Weet u al welke van de drie deelnemers uw favoriet is? Vorige week heeft u kunnen lezen wat de motivatie is van de eerste drie deelnemers aan de Stompwijkse Maestro. Aanstaande Zondag is het zover en gaan zij met elkaar de strijd aan: Ria, Marc en Martien.
Woensdagavond is de generale repetitie voor deze drie orkestdirigenten in spé. De rest van de week staan zij waarschijnlijk thuis uren voor de spiegel met de muziek hard aan, om hun dirigeerslag te perfectioneren. Natuurlijk kunnen zij al uw steun tijdens hun optreden gebruiken, dus kom zondagmiddag 11 juni naar De Bles, de zaal is open om 13:30, aanvang 14:00.
Neem deel aan de publieksjury!
Naast de vakjury en de leden van het orkest zal ook het publiek in de zaal in de gelegenheid worden gesteld om cijfers te geven aan de Maestro’s. Let wel op, om uw punten te kunnen geven, maken wij gebruik van een systeem via uw smartphone/tablet, neem die dus mee! U zult zien dat het erg leuk is om actief te kijken naar wat een dirigent allemaal doet. Dat kan nog beter als u niet naar de rug van de dirigent hoeft te kijken, daarom plaatsen we een camera in het orkest, zodat u op een scherm de dirigent kunt zien, zoals de muzikanten in het orkest hem/haar ook zien. Wel zo leuk!
Uiteraard hopen we op de aanwezigheid van veel publiek om onze drie (oud)dorpsgenoten aan te komen moedigen. Ze verdienen het! Dus kom allemaal, Zondagmiddag 11 juni in De Bles aanvang 14:00, zaal open 13:30.
*Als u mee wilt doen in de publieksjury, neem dan uw smartphone/tablet mee!*
Fanfare Juliana
Zondag 28 mei, de zon schijnt, de banden zijn opgepompt en we hebben er met zijn twaalven hartstikke zin in. De sturen staan richting Leimuiden waar het water lokt. De paden op de lanen in, door Leiden heen waar prachtige nieuwbouwwijken uit hun slaap ontwaken en gezellige fietspaden gastvrij zijn. Dan volgt een prachtig watergebied, het smalle fietspad langs de kade is gebombardeerd tot voetpad en er is een splinternieuw erg breed fietspad in het land gelegd. We kunnen makkelijk 2 aan 2 rijden. In Woubrugge nemen we afscheid van Annie en Aad, zij gaan op huis aan waar een brunch hen wacht en wij gaan verder. We fietsen langs de Wijde Aa en bootjes nemen een frisse duik, zeilen staan strak en zo ook onze fietsspieren. Langs de andere kant komen we Leimuiden binnen waar op het terras de schaduw lokt. Hier neemt Wil afscheid om bij haar moeder in Roelofarendsveen een bakkie te gaan doen. Als we net zitten komt ineens Dorien van Wim met hun nieuwe aanwinst Bas langs, een schattig hondje en de állerliefste van de héle wereld. De C2 zit al op het terras te genieten en ze genieten nog, als wij alweer op pad gaan. We gaan langs de Braassemermeer in Roelofarendsveen, daar pakken we nog een kleine drinkpauze en we zien allerlei zeeverkenners met kleine bootjes hun lessen leren en er wordt gezellig gezongen. We zoeven richting huis en pakken nog even de
Weipoort mee, waar de nieuwe ijsboerderij van de Jong lokt. Het treft want Willem Overdevest is jarig geweest (in maart) en hij trakteert. Wat een prachtig geheel is dit geworden. We staren aan tafel in elkaars ogen of op de bank over het vele groen en laten de verschillende smaken onze tongen strelen.
Het lijkt erop dat we strenge instructies hebben gekregen om vooral niet te lachen, de monden zitten allemaal strak dicht. Goeie vraag: wie heeft er ooit een non zien lachen? Alleen Rita Disseldorp achter het strijkijzer trekt voorzichtig haar mondhoekje omhoog. We zijn allemaal rol bevestigd bezig met een pop op schoot. Annie Knijnenburg, heeft ze voor de gelegenheid krullen gezet of had ze die altijd? Dan kom ik met een feestelijke strik in mijn haar, naast mij Mieke Waaijer de tweeling Lenie en Ellie Lelieveld en Mary Janson. Korte sokjes in tuttige pantoffeltjes want we mochten zo te zien niet met de schoenen in de klas. Dat klinkt dan weer hygiënisch voor die tijd, maar het zal meer tegen slijtage geweest zijn. Piepkleine stoeltjes die nog steeds in functie zijn en vele kinderkontjes hebben gedragen en waar je nu met je knieën in je nek op zit. Ik kom alle meiden nog regelmatig tegen en ik hoop ze op 22 juni bij de reünie tegen te komen en anders met de kermis.
De strijd was in volle gang
Het lijkt nog ver weg, maar in de laatste week van de zomervakantie (14 t/m 16 augustus) organiseren we weer drie dagen ZomerPret in en rond het Dorpshuis. Met elkaar gaan we er weer een paar leuke dagen van maken .
Zijn gezicht stond gespannen