Alle berichten van administrator

Carnavalsviering St. Laurentiuskerk Stompwijk

kerkviering

Carnavalsviering St. Laurentiuskerk Stompwijk

Het laat me niet los. Het was gewoon een feest, deze viering in onze kerk.

Dat is op zich natuurlijk al mooi want zo krijg je een kerk zeker vol, maar ik werd al meegevoerd door de sfeer die er in de kerk hing zodra ik deze binnenstapte. Natuurlijk was iedereen nog in carnavalstemming maar er was meer.

De bijdrage van onze voorganger deze zondag, Pastoor G.A.A. de Gilde bleek van grote waarde en had direct een grote impact op iedereen. Een man die op zijn eigen manier, keer op keer iedereen aan het lachen maakte en daarmee ook werkelijk de boodschap wist over te brengen. Zijn woorden “wie zijn wij om te oordelen over wie dan ook” en “de kleding die wij dragen is maar bijzaak, waar het om gaat is wie wij zijn van binnen en wat wij aan anderen laten zien”, zijn toch zaken waar het in feite allemaal om draait. Mooi…heel mooi! De reacties van iedereen om mij heen op Pastoor de Gilde was unaniem: “Die houden we”! De manier waarop deze viering werd verzorgd krijgt van mij dan ook een gouden randje. De mannen van “The Olde Princes in Harmony” zongen weer prachtig en werden wederom op zeer enthousiaste wijze begeleid door Arie Paardekoper. Hoe bijzonder is het als je samen met je dochter zo’n bijdrage mag leveren.

Tijdens het voorlezen van de misintenties door oud prins Wim II (respect!) werd er bij mij wederom iets geraakt, allereerst door het gemis van mijn eigen vader maar ook het besef dat de lijst zo lang was…Iedereen,. Ook oud prins Wim II, was op dat moment alleen met z’n eigen gedachten en z’n eigen verdriet, maar voelde zich wel gesteund…want op dat moment wás er dat respect en op dat moment wás er die saamhorigheid. Ik vind dat echt

prachtig, en als je elkaar dán de vrede wenst lijkt niets wat onbelangrijk is nog echt belangrijk…

Bedankt! Volgend jaar ga ik zeker weer!

 

Marian Pijnaker

 

Weer Thuis

petra

Weer thuis

Afgelopen woensdag 26-2 stond het sein op groen. Sinds 30 september en na 4 heupoperaties voor het eerst weer op “eigen” benen staan. Zelfstandig een stukje lopen, trap op en af (klinkt eenvoudig maar is een ontzettende klus) en het aller belangrijkste is dat de wond dicht is en niet meer lekt. Bacterievrij! Yeah! Leo is op stel  en sprong naar Groningen gereden, daar zat ik gepakt en gezakt al te wachten.  Direct door naar huis. Wat een welkom, de buren hadden de vlag uitgehangen en ballonnen wapperden in de wind. Een klein welkomstcomité bij de deur. Zelf ben ik direct mijn bed in gegaan en heb de anderen laten genieten van de champagne en wijn. 10 boeketten bloemen sieren de kamer, inmiddels een fruitschaal en voorjaarsplantjes erbij. Ik kan inmiddels zelf mijn bed uit en vooral ’s nachts is dat veel waard.

Nog wel veel last van mijn rug die erg veel moeite heeft met de lang niet gebruikte spieren. Dinsdag komt de fysio aan huis en gaat er aan de revalidatie gewerkt worden. De grootste klus is geklaard, de 4 operaties. Maar ook nog een lange weg te gaan. Langs deze weg wil ik graag iedereen danken  voor alle aandacht, bezoek, zorg, kookpartijen, kaarten, aanmoedigende berichtjes, wensen, kaarsjes, bloemen en noem maar op. Het is werkelijk over donderend.  Dat heeft zeker de nodige energie opgeleverd om het traject aan te kunnen.  1000 x dank!

