Alle berichten van administrator

Na Stompwijkse “Carnavalskater” even een frisse neus

frisse neus

Na Stompwijkse “Carnavalskater” even een frisse neus

Het was zaterdagmiddag, tijdens en na, de carnavalsoptocht goed toeven in Stompwijk. Allereerst de optocht, meer dan 30 deelnemers bestaande uit loopgroepen en wagens enz. deden mee. Het was een bonte stoet van feestvierders en de Stompwijkers deden uitbundig mee, langs de route was het druk en bouwden velen hun eigen straatfeestje.

Complimenten voor de Gaanders maar vooral ook aan de deelnemers, loopgroep of wagen, iedereen had zijn best gedaan om er een feestelijk geheel van te maken.

Na de optocht (2 uur) werd het op de Meerlaan voor de Bles en uiteraard in de Bles nog “bere” gezellig.

Zondagmorgen de keus of naar de Sint-Laurentiuskerk naar de “Old Princess in Harmony” of, op uitnodiging van Sonja en een aantal enthousiastelingen, een frisse neus halen op het Wassenaarsestrand.

Het “paardenhart”, ondersteund door een heerlijk zonnetje zorgde voor de keuze voor het laatste.  Het was daar eveneens goed toeven en dat vonden er zichtbaar velen met ons.

Ab Spaan

 

Foto’s

hot tube

Foto’s

Afgelopen zaterdag hebben we een super dag gehad tijdens de jaarlijkse carnaval door Leidschendam en Stompwijk. Ik zelf deed mee met een verwarmde hot tube van 35.000 liter en 42 graden. Hierdoor was het niet mogelijk om foto´s te maken aangezien camera’s en telefoons slecht tegen water kunnen. Nu zag ik dat er veel toeschouwers foto´s van ons hebben gemaakt, en vroeg ik me af of het mogelijk is om alle foto´s en/of video’s naar mij te mailen. Dat zouden wij heel leuk. Alvast allemaal bedankt.

Kevin Doelman email: Kevindoelman@msn.com

 

Een Muzikaal Tuinadvies

Een Muzikaal Tuinadvies!

We lijken de winter dit jaar te hebben overgeslagen, het voorjaar staat al weer voor de deur. Dat betekent dat bij veel tuinliefhebbers het al begint te kriebelen. Het tuingereedschap wort opgezocht en er wordt nagedacht of de tuin misschien niet eerst wat nieuwe verse tuinaarde nodig heeft. Ook de potplanten ruiken het voorjaar en verdienen omstreeks deze tijd even wat extra aandacht. Ons advies is dan ook:

Het is tijd voor verse potgrond en tuinaarde!

Ons advies zal natuurlijk ook zijn om vooral niet zelf te gaan slepen met die zware zakken. Dat is natuurlijk ook helemaal niet nodig. Maak gewoon gebruik van de gratis service die wij bieden. Uw zakken potgrond en/of tuinaarde worden door ons bij u op de stoep afgeleverd. Dus noteer alvast in uw agenda, want zaterdag 15 maart is het zo ver. Niemand hoeft dus zelf nog te sjouwen met die zware zakken en om het u nog gemakkelijker te maken kunt u vooraf al bestellen. De prijzen voor onze potgrond en tuinaarde van super kwaliteit zijn dit jaar als volgt, voor zakken van 40 liter:

1 zak         3,50
3 zakken € 10,00
5 zakken € 15,00

We kopen natuurlijk weer ruim in, maar het is wel eens voorgekomen dat aan het eind van de middag onze voorraad op is en dat we dan nog een stukje dorp over hebben. Wilt u zeker zijn van verse potgrond of tuinaarde, doen dan vooraf een bestelling. Dit kan door u bestelling te e-mailen naar: julianastompwijk@gmail.com of via 06-45944495.

