Kerstviering KBO

Katholieke Bond van Ouderen te Stompwijk

Kerstviering  van de KBO 20 december 2012

Donderdag 20 december gaat KBO-Stompwijk weer haar kerstviering vieren.

Het bestuur heeft in samenwerking met Het Blesse Paard weer een prachtige dag met verassingen voor u kunnen samenstellen.

Wij beginnen met een eucharistieviering om 10.00 uur in H. Laurentiuskerk, hier worden wij ondersteund door het eigentijds/parochiekoor voor de gezangen. De voorganger is pastoor J .v.d. Bie, alle leden zijn uitgenodigd om hier aanwezig te zijn.

Hierna gaan wij naar Het Blesse Paard waar wij beginnen met koffie met gebak. Vervolgens komt de borrel op tafel om de kelen te smeren, om ongeveer 13.00 uur gaan wij genieten van een heerlijk diner, dit gaat de gehele middag voortduren.

Wat er allemaal op tafel gaat komen houden wij nog even voor ons, het wordt de verrassing van de dag, u zult versteld staan wat de kok voor ons in petto heeft.

Arie Paardenkoper gaat deze middag weer muzikaal ondersteunen met stemmige muziek, met zang van zijn dochter.

Wat gaat deze dag kosten: ook hier hebben wij met de directie weer een zeer betaalbare prijs kunnen afspreken, deze dag gaat

€ 45,00 p.p. bedragen, zowaar hoe kan het in deze tijd.

Wij verzoeken u om bij deelname aan deze dag, zich op te geven bij dhr. Aad v.d. Ham telefoon nummer 070 3205410.

Het bedrag kunt u over maken per bank, t.n.v. KBO–Stompwijk bankrekening nummer 375349243 van RABO – Rijnstreek.

Wij moeten uiterlijk 16 december weten wie zich deze dag laat verwennen.

 

Bestuur KBO, Antoon v. Santen

 

Fysiotherapiepraktijk Multi Therapeutisch Centrum

Fysiotherapiepraktijk Multi Therapeutisch Centrum opent samen met Oefentherapie Mensendieck een tweede vestiging in Stompwijk. Aan de Dr. van Noortstraat 120, achterom bij de Outletstore van Luiten Wonen, gaan zij op 2 januari 2012 van start.

Wie zijn wij?

Wij zijn Dorien Vrolijk, Pascal van der Meij en Eveline Salton, fysiotherapeuten en Wendy Vergeer, oefentherapeut Mensendieck, allen gevestigd in Zoeterwoude op Korte Miening 8.

Waarom een vestiging erbij in Stompwijk?

Al jaren komen er veel mensen uit Stompwijk in onze praktijken en speelden we met het idee om ons ook te vestigen in Stompwijk. Door de uitbreiding van de fysiotherapie praktijk met Eveline Salton is dat nu mogelijk. Omdat we in Zoeterwoude intensief samenwerken was het heel logisch dat  Wendy ook in Stompwijk met ons samenwerkt.

We hebben een ruimte gevonden achter Outletstore Luiten Wonen. Het toeval wil dat schoonheidssalon Silva daar weg ging om te verhuizen naar Zoeterwoude. Het bleek een hele geschikte ruime locatie voor onze praktijken.

Dr. A.J. Barendse reageerde zeer positief op ons idee van een Stompwijkse dependance. Hij is bekend met onze samenwerking en vindt net als wij dat fysiotherapie en oefentherapie Mensendieck elkaar heel mooi aanvullen. Daarom hebben we de knoop doorgehakt en gaan binnenkort onze deuren open.

Wat doen wij precies?fysio

Fysiotherapeuten behandelen veel verschillende gewrichts- en spierklachten en neurologische aandoeningen. Rugklachten, nekklachten en overbelasting klachten behandelen wij veel, daarnaast hebben wij verschillende specialisaties in huis.