Petra Oliehoek

 

Carnavalsweek

Carnavalsweek

Nu de feestweek van carnavalsvereniging de Gaanders in volle gang is, is het tijd om een overzicht te geven van de tot nu toe georganiseerde activiteiten.

Ziekenbezoek

Naast alle geplande en veelal bekende activiteiten zijn Prins Erwin de 1ste  , Page Jindra en Opper Gerard ook op bezoek geweest bij de zieke (ex)bewoners van ons dorp. Dit wordt door vele op prijs gesteld en op deze manier willen de Gaanders ook de zieken laten genieten van het carnaval.

Woensdag 26 Februari Swetterhage:

Het spits beten de Gaanders af bij de bewoners van Swetterhage. Hier werd woensdagavond een grote zaal omgetoverd tot een heus carnavalspaleis. Iedereen die aanwezig was had het prima naar zijn zin. Vele bewoners en verzorgers van Swetterhage waren verkleed en daardoor hadden Prins Erwin de 1ste  en Page Jindra moeite om de mooist verklede man en vrouw uit te zoeken. Wij installeren bij Swetterhage ook altijd een Prins en Page van het huis dit waren Prins Wout Belt en Page Sylvia Baart. De prijzen voor de mooist verkleedden gingen naar Michael als Obelix en naar Ariëne Kraneburg, de beste dansster was Ineke Rensing.

Vrijdag 28 Februari Bejaardentehuis Emmaus en Bardancing Beatz:

Vrijdagmiddag was het de beurt om bij Bejaardentehuis Emmaus te Zoeterwoude op bezoek te gaan. Het feest werd gehouden in de grote zaal en er waren vele ouderen aanwezig. Na een paar rondjes polonaise te hebben gelopen werden ook in Emmaus een Prins en een Page gekozen. Mensen konden een briefje invullen van wie zij zouden willen dat ze Prins en Page werden. Uit tellingen bleek dat Dhr. Boheemen de Prins werd en Mevr. Belt was de gelukkige Page. Deze mensen gingen voorop in de volgende polonaise en ze genoten zeer van alle aandacht. Nadat er eerst koffie was ingeschonken door de Gaanders kregen de bewoners daarna ook nog een drankje, vaak advocaat en/of een jong borreltje. De festiviteiten werden nog leuker voor de aanwezigen toen het Oud Prinsenkoor ook nog een nootje liet horen.

Na een laatste polonaise en het aftuigen van de Prins en Page van Emmaus, was het voor De Gaanders de hoogste tijd om weer naar Gaandrië te gaan om samen met de jeugd carnaval te vieren in de Beatz. Aldaar aangekomen was het direct een groot feest wat tot in de kleine uurtjes is doorgegaan. We zijn dan ook zeer blij dat we dit jaar weer welkom waren in de Beatz en dat de aanwezige jeugd ook de polonaise wist te lopen.

Zaterdag 1 Maart

Zaterdagmorgen was het alweer vroeg dag voor de  Prins, Page, Opper en de Raad van Elf. Om 9 uur verzamelen en op weg naar het Stadskantoor. Hier kregen de Gaanders koffie en cake aangeboden en van daaruit liep men in gezelschap van de Damzwabbers polonaise naar het Stadskantoor. Bij het Stadskantoor werden ze ontvangen door Loco-Burgemeester Houtzager. Nadat eerst de Prins van Leidschendam de sleutel had ontvangen was het de beurt aan Prins Erwin de 1ste   om een toespraak te houden en actuele zaken naar boven te halen. Nu nog afwachten of de punten die onze Prins heeft gevraagd er ook daadwerkelijk komen. Na deze toespraak kreeg Prins Erwin I de hamer overhandigt van Loco-Burgemeester Houtzager en hierbij de macht van Gaandrië in handen.

