dit kerstoptreden toegankelijk!

U kunt luisteren naar moderne kerstliedjes en wat heerlijk meezingen met bekende nederlandse en engelse liedjes, zoals Jingle Bells, Stille Nacht met een rap, Let it snow, Winterwonderland enz….. maar met een tikje eigen inbreng.

Het heeft een gezellige losse sfeer en we nodigen jullie van harte uit om te komen.

Het begint ongeveer om 14.30 uur, zet deze datum dus vast in je agenda.

Tot ziens bij Emmaus, The Rocking Angels