Uitslag kaartavond Blesruiters

Uitslag kaartavond Blesruiters

Vrijdag 15 maart was het weer kaarten bij ons. Dit keer hadden wij 9 tafels, dus het ging weer de goede kant op. De volgende kaartavond is vrijdag 5 april en dit is tevens de laatste van het seizoen. Op deze avond worden er ook weer 3 prijzen verloot onder onze trouwste deelnemers. Bent u 6 keer of meer geweest? Dan dingt u mee naar deze prijzen. Het enige wat u moet doen is aanwezig zijn op 5 april.

De uitslag van 17 maart was:

Jos van Doorn                                           5668 pt.

Ria Luiten                                                 5443 pt.

Bertus Reijgersbergen                             5372 pt.

Frans Hendriks                                        5364 pt.

Theo                                                       5351 pt.

Sjaak                                                      5307 pt.

Wim van der Helm                                  5296 pt.

Rob van den Bos                                    5230 pt.

Lenie Overdevest                                  5063 pt.

De poedelprijs ging naar Anneke v.d. Bosch.

Ook willen wij van hieruit Toos de Bruin heel veel sterkte en een spoedig herstel toewensen.                                   

Ton Zuidgeest

 

De Blesruiter … altijd en overal actief

 

Winter-Oefenspringen aanstaande zondag 24 maart. Dit is dan weer de laatste keer van dit seizoen. Nog niet opgegeven?? DOE HET DAN NU!! Kijk op www.blesruiters.nl  voor de startlijst.

Iedereen is van harte welkom om te komen kijken.

 Op zondag 14 april staat een buitenrit voor ruiters gepland door recreatiegebied Vlietland. Er gaat ook leiding mee. Geef je z.s.m. op bij Rina van den Bosch: email rina.vandenbosch@gmail.com

 Algemene Leden Vergadering is dit jaar op een vrijdagavond. En wel op vrijdagavond 19 april.

Wij mogen weer gebruik maken van de loods van de familie Hoogervorst. Na de Algemene Leden Vergadering wordt weer een mooi stukje toneel weggegeven door het aloude toneelgezelschap van De Blesruiters, dat dit jaar versterkt wordt door 2 welbekende Stompwijkers. Wij verklappen nog niet wie dit zijn. Kom zelf maar kijken!!

 “Tussen Kunst en Kitsch”       Toegang is gratis en voor iedereen

 Het Bestuur

 

KNHS Indoorkampioenschappen 2013

KNHS Indoorkampioenschappen 2013

De KNHS organiseert elk jaar de KNHS Indoorkampioenschappen springen en dressuur. Door het hele land vinden selectiewedstrijden plaats waar honderden enthousiaste ruiters en amazones alles op alles zetten om zich te kwalificeren. Maar liefst vier weekenden lang gaan de beste ruiters en amazones uit heel Nederland de strijd met elkaar aan.

Als deelnemer leg je een heel traject af. Elke Regio selecteert jaarlijks een aantal wedstrijden die gelden als selectiewedstrijden. Hier kun je je selecteren voor de Regiokampioenschappen, waarmee je een startplaats op de Indoorkampioenschappen kunt bemachtigen.

In verband met de geplande bouwwerkzaamheden werden de KNHS Indoorkampioenschappen 2013 niet in Ermelo verreden, maar werden ze georganiseerd in het Rabobank Hippisch Centrum in Utrecht (thuisbasis van de Voornruiters uit De Meern).

Op zaterdag 16 maart werden de klasses dressuur pony M2 D/E, Z1 / Z2 C en Z1 D/E en paard Z1 verreden.kelly doeleman

Kelly Doelman reed op Padovano mee in de klasse M2 aan de Nederlands Kampioenschappen 2013. Ze reden een hele fijne proef wat resulteerde in een hele mooie 6e plaats met een score van 60.67%. Een prachtig resultaat.

Van harte gefeliciteerd!

Hans Martens

 

ponykamp

 

Hallo allemaal,

In augustus is het weer zover. Dan gaan wij weer op ponykamp. Heb je zin om mee te gaan geef je dan snel op bij Yvonne de Groot. Of via: yvonnedegrootschoo@hotmail.com Wij gaan de laatste week van de schoolvakantie.

Dus geef je snel op!! Wij hebben er weer zin in,
groetjes, Yvon, Carmen, Mandy en Kimberley

 

Een datum om op te schrijven, woensdag 27 maart

 

Een datum om op te schrijven:

Woensdag 27 maart 2013 om 20.00 uur

 Deze avond nodigen wij uit,

Alle kantinemedewerkers met partner, verder alle vrijwilligers van de club, alle sponsors, leden van de club van 100.

Alsmede alle bestuursleden en leden van Stompwijk ’92, verder alle geïnteresseerde personen die Stompwijk ’92 een warm hart toe dragen.

Deze avond willen wij u een presentatie geven voor wat betreft de kantine verbouwing, zodat u kunt zien wat de bedoeling is en waar de commissie mee bezig is. Er gaat een hoop gebeuren, en het lijkt ons juist om u daarover te informeren, zodat het hele dorp er mee bezig is. Misschien wordt uw hulp ook nog wel gevraagd, dat kan zijn op elk gebied. Ik denk altijd maar zo als je de vereniging helpen kan, waarom zou u het dan niet doen.

Kom kijken en luisteren dan weet u waar het over gaat.

