KBO

Katholieke Bond van Ouderen te Stompwijk

Nieuwsbrief mei 2013

Oranjevereniging SOS

De leden en het bestuur van de KBO – Stompwijk bedanken de Oranjevereniging voor de heerlijke traktatie die door hen beschikbaar is gesteld voor de soosleden.

Het was dit jaar wel heel bijzonder bij dit grote Oranjefeest met het aftreden van Koningin Beatrix en het aantreden van koning Willem – Alexander, het gaf een extra glans aan deze dag.

Bedevaart naar Onze Lieve Vrouwe van Den Bosch 14 mei

Er hebben zich in totaal 10 personen aangemeld voor deelname aan deze bedevaart. 14 Mei vertrekt de bus bij sportpark “Meerhorst” om 08.40 uur.

U dient 08.25 uur aanwezig te zijn bij de sporthal.

Wij zijn ongeveer 20.30 uur weer terug op de plaats van vertrek.

Het bestuur wenst u een fijne dag toe. 

 KBO Fietstocht  23 mei

Donderdag 23 mei gaan wij weer fietsen met de KBO, er is een leuke fietsroute uitgezet naar leuke locaties onderweg. Zoals gewoonlijk hebben wij een beroep gedaan op de heer Piet Beekman, onze professionele routeplanner, deze heeft de pauzeplaatsen reeds uitgezocht. Er wordt onderweg koffie gedronken, de lunch gebruikt en een theepauze ingelast.

De Lunch is voor eigenrekening, het weer krijgt u er gratis bij.

Inschrijven bij Aad v.d. Ham, 070-3205410 of op de soosmiddag.

Deelname aan deze fietstocht is geheel voor eigen risico.

Benadering donateurs mei – juni

Deze maanden wordt u weer benaderd door een bestuurslid van KBO –Stompwijk. Zoals elk jaar, komen zij bij u langs om de vereniging te promoten en u te vragen om een vrijwillige bijdrage voor onze activiteiten te ondersteunen, vertrouwt u het niet, vraag dan om de legitimatie van het  bestuurslid. Met deze bijdrage ondersteunen wij leden die ziek zijn of een jubileum te vieren hebben. Ook  de Ontmoetingsdag en het Sinterklaasfeest worden met ondersteuning uit deze gaven mogelijk gemaakt. Zoals u misschien al hebt vernomen vieren wij volgend jaar ons 50 jarig jubileum, 50 jaren elke week een soosmiddag en diverse andere activiteiten organiseren voor gemiddeld 70  mensen is een hele opgaaf voor het bestuur. Wij doen dat met veel plezier mede omdat wij gedragen door heel veel mensen in en buiten Stompwijk, financieel gezond kunnen blijven.

Daar zijn wij onze donateurs zeer dankbaar voor, elk jaar ervaart het bestuur weer hoe goed de vereniging in het dorp bekend is en gewaardeerd wordt.

Het bestuur is dan ook blij dat er steeds meer mensen lid worden van onze vereniging, voor de contributie hoeft u het niet te laten

(€ 23,—) daar krijgt u 10 keer per jaar de Nestor voor met leuke en interessante artikelen en voor iedereen wat wils.

 

Ook kunt u dan gebruikmaken van onze activiteiten die regelmatig in de Dorpsketting staan.

 

Vanaf 50 jaar mogen wij u verwelkomen als lid, dus schroom niet en meldt u als lid aan bij het bestuur van KBO – Stompwijk.

 

Namens het bestuur van KBO – Stompwijk

 

 

 

 

 

 

Theo Adegeest is verhuisd

Theo Adegeest is verhuisd

Per 30 april is Theo vertrokken van de Akkermunt.

Zijn nieuwe adres is:

Theo Adegeest,

W.Z.C. Buytenhage,

Bergmanstrook 45, Kamer 136,

2726 RR Zoetermeer

 

Komende donderdag, Hemelvaartsdag 9 mei is Theo jarig. Stuurt u hem ook een kaartje?

