Geslaagd!
Anouska, gefeliciteerd.
Wij zijn trots op je.
Papa, Mama en Michel
Geslaagd!
Anouska, gefeliciteerd.
Wij zijn trots op je.
Papa, Mama en Michel
Spanning stijgt bij Badgasten
Enkele weken geleden zwom Sanne van Ruijven mee met de regiokampioenschappen in Dordrecht. In dit 50 meter bad konden limieten worden gezwommen voor het Nederlands kampioenschap in Amsterdam. Sanne was erop gebrand om enkele limieten te halen. Maar dan moesten de persoonlijke records wel aan diggelen worden gezwommen. En dit lukte op de 100, 200 en 400 meter vrije slag. Bovendien haalde Sanne ook nog de zilveren medaille op de 400 meter vrije slag. Op de wisselslag miste ze de limiet op een haar. Maar dit betekent wel dat Sanne komende donderdag, zaterdag en zondag naar het NK in Amsterdam mag om het op te nemen tegen haar leeftijdgenoten.
Afgelopen weekend zwommen Bart Pardon en Jelsie van Ruijven hun regiokampioenschappen. Aan hen de taak om zoveel mogelijk metaal naar Stompwijk te nemen en om zich op hun favoriete nummers bij de beste 24 van Nederland te scharen. Dit zou een startbewijs op het Nederlands kampioenschap in juli opleveren.
Zaterdagmiddag mocht Jelsie beginnen op de 100 meter vrije slag. Al snel was duidelijk dat deze gouden medaille naar Stompwijk ging. Maar helaas geen PR (persoonlijk record) en geen plekje bij de beste 24 van Nederland. Bart dacht zaterdag misschien meer aan WK-voetbal dan aan zwemmen: geen PR’s en geen medailles. Maar binnenkort weten we of zijn oude tijden voldoende zijn voor een plekje op het NK. Jelsie moest nog starten op de 100 meter schoolslag; dit is geen nummer waarin ze uitblinkt. Naast haar stond een meisje dat al eens 4 seconden sneller had gezwommen. Vanaf de start gingen ze een tijd lang gelijk op. Tot de trainster van Jelsie zag dat Jelsie sneller moest kunnen. De trainster gaf met hop…hop…hop-geschreeuw het ritme aan dat Jelsie moest zwemmen. Jelsie zwom nu bij haar tegenstandster weg en behaalde een dik PR, een gouden medaille en mogelijk ook een plekje op het NK op een nummer dat zaterdagochtend nog niet haar sterkste nummer was.
Zondag was Bart erop gebrand om e.e.a. recht te zetten. Zondagochtend werd er eerst serieus op techniek getraind zodat hij ’s middags goed voorbereid twee maal op het startblok stond. Dit resulteerde in een dik PR op de 50 meter vlinderslag en een klein PR op de 100 meter rugslag. Hopelijk kunnen deze PR’s volgend seizoen verder aangescherpt worden zodat dan weer een tas met medailles over het bruggetje over de Stompwijkse vaart kunnen worden gedragen.
De omroeper mocht Jelsie zondag drie keer uitnodigen voor de hoogste trede van het podium. De PR’s op de 50 meter vlinderslag en de 100 meter rugslag zijn mogelijk ook goed voor een startbewijs op het NK. Komende week vernemen wij definitief of het Bart en Jelsie gelukt is om zich op enkele nummers te plaatsen op het NK.
Ilona van Ruijven
Avondvierdaagse “Klavertje Vier” 8 t/m 11 juli
Voor de 16e keer organiseert Toerclub Stompwijk dit jaar de avondfietsvierdaagse “Klavertje Vier”. De inschrijving, de start en de finish is in de kantine van sporthal “De Meerhorst”.
Voor iedere avond zijn er twee nieuwe routes uitgezet, één van ± 15 kilometer en één van ± 25 kilometer. Halverwege de route is er een controlepost waar men even kan pauzeren. Op de vrijdagavond ontvangt iedereen die vier avonden heeft gefietst een mooie herinnering.
Zet 8 t/m 11 juli in uw agenda en die van uw (klein)kinderen om op de fiets te genieten van de prachtige omgeving van Stompwijk.
Toerclub Stompwijk
Geslaagd
Van harte gefeliciteerd
Nina de Bruin
en
Wessel Suijten
Namens al je collega’s van Het Blesse Paard
Hiep, Hiep, Hoera
Geslaagd voor Mavo 5!
Elsemarie de Boer we zijn super trots op jou.
Papa, mama en al je broers en zussen
Geslaagd
Elina Hoogerdijk is geslaagd voor haar MAVO-diploma!
Van harte gefeliciteerd, papa en mama
Lieve Rowin,
Gefeliciteerd met het halen van je vwo-diploma! We zijn trots op je!
Papa, mama, Jayme & Maira
Collecte Epilepsie Fonds
De collecte voor het Epilepsie Fonds heeft in Stompwijk € 1.014,35 opgebracht.
Dank aan alle collectanten voor hun inzet en dank aan alle mensen die hiervoor hebben bijgedragen.
Namens het Nationaal Epilepsie Fonds, Anne-Marie Boogmans
Boot omgeslagen, Hagenaar verdronken
De gezamenlijke hulpdiensten werden donderdagavond 12 juni even voor half tien gealarmeerd voor een ongeval met een motorsloepje op het water van het recreatiegebied Vlietland. Bij dit ongeval raakten de vier opvarenden te water. Een van hen werd vermist.
