Alle berichten van administrator

Voetbalfeest 2014

Voetbalfeest 2014

Afgelopen vrijdag was het dan zover, het eerste Stompwijkse voetbalfeest. De weergoden waren ons niet helemaal goed gezind, maar het is toch een fantastisch feest geworden. Om 17.30 uur begon de A1 met de Voorwedstrijd tegen de buren uit Zoeterwoude SJZ A1.  Deze wedstrijd eindigde uiteindelijk in een gelijke stand van 2-2.

Om 19.30 uur was het dan zover, de wedstrijd van Stompwijk tegen Oud Feyenoord. Het werd al gauw 0-2 en een grote nederlaag leek in de maak, maar de Stompwijksers vochten terug en uiteindelijk werd het 4 – 4 na een sportieve pot voetbal.

Na afloop werd in de kantine nog de uitslag van de blinde poule bekend gemaakt en werd er een Feyenoord shirt met de handtekeningen van de huidige spelers van Feyenoord geveild. Het feest ging vervolgens met muziek van DJ Alphons door tot in de kleine uurtjes. Een videoreportage is binnenkort terug te vinden op www.woltersproducties.nl. Ook zal er woensdagavond door Haaglandenvoetbal in het programma aandacht worden geschonken aan deze wedstrijd. Dit programma kunt u zien vanaf woensdagavond 18.00 uur en wordt herhaald tot vrijdag 17.00 uur op Infothuis (Ziggo kanaal 31).

Prijs voor Bart Salm en Nick Ammerlaan

Bart en Nick hebben bij Haaglandenvoetbal meegedaan aan de fluwelentrap (gaten schieten op doel). Na een competitie met allemaal andere verenigingen o.a. HBS, Haaglandia en SVC 08 hebben zij deze competitie gewonnen. In het programma Haaglandenvoetbal aan tafel, wat wordt uitgezonden op vrijdag 18:00u kunt u zien dat zij de beker krijgen uitgereikt. Dit programma kunt u zien vanaf woensdagavond 18.00 uur en wordt herhaald tot maandag 17:00 uur op Infothuis (Ziggo kanaal 31).

Stompwijk 2 nog geen Kampioen

Afgelopen zondag kon het 2e elftal onder leiding van Yorick Boon kampioen worden. Er moest echter wel gelijk gespeeld of gewonnen  worden van ROAC.  Helaas trok ROAC deze wedstrijd naar zich toe en wonnen de wedstrijd met 2-3. Dit betekent dat ROAC en Stompwijk gelijk zijn geëindigd op de eerste plaats. Een beslissingswedstrijd is dus nodig op te bepalen wie zich alsnog kampioen mag noemen. Deze wedstrijd wordt op zondag 18 mei gespeeld op het terrein van vv Meerburg. Kom dus allemaal naar Zoeterwoude om het 2e team aan te moedigen en als nog het kampioenschap  binnen te halen.

 

De vlag kan uit

De vlag kan uit

Afgelopen zaterdag konden we hem als nieuwe ondernemer verwelkomen op de Moederdagmarkt.  Voor de Dorpsketting mochten we al een kijkje achter de schermen nemen. Marco van Daalen woont sinds een paar weken in Stompwijk. Met zijn eigen bedrijf: Vlaggenclub. Geboren in Delft wilde hij timmerman worden. Als jongen van een jaar of tien timmerde hij alles aan elkaar als liefhebberij. Hij doorliep de MTS, HTS en de TU in Delft. En werkte daarna in het bouwmanagement. Waar sinds “de crisis” behoorlijk de klad in is gekomen. En hij stopte. Techniek zit dus wel in zijn vingers.

Zeilen

Als zeiler bedacht hij de Vlaggenclub. Kinderen kunnen een vlaggenclub pakket bestellen waarmee ze hun eigen vlag kunnen maken. Eventueel hun naam erop, en aan de boot van hun ouders bevestigen. Zo kan iedereen zien wie je bent en waar je bent. Uiteindelijk werd dit het begin van zijn eigen bedrijf: Vlaggenclub.

Webwinkel

Deze naam dekt allang de lading niet meer en dus werkt hij aan een nieuwe bedrijfsnaam en een nieuwe website. Maar ondertussen staat zijn huidige webwinkel vol met alles op vlag en wimpel gebied. Niet alleen Nederlandse, maar ook vlaggen van alle landen ter wereld kan hij leveren. Evenals reclamevlaggen, banieren, spandoeken in frames, feestversieringen; noem maar op. Tot oranje WK-bordjes aan toe! Ook vlaggenstokken groot en klein, in hout of RVS. Vooral de scheepvaart blijft een goede klant. Alles kan op bestelling worden afgehaald. Maar ook via post en koerier verlaten dagelijks vele pakjes en pakketten het bedrijf.

