E3: 1e prijs voetbaltoernooi

e3

E3: 1e prijs voetbaltoernooi


Afgelopen zaterdag, hadden we van de E3 een voetbaltoernooi in het nieuwe voetbalcomplex bij Meerburg in Zoeterwoude -rijndijk. Na 5 wedstrijden gespeeld te hebben, was het nog erg spannend of we 1e konden worden, vanwege een gelijke stand met een andere ploeg. Een gelijk spel van de andere 2 teams zou voor ons gunstig zijn. En toen klonk het eind signaal gelukkig, met 0-0 !Dus wij hebben gewonnen !!!!!!! We kregen een mooie beker, en gingen juichend naar huis !

 

Voetbalgroetjes van Wessel, Leroy, Reijn, Michel, Axel, Martijn, Daan, Timo, Milan, en een trotse coach Pascal.

 

Droge voeten bij Vrouw Actief

droge voeten

Droge voeten bij Vrouw Actief

Dinsdag 14 mei was de laatste avond van dit seizoen. We startten bij Cobie en Peter van Boheemen. Pieter Hellinga van Hoogheemraadschap Rijnland vertelde wat de taken van het waterschap zijn zodat wij droge voeten houden en toch voldoende water hebben. Vervolgens vertelde hij over de waterzuiveringsinstallaties. Daarna hebben we de peilschalen bekeken. Het peil in de boezem moet nauwkeurig worden gehandhaafd. Bij te hoge boezemstand kan het water over de kades lopen en een te laag peil veroorzaakt gevaarlijke uitdroging van veenkades. Dus niet teveel water en ook niet te weinig. Het HHR van Rijnland zorgt voor juist waterpeil. Toen we dat allemaal gehoord hadden, begrepen we waarom we waterschapslasten betalen. Daarna zijn we naar Ruud en Jose gegaan. Onder genot van drankje en iets lekkers hebben we gezellig kunnen kletsen over het water en andere zaken. Het was weer een interessante en gezellige avond.

Het bestuur

PS: Het nieuwe seizoen start 10 september!

 

Zomertrainingen IJclub Nut en Vermaak zijn begonnen

IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’

Zomertrainingen zijn gestart

Sinds vorige week zijn we gestart met de zomertrainingen.

Diegenen die er vorige week nog niet bij waren, kunnen deze week alsnog aanhaken.

Het zomerprogramma ziet er als volgt uit:

 

Maandag fietstraining op wielerparcours De Bult

18.30 uur beginners 19.00 uur gevorderden

Dinsdag droogtraining bij Stompwijk’92

19.00 uur senioren + Uithofrijders jeugd

Donderdag skeelertraining te Leiderdorp

18.00 uur jeugd t/m 12 jaar 19.30 uur > 12 jaar

 

Ook nieuwe leden kunnen aan skeeleren deelnemen.

Aan de fiets- en skeelertraining zijn wel kosten verbonden: 17,50 euro p.p.

 

Dune op Stompwijk Summerland

dune sunmmerland

Dune op Stompwijk Summerland

Nog iets meer dan een maand, het schiet al lekker op. Stompwijk Summerland, anders dan anders, en met een hand vol artiesten waar je niet omheen kan! Inmiddels is de kaartverkoop lekker op gang, de Passe Partouts zijn in Bardancing Beatz al uitverkocht en de zaterdag/vrijdagkaarten gaan ook behoorlijk hard. Ook heeft menig Stompwijk Summerland bezoeker ook de ONLINE kaartverkoop weten te vinden via www.stompwijksummerland.nl. Kortom, wil je dit giga festijn niet missen zorg dan dat je actie onderneemt.

Het programma voor zowel de vrijdag als de zaterdag is inmiddels bekend. Hieronder is een van de artiesten van de vrijdagavond uitgelicht. Voor de rest van het programma kun je kijken op de website.

 

Dune is een Duitse muziekgroep. Ze maken een mix van techno en rave met een vleugje hardcore house. De formatie is opgericht door dj Oliver Froning en producers Jens Oettrich en Bernd Burhoff. Dune heeft sinds 1995 verschillende zangeressen gehad. Verena von Strenge, Vanessa Horster en Tina Lacebal. Verena von Strenge is de bekendste van

drie zangeressen. Zij zong in de hoogtijdagen van Dune de nummers in. Dune heeft tijdens de happy hardcore / rave periode in Nederland, midden jaren negentig, diverse grote hits gehad. Enkele voorbeelden zijn “Hardcore Vibes”, “I can’t stop raving”, “Rainbow to the stars” en “Hand in Hand”. Allen grote hits in de Nederlandse en Europese charts.

