Typisch Jeroen, een tipi, gewoon doen!
Een aparte manier om feest te vieren ter gelegenheid van de 333 jarige Bles. Dat was wat hij voor ogen had en dat is goed gelukt, over alle dagen was het druk bezet en ondanks de koude was het in de tent gezellig met een echt vuur van knappende haardblokken. De rode wijn bevroor zowat in de fles op de laatste avond, maar even bij het vuurtje en je had een glühwijntje. Het personeel wil ik een complimentje geven, want wat hebben zij lopen sjouwen met koude en warme gerechten, het was ook voor jullie improviseren.
Van andere mensen heb ik goede berichten gehoord over de eerste 2 avonden en de laatste dag en avond ben ik zelf in de tipi geweest. Overdag was het heel druk bij de presentatie en heb ik het totaal niet koud gehad, maar in de avond ging de temperatuur rap naar beneden, een echt winterfeestje dus. Met (uiteraard) een prima wildmenu, een heerlijk trio van wildzwijn en een hertenbiefstuk was mijn keuze. Je kon ook gaan voor de hertencarpaccio en wildstoofschotel of een gevuld kwarteltje. De stemming zat er al gauw in, want kou verbroedert en zo rondom het vuur was het super goed uit te houden. Het was nog lang rumoerig in de tipi ondanks het feit dat het een zondagavond was en de meesten op maandag weer vroeg aan het werk moesten. Een heel geslaagd feest en misschien was het juist wel prima dat het in winterse temperatuur gevierd kon worden.
Hopelijk worden er nog veel mooie evenementen toegevoegd aan de historie van de eeuwenoude Bles.
Ria Luiten
Wethouder Nadine Stemerdink van de PvdA is donderdag 22 februari in gesprek gegaan met inwoners van Stompwijk tijdens de drukbezochte verkiezingsmarkt voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart. Stemerdink blikte terug op de afgelopen periode en stelde vast dat er in Stompwijk veel in gang is gezet. “Deze Coalitie heeft Stompwijk terecht hoog op de agenda gezet en heeft besluiten genomen om de bereikbaarheid en leefbaarheid van dit mooie dorp te verbeteren. De schop is letterlijk de grond in gegaan”.
Ons bereikte het verontrustende bericht dat SBB begin volgende maand opnieuw vele honderden bomen wil gaan kappen in recreatiegebied Vlietland, deze keer met de motivatie dat het om bomen gaat die zo ernstig zijn aangedaan door de essentakziekte, dat de veiligheid van passanten in het geding is. Het betreft hier essen langs de Rietpolderweg, het Pijlkruid en op de parkeerplaats Grote Egelskop.
De schaatsen lagen op de zolder
Het CDA wil dat de Adviesraad Stompwijk gaat beschikken over een eigen budget, zodat zonder gemeentelijke procedures en ingewikkelde regels een lokale gemeenschap goede initiatieven op een vlotte manier zelf een impuls kan geven, van een extra speelterreintje tot het organiseren van hoogtijdagen.
Ondanks de waarschijnlijk koude aankomende week, gaan we qua tijd toch al weer aardig richting de lente. Het duurt dan ook vast niet lang meer voor u weer volop van uw tuin kunt genieten.