Jaarvergadering bij VrouwActief

Jaarvergadering bij VrouwActief

Het is weer zover, dinsdagavond 9 april is weer de jaarvergadering bij VrouwActief. De vorige clubavond waren er veel dames aanwezig, wij van het bestuur hopen dat jullie deze avond ook allemaal komen. We maken er gewoon een gezellige ontspannen avond van.

We zien jullie op 9 april en we beginnen weer om 20.00 uur.

Het bestuur

 

12 april kaarten Stichting Pater Ted Bandsma

Nieuwe website: www.stichtingtedbandsma.nl

 

Vrijdag 12 april kaarten in de kantine van Stompwijk ‘92 voor Stichting Pater Ted Bandsma Villaverde-Filippijnen.

Zoals ieder jaar is het vrijdag 12 april weer zover. Gezellig kaarten in `onze`

kantine. Aanvang 20.00 uur. Natuurlijk zijn er weer prachtige prijzen en de hoofdprijs van deze avond (de opbrengst) gaat naar de kinderen van Villaverde, die gezinnen kunnen het wel gebruiken, want zonder onze bijdrage géén schoolopleiding!

Dankzij onze stichting sponsoren wij ieder jaar 300 kansarme kinderen voor hun schoolopleiding.  Wilt u een kind sponsoren voor zijn of haar schoolopleiding neem dan even contact met ons op. Dit is € 150,- per jaar en alles is betaald, inclusief boekengeld en kleding. Iedere vrije gift is natuurlijk ook van harte welkom.

Iedere cent van u gaat rechtstreeks naar de Filippijnen. Stichting Pater Ted

Bandsma is een stichting van vrijwilligers zonder kosten dus!

Bezoek onze nieuwe website en kijk wat we doen, al gedaan hebben en wat

u kunt doen.

 

Groetjes Jos en Jacqueline de Groot tel. 071-5801715 of 079-3312201

 

Algemene Leden Vergadering Blesruiters

Blesruiters.. altijd en overal actief

 

Algemene Leden Vergadering op vrijdagavond 19 april.

Aanvang: 20.00 uur,  

Locatie: loods van familie Hoogervorst

Na afloop ons jaarlijkse toneelstuk met 2 nieuwe spelers. Komt dat zien, komt dat zien!!

Het belooft weer een hilarisch stuk te worden … “Tussen Kunst en Kitsch”…

Dus zin in een avondje lachen? Kom dan kijken!  

IEDEREEN is van harte welkom.

 

Het Bestuur

 

Evelien Overdevest kampioen klaverjassen 2013

Evelien Overdevest kampioen klaverjassen 2013

Voor het derde jaar op rij was afgelopen vrijdag het Kampioenschap Kipklaverjassen in het Dorpshuis. Het was alweer de laatste avond van onze klaverjasavonden voor beginners en gevorderden van dit seizoen.

Met 6 tafels werd er gestreden om de zeer gewilde kampioenstegel en de vele zeer mooie prijzen. Na een spannende strijd van 2 keer 8 giftjes (dus in totaal één boompje) ging de hoofdprijs naar Evelien Overdevest.  Met een mooie eindscore van dik 2247 punten was zij de kampioen van het Kipklaverjastoernooi 2013. Voor Evelien een zeer bewonderenswaardige prestatie daar zij pas de afgelopen 6 weken les heeft gehad! Een uitzonderlijk talent. Dat belooft wat voor de toekomst!  Waar die lessen al niet goed voor zijn. Het is weer een zeer gezellig seizoen geweest en we willen dan ook iedereen die hier aan heeft bijgedragen hartelijk bedanken.

Wilma van Es en Anneke van Bemmelen

 

koppelklaverjassen

Komende vrijdag 29 maart gaan we koppelklaverjassen in de kantine van de sporthal. Let op: dit is de laatste keer van het kaartseizoen, dus komt allen!

Er zijn natuurlijk, zowel met kaarten als met de loterij, weer prachtige (paas)prijzen te winnen, deze zijn met zorg en veel enthousiasme ingekocht.

De vorige keer hadden we 9 tafels, gaan we dit deze keer overtreffen?

