Alle berichten van administrator

Bardancing Infinity

Bardancing Infinity

Hawaï Party

Aankomende zaterdag is het tijd voor de Hawaï Party. Special voor dit feest gaan we het Hawaï gevoel naar Infinity brengen. Wil jij ook van het Hawaï gevoel genieten? Dan mag je dit natuurlijk niet missen. De Hawaï Party is op zaterdag 17 mei. De entree is helemaal gratis en de deuren gaan vanaf 21.00 uur open.

Springbreak

Op de laatste dag van mei is het tijd voor Springbreak. Dit feest, wat ontzettend populair is in Amerika, hebben we daarom ook laten overvliegen naar Nederland. Voor dit feest hebben we ook de speciale grote rode bekers weer geregeld. De deuren zullen om 21.00 uur open gaan en ook nu is de entree  geheel gratis!!!

Agenda

Zaterdag              17 mei                 Hawaii Party

Zaterdag             31 mei                 Springbreak

Vrijdag                13 juni                 Summerfeelings

Meer info op www.in-finity.nl

 

 

 

Vermist: Balou

Vermist: Balou

Balou een vriendelijke kater, van ongeveer 3 jaar oud.

Zijn neus is roze, wit en zwart. Op de nek/borst is hij wit. Voorkant poten korte witte sokjes, achterpoten lange witte sokjes. Aangezien Balou op donderdag 8 mei 2014 tevens de dag van vermissing, erg ziek was willen wij aan iedereen vragen om in de schuur etc. te kijken, omdat wij denken dat hij zich misschien wel verstopt heeft. Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Fam. Knijnenburg. Doctor van Noortstraat 61 06-30890933.

 

Op zoek naar nieuwe leiding voor de Hobbyclub!


De afgelopen jaren heeft de Hobbyclub aan heel veel Stompwijkse kinderen de gelegenheid  gegeven om heerlijk creatief bezig te zijn met allerlei verschillende materialen.

De huidige vrijwilligers gaan volgend seizoen op zoek naar een nieuwe uitdaging of stoppen om andere redenen. Het zou jammer zijn als daarmee ook de hobbyclub ophoudt te bestaan!       

Daarom zijn we dringend op zoek naar mensen die het stokje willen overnemen.  
Als je het leuk vindt om dit te doen meld je dan bij Anneke van Bemmelen
bemmelen73@casema.nl of bel 071-5804172.

 

Seggelen/Wolvers de winnaar op moederdag

Seggelen/Wolvers de winnaar op Moederdag

 

Afgelopen weekend stond een vlucht vanuit het Franse Nanteuil op het programma.

Helaas door de slechte weersomstandigheden ging de vlucht op zaterdag niet door en werd deze uitgesteld naar zondag. Daarnaast waren de duiven ook een kleine 200 km dichterbij gebracht naar het Belgische Menen (170 km). Ondanks de regen en de harde wind werden de postduiven op zondag om 8.15 uur gelost.

De duif die het beste met deze weersomstandigheden om kon gaan was de 3 jarige duivin (11-036) van Seggelen/Wolvers. Deze dame deed dit met een gemiddelde snelheid van ruim 117 kilometer per uur.

De tweede duif (13-528) die ongeveer 7 minuten later arriveerde was van Geert Onderwater.

Enkele seconde later arriveerde een duif van comb. van Leeuwen (13-560) die daarmee derde werd.

 

Uitslag 11-05                                                                         Tussenstand

1: Seggelen/Wolvers                       10                                      1: Comb. van Leeuwen                            43

2: G. Onderwater                             9                                       2: Hilgersom-Tijssen                               40

3: Comb. van Leeuwen                     8                                       3: Seggelen/Wolvers                               36

4: W. v. Benten                               7                                       4: W. v. Benten                                      34

5: W. van den Bosch                        6                                       5: G. Onderwater                                    32

6: Hilgersom-Tijssen                        5                                       6: W. van den Bosch                               29

7: Mevr. Luk/Vork                           4                                        7: Mevr. Luk/Vork                                  24

8: J. van den Bosch                         3                                        8: J. van den Bosch                                22

 

Emiel Hilgersom

 

Vermist

Vermist

Sinds woensdag 29 april is Guusje, onze 6 jarige poes, vermist (omgeving Dr. van Noortstraat/Huijssitterweg).

Ze is een normale huiskat, cypers: grijs met zwarte strepen, 6 jaar, niet al te groot of dik.

Als u haar gezien heeft of weet waar ze is wilt u dan contact opnemen met:

 

Yvonne Groenewegen (06-30247514) of Gert Janson (06-54701620).

 

Foto’s van weleer en herinneringen van Stompwijk

Op Facebook is een nieuwe groep gestart met de bovengenoemde naam. In deze groep worden oude foto’s geplaatst die in Stompwijk zijn genomen. Denk aan een klassenfoto uit 1945 waarop nog niet iedereen is herkend of een foto op de kermis van een kind in de wandelwagen. Wie is dat ook al weer? Waar is die foto genomen? Er is vaak iemand die zich dat ene gezicht of die plek nog wel kan herinneren. Het aardige is dat iedereen kan reageren op de geplaatste foto’s. Elke foto vertelt een verhaal en het verhaal wordt groter en leuker door de reacties en aanvullingen van anderen.  

