Alle berichten van administrator

Wisseling van de wacht in het Dorpshuis

kopje koffieWisseling van de wacht in het Dorpshuis

Per 31 juli, stop ik met het overgrote deel van mijn werkzaamheden in het Dorpshuis. Het is voor mij tijd om andere dingen te gaan doen. Ik heb het werk altijd met veel plezier gedaan, maar nieuwe uitdagingen wachten. Het stokje geef ik graag over aan Anneke van Bemmelen, die het – en dat weet ik zéker – deze taak met veel enthousiasme en kennis van zaken van mij gaat overnemen. Vanaf deze plek, wens ik haar héél veel succes én plezier met de werkzaamheden, die zij gaat uitvoeren.

Ik ga het Dorpshuis niet helemaal de rug toekeren, ik blijf wel werken, maar dan onder de bezielende leiding van Anneke.

Ik dank u allen, voor het in mij gestelde vertrouwen en graag tot ziens, Trees van Velzen

 

Toerclub Stompwijk

Toerclub Stompwijk

Afgelopen zondagochtend was het twijfelachtig hoe het weer zich zou ontwikkelen. Vanuit het zuidwesten leken enkele regenbuitjes langzaam in aantocht, maar voorlopig was het slechts bewolkt en stond er niet al te veel wind. Reden voor zo’n 61 leden om gewoon op de fiets te stappen.

Op de parkeerplaats kwam al het verzoek om een route ‘bovenlangs’ te kiezen om mogelijke buien te ontwijken. Dit was niet in lijn met de plannen van de captain van de A1. Die dacht een makkelijke dag te hebben door richting de Brienenoordbrug te rijden daarna langs de Lek. De route werd toch maar omgegooid en zo reden we met 13 man een tijdlang langs of parallel aan de A12, eigenlijk tot aan Waarder en daarna via Woerden en Montfoort. Een mooie route met lekker veel doorgaande wegen zonder al te veel oponthoud. Toen de weg in de buurt van Lopik richting tegenwind ging draaien hadden we veel profijt van Thom die wel op een derny leek te rijden; een strak tempo en iedereen erachter. Het laatste stuk over de Lekdijk genoten we van het mooie uitzicht over de rivier. We hadden er inmiddels 70 km op zitten, dus kozen we terug voor de korte, maar niet minder mooie route langs de Vlist en de Reeuwijkse Plassen. Zoals de buienradar onderweg al aangaf bleven we alsnog van buien gespaard en kwamen we na zo’n 110 km weer terug in Stompwijk.

Arno van Rijn

De B vertrok met z’n 6-en (5 mannen/1 vrouw) naar Schoonhoven. (Vorig jaar reden we “Schoonhoven” nog met z’n 13-en). De wegblijvers hebben een fantastische tocht door het Groene Hart gemist! Goeie benen strekten wel tot aanbeveling want er is ondanks de wind (die we zelden mee hadden) flink doorgekacheld. Tot na Hazerswoude hebben we de voor ons rijdende A3 in het vizier gehouden. Hierna gingen we onze eigen route langs o.a. de Reeuwijkse plassen, door het mooie plaatsje Haastrecht, langs de rivier De Vlist waarna we Schoonhoven binnenrolden. Aldaar was het nog een stukje over de eeuwenoude grachten alvorens we via de Stadspoort bij het restaurant “Lekzicht”, de koffiestop, arriveerden (40 km op de teller). Vanwege de aanwezige wind (en de ontbrekende zon) zochten we binnen een plekje. Tot groot genoegen van het management werd het, samen met de A-groepen, volle bak binnen. In record tijd zat iedereen aan de welverdiende koffie en (een aantal) ook aan het appelgebak. De jongedames liepen met volle dienbladen die bijna even groot waren als zij zelf. Vanuit onze zitplaatsen aan het raam hadden we een mooi uitzicht op de rivier de Lek, waarop vele soorten binnenvaartschepen, elk op hun eigen route. De terugweg was even mooi als de heenreis. Om 12.30 uur weer thuis in Leiden met 100 km op de teller.

