Samen muziek maken!

 

Sinds februari zijn de leerlingen uit groep 5 en 6 van de Maerten van den Velde school bezig geweest met muziek project Windkracht 6. In dit project (een samen werking tussen de school en Fanfare Juliana) hebben de leerlingen kennis gemaakt met verschillende soorten instrumenten zoals het slagwerk, de houtblazers en de koperblazers en verschillende orkest vormen.

Ter afsluiting van dit project wordt er woensdagavond 10 april om 19.00 uur in het Dorpshuis een slotmanifestatie gehouden. De leerlingen zullen die avond onder begeleiding van Fanfare Juliana een aantal ingestudeerde liedjes laten horen.

Bent u nieuwsgierig geworden naar het eindresultaat? U bent van harte welkom om te komen luisteren!

 

Muzikale groeten, 

Fanfare Juliana en de muzikanten van groep 5 en 6

 

Bingo in het Dorpshuis

Bingo in het dorpshuis

Maandag 8 april is het weer Bingo in het dorpshuis. Iedereen die eens een avondje gezellig uit wil is van harte welkom. Wij spelen 9 ronden met 3 prijzen per blaadje. De tiende ronde hebben wij maar 1 prijs en dat is een goed gevulde boodschappentas. De kosten hiervoor bedragen € 7,50.                                                               

Het eerste kopje koffie of thee krijg u nog van ons. Dus inwoners van Stompwijk en omgeving kom gezellig 8 april naar het dorpshuis. Wij beginnen zo rond 20.00 uur en zijn meestal rond 22.15 uur klaar. Daarna heeft u nog gezellig even tijd om met elkaar wat te drinken als u dat wilt.

Lenie Zuidgeest

 

koninginnedag Sporthal

Het belooft een historische Koninginnedag te worden dit jaar. Koningin Beatrix doet afstand van de troon en maakt plaats voor Koning Willem- Alexander. Tijd, dus, om groots uit te pakken met het feest.

In Stompwijk gaat het feest op maandagavond 29 april al van start. De sporthal wordt omgetoverd tot een heus rockpodium, waar Stompwijk 92 en fanfare Juliana, de Hekking B Band en Fool Speed Ahead voor een spetterende avond zullen zorgen. In diverse samenstellingen van orkest en bands komen er veel verschillende rock klassiekers langs; van Elvis, tot Queen, tot Johnny Cash.

Het wordt dus niet alleen een gedenkwaardige Koninginnedag maar ook een gedenkwaardige Koninginnenach. Bij deze wisseling van de macht hoort een bijzonder concert met een mix van stijlen, een clash of cultures of …. vul zelf maar in, maar dan moet je wel komen kijken! Met alleen maar acts van Stompwijkse bodem is succes verzekerd, dus komt allen!

De avond wordt mede mogelijk gemaakt door sponsoring van Belt Music en Winter Audio Service.

Maandagavond 29 april – Sporthal Stompwijk – zaal open 20:00 uur

Let’s get ready to rock!

Dooifeest ijsclub Nut en Vermaak

Dooifeest ijsclub Nut & Vermaak

Het schaatsseizoen zit er alweer bijna op. Aan het eind van het seizoen vieren we altijd feest. Dit wordt gehouden op zaterdag 20 april. Tijdens dit dooifeest worden de diploma’s uitgereikt. De diploma’s worden uitgereikt door Martijn van Es. Verder ontvangen jullie allen het boekje “Spekglad” waar alle resultaten in vermeld staan.

Vooraf zullen we traditiegetrouw bowlen in Zoetermeer van 17.00 tot 18.00 uur. Alle jeugdleden van mini’s tot A junioren die schaatstraining hebben gevolgd zijn hierbij uitgenodigd. We gaan ervan uit dat iedereen meegaat. Wanneer je niet kan, dan graag een telefoontje vóór woensdag 17 april naar Erwin van Es 071 8870200. Bel je niet dan zien we jullie om 16.30 uur bij de parkeerplaats van Stompwijk ’92. Wij, trainers en bestuur, brengen de kinderen per auto naar de bowling en terug.

