Uitslag kaartavond Blesruiters

Kaartavond Blesruiters

Vrijdag 30 november was het weer kaarten bij de Blesruiters. Nadat we gehoord hadden dat er wat afschrijvingen waren, hadden wij ongeveer op 8 tafels gerekend. Maar toen het 20.00 uur was hadden wij toch weer 10 tafels en dat viel ons mee. Er waren wat nieuwe gezichten en ook zij vonden zij het erg gezellig, zodat ze de volgende keren toch ook weer willen komen. Lucie deed de prijsuitreiking en deed dat ook erg leuk. De uitslag was als volgt:

1 Riet Olijhoek                      5530 punten

2 Jan Goeman                      5447

3 Lucie v.d. Poel                  5363

4 Theo v.d. Bosch                5354

5 Theo Ammerlaan              5323

6 Wim v.d. Bosch                 5234

7 Cock                                 5110

8 Gré Luk                            4995

9 Fred v.d. Poel                  4991

Poedelprijs ging dit keer naar Sjaan van Rijn.

De volgende kaartavond is weer op vrijdag 21 december.

 

Tot dan, Ton Zuidgeest

 

Rectificatie

sintRectificatie

In de Dorpsketting van maandag 26 november staat een foute vermelding.

De Sint bedankt, onze sponsoren:

In dit artikel staan twee bedrijven niet goed vermeld!

Hoveniersbedrijf Joost Janson  &  R. v.d. Salm

Onze excuses hiervoor, hartelijk dank, namens de Sint!

 

IJsclub ‘Nut en Vermaak’

IJsclub  ‘Nut en Vermaak’

Tjilde nog steeds in vorm

In tegenstelling tot vorig weekend was de Stompwijkse inbreng in het wedstrijdprogramma dit weekend wat geringer. De 5 clubleden die aan de start verschenen zorgden wel voor prima prestaties.

Tjilde Bennis deed wederom van zich spreken. Nadat ze enige weken geleden de punten voor deelname aan de regioselectie voor het NK heeft behaald, lijkt ze almaar sneller te gaan rijden. Ondanks de matige condities op de Uithof wist ze op zowel 500 meter (45.49) als 1000 meter (1.30.20) haar records weer aan te scherpen. Ook Ferdinand Jansen wist weer een nieuw persoonlijk record te noteren. Zijn 1.28.68 (1000m) betekende een verbetering van zijn beste tijd met 7 sec. Op de 500 m scoorde hij 43.88.

In het ochtendprogramma kwamen Iris de Haas en Erben van der Lans in actie op 100m/300m/500m. Beide pupillen keerden huiswaarts met 1 nieuw persoonlijk record. Iris verbeterde zich op de 300 meter tot 36.15. Op 100m (14.10) en 500 meter (57.79) bleef ze iets achter op haar beste tijden.

Erben noteerde op de 100m een p.r. in 14.48. Op 300 meter (37.78) en 500m (1.03.02) kwam hij niet aan zijn snelste tijden toe.

Siem Oppe liet op zowel 500 meter (55.98) als 1500 meter (2.55.91) zijn snelste seizoentijden noteren. Hij lijkt klaar voor het NK Masters!

 

 

100m

300m

500m

1000m

1500m

Iris de Haas

14.10

36.15 pr

57.79

 

 

Erben vd Lans

14.48 pr

37.78

1.03.02

 

 

Tjilde Bennis

 

 

45.49 pr

1.30.20 pr

 

Ferdinand Jansen

 

 

43.88

1.28.68 pr

 

Siem Oppe

 

 

55.98

 

2.55.91

Thom van Beek kwam tijdens een trainingswedstrijd in Heerenveen op de 3000 meter tot een prima tijd van 3.55.52.

Tom de Haas

 

Sinterklaasviering KBO

sinterklaas kboKBO Stompwijk

Dinsdag 27 december, Sinterklaas komt op bezoek bij de soos van het KBO. Voor het bestuur begon de dag al vroeg, om 8 uur waren we aanwezig om de broodjes te smeren en te beleggen voor de lunch later op dag.