Hans Heemskerk

Bewolkt maar met een goede temperatuur gingen de C-groepen op weg naar de koffietent “Het Rieten Dak” in Delft. Beide groepen telden 8 personen, met in ons midden de a.s. bruidegom Stijn. Ik had mijn route niet zo goed voorbereid en besloten maar te kijken waar we uitkwamen! Eerst maar naar het Westerpark, waar de kopmensen ons goed doorheen loodsten. Daarna Balijbos, Pijnacker, waar we karpers spotten in een tuindersbassin en naar Delfgauw. Met hier en daar een ommetje kwamen we door het Delftse Hout al bijtijds bij de koffietent aan. Wij waren de eerste gasten en binnen no-time stond de koffie voor ons. Wij genoten onderhand van het prachtige uitzicht aan het water. Even later nam de C2 plaats op de nieuwe loungebank. Voor de terugweg gekozen via Ypenburg naar de Vliet en om aan de kilometers te komen nog langs het ADO stadion richting Zoetermeer, Veenweg en Voorweg. Het weer viel nog steeds mee al hadden we het idee, door de soms donkere luchten en een enkele spetter, dat we het niet droog zouden houden! Bij Intratuin haakten de Zoetermeerders af en om half 12 waren de Stompwijkers thuis met 45 km op de teller. De C2 was door materiaalpech pas om 12.30 thuis. Waarschijnlijk vanwege een doorstoter werd de lekke band geplakt, maar hadden ze niet in de gaten dat er nog 2 gaatjes zaten. Dus is de band er 3 keer omgelegd! Beetje pech dus!

Annie van Rijn

Aanstaand weekend is het in Stompwijk feest maar rijdt de Toerclub op zondag gewoon haar ritten. De A gaat dan naar Cruquius (85 km). De B naar Langevelderslag (80 km) en de C naar Meijendel voor 50 km. Een week later is iedereen weer bijgekomen en staat voor de A en B de rit naar Harmelen op het programma voor ongeveer 90 km. De C gaat dan naar Noordwijk voor 55 km. Vertrek is steeds om 8.30 uur vanaf het Klaverblad.

 

 

 

Niet de steler, wel de heler

Niet de steler, wel de heler

Leidschendam/Stompwijk

Het woninginbrakenteam heeft een 24-jarige Hagenaar aangehouden op verdenking van heling. De man had goederen aan een opkoper verkocht, die bij een woninginbraak in Stompwijk waren buitgemaakt. De Hagenaar ontkende zich aan woninginbraak te hebben schuldig gemaakt. Hij zou de spullen namens anderen hebben ingeleverd. De rechercheurs hebben proces-verbaal tegen de 24-jarige verdachte opgemaakt. De man kreeg een dagvaarding en moet zich binnenkort voor de rechter verantwoorden. 

 

De kaartavonden van de Blesruiters

De kaartavonden van de Blesruiters

Wij hebben de volgende data voor de kaartavonden bij de Blesruiters, zet ze alvast bij u in de agenda zodat u ze niet kunt vergeten.

De data zijn:

Vrijdag 19 september, 10 oktober, 31 oktober, 21 november, 12 december, 9 januari 2015, 30 januari, 20 februari, 13 maart en de laatste op 3 april.

Ton Zuidgeest

 

Let op: Volgende week GEEN Dorpsketting

Let op: Volgende week geen DORPSKETTING !!!!!

In verband met de kermis wordt er volgende week maandag gaan Dorpsketting gemaakt, daar wij dan teveel in feeststemming hopen te zijn.

De eerstvolgende DK komt uit op dinsdag 29 juli met daarin alle uitslagen van de kermis en natuurlijk wie de WK Poule heeft gewonnen. Wil je niet zolang wachten, ga dan a.s. woensdagavond naar Ruud en José voor de uitslag.

Aanvang 20.00 uur.

Bezorgers opgelet: Zorg voor vervanging als je zelf vakantie op gaat !!

De weersverwachting voor het komende kermisweekend geven tropische temperaturen van rond de 30 graden. Vergeet niet om je zonnebril mee te nemen en je schouders in te smeren. Laten we hopen dat de biertent voldoende voorraad heeft om onze keeltjes te smeren!

Wij wensen alle Stompwijkse Vierdaagse-lopers veel succes toe in Nijmegen.     

Red.

 

Cowboys en Indianen bij ZomerPret in Stompwijk

zomerpret

Cowboys en Indianen bij ZomerPret in Stompwijk

Het lijkt nog ver weg, maar in de laatste week van de zomervakantie (25 t/m 28 augustus) is er weer ZomerPret in en rond het Dorpshuis. Met een spetterend programma gaan we er weer een leuke week van maken rondom het thema ‘Cowboys en Indianen’.