 

Bedankt, Theo v.d. Meer

 

parochieberichten

Weekvieringen in de RK Parochiekern  H. Laurentius

Dinsdag          7 mei    19.30 – 21.00 uur ouderavond ouders van de vormelingen   (pastorie)

woensdag       8 mei    18.30 – 20.00 uur voorbereiding vormelingen in de pastorie.

                                             19.00 uur   Rozenkransgebed  Voorganger Jan v. Rijn.

Donderdag     9 mei                11.00 uur Hemelvaart,  eucharistieviering met samenzang  Voorganger pastoor J.v.d. Bie   

Zaterdag     11 mei                 19.00 uur  geen viering.

Zondag       12 mei                 11.00 uur  Moederdag, gebedsviering met samenzang. voorganger Mw. Marianne Turk

Woensdag  15 mei                  19.30 uur Pinksternoveen met samenzang   Voorganger Mw. Marianne Turk.

Misintenties

Donderdag 9 mei 11.00 uur voor alle overleden die voor de vrijheid zijn gevallen, Corrie v.d. Zijden – v. Leeuwen, Piet Roeling, Nico v. Boheemen, Sjaak Vurens, Kees Luk, Dora Disseldorp – Luk, Francisca Overdevest – Nederpelt, Wim Suijten, Antoon Lelieveld en Herman Bennis 

 

Zondag 12 mei, 11.00 uur  voor de overleden armen en weldoeners van de parochie, To v.d. Bos – de Vrede, Martien v.d. Bos, Bert en Lena de Jong – v.d. Geest, overleden fam. Klijn – Lexmond, Piet v.d. Arend, Jaap Warmerdam, overleden ouders Vreeswijk – v. Leeuwen, Magda v. Santen – v. Paassen, Arend en To v.d. Voort – in ’t Veen, Gerarda de Jong – van de Poel, Cornelis Caspers ,Francisca Overdevest – Nederpelt, Cor en Nel Verhagen – Kerkvliet, Miep Mooijman – v. Veen, Wim Suijten en Herman Bennis.     

 

Kerkhulpen                           Kosters         Lectoren         Misdienaars

 

woensdag     8 mei    19.00 u  A.v.S             geen                             geen

 

donderdag    9 mei    11.00 u  A. Hilgersom   Jan Havik                     geen

 

zaterdag     11 mei    19.00 u  A.v.S              geen                           geen

 

Zondag       12 mei    11.00 u  John O.          Nel Klijn                      geen

 

Woensdag   15 mei    19.30 u  A.v.S             Connie Janson            geen

 

Kerkschoonmaak, Woensdag 15 mei om 9.00 uur gaat de schoonmaakploeg de kerk weer schoonmaken, met alle bouwactiviteiten in de pastorie is het weer hard nodig. Als u hierbij een handje wilt toesteken, dan bent u van harte welkom. De koffie met …….staat weer voor u klaar.   

                      Werkgroep Schone Kerk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22e Elfdorpentocht bijzonder goed geslaagd

sjaak v. Santen

22e Elfdorpentocht bijzonder goed geslaagd

Afgelopen zondag 5 mei organiseerde Toerclub Stompwijk de 22e editie van de Elfdorpentocht. Mede dankzij de schitterende weersomstandigheden konden we een record aantal van 1443 deelnemers verwelkomen. Hiervan gingen ruim 900 fietsers van start in Het Blesse Paard in Stompwijk en ruim 500 vanuit het Wapen van Maeslant.

Hoewel de officiële start om 8.00 uur was, werd het al ruim voor die tijd gezellig druk op de beide inschrijflocaties. Ook de rest van de ochtend bleven de inschrijvingen door lopen. De eerste uren vooral wielrenners voor de langere afstanden van 160 en 125 km, later ook veel sportieve fietsers van jong tot oud voor de kortere afstanden van 80, 45 en 25 km. Vele waren lovend over de mooie routes en schitterende omgeving waar ze doorheen kwamen. Zo zie je weer eens hoe prachtig ook het Groene Hart is.