 

Kaarten voor vrijdagavond en zaterdagavond zijn te koop bij jongerensociëteit Beatz (Stompwijk), Café de Gouden Leeuw (Stompwijk) en Café de Meester/Don Bosco (Zoeterwoude). De kaarten kosten € 15,- per stuk zowel voor de vrijdagavond als voor de zaterdagavond. Zoals eerder genoemd zijn er enkel nog Passe Partout kaarten (€ 25,-) beschikbaar bij Café de Gouden Leeuw en Café de Meester/Don Bosco en online via

www.stompwijksummerland.nl. http://youtu.be/PQ_R1igodfY

Stompwijk Summerland valt zoals ieder jaar in het eerste weekend van juli (5, 6 en 7 juli 2013). 

Blijf ook op de hoogte van Stompwijk Summerland via Twitter, Hyves of Facebook.

www.twitter.com/_summerland_

www.facebook.com/stompwijksummerland

www.stompwijksummerland.nl

 

Lente Natuurwandeling

Lente natuurwandeling

 

De bomen komen langzaam in blad, de vogels maken hun nest, Het is nu echt Lente. Een uitgelezen moment om naar deze lente verschijnselen te speuren. Dit keer nemen IVN gidsen; Titia Kiers en Els de Boer U mee naar de Starrevaartpolder.

We vertrekken zondag 26 mei om 14.00 uur vanaf de parkeerplaats van golfvereniging aan de Star 51 te Leidschendam.

Duur ca. 1 1/2 uur en deelname is gratis.

Informatie over de wandeling: tel. 070-3858676 Monique v.d. Broek of

06-20568114 Rob Meyer.

 

Toerclubnieuws

Toernieuws Toerclub Stompwijk

Op 2e pinksterdag stond voor onze toerclub alweer de volgende rit op de kalender. De A en B gingen naar het Westland en de C naar de duinen. Bij de start zag het weer en redelijk uit dus gingen zo’n 50 fietsers vol goede moed om 8.30 uur van start.

De A1 vertrok met slechts 5 man richting Nootdorp en via Delft en Wateringen naar Monster. Ook deze week merkten weer dat niet àlle eendjes zwemmen in het water. Sommige zitten namelijk op hun gemakkie midden op het fietspad. Een paar keer moesten we uitkijken en uitwijken, omdat ze zich ook niet druk maakten om passerende (race)fietsers. Dat ze rustig bleven zitten is soms ook maar beter ook, want als ze op het laatste moment in beweging komen wordt het pas echt link. Zo bleek vorige week toen een eend langs de Vliet tussen de wielen door schoot en maar net het vege lijf kon redden. Na ’s Gravenzande reden we niet door naar Hoek van Holland (A2) en ook niet via de Maasdijk, maar over mooie fietspaden door het Nieuwlandse Park. Ook deze paden waren vaak niet droog, maar het regende nog steeds niet. Deze keer stonden de fietsen op het terras in Maasdijk en zaten wij lekker binnen. De terugweg ging via Maasland en een alternatieve route naar Vlaardingen. Daarna veelal bekende wegen, aangezien we de laatste tijd wel vaker van toerclub c1deze kant teruggekomen zijn. Na ruim 95 km waren we weer terug in Stompwijk. Het was inmiddels dan toch gaan regenen, dus voordat ik thuis was, was ikzelf doornat, maar de fiets al weer bijna schoon gespoeld.

Arno van Rijn

De B vertrok met z’n 11-en (9 mannen/2 vrouwen) naar Maasdijk. Behoudens Jaap de Jong (geblesseerd) was iedereen aanwezig. Jaap beterschap! Dit was de grootste B-groep in dit lopende seizoen. Nu nog Theo van der Meer erbij. De twee vrouwen, Lydia en Margriet, gingen vanaf de start op kop rijden. Cees van der Meer reed aan het tweede wiel voor eventuele routeaanwijzingen. De dames zetten er vanaf de start gelijk de vaart in, door het windstille weer ging de gehele groep moeiteloos met het tempo mee. Toch stond de groep twee keer stil, beide keren vanwege ’n lekke band. Pitstopper Cees wisselde de binnenbanden uit, Leo pompte de banden op. Na een mooie route, arriveerden we na ca. 40 km, gelijktijdig met de A1, bij de koffiestop café “Rust Wat” in Maasdijk. Na ons arriveerde nog een A2-groep (±13 fietsers). De A3 hebben wij niet gezien. De terugweg was afwisselend, deels door de Glazen Stad en deels door het open veld. Het was vandaag trouwens niet druk op de fietspaden.

