Alle berichten van administrator

Kerstverhaal van Thom Luk (6 jaar)

De kerstman en de dieven  

De kerstman kwam in ons land. Hij had een kerstster in zijn huis staan. Toen kwamen er in de nacht dieven. Die gingen de plant stelen. Maar voor de deur stonden politieagenten. En toen hadden ze de dieven meteen gepakt. De dieven moesten in de gevangenis en daar moesten ze voor straf alle kerstliedjes zingen die er bestaan. Toen de kerstman langs de gevangenis liep, hoorde hij door de tralies Jingle Bells en Kling Klokjes Klingelingeling. De dieven kregen geen cadeautjes, maar wel een zuurstok van de kerstman. Omdat ze zo mooi hadden gezongen.  

Kerstverhaal van Thom Luk (6 jaar)

 

Kerstverhaal Timo en Lars

Super Elfjes  

Er was eens een jongetje genaamd Timo. En zijn beste vriend is Lars.

Ze gingen samen spelen en kattenkwaad uithalen. Op kerst dag besefte ze dat ze dan geen cadeautjes zouden krijgen van de Kerstman. Daarom gingen ze in een postpakket naar de Noordpool. Ze gingen naar de speelgoed fabriek van de Kerstman verkleed als elfjes, maar toen hadden zij zich niet bedacht dat ze geen elfjes waren die konden vliegen. Ze gingen op zoek naar een echt elfje en hadden gevraagd of hij een geheim kon bewaren toen vertelde ze dat ze geen echte elfjes waren. Ze vroegen of hij ons kon laten vliegen. En hij zij dat dat goed was maar ze mochten maar 12 uur blijven. Ze gingen op zoek naar de plattegrond van de speelgoed fabriek. Ze gingen naar de grote lijst. Maar onder weg waren er 5 deuren. In de eerste deur zaten een heleboel voetballen. Ze stuiterde door de hele zaal. In de twee de deur zaten opwindbare poppetjes. Ze liepen door de hele zaal uit hun doos. In de derde deur zaten allemaal pakjes. Ze lagen nu door de hele kamer. In de vierde kamer. Was de bakkerij. We struikelde tegen de lopende band. Alle broden en koekjes vielen op de grond en lagen in stukken. We gingen naar de laatste kamer. Daar was de elf die we eerder tegen waren gekomen. En hij gaf ons het elfenstof. Toen gingen we naar de grote lijst. We schreven onze namen op. En gingen weer weg. We hielpen ook met opruimen. En toen we weer thuis waren stonden er cadeaus achter de kerstboom. En we kregen een brief er stond in Jongens volgend jaar niet zo stout zijn. Maar er is altijd plek voor kinderen die anderen helpen.       

Groetjes Timo en Lars

 

Uitslag kaartavond Blesruiters

Uitslag kaartavond Blesruiters

Vrijdag 20 december was het kaarten bij ons. Het was weer gezellig druk (11 tafels) dus wel een beetje inschuiven, maar het ging.

Ook werd er dit keer hoog gekaart. De uitslag is als volgt:

1         Alex Overdevest                                    5847 punten

2         Nico Bolleboom                                     5736 punten

3         Arno Turkenburg                                   5715 punten

4         Kees de Jong                                        5655 punten

5         Charel v. Bohemen                               5571 punten

6         Gré Luk                                               5368 punten

7         Theo v.d. Bosch                                   5312 punten

8         Toos de Bruin                                      5274 punten

9         Ria v.d. Helm                                      5158 punten

10       Anneke v.d. Bosch                               5155 punten

Poedelprijs ging dit keer naar Jan van Santen.  

Hierbij wensen wij  Sjaak Kappetijn een spoedig herstel toe.

Onze volgende kaartavond is weer op vrijdag 17 januari 2014.

 

Wij wensen u fijne kerstdagen en een voorspoedig 2014

 

Ton Zuidgeest

 

Kerstverhaal Maarten

Hallo allemaal   

Zoals Julie weten staat er in elke klas een kerstboom. En ze zijn allemaal prachtig. Maar in groep7 (onze klas dus) hebben we iets anders gemaakt dan normaal. We hebben namelijk allemaal origami werkjes gemaakt namelijk van een pelikaan tot een vliegtuig tot een zwaan tot een kikker en tot een pinguïn. Het vouwt allemaal een heel stuk makkelijker dan normaal vouwpapier. Dat komt doordat het speciaal papier is. Je krijgt het dus ook niet zo snel omdat het niet in Nederland word gemaakt maar in Japan. Daarom is het ook zo speciaal papier. We hebben het papier trouwens gekregen met Sinterklaas. Het lag onder een stapel tijdschriften op de vissenkom. Zo kwamen we er dus aan. En de kerstboom word nog veel mooier.  