 

Met muzikale groet,
Fanfare Juliana

 

Optreden The Memories in het Dorpshuis

memories

Optreden The Memories in het Dorpshuis

Op 23 maart (u heeft het al in de Dorpsketting kunnen lezen), komt de band The Memories optreden in het Dorpshuis. Bent u afgelopen zondag in het Blesse Paard geweest, dan heeft u deze band al op zien treden en weet u, dat  ook deze band voor een hele middag gezelligheid én geweldige dansmuziek zorgt.

The Memories uit 1978 is een band met een lang muzikaal verleden, ontstaan uit groepen uit de zestiger jaren: The Relays, Solid Mass en The Starlights. Daarna een (semi) professionele carrière met the Runaways, The fellows en The Bouquets. Nu weer bij elkaar met een repertoire uit de zestiger jaren aangevuld met wat latere nummers. Een uitgebreid repertoire dus.

Noteer deze datum dus alvast in uw agenda en nodig uw vrienden, buren, kennissen en familie uit voor een gezellige dansmiddag in het Dorpshuis.

 

Tot de 23e??!! Trees van Velzen

 

Marathonschaatsen

coolste baan

Marathonschaatsen

Tom van Beek winnaar in Amsterdam

De laatste wedstrijd om de KPN cup voor de 1e divisie werd vorige week maandag op de Coolste baan in Amsterdam verreden. Honderden recreanten hadden het ijs behoorlijk beschadigd. Gaten in het ijs waardoor diverse valpartijen. Maar ook hier was Thom van Beek ongenaakbaar. In de massasprint wist hij, geholpen door zijn trouwe ploegmaats op het juiste moment de versnelling te plaatsen om de wedstrijd te winnen. De 7e overwinning voor de cup plus nog twee gewonnen wedstrijden brengt het totaal op negen overwinningen dit seizoen. Na afloop bij de prijsuitreiking kreeg hij vier keer bloemen en de nodige bekers. 1e bos bloemen voor de winnaar van de laatste wedstrijd, 2e winnaar van het klassement, 3e winnaar jongeren klassement en 4e met de ploeg het ploegen klassement. Naar mijn weten is dit nog maar één keer vertoond in 15 jaar. Vorige week donderdag was de finale voor de Dames en Topdivisie heren. Bob de Vries won de wedstrijd en ook de KPN cup. 2e werd Olympisch kampioen Jorrit Bergsma, 3e Jouke Hooogeven. 4 man had 2 ronde voor. De BAM formatie won het ploegenklassement. Het jongeren klassement ging naar Mats Stoltenborg.

Bij de dames won Carien Kleibeukers voor Lisa van der Geest. De twee rijdsters hadden één ronde voor op het peloton. Mariska Huisman won de KPN cup en Lisa van der Geest voor de 3e keer het jongeren klassement.

Het ploegen klassement ging naar MK Basics.

En dan natuurlijk nog prima prestatie van Thom van Beek op het NK all round afgelopen weekend. Een uitstekend toernooi werd beloond met een 5e plaats in het eindklassement welke hij opbouwde met een 17e plaats op de 500 meter, 10e op de 1500 meter, 6e op de 5 km en 4e op de 10 km. Klasse.

 

Tot volgend seizoen, Aad de Haas

 