’s Middags was het tijd voor de optocht. Nadat wij eerst een stukje door Leidschendam hadden gereden was het om 13.00 tijd om te starten bijna 30 prachtige karren en loopgroepen hadden zich gemeld bij Scheria om mee te doen aan de optocht. De Prins en Page stonden zoals ieder jaar weer in het middelpunt, dit jaar gingen zij zelfs hoog de lucht in om goed het overzicht te kunnen houden. Het was weer een lange stoet van mooie karren en de onafhankelijke jury  had het moeilijk met kiezen. Maar zij zijn toch tot een uitslag gekomen:

1ste Prijs : Srednaag Ed

2de Prijs : Het kerstkasteel

3de Prijs : Pinguins

4de Prijs : Booming Group

5de Prijs : Fanta

De aanmoedigingsprijs was voor Super Mario.

Wij kunnen terug kijken op een zeer geslaagde optocht, mocht er iemand nog afval in hun tuin hebben gevonden of enig hinder aan de optocht hebben ondervonden. Dan bieden wij hierbij onze oprechte excuses aan.

Aansluitend aan de optocht is er al vele jaren het beroemde straatcarnaval tegenover Party-Herberg het Blesse Paard aan de Meerlaan. Dit staat ieder jaar weer garant voor veel bezoekers, hierna neemt de Booming Group de muziekverzorging over met DJ Kevin. Op de carnavalskrakers en housebeats die volgen gaat het publiek lekker uit zijn dak. Het weer probeerde dit jaar heel even om de Straatcarnaval in de war te gooien maar gelukkig had het weer door dat het niet ging lukken dus stopte het al snel met regenen.

’s Avonds was dan natuurlijk het gekostumeerde bal. Heel veel mensen waren verkleed en je viel op als je niet verkleed was. De prijzen voor de best verkleedde groep ging naar Flower Power, de best verkleedde vrouw was Shirley Brugman en de prijs voor de best verkleedde man ging naar Frans de Koning. Er waren veel mensen van buiten het dorp dus dat betekend dan onze carnavalsvereniging tot ver buiten onze dorpsgrenzen bekend staat om zijn gezellige feesten ook op deze avond kunnen wij tevreden terug kijken. Het feest ging tot in de kleine uurtjes door, en er werd veel gedanst en gefeest.

Zondag 2 Maart kerkmis en concert:

Zondagochtend was het weer vroeg dag voor onze jongens van de Raad van 11, Prins Erwin de 1ste  , Page Jindra, Opper Gerard en alle aanwezige in de kerk van Stompwijk. Ook hier waren de Oud Prinsen weer vroeg uit de veren gekomen om de mis muzikaal te begeleiden. Zij hadden dit jaar zelfs gezorgd voor een gast-optreden, deze dame was echt een perfecte toevoeging.

Zondagmiddag was het  tijd voor Fanfare Juliana om een carnavalsconcert te geven in Het Blesse Paard! Vele bezoekers konden genieten van de muziek die de Fanfare ten gehore bracht. Met een beamer en een doek met hierop de tekst van de liedjes die ze speelden kon iedereen lekker meezingen. Hierna was het dan tijd voor de band The Memories. Zij lieten hun nummers horen en er werd lustig op los gedanst.  Al met al weer een zeer geslaagde middag, waarbij er weer vele carnavalsvierders op mooie concerten zijn getrakteerd!

Vanavond is natuurlijk weer de afsluiter van deze gezellige week: het Slotfeest! We hebben een ster van wereldformaat uitgenodigd om onze gasten te vermaken. De enige echte Helemaal Top!!!! Dit belooft weer een knallend festijn te worden! Volgende keer volgt het verslag van de andere dagen!

Foto`s en info www.degaanders.nl

PR de Gaanders

 

 

Zondagmiddag was het  tijd voor Fanfare Juliana om een carnavalsconcert te geven in Het Blesse Paard! Vele bezoekers konden genieten van de muziek die de Fanfare ten

 

 

 


 

Guusje, Julie en Julie in de prijzen

guusje julie en julie

Guusje, Julie en Julie in de prijzen

Afgelopen zaterdagochtend was er voor de mini’s en benjamins een districtswedstrijd schaatsen in Leiden.