Als ik er ben komt er net iemand een pakje ophalen die nog nooit van Stompwijk had gehoord. Die weet nu ook waar dat ligt…….

Op www.vlaggenclub.nl  vindt u ook de Koningsvlag met de kroon en de W van Willem. Deze heeft hij zelf bedacht. Maar ieder eigen ontwerp kan gemaakt worden. Marco vindt het mooi wonen aan het water in Stompwijk  maar is nog te druk om er echt van te genieten.

Marco veel succes.

 

Agnes van Boheemen -Vollebregt

 

Wielertijdrit Nut en Vermaak op vrijdag 6 juni

Wielertijdrit van de IJsclub Nut en Vermaak vrijdag 6 juni

Start 19.00 bij de Vogelplas. U kunt zich nu inschrijven. De inschrijving is voor: [Oud] Inwoners van Stompwijk en Zoeterwoude en voor leden van de ijsclub en toerclub.

Meisjes en jongens junioren 10 t/m 15 jaar, dames, heren senioren en Heren veteranen.

Wij hopen dit jaar op een grote opkomst van vele mensen uit dit unieke dorp, dus schroom niet wielerliefhebbers maar doe gewoon mee.  Meedoen is belangrijker dan winnen.

 

Inschrijven t/m woensdag 4 Juni

 

Aanmelden  email: a.bennis15@casema.nl  tel. 06.4088 6913  

Bij aanmelding  per mail, moet het inschrijfgeld bij de start voldaan worden. 

 

Of aanmelden schriftelijk:  inschrijfformulier in envelop met naam en inschrijfgeld.

Afleveren bij: Adri Bennis, Zuidveldt 1, 2381 CJ  Zoeterwoude-dorp 

 

Droogtraining jeugd

Droogtraining jeugd

 

Vanavond, dinsdag 13 mei, start om 18.30 uur de droogtraining in Zoeterwoude voor de jeugd. Om 18.00 uur zal er vanaf de ‘Hoge Brug’ begeleid worden gefietst naar de droogtraining op Veld 11. Zoals tijdens het dooifeest al duidelijk werd is de droogtraining een leuke manier om sporten en wij hopen dan ook dat er veel kinderen mee komen doen.

Namens de technische commissie van IJsclub Nut en Vermaak,

 

Marc Hilgersom

 

Wie heeft er oude foto’s van………..

Wie heeft er oude foto’s van……..

 

Agnes van Bohemen is bezig met een artikel over 50 jaar KBO wat volgende week geplaatst zal worden. Om het geheel wat te fleuren is zij op zoek naar oude zwart-wit foto’s van het Wit-Gele Kruis gebouw en van het Oude Dorpshuis dus toen het Zusterhuis al verbouwd was? Zo ja, stuur deze dan deze week naar: redactie@dorpsketting.nl of aadenagnesvanboheemen@hetnet.nl

Kunt u ze zelf niet digitaliseren, geef dan een belletje naar 06-18894535 of gooi ze in de brievenbus aan de Van Santhorststraat 73. Zet wel even uw naam en adres op de achterzijde, dan breng ik ze weer terug.

 

Red. Marga Stijnman

 

Veel schilder-creativiteit op Bevrijdingsdag

Veel schilder creativiteit op Bevrijdingsdag

Op maandag 5 mei maakten de eerste vissers zich al om 8.30 uur klaar voor de viswedstrijd aan de Waterviolier. Uiteindelijk was er een groep van 20 jongens en meisjes onder leiding van Eric van Dorp aan het vissen en werden er in totaal 5 vissen gevangen! Bas van Mullem won met 2 vissen de eerste prijs. Joep van der Meer, Joost en Dries van Bemmelen hadden met één vis ook een prijs.

In de tussentijd verzamelden zich al veel kinderen in de kantine voor het schilder atelier. Borden met verf (beschikbaar gesteld door Stichting Kinderopvang Zoeterwoude) stonden klaar en de kinderen konden kiezen uit diverse schildertableau’s en zochten een plekje buiten in de zon. Met assistentie van Laura en Diana van Scherpenzeel kregen de kinderen hulp met het schilderen en mengen van de verschillende kleuren. Al met al een heel gezellige bedoening al die groepjes kinderen vervend in de zon. Nadat de jury de schilderijen van Jess Romijn en Sven had beloond met een prijs, lagen de schilderijen nog lekker te drogen in de buitenlucht. De kinderen waren trots op hun kunstwerk en namen het na afloop mee naar huis.

