Alle berichten van administrator

Sta op en Loop mee!

Sta op en loop mee!

Samenloop voor hoop Haaglanden

 

Wij willen een groep bij elkaar krijgen om op 24 mei mee te lopen met de samenloop voor hoop in Leidschendam. We zijn op zoek naar mensen die met ons mee willen doen. Er kan tussen 24 mei 14.00 uur en 25 mei 14.00 uur gelopen worden.

Geef je op met een groepje vrienden, familie, buren, collega’s of individueel om een uurtje (of meer) mee te lopen en steun de Kanker bestrijding.                                                         Voor € 15,00 loop je met ons mee en krijg je 1 wenszak die je kunt versieren (onder de 18 € 10.00 incl. 1 wenszak). Deze zakken zijn  zaterdagavond 23.00 uur allemaal te bewonderen met een brandende kaars erin op de looproute die iedereen loopt. Dit is een heel mooi indrukwekkend moment.

Ik wou het eerst niet organiseren met als reden dat ik het al zo druk heb, maar degene die kanker krijgen hebben er ook “geen tijd” voor en daar wordt ook niet om gevraagd. Dus sta met ons op en loop mee om degene die aan deze vreselijke ziekte zijn overleden te herdenken en degene die er tegen vechten te steunen.

Dus wacht niet en bel:  0612166335 of mail: jpvanmullem@ziggo.nl om je op te geven en ontvang verdere info.

Iris en Paulien van Mullem

 

Bardancing Infinity

Bardancing Infinity

Deze week waren we alleen op zondag open, waar we zoals altijd het weekend weer gezellig afsloten.

Footloose

Vrijdag 2 mei hebben we Footloose in Bardancing Infinity. Daar moet je natuurlijk bij zijn, want de DJ’s van Infinity draaien de beste muziek om jou voeten van de vloer te houden. De entree is geheel gratis en deuren gaan vanaf 21.00 uur open.

Hawaï Party

Zaterdag 17 mei is het Hawaï party in Infinity. Speciaal voor dit feest halen we het Hawaï gevoel naar Bardancing Infinity toe, om te zorgen dat het lijkt dat je zelf op Hawaï bent. Dit kan je natuurlijk niet missen. Om het nog gekker te maken is de entree volledig gratis.

Datum Feest

vrijdag     2 mei 2014               Footloose

zaterdag 17 mei 2014              Hawaii Party

zaterdag 31 mei 2014                Springbreak

 

Aangeboden

Aangeboden:

 

Huishoudelijke hulp, vrouw, werkt wit (kan via PGBwerk), omgeving Stompwijk/Zoeterwoude, flexibel met dagen/uren (alles kan in overleg). Heeft u hulp nodig in de huishouding?

 

Bel mij dan op: 06-19438868

 

Met VrouwActief wandelen naar La Place

Wandelen naar La Place met VrouwActief

 

Beste dames, 13 mei zit er aan te komen, onze laatste avond van dit seizoen.

We gaan gezellig met elkaar wandelen (of fietsen als je het te ver vindt) allemaal o.k.

We vertrekken om 18.30 uur vanaf het kerkplein (graag allemaal op tijd) en lopen dan naar La Place in Zoeterwoude.

We gaan daar een kopje koffie drinken met wat lekkers erbij (hebben we dan wel verdiend!!)

Verder wensen wij van het bestuur jullie allemaal een fijne vakantie toe, en zien jullie weer op onze openingsavond op 9 september, ja en jullie lezen het goed we beginnen dan aan het 10e seizoen VrouwActief!!!

Zien jullie allemaal op dinsdagavond 13 mei met hopelijk mooi weer tot dan!!

 

Groeten, het Bestuur

 

Collecte Longfonds

Collecte Longfonds 5 t/m10 mei

 

Van 5 tot en met 10 mei is de collecte van het Longfonds (voorheen Astma Fonds). Geeft u ook aan de collectant? Met uw steun kan het Longfonds blijven strijden voor een wereld zonder longziekten. Het Longfonds financiert onderzoek naar longziekten.

 

We willen in de toekomst beschadigde longen kunnen herstellen. We werken hard aan een vaccin tegen astma. We zoeken naar een betere behandeling voor mensen met een ernstige longziekte.

 

Stompwijk92 weekendkamp

Stompwijk ’92  weekendkamp 

‘Wees niet te laat, schrijf je snel in’  !!!

Onlangs werd het startsein voor de inschrijving voor het 29e weekendkamp gegeven. Deze wordt weer gehouden op de gebruikelijke vrijdag en zaterdag na Hemelvaartsdag, 30 en 31 mei. Schrijf je nog snel in, via de site, want anders ben je te laat.

De verdere  voorbereidingen  zijn gestart.  Het motto is vastgelegd, natuurlijk verklappen we hierover niets, maar het belooft origineel en leuk te worden.  Het  gaat erom spannen, want we weten hoe nieuwsgierig de kinderen zijn.  Maar wat is het motto, volgende keer maken we het bekend.

Wie mogen aan dit weekendkamp deelnemen?

De leden van Stompwijk’92, die op 30 mei 6 jaar oud zijn t/m de leden die nu 10 jaar oud zijn. Dus geen kinderen die nu 11 jaar oud zijn.

Dit jaar zijn de inschrijfkosten € 7,50. Dit kan je overmaken op rekeningnummer: 10.55.74.074 ten name van M.E.M. Luiten en onder vermelding van volledige voor- en achternaam.

De betaling van het inschrijfgeld graag wel via het genoemde rekeningnummer voldoen. Let op, geen betaling, geen deelname.