Dorien is geregistreerd manueeltherapeut en in opleiding tot craniosacraal therapeut. Pascal is bijna klaar met zijn opleiding tot Master in Sportfysiotherapie en Eveline rondt in maart de opleiding tot oedeemtherapeut af, volgt een opleiding tot yoga docent en werkt met het medical taping concept (de kleurtjestape van de sporters).wendy

Oefentherapeut mensendieck Wendy is Medical Kinetics Teacher (3-dimentionale bewegingsleer) en gespecialiseerd in houding gerelateerde klachten van jong tot oud, artrose klachten, incontinentieklachten en ontspanningstechnieken en werkt net als Eveline, met het medical taping concept. Ook geeft zij groepslessen in sporthal Meerhorst, met veel persoonlijke aandacht voor de deelnemers.

Hoe komt men bij ons terecht?

U maakt als patiënt een afspraak bij de fysiotherapeut of de oefentherapeut, afhankelijk van het soort klacht dat u heeft . U kunt bij ons terecht na verwijzing van de arts, maar u kunt ook direct zelf een afspraak maken. Wij maken hier dan, met uw toestemming, melding van bij uw huisarts zodat die wel op de hoogte is. Als het nodig is behandelen wij ook aan huis.

Voor een afspraak met de fysiotherapeut kunt u bellen met 071- 5804455

Voor meer informatie kunt u terecht op onze website www.mtczoeterwoude.nl

Voor een afspraak met de oefentherapeut kunt u bellen met Tel: 071-5809594 Mobiel: 06-22667357

Voor meer informatie: www.oefentherapiezoeterwoude.nl 

 

 

Oproep aan alle weggebruikers auto’s en brommers

poes

Oproep aan alle weggebruikers auto’s en brommers
 
Zouden jullie rekening willen houden met de kinderen en huisdieren die rond lopen in ons dorp? Afgelopen weekend is mijn kat dood gereden door een hardrijder.
Je mag maar 30 km op de Dr. van Noortstraat doe dat dan ook, nu is het mijn kat, straks een kind………..?! 
                                                                                                  

René Stolte

 

Handbalverslagen

handbalAfdeling handbal

Stompwijk ’92 DS 1 – Vires et Celeritas

Afgelopen donderdag speelden we met het eerste onze allereerste bekerwedstrijd, thuis om 19.45. We hebben met 1-0 voor gestaan, maar helaas was dit van korte duur. Al gauw kwam Celeritas langszij en liepen we achter de feiten aan. We waren niet fel genoeg en het leek wel alsof onze benen van lood waren. Celeritas was na iedere gemiste kans van onze kant erg snel weg, waardoor de keepers aardig wat breaks om de oren kregen. We gingen de rust in met een stand van 7-14.

Na een pep-talk in de rust begonnen wij met de bal en een goede wissel leverde ons een mooi doelpunt op. Helaas zat er een scherpschutter in het team van Celeritas, die al haar ballen mooi in de kruising wist te plaatsen. Mede hierdoor was de eindstand van de wedstrijd 14-24. Deze wedstrijd kreeg Nicole Roderick (de mascotte) mee naar huis, als beloning voor een super mooi doelpunt! Dit verlies betekende dat dit onze eerste en ook laatste bekerwedstrijd was dit seizoen, helaas!!

Stompwijk ’92 DS 1 – HVOS

Na ons verlies eerder deze week tegen Celeritas, hadden we iets goed te maken. We speelden thuis, wat altijd een voordeel is, tegen HVOS. Vanaf het beging af aan was duidelijk dat we aan elkaar gewaagd waren. Om de beurt stonden de teams voor met maximaal 1 doelpunt. Demi zat lekker in de wedstrijd en gooide een paar mooie ballen scherp in de hoek. De tegenstander kreeg 3 minuten voor tijd een 2 minuten straf plus 2 minuten straf voor alle protesten van een andere speelster, waardoor we de eerste helft eindigden met 2 man meer in het veld, met een gelijke stand 10-10.

In de rust werd benadrukt dat we goed bezig waren, maar nog meer gebruik moesten maken van onze snelheid. Onze hoeken, vooral Jennifer, liep de hele tijd vrij. Vol adrenaline kwamen we de kleedkamer uit om deze wedstrijd te winnen! En we begonnen goed, 4 mooie doelpunten door snel in de break te gaan, 14-10. Demi gooide nog 2 mooie ballen van grote afstand in het goal. De verdediging van HVOS moest uitstappen, Jona kreeg wat ruimte op de cirkel en wist ook 2 doelpunten te maken. We liepen nog verder uit naar 20-14. Helaas wisten we onze zenuwen niet de baas te blijven en maakten we het onszelf moeilijk.

