Wij, het bestuur, zijn met het Sinterklaasfeest 2017 enorm verwend door onze soosleden. Ria van Dijk heeft een prachtig gedicht voorgelezen en ons namens de leden een bon aangeboden van het Van der Valk restaurant. We hebben er enorm naar uitgekeken en eindelijk zaterdag 28 april was het zover. Nou ver was het restaurant niet, Trees, Theo, Sjaan, Joop, Jan en Toos kwamen heel sportief op de fiets en Arnold en Mieke waren met de benenwagen. Na afloop begreep ik deze keuze van hun heel goed want na alle heerlijkheden waaruit gekozen kon worden om de maag te vullen was enige lichaamsbeweging bijna van levensbelang. Ik denk dat Aad en Annie, die net als wij (Marianne en René) spijt hadden dat ze met de auto waren. Als je hele leven al bepaald wordt door het niet kunnen maken van keuzes dan is het eten bij Van der Valk een goede therapie.
Je zult wel moeten kiezen anders plof je ….zoveel keus.
We zijn weer wat meer van elkaar aan de weet gekomen…zo zijn we allemaal visliefhebbers en u weet wat ze zeggen van vis……vis moet zwemmen. Nou ik denk dat ze verzopen zijn ….want ook de drankjes waren volop aanwezig en volop keus. Het was zo gezellig dat het bijna jammer is dat het niet elke dag Sinterklaas is.
Namens het gehele bestuur wil ik onze leden nogmaals hartelijk danken, het was niet alleen heerlijk om uit eten te gaan maar ook heel fijn te weten dat de inspanning die wij voor onze leden leveren wordt gewaardeerd.
Lieve groet, Marianne


Laat mij een licht zijn, een baken, en hen de weg wijzen die verloren gingen.
Vandaag, samen met Riet naar het Westeinde ziekenhuis in Den Haag geweest, op bezoek bij broer Adriaan. Alles bij elkaar en achteraf beschouwd, een hele happening!
Dus…ik ga weer mijn rondje hardlopen in de polder, besluit nu eens de route om te draaien, waar ik normaal eindig ben ik nu begonnen. Het gaat superlekker, halverwege mijn route kom ik een groepje wielrenners tegen, de laatste twee mannen gebaren dat er een stuk terug, dus voor mij, nog een stuk vooruit, een schaap in de sloot ligt. Dus ik trek n sprintje en spring over het hek ‘t land in en ja hoor, daar ligt ‘t arme schaap vast gezogen in de bagger, volkomen uitgeput van t proberen zelf de kant op te komen. Ik laat mezelf een stuk in de slootkant zakken en begin te trekken aan ‘t schaap. Haar pootjes lagen onder haar borst dus ik moest meer kracht zetten, ondertussen keek ik of de mannen nog aanwezig waren….ik kon wel wat hulp gebruiken namelijk. Maar nee hoor, die waren lekker doorgefietst, stoere kerels.
De sponsorloop van vrijdag 20 april was een groot succes. Alle kinderen renden de benen uit hun lijf. Ondanks de warmte bleven ze gaan. Het was fantastisch om te zien.
mensen die kwamen aanmoedigen, maar toch vooral alle KINDEREN!!!
Ieder jaar start Koningsdag in Leidschendam-Voorburg met een aubade aan burgemeester Klaas Tigelaar voor het bordes van Huize Swaensteyn, Herenstraat 72 in Voorburg. De aubade wordt verzorgd door de harmonie van muziekvereniging Sint Caecilia. Om 8.40 uur start Sint Caecilia met het spelen van drie muziekstukken van Abba, The Beatles en Frank Sinatra.