Het is maar fantasie

gouden koets

Het is maar fantasie

Maar fantasie werd werkelijkheid voor Prins Erwin 1 en Page Jindra. Dit carnavalsseizoen zijn zij de machtigste mensen van Gaandrië zoals gisteren in de optocht te zien was, met dat prachtige kasteel en de Koomers met hun kasteel (de Prinsen en Pages van de toekomst). Zoveel mensen, zoveel fantasieën. Dit jaar stond ik langs de kant en dan heb je toch een ander zicht op de optocht dan dat je er zelf aan meedoet. Zonder anderen tekort te doen, de gouden koets als de hofleverancier in vol ornaat (het enige minpuntje was dat W.A. en Maximá er niet inzaten) was supermooi. Maar ook was er een groep die fantaseerde dat zij een geldboompje konden planten en gaven hiervan stekkies, de wolf kon het niet winnen van alle sexy roodkapjes, een heerlijke rijdende hot tub, ze mogen van mij elke week wel een rondje dorp maken! De pinguïns met hun vrolijke dansje, de “dames” van de nachtelijke fantasie , de shreks. De nieuwe groep na de Beatz werd werkelijkheid met Infinity en zij hebben dit gelijk goed gepromoot. Mijn eigen groep de “Golden Girls” fantaseerden dat alles goud is en zagen er goudeerlijk heel erg mooi uit op hun gouden kar. Ik ben bang dat dit een fantasie blijft. Harajuka met de ijsclub, het ijs zou ervan smelten. Konijntjes die droomden, een kerstkasteel met sneeuwvlokken en een volle lading kerstmannetjes en vrouwtjes, de paters die Cockie wilden laten biechten, flower-power return uit Berkel, de Annies uit Leidschendam op piratenjacht. De generatie NIX met de Fanta-sie-sie kar. Allemaal aan de “limonade”. De Harddraverij had zijn paard met fantasie gemaakt, maar helaas op stal laten staan. Misschien zien we dit nu met de kermis. Het is bijna niet te geloven dat er nog mensen langs de kant staan als je alle deelnemers bij elkaar optelt. De laatste kar was van de Booming groep en zij hadden een supersonisch, computer gestuurde boot, de Jindra 1, waarvan werkelijk alles kon bewegen. Zij zouden niet misstaan in een optocht in Brabant of Limburg. Daarnaast liepen er nog genoeg anderen mee met hun fantasie en ook zij waren allemaal van hoog niveau, er is echt veel werk van gemaakt en iedereen heeft ook dolle pret, het straalt ervan af. Daarna bleef het nog lang onrustig in het dorp en werd er ook ’s avonds genoeg gefantaseerd. Hopelijk zijn er een paar fantasieën uitgekomen, zo niet, dan lekker blijven dromen.

Ria Luiten

 

Bardancing Infinity

Bardancing Infinity

Nieuwe naam

Na vier jaar Beatz heeft de gezelligste kelder van Nederland sinds 1 maart een nieuwe naam. Dat omdat bij een nieuw bestuur ook een nieuwe naam hoort. En dat is Infinity geworden. Om de nieuwe naam te vieren is 15 maart de openingsfeest namelijk Infinity Night. Daar moet je bij zijn.

Afgelopen weekend

We hadden het afgelopen weekend heel druk. Vrijdag waren we geopend met het feest carnaval, waar ook de Gaanders mee kwamen feesten. De DJ haalde de beste carnavalsmuziek door de speakers heen. Zaterdag hadden we natuurlijk Carnaval waar we ook onze nieuwe naam Infinity bekend maakten. En zondag sloten we zoals altijd weer gezellig het weekend af.

En maandag waren we officieel voor het eerst open met onze nieuwe naam. Namelijk met de tienerdisco met de Gaanders, wat voor de kinderen weer een hele gezellige avond was.

Infinity Night

Zaterdag 15 maart staat het openingsfeest in de planning. Want een nieuwe naam moet natuurlijk goed gevierd worden. Het wordt een avond om nooit te vergeten. De entree zal geheel gratis zijn en de deuren zullen 21.00 uur open gaan. Op dit feest gaan ook de kaarten voor het Paasfeest in de verkoop.

Zaterdag 29 maart : Super Saterday

Vrijdag 11 april: Cheers to the freaking weekend

Zondag 20 april: Paasfeest

 

De vlag uit op Dotterbloem 1

gouden medaille

Als u van de week de vlag ziet hangen op Dotterbloem 1 is dat niet wegens al die medailles die onze schaatshelden in Sotchi bij elkaar geschaatst hebben, maar omdat Petra na 4 weken Groningen en 2 nieuwe heupen eindelijk weer thuis is.

De bacteriën zijn verjaagd en sinds eind september kan ze weer (met krukken) lopen.

Het revalideren kan eindelijk beginnen. Wij vinden dat Petra een gouden medaille heeft verdiend! Ze is een onwijze kanjer !!