HVOS kwam terug in de wedstrijd, 21-19. Het was een felle wedstrijd en HVOS kreeg weer een 2 minuten straf en door praten 2 minuten extra. Maar zelfs in de 4 minuten in ondertal wist HVOS te scoren. Gelukkig kwam het eindsignaal net op tijd, waardoor wij wonnen met 22-21!!!

Roderick (de mascotte) mocht met Demi mee naar huis, die met 9 doelpunten de topscoorder van de avond was. Marieke zat deze wedstrijd helaas op de bank door een blessure, maar Sam heeft 60 minuten lang super gespeeld op het midden.

Graag willen we Leo van Bohemen bedanken als trouwe supporter en deze week ook onze bal sponsorde. En natuurlijk ook alle andere supporters, bedankt!

Komende zondag spelen we weer thuis om 12.30 uur tegen Atomium ’61. Twee weken geleden verloren we de uitwedstrijd net aan, dus hopelijk komt iedereen ons weer aanmoedigen om weer 2 punten te pakken, tot dan!

Groetjes, Claire Luiten namens DS1

 

 

Dorpstournooi Volleybal

Dorpstoernooi volleybal

Save the date: 27 januari 2013

Het hoogtepunt van 2013 zal al in januari worden bereikt. Het dorpstoernooi volleybal van Stompwijk ’92 valt vroeg volgend jaar. Trommel je collega’s bij elkaar. Klop aan bij je buren, bel je familie, vrienden en kennissen. Ga lobbyen onder de leden van je schaats-, schaak-, klaverjas-, paardrijd-, vis- of duivenvereniging en meld je aan!!!

Het dorpstoernooi Volleybal is op zondag 27 januari 2013

Deelname is gratis. Er is echter één voorwaarde aan verbonden. Als je inschrijft moet je er wel zijn. Je behoeft geen lid te zijn van Stompwijk ’92 om mee te mogen doen.

Het heeft de voorkeur om je als team (6 spelers) aan te melden. Als je geen team kunt vinden en toch graag mee wilt doen, neem dan contact op met Marcel Bocxe. Ik ga proberen van alle individuele spelers één of meer teams te vormen.

De samenstelling van de teams wordt vrijgelaten; gezien het recreatieve karakter van het dorpstoernooi gaan we ervan uit, dat ieder zijn best zal doen een team samen te stellen dat zowel uit dames als heren zal bestaan en waarin niet uitsluitend ervaren volleyballers zullen spelen; we zullen geen teams op basis van de teamsamenstelling uitsluiten van deelname, maar het inzetten van recreatie- en/of jeugdspelers wordt zoals altijd extra beloond !!!

Alle teams moeten een scheidsrechter en teller leveren. Dat mag ook iemand uit het team zijn.

Aanvang: ca. 11.00 uur; einde ca. 16.00 uur

Altijd gezellig en er zijn niet alleen prijzen voor de winnaars !!

Iedereen kan zich (als team of individueel) aanmelden. Wij verzoeken belangstellenden om je zo snel mogelijk in te schrijven. Je kunt contact opnemen met: Marcel Bocxe: 071 – 580 92 70, of marcel@bocxe.eu Herman v.d. Loos: 015 – 310 13 38.

 

Dansen in het Dorpshuis

dansen dhDansen in het Dorpshuis

Heeft u al een nieuwe agenda voor het komende jaar, want: 20 januari is er weer een dansmiddag in het Dorpshuis. Deze keer met live muziek van de small big band Sax & Rythm. Zij spelen gevarieerde dans- en luister muziek met een vleugje nostalgie. Sax & Rythm bestaat uit 4 saxofoons, gitaar, bas en drum en een enthousiaste zangeres. Deze samenstelling zorgt voor een geheel eigen geluid. Veel swingende muziek uit de tijd van de grote Amerikaanse dansorkesten en ter afwisseling dixieland, rock&roll en populaire nummers van Nederlandse zangeressen. Dansliefhebbers kunnen zich uitleven op quickstep, slowfox. Latijns-Amerikaans en Engelse- en Weense wals.