Om 18.30 uur zijn we weer terug en staat er eten en drinken voor alle kinderen/ jongeren klaar. Om 19.30 uur vindt de diploma-uitreiking inclusief de uitreiking van de clubkampioenschapsprijzen plaats. Ouders mogen hier natuurlijk bij aanwezig zijn. Om 20.00 uur worden de clubkampioenschapsprijzen uitgereikt aan de senioren. Zorg dat u op tijd aanwezig bent. Aansluitend is het dooifeest. Dit alles vindt plaats in de kantine van Stompwijk ’92.

Tot zaterdag 20 april.

Erwin van Es, Secretaris IJsclub Nut en Vermaak

 

mededeling

Mededeling:  

Wij, Jan en Corrie, zijn beiden 65 jaar en willen het juist op zaterdag graag wat rustiger aan gaan doen. Onze opvolgers Robbert en Danielle hebben al hun energie nodig om het bedrijf in stand te houden.

Zij kunnen en willen de particuliere verkoop daarom niet voortzetten en zijn we dus genoodzaakt hiermee te stoppen.

 

Wij willen U hartelijk bedanken voor Uw klandizie de afgelopen jaren.  

Groeten van Jan en Corrie Hendriks / Kwekerij Meeslouwer

 

Koeiendans

 

Wij zijn inwoners van Stompwijk sinds een klein aantal jaren en zouden het leuk vinden als er bijv. in de dorpsketting een berichtje komt te staan waar, wanneer en hoe laat de boeren hun koeien naar de wei brengen. Elk jaar zien we her en der de koeien al weer rustig grazen, terwijl we juist hun blijdschap, zodra ze naar buiten gaan, zo graag eens willen zien.  

Met vriendelijke groeten,  

Ed en Paula Beekhuizen    

 

KOE Alert: 

Iedere lente staan de koeien weer te popelen, als ze na een winter binnen zitten de uitgestrekte weide weer in mogen. De dames doen dingen die je niet zou verwachten van een anders zo rustig dier. Ze springen, draaien rondjes en trekken sprintjes, ze lijken wel gek te worden van blijdschap! En jij kan erbij zijn, met KOE Alert. 

Door je op te geven voor KOE Alert, word je op de hoogte gehouden van tijd, datum en plaats dat boeren uit de regio de koeien uitlaten. Via een e-mail krijg je enkele dagen van tevoren bericht. Op de boerderij ontvangt de boer je met een kopje koffie en goed uitzicht op de dieren. 

De meeste koeien in het Land van Wijk en Wouden staan alleen in de winter en het vroege voorjaar binnen. Vanaf april gaan ze weer naar buiten. Voor de koeien en de boeren een speciale dag die ze graag met u delen. 

Je kunt je voor Koe Alert aanmelden door je email in te voeren in het Nieuwsbrief KOE Alert op de site van Land ban Wijk en Wouden.

 

 

 

Tip: neem wat contant geld mee voor een kopje koffie en eventueel een stukje kaas uit de boerderijwinkel.

 

(Met dank aan bovengenoemde site. Petra)

 

Elke boer in Stompwijk kan zich natuurlijk hier melding van maken in de Dorpsketting.

 

 

 

 

Mijn bijzondere ontmoeting met de Koningin

Mijn bijzondere ontmoeting met de koningin

In mijn tijd als voorzitter van het college van productschap voorzitters kreeg ik altijd een uitnodiging van het Koninklijk Huis voor de traditionele nieuwjaarsreceptie van Hare Majesteit in paleis Noordeinde. Dat was altijd een zeer bijzondere gebeurtenis die ik niet gauw zal vergeten. De Koninklijke Familie stond opgesteld midden in een van de zalen. Op rij Hare Majesteit, Willem-Alexander, Maxima, Margriet en de heer van Vollenhove. Ik stond bij een van de deuren opgesteld en mocht na een luide afroep, zodat men wist wie er aan kwam, de zaal oversteken om de Familie een zalig Nieuwjaar te wensen.