Zonder problemen kwamen we bij het viaduct onder de A12 waar werd gesplitst in Leidschendammers en Stompwijkers. Tot aan Stompwijk bleef het droog. Verder naar Leiden in een paar kleine buitjes gereden. Op een reclamebord in Zoeterwoude stond: “Meiregen is meizegen”. Laten we het daar maar op houden. Om 12.30 uur weer thuis in Leiden met 85 km op de teller.

 

Hans Heemskerk

WIST U DAT…

 

  ik vandaag weinig tijd heb voor een stukje?

 

  het dus een kort verslagje wordt van onze clubrit?

 

  wij met de C1 met zijn 9en naar Katwijk gefietst zijn?

 

  we via Zoeterwoude naar Voorschoten, de nieuwe tunnel bij de Deyl en de duinen al gauw bij de koffietent aankwamen?

 

  het een populaire tent is, omdat het zo genieten is van de likeur-borrel met slagroom?

 

  we er vandaag zelfs 2 op hebben, voor maar € 0,50 extra, dubbel genieten dus?

 

u er ook van kan mee genieten door bijgevoegde foto?

 

Peter hoopte dat we geen alcoholcontrole zouden krijgen?

 

de C2 met zijn 6en waren en ook lekker gefietst hadden.

 

we de terugweg wat langer gemaakt hebben om aan de kilometers te komen?

 

Peter een mooie route wist via Rijnsburg, Voorhout, Oegstgeest en de Leidse singels?

 

we om 12.00 uur allemaal weer in Stompwijk waren met ruim 50 km?

 

we heerlijk gefietst hebben ondanks de temperatuur, 12°C en de afwezige zon?

 

we het getroffen hebben, er op het eind de eerste spetters vielen?

 

het toch nog een aardig stukje geworden is?

 

Annie van Rijn

 

 

 

A.s. zondag staat voor de A-groepen de rit naar Vogelenzang op de kalender voor 85 km. De B en C gaan naar de sfeerstal in Nieuwveen voor 65 km. Vertrek is weer om 8.30 uur vanaf het Klaverblad.

 

 

 

 

 

 

KBO Stompwijk

Katholieke  Bond van Ouderen te Stompwijk

 

KBO nieuwsbrief mei 2

 

Fietstocht 23 mei met de KBO

Donderdag 23 mei gaat de KBO weer genieten van een mooie fietstocht uitgezet door Piet Beekman. Ik heb vernomen dat het weer een route is waar veel te genieten valt. Er is een koffiepauze (rekening KBO) een lunchpauze (eigen rekening) en een theepauze ingelast.

De nodige stops zijn ingelast zodat ieder die af en toe van een rijwiel gebruikt maakt, eraan mee kan doen.

We verzamelen 9.00 uur op het kerkplein, er zijn veiligheidshesjes aanwezig. Gebruikt deze, het is voor uw eigen veiligheid.

Deelname aan deze tocht is voor eigen risico.

Het bestuur wenst iedereen een veilige en gezellige tocht toe.

Uitgaansdag donderdag 20 juni

Het bestuur heeft in samenwerking met Theo’s busreizen weer een mooie dagreis uitgezocht.

Dit jaar gaan wij een bezoek brengen aan de Zuid – Hollandse eilanden en Zeeland.

Om 8 uur vertrekken wij van sportpark ‘Meerhorst” naar restaurant Haringvliet waar de koffie met ? klaar staat. Na de koffie vervolgen wij onze trip over secondaire wegen en genieten wij van het Zuid-Hollandse en Zeeuwse landschap naar Wolhaartsdijk, waar wij de lunch met ? gaan gebruiken.

Na de lunch rijden wij naar het voormalige werkeiland Neeltje Jans. Hier kunt u een boottocht maken over de Oosterschelde, tevens kunt u kennismaken met de flora en fauna in het een groot zeeaquarium met alle vissen en levensvormen die hier voorkomen.

Ook de maquette van de Deltawerken kunt op schaal bekijken met de wisseling van zout en zoet water getijde.

Na genoten te hebben van al deze interessante dingen gaan wij op weg naar restaurant “ De Oude School “ waar een heerlijk driegangen diner voor ons klaarstaat. Deze locatie hoeft geen nadere toelichting, gezien eerdere bezoeken.

Het bedrag voor deze prachtig dag bedraagt € 70, -per persoon, gezien alles wat u krijgt, een prachtige prijs voor zoveel genieten.

Opgeven voor deze dag op de Soos of bij het bestuur van de KBO, betaling overmaken op RABO rekening 375349243 TNV. KBO Stompwijk.

Het bestuur verwacht veel belangstelling voor deze dagreis, dus wacht niet te lang met opgave.

Bij de inschrijving geldt, opgave gaat in volgorde van binnenkomst, vol is vol. 