Rond 11 uur werden er twee rondes Kinderbingo gespeeld in een bomvolle kantine. Er zaten zelfs kinderen op de grond met hun bingokaart. Aan het einde van de tweede ronde werd er ook nog een waardebon verloot onder de ingeleverde kaarten.

In de middag stond de Rommelmarkt op het programma. Het aantal rommelmarkttafels was dit jaar bijna uitverkocht. In totaal stonden er maar liefst 38 tafels klaar voor alle leuke en mooie spullen die weer van eigenaar wisselden. Veel bezoekers gingen blij naar huis met hun nieuwe aankopen. Het werd een gezellige drukte op de Rommelmarkt en er was veel animo voor het Rad van Fortuin. Door de Stompwijkse ondernemers waren mooie prijzen ter beschikking gesteld voor het Rad van Fortuin. Opbrengst van het Rad van Fortuin komt ten goede aan onze Oranjevereniging. Dit is een zeer welkome bijdrage voor de oranjeactiviteiten van volgend jaar aangezien de gemeente de subsidie dan helemaal heeft afgebouwd. Wij danken de onderstaande bedrijven voor hun prijzen: Planten en Zaden: Wim en Trees van Marwijk, Haarstudio Andrea, Boerderij ’t Geertje, Bloemsierkunst de Passie, Garage Piet Janson, Poeliersbedrijf Van Bohemen, Het Blesse Paard, Vieveen Saté, Arie Hooijmans, Luiten Wonen, Ruud & José: de Gouden Leeuw, Stompwijkse Kaasboer, Supermarkt de Coop, Kaasboerderij “de Vierhuizen”, Loes de Haas, Pauline van Mullem, Anja Groenewegen, Peet van Leeuwen en Vlaggenclub Marco van Dalen.

Wij zijn als Stichting Oranjefeesten zeer tevreden over het verloop van zowel deze eerste Koningsdag op zaterdag 26 april als de viering van Bevrijdingsdag op 5 mei. Wij hebben dit jaar en ook in de voorgaande jaren altijd Stompwijkse bedrijven aangeschreven met de vraag of zij ons wilden sponsoren en dankzij hun steun kunnen wij u ieder jaar weer een mooi programma aanbieden. Wij bedanken daarom graag Installatiebedrijf Vurens, Luiten Food, Loonwerkersbedrijf Van Swieten, Scheria, Maurice vd Bosch, Tom Janson, Peet van Leeuwen, Haarstudio Andrea, Luiten Constructie, Luiten Autobedrijf, Kantoor Zaal, Akkerlust, Thema Autoschade, Frank Janson, Oostvliet, Bob vd Salm.

 

Volgend jaar is er helemaal geen gemeentelijke subsidie meer, wij zijn daarom op zoek naar meer mogelijkheden om ervoor te zorgen dat wij ook de komende jaren deze oranjefestiviteiten kunnen blijven organiseren. Vandaar dat wij deze vraag stellen: Draagt u de Oranjeverenging een warm hart toe? Steun dan de SOS! Ieder bedrag is van harte welkom op rekeningnummer NL77 RABO 0176 994 084  t.n.v. de Stichting Oranjefeesten Stompwijk onder vermelding van ‘SOS-Sponsor’.

Heeft U een goede suggestie of idee voor volgend jaar, dan kunt u mailen naar het volgende emailadres: Oranjefeestenstompwijk@gmail.com. Wij horen graag van u.

Noteert u alvast in uw agenda het SOS Kerstklaverjassen op vrijdag 26 december (2e Kerstdag) in Het Blesse Paard? Wij zien U graag bij onze laatste oranje activiteit van dit jaar.


Stichting Oranjefeesten Stompwijk

 

 

Toerclub Stompwijk

Toerclub Stompwijk

“Zondag regendag”, meldde een van de vaste verslaggevers mij op zondagavond als verklaring voor het ontbreken van een fietsverslag. En zo was het eigenlijk ook. Na een vrij natte zaterdag viel ook Moederdag behoorlijk in het water. Bijna de hele dag regen, van zacht tot hard, en een stevige zuidwestenwind vormden niet echt een uitnodiging om op de fiets te stappen voor een rit naar Hekendorp.