Schrijf je snel  in via de site www.weekendkampstompwijk.nl  want vol is vol. Vergeet niet de financiële verplichting af te handelen want alleen dan is de inschrijving geldig. Let op; de inschrijving sluit op 5 mei.

We verwachten je vrijdagavond 30 mei om 18.00 uur op het sportpark. Je hebt dan al goed gegeten. Zaterdag begint het programma om 7.45 uur. Het kamp is zaterdagmiddag om ongeveer 16.00 uur afgelopen.

 

Groetjes van de weekendkampstaf

 

Clubkampioenschappen Shi-Han

Clubkampioenschappen Shi-Han

Zaterdag 12 april j.l. hebben veel judoka’s van Stompwijk ‘92 mee gedaan aan de jaarlijkse Clubkampioenschappen van Shi-Han. Dit toernooi is zeer geschikt voor de kinderen om ervaring op te doen met het wedstrijd judo en de geleerde technieken echt toe te passen.

Het toernooi was leuk opgezet. Eerst was er een leuke gezamenlijke warming-up onder leiding van Bob Bakhuys. Vervolgens werd er door de judoka’s gevochten om de fel begeerde titel Clubkampioen van 2014. Alle judoka’s hebben zeer goed gestreden wat resulteerde in een hoop prijzen namelijk 6x een eerste plaats, 4x tweede, 5x derde en 8x vierde. Dit is super goed zeker met de gedachte dat voor veel kinderen het voor de eerste keer is dat zij aan een toernooitje mee doen. Voor de meeste was het erg spannend maar door de goede organisatie heeft iedereen het erg leuk gehad. Wat ook erg leuk was om te zien dat ze elkaar allemaal aanmoedigden en tips gaven tijdens de wedstrijd. Zo riepen de kinderen naar elkaar dat ze een Facebook duim moesten hebben. De reactie van de scheidsrechter was erg komisch, zij had namelijk geen idee wat de judoka’s er mee bedoelden maar de judoka’s op de mat wel natuurlijk. Na de prijsuitreiking kregen alle kids een lekkere traktatie waarna een groepsfoto is gemaakt van de judoka’s.

Ik kan niet anders zeggen dat ik super trots ben op alle judoka’s die mee hebben gedaan en iedereen heeft geweldig gepresteerd, het was een fantastische dag. Ik wil graag iedereen bedanken van Shi-Han die dit mogelijk hebben gemaakt, Daisy Kruidenier die mij heeft geholpen om de kids te begeleiden en natuurlijk alle judoka’s zelf!!

Een trotse trainer van Stompwijk 92!

Rutger Noordhoek

 

Intervieuw met Ingrid Verboon

Interview met Ingrid Verboon, eigenaresse van Bloemsierkunst “De Passie”

Stage-opdracht van Dana van Aalst

1e jaars Huis ter Lande

Hoe lang bestaat je winkel?:

3 mei a.s. alweer 17 jaar!

Waarom Stompwijk?: Ik zocht een locatie waar je daadwerkelijk contact hebt met de mensen, in de stad is alles massaal.

Welke opleiding heb je gedaan?: de Lagere Tuinbouwschool langs de Vliet en daarna Huis ter Lande in Rijswijk en nu nog steeds diverse cursussen om up-to-date te blijven.

Wat is jouw motivatie om leerlingen op te leiden?: Het leuke aan mijn vak is creativiteit en met een leerling het beste bij elkaar naar boven halen is fantastisch, neem bijv. Lisa, die hier Cum Laude is afgestudeerd!!!

Je doet veel met social-media, waarom?: Face-book en Twitter zijn leuke media om heel veel mensen te bereiken, je kunt makkelijk foto’s delen, zodat iedereen kan zien wat je in huis hebt!! Ook de website is nu zo makkelijk geworden, dat iedereen door heel Nederland bloemen kan bestellen en zelfs wereldwijd!! En je kan vanuit het buitenland hier je bloemen laten bezorgen.

Het organiseren van Ladies Night, Moederdag markt, verborgen talent?? Organiseren is ook ondernemen, zo’n Ladies Night zet je aan het denken ook buiten de winkel, dan verbreed je je horizon. Moederdagmarkt is iets wat al ruim 30 jaar bestaat met de dorpse ondernemers en die steeds weer anders en gezellig is.

Samenwerking met o.a. Carmen met Valentijn, hoe kom je erbij??

Valentijn is een gezellige drukke dag en foto’s bij bloemen is fantastisch, veel mensen kwamen speciaal naar de winkel i.p.v. telefonisch bestellen, voor de foto!!

Je hebt ook bloemen geleverd aan de COOP in het dorp, waarom ben je daarmee opgehouden?? Toen ik benaderd werd, vond ik dat heel leuk en opnieuw een uitdaging. Het nadeel is dat je er zelf niet bij bent/staat om de tips en service te geven die we hier wel hebben. De keus om er mee op te houden, was moeilijk, maar we hebben nu weer alle tijd en aandacht voor de winkel en webshop.

2 middagen gesloten per week, wat is daar de reden voor? Deze middagen gebruik ik om naar de veiling te gaan, beurzen en cursussen te bezoeken, naar de boekhouder, tandarts……. Op deze middagen rijd ik meeste kilometers!!

Toekomstvisie, hoe zie jij je winkel over 8 jaar? Dan vieren we ons 25-jarig jubileum, met een heleboel leuke acties!!

Heb jij voor nu nog leuke plannen?? Elk jaar vier ik ons jubileum en dit jaar bestaan we 17 jaar en ook dat moet worden gevierd met leuke acties!

Bedankt voor dit interview en ik ben blij bij jou mijn stage te mogen doen en zoveel van je te mogen leren en weten, bedankt, dat je altijd zo open bent….

Dana van Aalst