Namens de commissie,

Ton Veenhof,  ik hoop tot 27 maart

 

Wandelen in de polder tijdens het broedseizoen

 

Vanaf vrijdag 15 maart start het broedseizoen. De boerenlandpaden in het Land van Wijk en Wouden zijn dan gesloten voor publiek, om de vogels de rust te geven om te broeden. Toch kun je, nu het lente wordt, nog steeds mooie wandelingen maken in de polder.

Niet in het boerenland, wel erlangs. En dat is ook niet verkeerd. Geniet van het pittoreske Zoeterwoude-Dorp, koop mooie streekproducten in de Weipoort en geniet van het water en de vele vogels in het Zaanse Rietveld.

De Stichting Land van Wijk en Wouden heeft zeven mooie wandelroutes die het gehele jaar geopend zijn op een rijtje gezet. Je kunt de routes bekijken op www.landvanwijkenwouden.nl.

Veel van deze routes zijn ook toegankelijk voor mensen die moeite hebben met het gebruiken van overstapjes, wandelen door de modder of hoog grasland.

 

Belangrijk sponsorklaverjassen Stompwijk92

klaverjassenBelangrijk,

Vrijdag 26 april sponsorklaverjassen ten bate van de kantineverbouwing. Het gaat om klaverjassen met een losse maat.

De kantine is om 19.00uur open .

Wij beginnen om 20.00 uur, de eerste koffie is voor onze rekening.

Per persoon betaalt u € 3,00

Noteer deze datum vast in uw agenda.

Tot dan, Ton Veenhof

 

Potgrondactie groot succes!

 Wij willen u bedanken voor het afnemen van de potgrond en tuinaarde.

 Dankzij u was de potgrondactie een groot en uitverkocht succes!

Via deze weg willen we ook onze sponsors van de potgrondactie bedanken:Loon- en verhuurbedrijf P. van Leeuwen & firma Goeman. 

Onze volgende optredens zijn:

10 april, Afsluitend concert van het schoolproject ‘Windkracht 6’ met de leerlingen van groep 5 en 6 van de Maerten van den Velde school.

 29 april, Koninginnenachconcert in sporthal Meerhorst, met als thema: Rock. Aansluitend optredens van de Hekking B-band en Fool Speed Ahead. Wij hopen u dan te mogen begroeten! Met muzikale groeten, Fanfare Juliana 

Pannenkoeken eten

Pannenkoek eten op school Daphne 7 jaar (5) 

Op school mochten afgelopen vrijdag, opa’s en oma’s pannenkoek komen eten. Broertjes en zusjes mochten ook mee eten. De oudste leerlingen hebben de hele dag staan bakken. Goeie leer voor later.

Ze smaakten erg lekker. Ook de koffie ging er in als koek. Al met al was het een gezellige drukte.

De inhoud van de fooienpot gaat naar de Vastenaktie.

Ik ben benieuwd naar de opbrengst.  

Groetjes, Ria van Dijk

 

28e weekendkamp

28e WEEKENDKAMP

AAN ALLE JEUGDLEDEN VAN STOMPWIJK’92

De jeugdcommissies van de afdelingen van Stompwijk’92 nodigen jullie uit voor een sportweekend op het sportpark “Meerhorst” op vrijdag 10 en zaterdag 11 mei 2013. Het wordt weer een weekend met volop uitdagingen, spelen en opdrachten. We slapen in tenten en de jongste in kleedkamers. Dit alles met de hulp van enthousiaste leiding.

WIE MOGEN AAN DIT WEEKEND DEELNEMEN?

De leden van Stompwijk’92, die op 1 mei 2013 6 jaar oud zijn t/m de leden die op de basisschool in groep 6 zitten. Dus geen kinderen uit groep 7 en 8.

Dit jaar zijn de inschrijfkosten € 7,50. Dit kan je overmaken op rekeningnummer: 10.55.74.074 ten name van M.E.M. Luiten en onder vermelding van volledige voor- en achternaam.

WAT HEB JE NODIG VOOR HET WEEKEND?

Slaapzak, luchtbed of slaapmatje (geen stretcher), tandenborstel, tandpasta, zeep, handdoek, washandje, kleding en schoenen die vies en nat mogen worden, sportkleding, sportschoenen, sportsokken, ondergoed, pyjama, bord, beker en mes, warme kleding voor ’s avonds, evt. regenkleding, zwemkleding, zaklan­taarn, aantal pakjes/flesjes drinken en maximaal Euro 5,– zakgeld.

WAT IS HET MOTTO?

Dat houden we nog even geheim… dus houd het clubblad en Dorpsketting in de gaten. We verwachten je vrijdagavond 10 mei om 18.00 uur op het sportpark. Je hebt dan al goed gegeten. Zaterdag begint het programma om 7.45 uur. Het kamp is zaterdagmiddag om ongeveer 16.00 uur afgelopen.

HOE KUN JE INSCHRIJVEN?

Je kan je aanmelden via de website: www.weekendkampstompwijk.nl

Zorg ervoor dat je  op tijd wordt aangemeld, na  zaterdag 20 april 2013 nemen wij geen inschrijvingen meer aan. Er kunnen maximaal 120 kinderen aan het weekendkamp deelnemen. Mocht het inschrijven via de website niet lukken dan kan je dit inschrijfformulier invullen en inleveren bij Wendy Gehrmann, v. Santhorststraat 36 in Stompwijk. De betaling van het inschrijfgeld graag wel via het genoemde rekeningnummer voldoen.

 

Dorp van het dorstige hert