Toch stonden er nog 4 enthousiastelingen bij de sporthal toen ik om half 9 aan kwam fietsen. Een zeer gemengd gezelschap, met van de B t/m de A1 een afvaardiging. Omdat ik de enige captain was werd er al snel naar mij gekeken: Wat gaan we doen? Een kort rondje of wellicht een bestemming in een andere richting? Voor mij was Hekendorp nog steeds een prima optie, dus volgde de rest ook. Tot aan Gelderswoude vielen er nog wat spetters, maar daarna werd het droog en met de wind in de rug was het nog best aardig fietsen. De wegen bleven uiteraard nog wel nat, dus nog steeds wel volop gespetter overigens. De kortste weg bewaarden we voor de terugweg, dus gingen we nu via Alphen en Bodegraven. Op het eind begon het weer licht te regenen en na ruim 40 km waren we om 9.55 uur bij de koffietent Goejanverwelle. Dicht! Dat is pech. We stapten net weer op richting de koffietent in Haastrecht toen de deur alsnog open ging. Toch mazzel dus. Inmiddels bleek dat degenen die achteraan gefietst hadden toch een stuk natter en viezer geworden waren dan de kopmannen. Elk voordeel heb z’n nadeel, zullen we maar zeggen. Op de terugweg was het inmiddels wel wat harder gaan regenen, tot soms bijna een stortbui aan toe, dus de kortste weg naar huis was nu wel een goed idee. Ook al omdat we de wind nu schuin tegen hadden. Na Reeuwijk en Boskoop reden we in rechte lijn naar Stompwijk en waren na zo’n 75km weer terug, met toch een leuke rit!

Arno van Rijn

Aanstaand weekend wordt er weer veel beter weer verwacht en dan rijden de A (85 km) en B (80 km) naar Maasdijk. De C gaat naar Katwijk voor 50 km. Vertrek is weer om 8.30 uur vanaf de sporthal.

Vorige week vertelden we al over de geslaagde Elfdorpentocht met ruim 1400 deelnemers. Hieronder voor de geïnteresseerden nog een overzichtje van de deelnemers per afstand.

 

 

Elfdorpentocht 2014 

160 km

125 km

80 km

45 km

25 km

?

Totaal

Stompwijk

118

248

276

195

44

27

908

Maasland

108

163

226

 

 

0

497

Totaal

226

411

502

195

44

27

1.405

 

Te koop aangeboden

Te koop aangebonden:

Witte rolgordijntjes 4 x 124 cm br.,

                             2 x 68 1/2 br. (past in de kozijnen van v. Santhorststraat 11 t/m/ 89),

                             1 x 107 1/2 br., 1 x 65 cm br., 1 x 70 cm. br., 1 x 59 1/2 cm. br.

Vitrage 3.50 breed en 2.50 hoog

1 stel overgordijnen 3.50 breed en 2.50 hoog

1 stel overgordijnen 3.00 breed en 2.50 hoog

Buffetkast met gebold glas in de bovendeurtjes + 1.30 breed,

t.v. kast + 1.50 breed,

ronde salontafel, ronde eettafel met uitschuifblad,

toiletkastje met spiegel, allemaal donkerbruin eiken.

Diverse hanglampen groot en klein,

2 wandschemerlampjes en 1 staand, allemaal wit met een eikenrandje,

gietijzeren houtkachel,

2 eiken klokken.

 

t.e.a.b. Voor info.: 06—10 70 05 61

 

Vrienden van Summerland

Vrienden van Summerland

Door de teruglopende economie en de maatregelen die overheden en instanties nemen zijn de kosten voor het festival de afgelopen tijd fors gestegen. Om Summerland te blijven organiseren hebben we jullie steun hard nodig. Vind je Stompwijk Summerland een fantastisch festival en wil je zeker niet dat het verdwijnt, word dan nu Vriend van Summerland. Door Vriend van Summerland te worden zorg je ervoor dat de organisatie het festival kan blijven organiseren. 

Als vriend van Summerland krijg je een pasje met jouw naam erop toegestuurd. Naast het feit dat dit pasje ontzettend cool is en exclusiever dan de witte handschoen van Michael Jackson krijg je tijdens het festival ook nog leuke andere voordelen ermee.


Voordelen:

Pas die gratis toegang geeft voor zowel vrijdag als zaterdagavond,

Toegang tot de VIP stage in Starbeatz,

Toegang tot de bar op de VIP stage in Starbeatz,

Zowel vrijdag als zaterdag één uur gratis drank op de VIP stage,

Maaltijd bij de eettent,

Vermelding op het LED-scherm.

 

Aarzel niet en help ons zodat Summerland ook in de toekomst plaats kan vinden!