De titel zegt al genoeg. In mijn vakantie vierde ik mijn 80e verjaardag. Ook de Zonnebloem weet wat feest vieren is. Ik mocht niet voor 8 uur in de feestzaal zijn. Onderaan de trap werd ik al officieel ontvangen en kreeg een (80 jaar) badge opgespeld. Overal hingen A-4-tjes met 80 erop. Boven de tafel hingen zelfs vlaggetjes met Happy Birthday. Lang zal ze leven volgde natuurlijk ook nog. Bij de koffie kreeg ik nog een feesthoed op. Met de verplichting deze de hele dag te dragen. Dus alle andere gasten wisten ook gelijk wat er aan de hand was. Het diner werd afgesloten met een heerlijke ijstaart met vuurwerk. Omdat het de laatste avond was werd er nog live muziek gespeeld en moest er natuurlijk ook nog even polonaise gelopen woorden. Ik werd verwend met V.V.V.-bonnen, Haagse hopjes enz. Leuk idee omdat ik oorspronkelijk uit Den-Haag kom, al woon ik onderhand al 54 jaar met groot genoegen in ons mooie dorp STOMPWIJK. Bij thuiskomst lagen er 42 kaarten op de tafel (met dank aan buurvrouw Riet) met al jullie goede en persoonlijke wensen. Ik wil jullie hiervoor van harte bedanken. Het maakt dit tot een echte feestdag. Jullie begrijpen dat ik mijn hele leven deze dag nooit meer zal vergeten.
Volgende week doe ik het nog eens dunnetjes over met fam enz.
Nogmaals heel veel dank en groetjes Ria van Dijk
Hallo leden van de KBO-PCOB en bewoners van Stompwijk,
Komend weekend is het eindelijk zo ver: op zaterdag 24 en zondag 25 juni is het weer tijd voor SGW Vlietland. Niet alleen de viervoeters, ook de ruiters en organisatoren staan te trappelen om van start te gaan.
Voor de ca. 400 ruiters en amazones die uit het hele land naar Vlietland afreizen, hebben de parcoursbouwers zo’n 25 natuurlijke hindernissen in petto: dikke boomstammen, hooiruiven, een picknickbank en ophaalbrug. Natuurlijk ontbreekt ook de waterhindernis niet: over de Waterput springen de paarden de plas in.
om 10.00 uur.
Op 6 juni hingen de slingers, vlaggen en ballonnen aan het Hoefblad.
door foto van Bemmelen uit Zoeterwoude. Ook kwam daarin de waterbak aan de kant van het lokaal van zuster Theodora ter sprake. We zijn leeftijdgenoten en ik was op dat moment ook een van de kleuters. Na het overlijden van mijn ouders kwam de bekende fotodoos in mijn bezit waarin ik nog een aantal foto’s heb gevonden uit die tijd. Bijgaand een foto van de waterbak die je beschrijft met links van mij Rinus van Marwijk en rechts Harry Smits. De foto zal ongetwijfeld in hetzelfde jaar zijn gemaakt. Tot ziens op 22 juni!
Deze foto komt uit het archief van Jona van der Meer en heeft ook betrekking op de eerste steen op 22 september 1959. Hier is te zien dat inderdaad alle kinderen eenzelfde feestelijk hoofddeksel op hebben. Ook de bouwvakkers staan hier te poseren op de steiger en ook een zuster. Andere tijden dus.
(shetlandmenners) ging richting Baarschot in Brabant. In Vorden hadden de menners hun onderkomen bij de Wildenborcherhof een locatie waar het goed toeven is voor ‘mens en dier’. Dat geldt overigens ook voor de menners in Brabant die eveneens een vertrouwd adres op zochten n.l minicamping & Paardenstation ‘De Heibloem’. Vrijdag was het eigenlijk nog een beetje te warm, maar een luchtig windje maakte het toch aangenaam en goed te doen voor de paarden en pony’s. De overige dagen was het uitstekend ‘menweer’ en zijn er door beide groepen mooie ritten gereden. In Vorden ging het uiteraard langs de vele kastelen die de streek rijk is.
In het Brabantse was , de op het landgoed Utrecht en midden in het bos gelegen uitspanning “In den Bockenreyder”, een niet te missen stopplaats op één van de routes. Overigens bleek er tijdens de stops voldoende ‘proviand’ onder de bok te zitten om dit rustmoment aangenaam door te komen. Er was op beide locaties voldoende gelegenheid om, na de vaak pittige ritten, de paarden en pony’s goed te verzorgen en konden ze ‘uitblazen’ in een ruime box of heerlijk de wei in. Ook voor de menners zelf was het er goed toeven, een prima keuken en een goed bed of dat nu was in een appartement, kamer of in de unieke pipowagen. 2e Pinksterdag, na nog een heerlijk ritje, ging het weer richting Stompwijk en ondanks de feestdagen konden we in ‘één ruk ‘doorrijden naar huis en kwam er een einde aan een zeer geslaagd weekend. (en ook aan het weer).