Kijk ook eens bij deze groep en help mee om die gezichten en plekken van vroeger te herkennen. Heeft u de smaak te pakken? Plaats dan uw eigen foto’s in de groep en deel ook uw herinneringen van Stompwijk. Als u uw foto’s niet kunt scannen, stuur dan via Facebook een berichtje naar één van de beheerders. U kunt ook bellen naar Truus Knijnenburg 06-2072 3114, Pedro Ammerlaan 06-2158 0617 of mailen naar Anja van Logchem op:

anja29@ziggo.nl. Dan maken we een afspraak en helpen u met plezier om uw foto’s te delen.

Graag tot ziens op Facebook !

 

Getuigen gezocht!!

Getuigen gezocht!!!!

 

Beste dorpsbewoners,

In het afgelopen weekend zijn er in ons kleutergebouw van onze school 3 ruiten ingegooid. Dit is zeker geen ongelukje geweest, want de straatstenen lagen binnen op de kleutertafeltjes.

Heeft u iets gezien of gehoord, wij horen dit graag van u, want dan kunnen wij dit doorgeven aan de politie.

Laten we proberen dit zéér nare en flauwe gedrag, met elkaar, de kop in te drukken.

 

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Het gehele team van de Maerten van den Veldeschool

 

Natuurwandeling

Natuurwandeling

Natuurliefhebbers kunnen a.s. zondag weer op pad met I.V.N. gidsen.

Door het warme voorjaar bloeien er al veel bloemen en grassen. Daar komen insecten op af. Dat gaan we zondag bekijken. Wij zorgen voor loepjes en vertellen hoe het precies zit met “de bloemen en de bijtjes”.

Start om 14.00u vanaf de parkeerplaats op de Kniplaan. De excursie duurt ca. 1 1/2 uur en deelname is gratis. 

Tot zondag, Corry v. Leeuwen

 

versterking huisarts

Versterking team Huisartsenpraktijk Albert Jan Barendse

Stompwijk / Zoeterwoude 

Huisarts Kirstine de Vlaming stelt zich voor: 

Kort geleden ben ik begonnen als tweede huisarts in de praktijk van Albert Jan Barendse in Stompwijk. Het is een mooie kans om me aan te sluiten bij dit enthousiaste, sympathieke team dat zo dichtbij de patiënten staat.                                                                    

De persoonlijke sfeer in deze praktijk vind ik een belangrijk onderdeel van de huisartsenzorg. Mensen kunnen er terecht met een grote verscheidenheid aan problemen, zowel lichamelijke als psychische. Het doet me goed om hierbij alle mogelijke hulp te bieden.  

Oorspronkelijk kom ik uit Leidschendam. Na de middelbare school heb ik gekozen voor de studie geneeskunde in Leiden. Bij mijn afstuderen stond ik voor een nieuwe keuze: Waarin wil ik mij verder specialiseren? Vrijwel elk medisch vakgebied vond ik interessant. Om ervaring als arts op te doen ben ik eerst gaan werken op de afdeling chirurgie in het ziekenhuis. Verder heb ik een tijdje gewerkt bij Eurotransplant, de organisatie die zich inzet voor het verdelen van donororganen.  

Geleidelijk werd het me duidelijk dat ik het meeste plezier had in de omgang met de patiënten. Het vak van huisarts is daarvoor uitermate geschikt. Mensen van jong tot oud komen bij me met allerlei vragen en vertellen wat hen bezighoudt. Kennis van alle gebieden binnen de geneeskunde kan ik toepassen. Het is mooi om mensen te kunnen helpen, begeleiden en behandelen.  

Voor de huisartsopleiding ben ik in 2007 naar Maastricht verhuisd. Na het behalen van mijn diploma heb ik 4 jaar als waarnemend huisarts in Zuid-Limburg gewerkt.  

Vorig jaar heb ik besloten om terug te gaan naar mijn “roots”. Dat betekende dat ik op zoek moest naar een nieuwe werkplek. Ik kwam in contact met Albert Jan Barendse, die me aanbood in zijn praktijk te komen werken. Huisartsen in opleiding heeft hij al geruime tijd in zijn praktijk, nu komt er een vaste huisarts met ervaring bij. Het geeft hem de gelegenheid om, zoals hij het zelf zegt, een stapje terug te gaan doen. 

Op dit moment werk ik 2 dagen in de week in de praktijk in Stompwijk. Op die dagen ben ik ook de huisarts van de bewoners van Swetterhage in Zoeterwoude. Het werk in de praktijk bevalt me erg goed. De sfeer van het dorp is heel prettig. Graag wil ik kennis maken met de patiënten. Ik hoop de kans te krijgen een goede arts-patiënt-relatie met hen op te bouwen. Ik wil een huisarts zijn, waarin men vertrouwen kan hebben. 

 

Met een hartelijke groet,       Kirstine de Vlaming

 

VouwActief wandelt naar La Place

 

Wandelen VrouwActief naar La Place

 

Dames nog even ter herinnering, dinsdagavond 13 mei gaan we wandelen.

Kom allemaal op tijd, we vertrekken uiterlijk 18.30 uur vanaf het kerkplein, ga je liever op de fiets is ook goed.

Bij La Place drinken we lekker met zijn allen een bakkie met wat lekkers erbij, en wandelen daarna weer terug naar Stompwijk.

 

 

Dit is tevens onze laatste avond VrouwActief van dit seizoen.