Gezond oud worden is niet iedereen gegeven, maar gelukkig is Sinterklaas ook dit jaar weer gezond een jaartje ouder geworden en in staat om zijn stramme lijf van zijn Americo te hijsen om het Dorpshuis te bezoeken. Het moet voor de Sint een feest van herkenning zijn om met zijn eigen doelgroep eens zijn verjaardag te vieren. Het grootste kinderfeest is hem soms teveel met al die ondeugende lieve kinderen. Zijn Geheugen-Piet heeft Sint herinnerd aan zijn belofte van vorig jaar om de senioren van Stompwijk ook dit jaar weer een bezoek te brengen. Gezien de drukke agenda van de Sint met zijn pietenmankrachten was het even puzzelen maar er is een gaatje gevonden op dinsdag 28 november. Voor een kleine bijdrage van € 5,- bent u van harte uitgenodigd.
Het bestuur van de KBO SOOS ontvangt u graag om 10.00 uur met een heerlijk kopje koffie of thee met een lekkere verrassing voor de zoete trek. We zullen gezellig een kaartje leggen en dan door de dames die u elke week voorzien van een drankje ook nu weer verwend worden met een drankje naar wens. Terwijl u gezellig aan kaarten bent wordt in de keuken hard gewerkt om de lunch voor u klaar te maken. Want zenuwachtig zijn voor de komst van Sinterklaas is al niet fijn maar als je dat ook nog eens met een knorrige maag moet doen…. Is dat helemaal niet fijn. Al zingend wordt er na de lunch nog een potje gekaart, koffie gedronken en dan……ineens……..rollen de Pieten van de zoldertrap af en maken er een onvergetelijk Sinterklaasfeest van.
Even een tip, mocht u het geluk hebben bij de Sint op schoot te mogen zitten en hij vraagt u een liedje te zingen, Sinterklaas kapoentje is het enige liedje wat hij mee kan hummen.
Wij wensen u een hele gezellige Sinterklaasviering.
Namens het bestuur, Marianne
In natuur- en recreatiegebied Vlietland zullen op grote schaal nieuwe bomen en struiken geplant worden. Dat zijn de provincie Zuid-Holland, de gemeente, Staatsbosbeheer, de Gasunie en de bouwcombinatie die een snelweg aanlegt tussen de A4 en de A44 ten noorden van Vlietland (Comol5) overeen gekomen.
Sinterklaas is weer in aantocht. Wij hopen dat de Sint ook dit jaar weer een bezoekje aan ons brengt in Stompwijk. Als we nu met z’n allen op zondag 26 november om 12.55 uur bij de Hoge Brug heel hard gaan zingen, misschien hoort de Sint ons dan wel en komt hij met ons een gezellig feest vieren in De Bles! Dus warm jullie stembanden maar alvast goed op, en kom allemaal naar de Hoge Brug!