Het klaverjasseizoen in het Dorpshuis is met weer een gezellige avond afgesloten. Vanaf oktober werd er wekelijks geklaverjast door beginners en gevorderden. Bijna elke week hadden we toch wel 6 tafels, dus mogen we terug kijken op een zeer geslaagd seizoen. Afgelopen vrijdag was dan de slotavond en met 7 tafels waren alle vaste bezoekers aanwezig. Er werden halve boompjes gespeeld en na drie rondes werd dan de uiteindelijke winnaar bekend.
Dit jaar mag Rob van den Bos zich kip-klaverjaskampioen 2018 noemen. Een eretitel die hij met trots mag dragen en de daarbij behorende prijs, een kip. Dit jaar in metalen versie. Tevens kreeg Rob een lichtbak die hij dan ook trots in zijn huiskamerraam heeft neergezet. Dus mocht langs Rob’s huisje rijden, dan weet u nu waar al dat licht vandaan komt. Verder koos Rob ook nog een schoonmaakpakket, wat bij hem altijd van pas komt, want die jongen is altijd bezig!
Ook de andere bezoekers gingen allemaal met een mooie prijs naar huis, want bij ons geldt, je doet allemaal je best en verdient allemaal een prijs. Ook wijzelf werden in de bloemetjes gezet en kregen van onze bezoekers ook nog een tegoed bon die we in onze plaatselijke supermarkt kunnen gebruiken. Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie bezoek en vooral gezelligheid en tot begin oktober, dan beginnen we weer met een nieuw seizoen klaverjassen voor beginners en gevorderden.
Wilma en Anneke
Op donderdag 12 april vertrekt er weer een busje naar Zoetermeer. Er kunnen zeven of acht personen mee. Iedereen mag mee, of je nu jong of oud bent. Ook de boodschappenkar en/of rollator kan mee.
Weet u het nog: Hemelvaartsdag 2015, de benefiet van Stompwijk helpt Nepal? De aanleiding voor die dag was vreselijk, maar de sfeer die dag was magisch. Nepal was even heel dichtbij Stompwijk. Met het geld dat we destijds hebben opgehaald, konden we veel mensen helpen na de aardbeving. Er waren Stompwijkers die toen vroegen: “Kunnen jullie dit niet vaker doen?” Het was een geweldige dag geweest en het resultaat was ver boven verwachting. Maar wat ons betreft was het eenmalig.
Godzijdank gaat het nu heel goed met Hanne. Ze is in de laatste fase van de behandeling, het einde is in zicht. Hanne kan weer gewoon kind zijn! Dat willen we vieren op zondag 20 mei met de benefiet. En met ons een heleboel andere mensen. Ilse is samen met een paar vriendinnen al een jaar bezig met de organisatie van de dag. Ze heeft in haar enthousiasme heel veel mensen benaderd voor de benefiet dag. Van Dirk Kuijt, tot koningin Maxima… Om maar zoveel mogelijk mensen te trekken naar die fijne plek in de polder. Tot nu toe zijn er al 10 bandjes die willen komen spelen en heel veel leuke initiatieven om er een mooie dag van te maken. Het doel is geld in te zamelen voor onderzoek naar lymfomen o.l.v. Dr. Beishuizen, de oncoloog die Hanne heeft behandeld.

Zaterdagavond 7 april voert het toneelgezelschap van Paardensportvereniging De Blesruiters het toneelstuk “de Verrassing” op. Dit vindt plaats in de aula van de school, na de jaarvergadering.
Bezorgersbijdrage
Aanstaand weekend is het Pasen en maken we Dorpsketting gewoon in het Paasweekend. Uiterste inleverdatum wordt zondagavond 18.00 uur! Op 2e paasdag zijn er te weinig medewerkers! Lever uw kopij op tijd aan. Bezorgers jullie kunnen dus gewoon de Dorpsketting op dinsdag lopen.