Ter plaatse bleek dat door nog onbekende reden het motorsloepje met vier opvarenden water maakte, kapseisde en men vanaf het water richting de waterkant is gaan zwemmen. Daarbij raakte één van de vier personen, een 32-jarige Hagenaar onder water. De overige drie opvarenden konden wel de wal bereiken en werden later opgevangen in restaurant De Knip.
Grote zoekactie
Direct kwam een grote zoekactie voor de vermiste man op gang. Ondanks de inzet van drie duikteams van de brandweer, een politieboot, de reddingsbrigade en een helikopter werd de drenkeling niet meer aangetroffen. Er werd zowel op als onder het water gezocht naar de vermiste Hagenaar. Omstreeks middernacht moest de zoekactie vanwege de duisternis worden gestaakt. Vrijdag 13 juni werd er met een sonarboot van de Landelijke Eenheid gezocht naar de vermiste Hagenaar.
De zoekactie met de Sonarboot naar de vermiste Hagenaar heeft tot vrijdagmiddag 14.00 uur niets opgeleverd. Door de Koninklijke Marine werd met ander type sonarboot en een duikploeg verder gezocht naar de man. Zij troffen later die middag het dodelijk slachtoffer aan.
Wandeltocht ‘Rondom Stompwijk’ groot succes
Het begint al een traditie te worden: 1e Pinksterdag wordt er in Stompwijk gewandeld! Zondag 8 juni werd de derde editie georganiseerd. Onze IJsclub Nut en Vermaak heeft weer alles in het werk gesteld om wandelliefhebbers een mooie dag te bezorgen. Aan de enthousiaste reacties en vrolijke gezichten was af te lezen dat zij hierin weer zijn geslaagd.
Regen en zonneschijn
De dag begon met regen. Gelukkig lieten de echte fanatieke wandelaars zich niet afschrikken. Al vrij snel werd het droog en brak de zon door. Er werd een hoge temperatuur voorspeld. Daarom was er extra gekoeld drinken voorradig op de verzorgingsposten. Langs de route was er zelfs een verkwikkende douche bij Jos van Haaster. Ook aan inwendige mens werd gedacht: bij de start kreeg iedereen een appel of banaan mee, bij de Koek- en Zopie wat te drinken, een reepje en komkommer. Bij terugkeer in Het Blesse Paard kon men kiezen uit een medaille, button of een consumptiebon die men direct kon inwisselen voor een lekker biertje of wijntje.
Ondanks de regenachtige start is de ijsclub tevreden over het aantal deelnemers. Vorig jaar met de hele dag prachtig weer waren het er 365 en dit jaar 357. De lopers kwamen uit de gehele omtrek en dat is heel positief.
Aantal deelnemers:
30 km. 56
20 km. 78
15 km. 117
7,5 km. 100
Onbekend: 6
Totaal: 357
Sponoren en vrijwilligers bedankt!
De IJsclub bedankt haar sponsoren voor hun financiële bijdrage. Zonder uw hulp hadden we dit evenement niet kunnen organiseren.
· Hoveniersbedrijf J.T.A. van Marwijk BV
· Kantoor Zaal
· Starshoe Zoetermeer + gebruik van de start- finishboog
· Hoveniersbedrijf F.A.G van Rijn
· COOP Supermarkt
· Hooymans Rijwielen en benzinepomp
De IJsclub bedankt ook de vele vrijwilligers en sponsoren in natura. Het is geweldig dat wij op jullie konden bouwen!!!!
De sponsoring in natura:
· Gerard van Rijn, Rinus Onderwater en Boerderij ’t Geertje voor hun goedkeuring dat de wandelaars via hun land de route konden vervolgen.
· Remon Soonius voor het verplaatsen van de koeien.
· D-signmaker voor het beletteren van de organisatieshirts
· Het Blesse Paard voor het gebruik van de zaal en het terras
· Peet en Coby van Bohemen van Hotelboerderij.nl voor het gebruik van de koelwagen
· Jos van Haaster voor het waterpunt
De vele vrijwilligers:
· Marian Vincenten die de hele dag standby stond voor de EHBO, maar gelukkig niets te doen had.
· De route werd voorzien van gele linten en richtingsbordjes door: Marian Weijers, Sjaak Hoogweg en Marga Stijnman.
· Het weer ophalen van de gele linten en richtingbordjes werd gedaan door Bert Weijers en Ton Zuidgeest.
· De Koek- en Zopiebemanning bestond uit: Iris de Haas, Nadine Turk, Leo en Marian Gareman, Leo de Haas en Marjo van Veen.
· Gastheer en parkeerregelaar: Wim de Groot
· De inschrijf- en ontvangsttafel werd bezet door: Tom de Haas, Jaap de Jong, Annie van Rijn, Frans Oliehoek, Margret Vurens, Petra Oliehoek, Aad Wijsman en Marjo van Veen.
· De koffiedames achter de bar van Het Blesse Paard: Joke Juffermans en Loes de Haas.
· Kees Juffermans voor de vele hand- en spandiensten mede doordat Frans Oliehoek met een gebroken sleutelbeen een extra handje nodig had.
· Stef Verburg en Claudette Juffermans voor het beheren van de IJsclubsite, het schrijven en versturen van de persberichten en de mailing aan leden en deelnemers van vorig jaar.
Volgend jaar weer
Volgend jaar organiseren wij weer op 1e Pinksterdag de wandeltocht.
Noteer dus zondag 24 mei 2015 alvast in uw agenda!
IJsclub Stompwijk