Voor wie is ZomerPret bedoeld?

ZomerPret is voor kinderen van 5 t/m 12 jaar. Bij ZomerPret kun je de hele dag knutselen, spelletjes doen en gezellig bijkletsen met je vriendjes en vriendinnetjes. En er is natuurlijk de bouw van een heus Westerndorp (de huttenbouw). Inschrijven kan dagelijks voor de ochtend en/of middag tegen betaling van € 1,50 per dagdeel. In de ochtend zijn we open van 9.30 – 12.00 uur en ’s middags van 13.30 – 16.00 uur. Tussen de middag ga je thuis eten.

 

Radio Midvliet bij de Stompwijkse Paardendagen

Midvliet live bij de Stompwijkse Paardendagen

De Stompwijkse Paardendagen zijn al meer dan een eeuw een begrip in Stompwijk en ver daarbuiten. Op zaterdag 19 juli van 14:00 tot 18:00 uur zal Midvliet FM live verslag doen van dit evenement.

Van vrijdag 18 tot en met maandag 22 juli spannen de bewoners van Stompwijk voor de 105e keer zich opnieuw vol overgave in om een bruisend en gezellig evenement voor jong en oud te organiseren.

Tijdens de Stompwijkse Paardendagen staat de paardensport centraal, maar liefhebbers van ander vermaak komen ook aan hun trekken.

Op zaterdagmiddag 19 juli zal Midvliet FM de festiviteiten live verslaan in een radio-uitzending tussen 14:00 en 18:00 uur.

Alle informatie over de Stompwijkse paardendagen is te vinden op: www.stompwijksepaardendagen.nl.

 

Te koop: lieve Bouvierpup

bouvier

Te Koop: Lieve Bouvierpup (teefje) 

met N.H.S.B. stamboom en een Europees paspoort. Deze pup is m.i. geschikt als huis, c.q. waakhond, maar ook om bijv. hondensport mee te doen. De kleur is gestroomd (beetje bruin/zwartgrijs) Deze pup is in huis grootgebracht c.q. gesocialiseerd, ingeënt en diverse malen ontwormd.

Zij mag direct naar haar nieuwe baasje/bazinnetje

Inlichtingen: Bouvierkennel v. Eltons Home
Anton en Andrine Timmers
Meerburgerlaan 9, 2266 GJ Stompwijk
070-4445639  /  06-22793563

 

WK Poule

wereld beker

WK Poule

 

Duitsland is Wereldkampioen geworden en Nederland derde. Wie had het goed?

A.s. woensdag 16 juli is de prijsuitreiking van de WK Poule. Wie is hierbij nummer 1 geworden? Dat wordt woensdag bekend gemaakt. Aanvang 20.00 uur bij Ruud en José.

We beginnen voor de vroege vogels met een verloting, daarna worden de prijzen uitgereikt.

 

Dus tot woensdag, de WK Poule organisatie

 

Opkikkeractie op Summerland geslaagd!

Opkikkeractie op Summerland geslaagd!

Op zondagmiddag opkikker6 juli tijdens de kindermiddag van Summerland stonden de ambassadeurs van Stichting Opkikker, Robine van Santen, Tim Koot en Sabrina Schouten samen met hun broer en zusjes met een mooie marktkraam vol Opkikker spullen.

Er werden ijsjes uitgedeeld, lootjes verkocht, kikker knuffels en loombandjes verkocht. De kinderen konden hun eigen vlag maken, haren werden ingevlochten en de kikkersnoepjes raden in een snoeppot! Deze werd geraden door Mike Kloosterman, veel plezier ermee!

Er werd veel verkocht, en dankzij veel sponsors uit Stompwijk en Zoeterwoude konden ze veel geld ophalen voor de Opkikker! De totale opbrengst is € 675,- !!!!! Daar zijn weer veel zieke kinderen erg blij mee, en krijgen ze een dagje weg met hun eigen gezin, om hun eigen ziekte even te vergeten!

Iedereen heel erg bedankt, en tot volgend jaar!

 

Opkikkergroetjes van Robine, Ilse, Tim, Daan, Eline, Sabrina en Sharona