Dus noteer alvast in uw agenda: zondagmiddag 20 januari van 14.00-17.00 uur. Nodig ook alvast uw vrienden, kennissen, familie, buren uit.

 

Kerst bij VrouwActief

kerstdinerVrouwActief

Donderdag 29 november zijn we naar het Tuincentum ´de Haenenburg` van de familie Mieke Buitelaar geweest. We werden door Mieke ontvangen met koffie en wat lekkers. Omdat het bedrijf 42 jaar bestaat ontvingen we een kortingsbon van 10 %. Iedereen ging rondkijken en inkopen doen. Niemand ging met lege handen naar huis. In de bus kregen we nog een leuk kerststerretje van Mieke. We waren ongeveer 13.00 uur weer terug in Stompwijk na een gezellige ochtend.

Dames, 11 december het kerstdiner in het Blesse Paard. Kom op tijd, uiterlijk kwart voor 7.

Het bestuur

 

De Gaanders carnavalstaart niet geraden

De Gaanders carnavalstaart niet geraden

De weken voor de opening van het carnavalsseizoen, stond er in de Coop een Gaanders melkbus.

In deze bus kon de vermoedelijke nieuwe Prins en Page geraden worden. De winnaar zou uiteindelijk van de nieuwe Prins, Page en Opper een heerlijke taart ontvangen.

Blijkbaar heeft niemand zijn mond voorbij gesproken, want er was geen juiste inzending. Dat Prins Adrie en Page Sascha het prinselijk paar zou worden, heeft niemand vooraf kunnen bedenken. (zelfs de Prins zelf niet)  Helaas geen taart, volgend jaar beter.

De Gaanders zullen het eerste weekeinde (5 en 6 januari) van het nieuwe jaar 2013, hun mooie nieuwe Gaanderskrant/boek verspreiden in het dorp. Daarbij bieden de leden van de Raad van Elf de gebruikelijke loten aan, ten bate van de kinder-, gehandicapten- en ouderencarnaval. De Gaanders hopen weer op uw steun om het carnaval met deze groepen mogelijk te blijven maken. Bij voorbaat dank.

De Gaanders gaan op 15 december op locatie, carnaval vieren bij de ‘Smook Snuivers’ in Rozenburg. We gaan gezellig met de bus hiernaar toe en zullen vertrekken om 19.30 uur bij Stompwijk’92. Terugkomst zal rond 1.30 uur zijn, afhankelijk van de gezelligheid. Kosten van de bus voor deze trip zijn € 10,—. Als er liefhebbers zijn die ook mee willen met de Gaanders, dan kunnen die dit melden via een mailtje aan info@degaanders.nl of een belletje naar 06-20957731.

 

P.R. De Gaanders

 

Bardancing the Beatz

Bardancing Beatz

Afgelopen week

Afgelopen week waren we 2x geopend. Op de vrijdag waren we open met het enige echte sinterklaasfeest. De mensen kwamen al vroeg binnen want ze wilden natuurlijk de sint niet missen. Rond de klok van 0.00 uur kwam de sint met zijn pieten binnen gelopen. Voor degene die het afgelopen jaar een cadeau verdiend hadden, had de sint een presentje meegenomen. De rest van de avond werd er onder het genot van een drankje flink gefeest.

Verder waren we ook de zondag geopend. De voetbal werd gekeken en het afgelopen weekend besproken. Rond een uur of 23.00 uur moesten helaas de deuren weer gesloten worden.

Aankomende week


Aankomende week zijn we alleen de zondag open. Op deze avond kunt u nog uw kaarten halen voor het kerstfeest. Het kerstfeest is op eerste kerstdag (25 december). Zie de site voor de verdere feesten.

Agenda

Vrijdag     14 december Turn up the Beatz

Dinsdag    25 december Kerstfeest

Maandag   31 december Oud en nieuw

 

Dorp van het dorstige hert