Het is bijna niet te geloven, maar toch is het waar,
vrijdag 16 juni wordt Ria van Dijk 80 jaar!!
Het is haar echt niet aan te zien,
ze heeft nog energie voor 10.
In haar trouwe stalen ros,
Crost zij door het leven.
Op ieder feestje gaat zij los
en zij zal alles wat ze heeft aan iedereen geven.
Altijd staat ze voor iedereen klaar.
Wil je ergens naar toe
maar weet je niet hoe?
Bel Ria maar.
Vrijwilligerswerk, de soos, de kerk,
het lijkt bijna dagelijks werk
Zij doet dit alles met veel plezier
en daarom zeggen wij hier:
Ma van harte gefeliciteerd en nog heel veel gezonde jaren!!!
(Wij weten dat zij deze week de Dorpsketting niet leest en zouden het leuk vinden als u haar een kaartje stuurt om haar te feliciteren met deze prachtige leeftijd. Haar adres is Akkermunt 38 2266 JH Stompwijk.)
Met vriendelijke groet,
Agnes Hofstede
Half mei zijn Bart Pardon, Sanne en Jelsie van Ruijven naar een trainingskamp in Vittel, Frankijk geweest. Daar werd 5 dagen lang keihard getraind.
half donker zijn. Kratten met kussens er op tegen de wanden. Plaatjes werden gedraaid op een koffer pick up. Later ging dat in het achterhuis van een boerderij. De vloer werd glad gemaakt met zeeppoeder. Brandend Zand en Paradiso van Anneke Grönloh werden grijs gedraaid.
Na een actief Pinksterweekend moesten de Blesruitermenners afgelopen zondag weer ‘aan de bak’ tijdens hun onderlinge outdoorwedstrijd op het land van Piet en Martin Turkenburg aan de Stompwijkseweg.
Er mocht twee keer gestart worden, velen gebruikten de eerste omloop als een verkenningsronde om bij de volgende rondgang het gas er op te zetten want de tijd, met aftrek van eventuele strafseconden door fouten, bepaalde de einduitslag. Bij de pony’s enkelspan, de grootste groep, was het een spannende strijd om de hoogste eer die uiteindelijk gewonnen werd door Leonie v.d. Berg. Bij de tweespan pony’s ging de winst naar Ger Kappetijn die steeds vaker de onverslaanbaar geachte Jos Stuifzand dwars zit. Maar Jos en natuurlijk Annet zijn pas opa en oma geworden, misschien is de aandacht wat verlegd. In ieder geval Jos en Annet van harte gefeliciteerd. Bij de paarden wist Kitty Smits-Roeling als allerhoogste te eindigen.
Over ruim anderhalve week klinkt er weer hoefgetrappel in recreatiegebied Vlietland. Nadat de wedstrijd vorig jaar vanwege het slechte weer niet kon doorgaan, is het dit jaar tijd voor de herkansing. Van vrijdag 23 tot en met zondag 25 juni staat SGW Vlietland weer op het programma.
We zijn er trots op dat we dit jaar de landelijke KNHS kampioenschappen Eventing voor paarden mogen organiseren. En daarbij kunnen we alle hulp goed gebruiken. De afgelopen jaren hebben vele vrijwilligers zich enorm ingezet om de wedstrijden tot een succes te maken. Ook nu is er weer volop hulp nodig. Bij de hindernissen in de cross, de springring, de dressuur, in de catering of bij de parkeerregelaars. Voor zondag 25 juni zoeken we nog mensen die zin hebben op een paar uurtjes te komen helpen. Ervaring is niet nodig, voor ieder is er een leuke klus te doen. En goed om te weten: alle vrijwilligers leggen
wij in de watten met een goedgevuld lunchpakket.
Een tijdje geleden heeft Fanfare Juliana een oproep gedaan of er nog dorpsgenoten waren die graag een keer voor een orkest wilden staan. Drie dappere mensen hebben zich toen aangemeld als deelnemer aan de eerste Stompwijkse versie van Maestro: Marc Hilgersom, Ria van Rijn en Martien Turkenburg.
Maestro’s aan het dorp laten zien wat ze konden. Als eerste hebben zij alle drie een deel van de medley The Phantom of the Opera gedirigeerd. Geen eenvoudige opgave, want dit stuk zit vol tempowisselingen. Alle drie de nieuwe dirigenten hadden duidelijk thuis geoefend, want zij wisten zich hier goed doorheen te slaan. Daarna heeft elke maestro nog een eigen stuk laten horen. Marc dirigeerde het bekende Music van John Miles. Martien heeft de Second Waltz laten horen, bekend van André Rieu; en Ria dirigeerde
de filmmuziek vanStar Wars. Stuk voor stuk bekende muziek voor het publiek, wat de taak er niet makkelijker op maakt.
Afgelopen donderdagavond zaten wij, buurtjes op de Akkermunt, gezellig aan een glaasje, toen er een paardrijdster langs kwam. Haar paard liet wat achter op de straat, in de vorm van een grote hoop. Na ons commentaar beloofde de rijdster dat ze het op zou komen ruimen. En ja hoor, binnen een half uur kwam zij haar belofte vervullen en werd de straat netjes schoon gemaakt.