Angela v.d. Lans en Kim Verburg reden hier een keurig pr. Tim Koot zat al in de wolken voor het carnaval dus haalde net geen pr.

Julie v.d. Meer had slecht geslapen vertelde ze mij, maar reed toch een pr. en haalde daarbij een medaille voor de zesde plaats.

Guusje van Santen behaalde ook met een pr. en een hele mooie derde plaats met vermelding dat het een snelle wedstrijd was, want nr. 1 reed twee baanrecords. Goed gedaan Guusje.

Bij de benjamins was er een hele mooie tweede plaats voor Julie van Santen en dit ook met een pr.

Ze moest ook heel lang wachten voordat ze voor de tweede keer 1 rondje moest rijden. Dus ook heel knap Julie en ik vond het gezellig met jou.

We gingen dus met een goed gevoel richting het carnaval waar de ijsclub een mooie kar had gebouwd en we weer veel plezier hebben gehad.

 

Groetjes Marjo

 

IJsclub Nut en Vermaak

Thom van Beek

IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’

 

THOM  4E BIJ NK ALLROUND

 

Thom van Beek heeft voor een geweldige sensatie gezorgd door als 4e te eindigen bij het NK Allround verreden op de Coolste Baan van Nederland te Amsterdam. Hoewel Thom geluk had dat een aantal favorieten de eindstreep niet haalden door diskwalificaties, liet hij met name op de lange afstanden een prima vorm zien. Daar waar de lange afstanden vorig seizoen nog vaak de bottleneck voor hem waren in een allround kampioenschap, pakte hij hier nu de winst op zijn grootste concurrenten. Een seizoen marathon, waar zware omstandigheden wekelijkse kost is, wierp nu zijn vruchten af.

Thom opende het NK met een 17e plek op de 500 meter (38.42). Daar dit pas zijn 2e 500 meter van het seizoen was, was niet op veel meer gerekend.

Na een prima 5000 meter (6e) in 6.49.43 schoof hij op naar de 7e plek in het klassement. Deze plek wist hij na de 1500 meter (10e) in 1.54.67 vast te houden. Door een indrukwekkend vlakke 10.000 meter (14.12.19), ondanks de harde wind, wist hij op te rukken naar de 4e plek in het eindklassement. Helaas was het niet voldoende om te worden aangewezen als reserve voor het WK Allround. Hier viel de keus op de gediskwalificeerde Douwe de Vries. Hoewel Thom dit seizoen is doorgebroken als marathontopper, zit het all-rounden hem ook nog steeds in het bloed.

 

NK Allround

500m

5000m

1500m

10.000m

Klass.

Thom van Beek

38.42

6.49.43

1.54.67

14.12.19

4e

 

Tjilde 12e op NK 3000 meter

 

In Enschede werd afgelopen weekend het NK Sprint voor junioren verreden, gecombineerd met de NK lange afstanden. Tjilde Bennis had zich geplaatst voor de 3000 meter. Ze liet zien dat deze afstand haar goed ligt. Met 4.39.72 verbeterde ze haar persoonlijke record met 4 sec. Haar tijd was goed voor de 12e plek.

Tom de Haas

 

Mijn zwarte afvalcontainer

Mijn zwarte afvalcontainer is weer in bruikleen of wellicht nu voorgoed van eigenaar gewisseld. Ik vind dat erg vervelend en meen dat Avalex dit niet hoort op te lossen met een nieuwe container. Wil degene die hier verantwoordelijk voor is, de bak per direct terug zetten op de verzamelplek en in het vervolg alleen gebruik maken van de eigen container?

 

Jona van der Meer

 

Gevonden

Gevonden

 

Sleutelbos met 3 sleutels op de Huyssitterweg. Af te halen bij Luiten Wonen.     

                              

Bianca van Haaster