Indrukwekkend en eerlijk gezegd om een beetje zenuwachtig van te worden. In je eentje de zaal oversteken. Nadat je iedereen het beste had gewenst werd je begeleid naar de grote ontvangstzaal waar iedereen zich verzamelde voor een hapje en drankje. Na een tijdje kwam HM met gevolg ook binnen en werd ze nog even verwelkomd door de voorzitter van de Eerste Kamer. Daarna volgde een zeer ongedwongen samenzijn. Met een drankje en natuurlijk, hoe kan het Hollandser, met bitterballen. Hare Majesteit en de anderen begaven zich onder de aanwezigen voor een ongedwongen praatje. Heel gezellig.

Het is toch wel bijzonder dat je de gelegenheid kreeg “zomaar” met Hare Majesteit en de andere leden van Koninklijke Familie over van alles en nog wat te praten. Ze zijn zeer goed geïnformeerd en tonen echt interesse in diegene met wie ze praten. Ik geloof niet dat deze openheid bij een ander Koningshuis aan de orde is. Een bijzondere ervaring.

Jos Ramekers

 

Parochieberichten

Weekvieringen in de RK Parochiekern H. Laurentius

 

Dinsdag     2 april   19.00 uur       jaarvergadering van het parochiekoor

Woensdag  3 april   19.30 uur      ouderavond 1e Communicanten

Donderdag 4 april   20.00 uur      vergadering van de wijkcontact personen

Zaterdag 6 april     19.00 uur        geen viering

Zondag   7 april      11.00 uur       eucharistieviering met parochiekoor   voorganger pater van Ulden

                  11.00 uur       voorbereiding 1e Communicanten

 

Zondag 7 april, 11.00 uur  voor de overleden armen en weldoeners van de parochie, Antoon de Winter Jaargetijde, To van den Bos-de Vreede, Martien van den Bos, uit dankbaarheid voor een jubileum, Joyce Granneman, Jeanne Granneman – Zits, Toos v. Boheemen–Warmerhoven, Kees van Dijk, Adrianus en Wilhelmina van Wijk–Ham, Arend en Toos van de Voort- in ’t Veen, Gerarda de Jong-van der Poel, Gijs en Rie Onderwater, Antoon de Winter, Cornelis Caspers, Francina Overdevest–Nederpelt, Cornelis Caspers, Jet Overdevest–Rijneveen, Cor en Nel Verhagen–Kerkvliet, Miep Mooijman-van Veen en Wim Suijten

 

Kerkhulpen Kosters Lectoren Misdienaars

Zaterdag 6 april 19.00 uur John O. geen geen

Zondag 7 april 11.00 uur John O. Nel Klijn Ashley J./Inge R.

Mededeling vanuit het secretariaat  

De bus voor uw bijdragen aan het Ghana vastenproject staat t/m 7 april in de kerk.

 

                                          Nog steeds warm aanbevolen.   Mov Stompwijk

 

Wijkcontact vergadering  

Donderdag 4 april is er een bijeenkomst van de wijkcontactpersonen in de pastorie. We beginnen om 20.00 uur, tot dan.

 Met vriendelijke groet, Annie van Rijn

 

 

 

 

 

 

Toernieuws Toerclub Stompwijk

Toernieuws Toerclub Stompwijk

Op 2e paasdag stond voor de Toerclub al weer de 2e clubrit van het seizoen op de kalender. Maar na de koude openingstocht was het voor velen pas de eerste keer. Nu stonden er 51 fietsers aan de start, ongetwijfeld aangemoedigd door het lekkere zonnetje. Onder hen ook een enkele nieuwe deelnemer en een paar oude bekenden.