Om kwart voor 10 kwamen de eerste soosleden binnen en om 10 uur waren we bijna compleet en kon de koffieronde beginnen. Na wat gezellig heen en weer gebabbel werd er begonnen aan een spelletje klaverjas en rummikub. Ook de kaartenmakers gingen aan de slag.

Na de borrel was het tijd voor de lunch, welke in een geanimeerde sfeer werd genoten. Hierna gingen we weer klaverjassen etc.

Het bestuur werd verrast door de soosleden met een waardebon van Intratuin. Heel fijn en nogmaals bedankt.

Even voordat de Sint zou arriveren, werd één van de soosleden onwel. Gelukkig liep het goed af, waarschijnlijk een kwestie van “te warm”. Zij werd door haar kleinzoon naar huis gebracht en wij hopen dat het verder goed met haar gaat.

De Sint, voorafgegaan door de muziekpiet en één of andere vreemdeling met een verwarde zwarte pruik, brachten met hun liedjes meteen af sfeer.

Het bezoek van de Sint verliep succesvol, hij had voor een ieder wel een kwinkslag, hij had zelfs een Zwarte Pietenspel meegenomen, zodat enkele soosleden gezellig een spelletje konden doen.

Tot slot deelde hij en zijn Pieten cadeautjes uit.

Zo kwam er een einde aan een geslaagde Sinterklaasviering, natuurlijk niet nadat de heer Jan van den Bos zijn zegje had gedaan.

 

Nel van der Zwan, bestuur KBO

 

Wat je dichtbij haalt is lekker…………..

coopWat je dichtbij haalt is lekker…….

De heropening van de Coop Supermarkt is al weer zes weken geleden. Even tijd voor een praatje. Eerst wat geschiedenis. Huib Pruijssers begon op zijn 18e als slager in Benthuizen. En later in Bergschenhoek, waar ze ook wonen,  als slager in de Sparwinkel. Daarna in Noorden als eigenaar van de Coop-supermarkt. Zoon Robert hielp vaak mee, en haalde ondertussen alle papieren, op HBO-niveau, om zelf een supermarkt te kunnen starten. En zo kwamen ze in Stompwijk terecht. Scheelt meteen een uur reistijd per dag.

Druk

Vanaf het begin op 15 oktober is het gezellig druk. Voor sommige artikelen is het even zoeken, maar alles ziet er netjes en overzichtelijk uit. Er zijn veel nieuwe producten bijgekomen en ook wel wat verdwenen. Maar in veel gevallen kan iets besteld worden en als het loopt blijft het in het assortiment. Op mijn vraag naar Echte Boerenkaas, laat Robert nog even zien waar die onvervalste Zoeterwoudse kaas ligt. Ik bedoel maar!

Slagerij huib

Vader Huib is de hele dag in de nieuw betegelde slagerij te vinden. Het meeste vlees en gehakt maakt hij hier zelf klaar. Ook veel vleeswaren snijdt hij zelf. Dus een kleinere hoeveelheid is geen bezwaar. Door de aanleg van een ruimtekoeler is het wat koud, maar blijft de kwaliteit bewaard. Heel goed om aan alle o.a. HACCP-regels te voldoen. De kip komt, zoals al jaren, van Scheria; Stompwijkse kwaliteit dus.

 Vers

Zoon Robert vindt groente, fruit, zuivel en andere versproducten heel erg belangrijk. “Dat moet gewoon goed zijn.” En zoals eigenlijk voor alles geldt: “Kritiek is geen probleem. Daar leren we van.” Met zijn 32 jaar is hij jong genoeg om er vol voor te gaan. Iets nieuws is altijd spannend, maar het is heel erg meegevallen. Hun inzet wordt beloond. robert

Slijterij

De gemeente verleende snel medewerking voor de opening van de slijterij. Ook van de haal- en brengservice van de stomerij kan gebruik worden gemaakt. Het postkantoortje laat nog even op zich wachten. Dat ligt aan PostNL die vijf of zes kilometer naar het volgende kantoor geen punt vindt.