Van Martijn   

(Letterlijk overgenomen)

 

De kerstman en de politie verhaal van Sem Luk (4 jaar)

De kerstman en de politie

Twee rendieren waren verdwaald. En toen kwamen er zes dieven. Toen kwam de kerstman eraan met de politie. En toen ging de politie de dieven vangen. Maar de dieven gingen de auto stelen van de politie. De kerstman had een zwaard. Hij joeg de dieven weg met het zwaard. En toen kwam er een gewone engel (geen kerstengel) die kwam de kerstman helpen. De dieven gingen weg. De polities zeiden yèèèèèahhh. Toen was het afgelopen. Ze gingen een feest geven voor de rendieren, de kerstman en de engel. 

Het kerstverhaal van Sem Luk (4 jaar)

 

Leren schaatsen

LEREN SCHAATSEN !

Op donderdagavond van 18:00 – 19:00 uur is er jeugdschaatsen op de ijsbaan ‘Silverdome’ in Zoetermeer.  Het is mogelijk om, halverwege het seizoen, nog deel te nemen aan de schaatslessen. Als je nu lid wordt van ijsclub Nut & Vermaak kun je vanaf donderdag 9 januari 2014 nog 10 schaatslessen volgen!

Zomerprogramma
Als je nu lid wordt van de ijsclub kun je ook in de zomermaanden deelnemen aan de wekelijkse droog(conditie)training en skeelerlessen.

Kosten
De kosten voor dit ‘halve schaatsseizoen’ zijn € 56,50.

Aanmelden of meer informatie
Ben je 6 jaar of ouder en wil je leren schaatsen? Neem dan contact op met Marc Hilgersom via m_ar_c@hotmail.com of ijsclubstompwijk@gmail.com. Ook met eventuele vragen kun je contact opnemen. 

 

KBO viert Kerst

Katholieke Bond van Ouderen te Stompwijk

Donderdag 19 december, de Kerstviering van het KBO begon om 10.00 uur in de Laurentiuskerk met een eucharistieviering, voorganger was pastoor van der Bie. Hierna werden wij opgewacht met koffie en gebak in Het Blesse Paard. Na het borreltje vertrok pastoor van der Bie aangezien hij het heel druk had.

Voor en tijdens het voortreffelijke diner werd door diverse leden een bijdrage geleverd. Wat mij hierbij in het bijzonder opviel was dat de leeftijd van deze leden zeer kras was. Het liep van de 80 naar de 95 jaar.

De heer Rinus van Haastert wilde een lans breken voor de herder die Maria en Jozef een plek in de herberg weigerde. Hij deed dit verkleed als herder.

De heer Jan van Rijn had weer een mooi stukje gevonden en mevrouw Nel Verburg vertelde een zelf meegemaakt verhaal over een kerststukje.

En de heer Jan van de Bos presteerde het om tot twee keer toe een verhaal te vertellen, waarbij het laatste de kroon spande. Het was eigenlijk een liedje van Zonneveld, waarop een tekst was gemaakt over Het rijke Roomse Leven. Duurde zeker 10 minuten en dat helemaal uit zijn hoofd. Petje af.

Tijdens het diner was er live music van de heer Aad Paardekooper en zijn dochter Sandra. Het klonk geweldig. Misschien wel iets te kort vanwege de vele verhalen die werden verteld, maar dat had ook iets heel charmants.

Al met al een geweldige dag. Fijne feestdagen en tot volgend jaar.

Namens het bestuur, Nel van der Zwan

 

Dinsdag 17 december weer avondje VrouwActief

Dinsdag 17 december een avondje Vrouw Actief

Vanavond is het thema “Pot Luc”.  Dit betekent dan iedereen iets te eten meeneemt voor ongeveer vier personen.

Bij binnenkomst is het Dorpshuis al in kerstsfeer. De tafels zijn prachtig gedekt. De kaarsjes zorgen voor veel sfeer. Iedereen zijn eigen servies, bestek en glas. Dit is al een vrolijk gezicht. En dan de tafel met al het meegebrachte eten. Teveel om op te noemen. Wat hebben de dames allemaal zo gemaakt?