 

Het bestuur KBO – Stompwijk

 

Geslaagde wandeltocht ‘Rondom Stompwíjk’

wandeltocht 2wandeltocht 1

Geslaagde wandeltocht ‘Rondom Stompwijk’

Onder werkelijk uitstekende weersomstandigheden is de 2e editie van de wandeltocht ‘Rondom Stompwijk’ verlopen. IJsclub Nut & Vermaak had het allemaal prima voor elkaar en had zelfs voor heerlijk wandelweer gezorgd. Een lekker zonnetje, bijna geen wind en de temperatuur ging elk uur met een paar graden omhoog.

De eerste wandelaars, de echte diehards voor de 30 km. stonden al om 7.30 uur voor de deur van Het Blesse Paard te trappelen om van start te mogen gaan. Na al dat slechte weer van de afgelopen tijd werd het echt een dag van alleen maar genieten. Er waren veel leuke reacties over de route. Alle afstanden van 30, 20, 15 en 7,5 kilometer lieten mooi in elkaar over. Bij de Koek & Zopie op het parkeerterreintje bij de Kniplaan kwamen alle wandelaars bij elkaar en kreeg iedereen een gratis consumptie. Het was daar een gezellige drukte en goed rusten op de tuinstoelen en onder de partytent. De laatste 3 kilometer was voor iedereen hetzelfde. Via een pad langs Vlietland gingen we onder de wildtunnel door en daarna liepen we door het weiland recht op de Stompwijkse kerk af, een fraai gezicht!

Totaal waren er 365 deelnemers, 140 wandelaars meer dan vorig jaar. 71 voor 30 km, 62 voor de 20 km, 119 voor de 15 km en 113 voor de 7.5 km. waaronder veel kinderen.

Een mooi resultaat, al hadden we, mede door het prachtige weer, op iets meer gehoopt. Via het internet waren we dit jaar ook te vinden op wandelagenda’s en daardoor waren er o.a. ook mensen uit Utrecht, Houten, Amsterdam, Rotterdam, Noordwijkerhout en Lelystad.

Maar we weten ook dat zoiets moet groeien en zullen elk jaar meer naamsbekendheid krijgen. Tijdens de evaluatievergadering zullen we alle plus- en minpunten bespreken zodat we volgend jaar nog beter beslagen ten ijs zullen komen.

De organisatie bedankt alle vrijwilligers, sponsoren (zie achterzij DK) , Het Blesse Paard, landeigenaren en natuurlijk alle wandelaars voor hun deelname.                

 

Marga Stijnman

 

Een nieuwe fiets

Tja, wat doe je met een nieuwe fiets. Fietsen natuurlijk en dan natuurlijk klein beginnen, een rondje rondom een stukje van Stompwijk. Ik hoef niet uitleggen wat nu eigenlijk precies de route is geweest, maar al fietsende schoten mij toch een paar gedachten in het hoofd.

Gedachten die samenhangen met de ‘omgeving’ waar ik doorheen fietste. En dan vooral over wat je zoal tegenkomt, medefietsers, al dan niet peddelend op kinderfietsjes of elektrische fietsen of rondscheurend op mountainbikes of racefietsen. Wandelaars met GPS sytemen in de hand en toch ook kijkend op kaarten. We zitten duidelijk nog in een transitietijdperk wat routebepaling betreft.

En natuurlijk ook dieren, koeien, paarden, schapen, vogels met kuikens en natuurlijk die ganzen. Het lijkt wel of het elke maand meer worden. Opvallend is ook het grote aantal doodgereden vogels, zelfs op het fietspad! Ik moet dan toch aan die flitsende wielrenners denken, maar misschien toch ook aan de voortsnellende oudere fietser die gebruik maakt van een elektrische fiets.

De natuur is fraai voor wie er oog voor heeft. Duidelijk is dat je er niet al te ver voor weg hoeft te gaan. Toch moeten we niet overdrijven. Wat wij natuur noemen is gemaakte natuur. In Nederland is niks meer wild of ongerept. We zien precies neergelegde boomstammen, sloopafval, fraaie paden van zeeschelpen en houtsnippers, keurig in het gelid staande bomen. Slechts een metertje naast het pad wordt gemaaid.

Het toppunt van ‘prachtige’ natuur in de buurt is de Leidschendammerhout met aan de ene kant de druk bevaren Vliet en aan de andere kant de drukke A4. Wie zich goed opstelt kan vanaf de vluchtstrook van de A4 tussen de bomenrijen door de plezierjachten in de Vliet zien varen. Ik chargeer, ik weet het. Maar voor wie het wil zien zijn er mini gebiedjes, stukjes prachtige natuur op de vierkante meter, leuke doorkijkjes.

Ter illustratie hieronder een paar foto’s.

Dorp van het dorstige hert