Tim Oliehoek vindt dat hij voor het maken van een speelfilm maar weinig erkenning krijgt. Daarom is hij tegenwoordig vooral druk met televisie. Dat vertelt hij in gesprek met Het Parool. Na een reeks bioscoopfilms werkte Oliehoek de laatste jaren aan series als Celblok H, Bureau Raampoort en De Zaak Menten. Een bewuste keuze? “Niet echt, maar toen het werd uitgezonden realiseerde ik me de kracht van het medium televisie ineens. Mensen hadden het erover“, zegt hij. Dat had Oliehoek ‘eigenlijk nog nauwelijks meegemaakt op die manier’. “Je werkt drie jaar aan een speelfilm, dan gaat hij de bioscoop in. Als filmmaker werk je al die tijd met het idee dat iedereen op jouw film aan het wachten is. Bij Wiplala hadden we 300.000 bezoekers. Dat schijnt aardig te zijn, maar na een paar weken was de film alweer uit de bioscoop. Toen dacht ik wel even: was dit het? Heb ik hier drie jaar voor gewerkt?” Daarna kreeg de film nog wel wat prijzen in Amerika en India. “Maar de erkenning heb ik in Nederland wel gemist. Dat maakt wel dat de urgentie groot moet zijn, wil ik weer een speelfilm maken.” Waar Oliehoek vroeger film als het hoogst haalbare zag, is hij nu minder ambitieus. “Nu ik ouder word – over twee jaar ben ik veertig – merk ik wel dat ik niet meer een film hoef te maken om maar een film te maken.” “Ik ben nog steeds wel ambitieus, maar op een andere manier“, besluit hij in de krant.
Bron: Media courant, 16 oktober 2017
Eind vorige maand won Tim met Zaak Menten het gouden kalf voor het beste televisiedrama.
Bron Foto: Telegraaf ANP Kippa
Hendrik Groen
Vanaf maandag 23 oktober om 22.15 uur op NPO 1 zendt MAX een nieuwe dramaserie uit! De twaalfdelige serie Het geheime dagboek van Hendrik Groen is gebaseerd op het succesvolle boek Pogingen iets van het leven te maken, het geheime dagboek van Hendrik Groen.
Over de serie
In een dagboek beschrijft Hendrik Groen zijn leven in een verzorgingshuis in Amsterdam-Noord. Hij mag dan wel oud zijn, hij is nog lang niet dood. Samen met enkele andere bewoners van het verzorgingstehuis richt hij de rebellenclub Omanido op: oud maar niet dood. Want, waarom zou het leven alleen nog moeten bestaan uit koffie drinken achter de geraniums en wachten op het einde?
Het scenario van Het geheime dagboek van Hendrik Groen is geschreven door Martin van Waardenberg. De regie is in handen van Tim Oliehoek.
Cast met o.a. Kees Hulst (Hendrik Groen), André van Duin (Evert), Olga Zuiderhoek (Eefje) en nog vele anderen.
Geknipt en geplakt vanaf de site van Max TV
Natuurlijk blijven we allemaal trots op Tim.
Waar de herfst eigenlijk al was begonnen,
,
Het komt de laatste tijd voor dat ouderen beroofd worden met een babbeltruc. Iemand doet zicht voor als loodgieter of medewerker van een bedrijf en ouderen laten deze mensen in goed vertrouwen hun huis binnen.
De politie waarschuwt met klem voor oplichters. Babbeltrucs zijn smoesjes waarmee oplichters proberen mensen te beroven. Deze oplichters zien er vaak heel betrouwbaar uit en komen vriendelijk en vertrouwenwekkend over. Van tevoren hebben zij al heel goed nagedacht over welke smoes zij vertellen en weten hun verhaal daarom erg geloofwaardig over te brengen.
Zondag was ik uit genodigd, om het 25 jarig jubileum van Dini mee te komen vieren. Daar ik wel eens bij Dini in het koor mee zing, kon ik ook mee zingen. Zij wist van niets, dus was verrast toen ze mij zag verschijnen. Eerst werd het nieuwe orgel ingewijd. We zongen de mooie H. Mis van Cournoud, voor gegaan door Pastoor Broeders. De Pastoor besteedde de nodige aandacht aan het jubileum van Dini. Met onze dank daar voor. Wij brachten speciaal voor haar, het Maria lied van Arcadel.
Vrijdag 13 oktober gaan we weer gezellig samen eten. Voor wie is dit bedoeld? ‘Gezellig samen eten’ is bedoeld voor ‘de iets’ ouderen die het fijn vinden om eens samen met anderen te eten. Vanaf half 12 bent U welkom in het Dorpshuis, om vervolgens om 12 uur met ons aan tafel te gaan. Onze kokkin Wea maakt weer een heerlijke driegangen maaltijd.
We zijn weer begonnen met wekelijks klaverjassen in het Dorpshuis. Heb je nog nooit geklaverjast, gaat het spel soms te snel, wil je leren tellen of wil je klaverjassen zonder bang te hoeven zijn om een fout te maken, dan zit je bij ons goed. Beginners en gevorderden spelen samen om het spel nog beter onder de knie te krijgen, maar vooral om een gezellige avond te hebben. Grote kans dat je veel plezier in het spel krijgt. We hebben weer een paar enthousiaste nieuwelingen mogen begroeten, er kunnen er altijd nog meer bij. Dus schuif gezellig aan op vrijdag in het Dorpshuis!
Vrijdag 13 oktober is het weer kaarten bij de Blesruiters. Wij beginnen zoals gewoonlijk om 20.00 uur in de kantine (Huysitterweg). Koffie staat klaar om 19.30 uur. Iedereen is van harte welkom.