Pompoenensoep, ossenstaartsoep, champignonsoep, quiche in verschillende soorten, salade met ham, met gerookte kip, gevulde champignons, pasta salade, zalmsalade, kipsalade, mihoen, carpaccio, brood met kruidenboter, krentenbrood. Te veel om op te noemen! Waarschijnlijk vergeet ik nog iemand zijn zelfgemaakte gerecht. Maar het zag er allemaal prachtig uit. Nadat iedereen een plekje gevonden had, opent voorzitster Alie de avond zoals gebruikelijke met een mooi en toepasselijk gedicht. En dan smullen maar! Van alles wordt wat geproefd. Alles lekker weggespoeld met een voortreffelijk wijntje, ons aangeboden door Vrouw Actief. Tijdens een stil momentje gaat daar ineens een telefoon. De telefoon van Wil van Leeuwen. Ze is zojuist oma geworden van kleinzoon Matz, wat leuk. Gefeliciteerd namens alle dames van Vrouw Actief.

Ondertussen eet iedereen zijn buikje rond. Maar dan de mededeling dat we nog een klein gaatje moeten open houden voor het toetje. En dat is ook weer veel variatie. Tiramisu, een soort griesmeelpudding, bavaroise, pudding, chocolade mousse en dan nog vele schalen met chocolaatjes. Nog een kopje koffie toe. En zelfs nog een mooi sneeuwpop of kerstmannetje van het bestuur. Het was een geweldige avond. Het Bestuur heeft goed haar best gedaan. Gelukkig voelde Ank dit ook aan en heeft zij namens alle dames op geheel eigen wijze het bestuur bedankt. Hier en daar werd al gezegd: “dit moeten we vaker doen”. Een zeer geslaagde avond. Iedereen hele fijne feestdagen gewenst en tot 14 januari voor de volgende bijeenkomst van Vrouw Actief. 

Marianne de Mos-van der Meer                      “Ik heb gezegd”

 

 

Optreden Sound Sixties in de Gouden Leeuw

Optreden van Sound Sixties

 

Zondag 5 januari

 

Aanvang: 17.00 uur

In de Gouden Leeuw

Zoals velen al weten, is er bij ons altijd de mogelijkheid om een maaltijd te nuttigen.

We hebben vlees en groente van de dag b.v. biefstuk, schnitzel of varkenshaas, maar ook shoarmaschotel, kapsalon en nu ook Turkse pizza. Dit alles uit eigen keuken!

Ruud en José

 

Mijn Kerstverhaal

                                                                  

Nog niet zo heel lang geleden gebeurde het dat ik na een heel lange tijd verzorging in het zieken-en verpleeghuis weer in mijn eigen kribje lag. Om de overname van de verzorging soepel te laten verlopen is de thuiszorg ingeschakeld. Na een lange donkere nacht stond ineens ‘s morgens een engel naast mijn bed, Florence Carla van der Kooij.  In 2008 heb ik haar geïnterviewd, omdat ze met vervroegd pensioen ging. Wat blijkt; ze wordt nog zeer regelmatig gevaagd om haar diensten in te zetten. En dat doet ze graag. Want wat is er leuker dan je oude beroep zo af en toe nog uit te oefenen?

Dus toen zij mij aan het wassen was, heb ik haar direct gevraagd of zij nog een kerstverhaal heeft. Ik doe bijna geen interviews meer, maar ja als er iemand zoals Carla naast je bed staat, kan een en ander wel gecombineerd worden.

Ze heeft geen expliciet verhaal, alle kerstmissen door de jaren heen rijgen zich als een ketting aan elkaar. Een soort kerstverlichting en elk lampje heeft zijn eigen verhaal. De blijdschap die ze ervaart als ze bij iemand thuis komt. Zeker als ze dan ook nog even de tijd neemt om een kopje koffie te drinken. Ze is vaak de enige die op die dag komt. Dat komt zelfs met kerstmis voor en dat stemt tot nadenken.  Er hangt rond de kersttijd en Oud en Nieuw een speciale vredige sfeer en dan is het helemaal niet erg om te werken. Ze houdt van haar werk en ze houdt van mensen. Zo zie je dat engelen nog bestaan. Petra