 

Allen weer van harte uitgenodigd, tot vrijdag,

Ron v.d. Salm en Theo v.d. Bosch

 

Het Blesse Paard heeft drie eieren verloren

Het Blesse Paard heeft drie eieren verloren !

Op zaterdagavond 30 maart zullen er door het dorp heen drie eieren worden verstopt. Het zijn speciale eieren in de kleuren geel, rood en blauw. En wat nog specialer is… ze kunnen open.

In deze eieren zijn verschillende prijzen verstopt.

Het gele ei herbergt een dinerbon van Restaurant ’t Voorhuys voor het Menu van de Chef.

Dit is een viergangen verrassingsdiner inclusief een wijnarrangement.

Verder hebben we nog een rood ei met een tegoedbon voor een paaspakket van slijterij De Keldermeester ter waarde van € 25,-

En dan vertegenwoordigt het blauwe ei een tegoedbon voor een lunch op ons terras of in ’t Voorhuys.

De bonnen kunnen alleen op 1e paasdag in ’t Voorhuys worden opgehaald tegen inlevering van het ei. Dit is tevens de opening van ons terrasseizoen!

 

Gemeenteraad beslist over Kulturhus

Wat eerst ver weg leek, komt nu met rasse schreden dichterbij. Dinsdag 26 maart, beslist de Gemeenteraad of het Kulturhus voor Stompwijk definitief doorgaat. De verwachting is dat hierover positief wordt geadviseerd. Als dat het geval is, kan Stompwijk rekenen op een eigen Kulturhus. De bouw van het Kulturhus start in 2014.

 

Mediatheek, speellokaal en dj-ruimte

De gemeente heeft in samenwerking met de toekomstige huurders en de adviesraad Stompwijk een programma van eisen opgesteld voor de voorzieningen waaraan het gebouw moet voldoen. Om onder meer de school, de peuteropvang en buitenschoolse opvang, de bibliotheek, verenigingen en de jongerensociëteit goed te kunnen bedienen, zijn diverse bijzondere ruimten ingericht. Zo is rekening gehouden met leerpleinen, een mediatheek, een ruimte voor zang en dans, een speellokaal, een zaal met bar en dj-ruimte en nog veel meer. Door slim gebruik te maken van ruimten en handig functionaliteiten te combineren, blijkt veel mogelijk.

 

Benutten van de mogelijkheden

De toekomstige huurders van het Kulturhus kijken uit naar hun nieuwe locatie. Veel drempels die in de aanvankelijke aanpak aanwezig waren, zijn weggenomen. Nu concentreren de gebruikers zich op het zo goed mogelijk benutten van de mogelijkheden. De komende weken stellen enkele van deze gebruikers zich aan u voor en vertellen zij meer over hun bijdragen aan het Kulturhus.

Gregor Rensen, Wethouder

 

12 april kaarten voor Pater Ted Bandsma

Vrijdag 12 april kaarten in de kantine van Stompwijk ‘92 voor Stichting Pater Ted Bandsma Villaverde-Filippijnen

Zoals ieder jaar is het vrijdag 12 april weer zover. Gezellig klaverjassen in ‘onze’ kantine. Aanvang 20.00 uur. Natuurlijk zijn er weer prachtige prijzen en de hoofdprijs van deze avond (de opbrengst) gaat naar de kinderen van Villaverde. Die gezinnen kunnen het wel gebruiken, want zonder onze bijdrage géén schoolopleiding!

Dankzij onze stichting sponsoren wij ieder jaar 300 kansarme kinderen voor hun schoolopleiding. Wilt u een kind sponsoren voor zijn of haar schoolopleiding neem dan even contact met ons op. € 150,— per jaar en alles is betaald, inclusief boekengeld en kleding. Iedere vrije gift is natuurlijk ook van harte welkom.

Iedere cent van u gaat rechtstreeks naar de Filippijnen. Stichting Pater Ted Bandsma is een stichting van vrijwilligers zonder kosten dus!

Bezoek onze nieuwe website en kijk wat we doen, al gedaan hebben en wat u kunt doen.

Groetjes Jos en Jacqueline de Groot tel. 071-5801715 of 079-3312201

 

Dorp van het dorstige hert