Ach ja: het buitenleven heeft zijn mee en zijn tegen.  De Coop Supermarkt is voor ons in ieder geval dichtbij en lekker………….

Agnes van Boheemen- Vollebregt

 

Wie mist zijn-haar kat?

katWie mist zijn/haar kat?

Zondagmorgen lag er een dode kat in de Waterviolier. De dierenambulance heeft het beestje meegenomen. De kat was wit/bruin/zwart gevlekt. Wie de kat mist, kan eventueel contact opnemen met de dierenambulance in Den Haag, zodat u zeker weet dat het uw kat is.

Volgens de dierenambulance was de kat nog niet zo heel oud en is hij niet aangereden.

Patty van der Arend

 

Geachte schaatsliefhebbers

Geachte schaatsliefhebbers,

De jaarvergadering van IJsclub Nut en Vermaak zal dit jaar gehouden worden op (vanavond) dinsdag 27 november om 20.30 uur in café De Gouden Leeuw aan de Dr. van Noortstraat 76 te Stompwijk.

Het bestuur nodigt een ieder uit die de club een warm hart toedraagt.

Op deze avond stellen Tom de Haas en Erwin van Es zich herkiesbaar als bestuursleden. Overige kandidaten kunnen zich tot aanvang van de vergadering aanmelden met ten minsten 10 handtekeningen van leden. In deze vergadering wordt er teruggekeken op de gebeurtenissen van ´t (vorig) seizoen 2011/2012 en uiteraard kijken we naar het huidig seizoen 2012/2013.

De agenda is te zien op onze website www.ijsclubstompwijk.nl.

Tot dinsdag 27 november!

Namens het bestuur, Erwin van Es – Secretaris “Nut en Vermaak”

 

Tinus van Veen kampioen Vogelshow Zoetermeer

vogeltjesGeslaagde vogelshow Zoetermeer met kampioensprijs voor Tinus van Veen

Vogelvereniging “de Vogelvriend”  in Zoetermeer heeft van vrijdag 23 november t/ m zondag 25 november haar jaarlijkse vogelshow georganiseerd. Ook dit jaar is de show weer door een aantal gezellige Stompwijkers bezocht. De bezoekers hebben kunnen genieten van een mooi ingerichte show met een fraaie collectie ingezonden vogels.  Extra leuk was het dat de bekende fietsende Stompwijker Martien van Veen kampioen geworden in de klasse Australische prachtvinken met de roodsnavelspitsstaartamadine met 92 punten.

Algeheel kampioen werd de heer Anton Westerman met een prachtige elegantparkiet met 93 punten.

De show is mede mogelijk gemaakt door een loterij met prachtige prijzen. Veel van deze loten zijn in Stompwijk verkocht en de hoofdprijs is, een weekend Parijs, nog niet opgehaald,

De prijzen zijn als volgt gevallen: 1e -2824,  2e- 0417, 3e – 2573, 4e- 2254, 5e- 3271, 6e-1105, 7e- 2863, 8e- 2247, 9e- 1114 en 10e- 3194

Contactpersoon loterij de heer P. de Gunst, tel.: 079-3213154

TT bestuur De Vogelvriend

 

Super bedankt allemaal

bedanktSuper bedankt allemaal,

Wij willen iedereen bedanken voor de geweldige hoeveelheid steun, brieven, kaarten, e-mails, telefoontjes, bezoekjes en vele bloemen. Na een zware operatie en goede revalidatie zijn we blij dat we weer thuis zijn.

Zeker met al die geweldige verzorging, ondersteuning, medeleven is dat voor ons fantastisch verlopen.

Nogmaals familie, vrienden, kennissen en het Emmaus, jullie waren allemaal TOP!.

                                            Gerard en Annie Suijten

 

Dorp van het dorstige hert