Nadat de A3 en de A2 richting de Meerlaan vertrokken stapten we met 12 man/vrouw van de A1 ook maar op. Na de spoorwegovergang bij het Haantje werd er ‘lek’ geroepen. Twijfelend of we wel moesten stoppen keken we achterom of er echt wat aan de hand was, maar het was geen 1 aprilgrap. Terwijl Richard een band stond te wisselen pulkte Edu wat steentjes uit z’n band. Prompt ontstond er een scheurtje waar de binnenband doorheen kwam. Daar moest dus ook wat aan gedaan worden. Ook de lekke band op de terugweg was geen geintje. Via ’t Woud en een flinke lus door Midden Delfland kwamen we bij de koffie. Na de koffie hadden we vooral tegenwind en dat viel nog niet mee. Via Berkel en Bergschenhoek kwamen we uiteindelijk na 85 km weer terug in Stompwijk.

Arno van Rijn

C1    De 1 april Paasrit

Voor de meesten onder ons was het de 1e keer dat we met de club gingen fietsen. En dan ook nog een nieuwe startplek bij de sporthal. Het is even wennen, maar voor de Stompwijkers onder ons wel lekker dichtbij! Goed ingepakt tegen de kou (2°C) reden wij als laatste groep met zijn 4en incl. gastrijder Jaap richting Snowworld. Door het Westerpark, waar Jaap een nieuw stukje fietspad wist, kwamen we uit bij de Balijbrug. Door het Balijbos fietsten we naar Pijnacker, Delfgauw en Oude Leede en via de Ackerdijkse plassen. Het viel op dat het overal nog een kale boel is en de natuur door de kou van de laatste tijd weinig groen en amper bloesem geeft. Wel vallen dan de krokussen en narcissen op langs de kant van de weg. Mooi op tijd kwamen we bij het restaurant Schielicht aan, vlak na de A2. De koffie smaakte lekker en langzaamaan kwamen ook de andere groepen binnen. Voor de terugweg koos ik het pad langs de A13, maar het was wel erg hobbelig door de boomwortels die het asfalt kapot maken. Door het park reden we naar de Rotterdamseweg en later over de Kruithuisbrug. Een klein stukje Delfgauw, Virulypad en reden we veel hardlopers tegemoet van de Paasloop. Langs de Dobbeplas en Molen de Vang naar de ‘s Gravenweg, waar we bijna een hartverzakking kregen, omdat een racefietsster Trees bijna over het hoofd zag! Als ze dan later net nog Elly kan ontwijken die dacht rechtdoor te gaan, vonden we dat ze haar wel moesten hebben vandaag. Langs het spoor naar het Buitenpark zijn we om 12.15 uur in Stompwijk en klokte ik heel netjes 47 km.

Annie van Rijn

A.s. zondag gaan we naar het Westland. De A (80km) en B (70km) rijden naar de wielerkantine in Honselersdijk. De C gaat naar De Bonte Haas in Wateringen voor een rit van 45 km. Vertrek is weer om 9.00u vanaf de sporthal.

 

Uitslag kaartavond 29 maart Stompwijk 92

Uitslag kaartavond 29 maart Stompwijk’92

Timo van Marwijk en Nico Bolleboom          5766 punten

Rick Luiten en Joris Disseldorp                    5674

Tim van Rijn en Kees de Jong                     5633

Frans en Leo Oliehoek                                5533

Lenie v.d Bosch en Sjanie Waaijer               5391

Marijke Moes en Carla Hoeijen                    5325

Gré Luk en Cheyenne v.d. Bosch                 5323

Mike v.d. Nouweland en Toby van Marwijk   5287

      

Troostprijs is gegaan naar Rob de Jong en Johan Nieuwland

                                                                                                                       

Volgende kaartavond is 12 april voor Pater Bandsma

 

Dorp van het dorstige hert