Graag willen we weer alle vrijwilligers bedanken voor hun helpende handen tijdens de voorbereiding en op de dag zelf. Alleen dankzij hen is een evenement als dit mogelijk. En natuurlijk ook dank aan alle deelnemers. We hopen jullie volgend jaar op 4 mei weer terug te zien bij de 23e Elfdorpentocht.

Op de foto ziet u de onfortuinlijke Sjaak van Santen met zijn gezin. Sjaak werd tijdens de laatste voorbereiding van de Elfdorpentocht door een loslopende hond van zijn fiets gereden en heeft daarbij zijn rechterschouder lelijk geblesseerd. Sjaak, we wensen je een spoedig herstel!

De organisatie

Tunneltocht op Hemelvaartsdag

Na de zeer geslaagde Elfdorpentocht (9 deelnemers/-sters van de B-groep) staat er donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag) opnieuw een klassieker op het programma; namelijk de Tunneltocht. Een mooie tocht door de tunnels rond Rotterdam met koffiestop langs de Oude Maas. Deze tocht verdient veel deelnemers/-sters! De B-groep rijdt deze ook! Vertrek om 8.30 uur bij de sporthal Meerhorst. Voor de A is het ongeveer 130 km, de B rijdt een stuk korter. Tot donderdag. Hans Heemskerk

A.s. zondag is er voor alle groepen weer een reguliere clubrit. Omdat het dan tevens Moederdag is gaan de A (85 km) en de B (80 km) naar Hekendorp. De C gaat voor een rit van 45 km naar Klein Giethoorn. Vertrek is vanaf nu steeds om 8.30 uur vanaf de sporthal.

Arno van Rijn

 

Beste allemaal

Beste allemaal!

Mijn naam is Rachelle Lelieveld, 23 jaar en ik kom uit Stompwijk. Toen ik hoorde dat zumba in het dorp gestopt was, vond ik dat erg jammer!

Daarom wil ik graag proberen om weer iets met dansen in het Dorpshuis op te starten. Het plan is om op dinsdagavond van 20.00 – 20.15 een buikspierkwartier te doen en de drie kwartier erna te dansen.

Ik zou graag willen weten wie het leuk zouden vinden om hier aan deel te nemen.

Vind jij het leuk om sportief te dansen op gezellige en vrolijke muziek? Stuur dan een e-mail naar mij met daarin jouw naam, leeftijd, telefoonnummer, adres.

Laat ook even weten wat jij ervan verwacht.

Mijn e-mailadres: lelietje1990@hotmail.com

Mijn telefoonnummer: 06-28582990

Groetjes, Rachelle

 

Bingo in het Dorpshuis

Bingo in het Dorpshuis                       

Maandag 6 mei is het weer Bingo in het dorpshuis. Iedereen die eens een avondje gezellig uit wil is van harte welkom. Wij spelen 9 ronden met 3 prijzen per blaadje. De tiende ronde hebben wij maar één prijs en dat is een goed gevulde boodschappen tas. De kosten voor deze Bingo-avond bedragen € 7,50. Het eerste kopje koffie of thee krijgt u van ons. Dus inwoners van Stompwijk en omgeving kom gezellig 6 mei naar het Dorpshuis. Wij beginnen zo rond 20.00 uur en zijn meestal rond 22.15 uur klaar. Daarna heeft u nog gezellig even tijd om met elkaar wat te drinken als u dat zou willen.

Lenie Zuidgeest

 

Dringende oproep; ouders help ons aan oude of nieuwe schoenen.

28e weekendkamp Stompwijk ‘92  

Heeft u nog oude of nieuwe schoenen, die u niet meer nodig heeft, dan vragen wij vriendelijk deze in een plastic tas neer te zetten bij A. Janson, Dr van Noortstraat 62B in Stompwijk. De schoenen krijgt  u niet meer terug maar worden na het weekendkamp aan een goed doel gegeven. We zoeken minimaal nog 60 paar schoenen.  

Bij voorbaat dank, de Kampstaf

 

Gratis kunstgras

  

In verband met de renovatie van de speeltuin van Stompwijk’92 is het daarin liggend kunstgras overbodig geworden. Dit kunstgras is gratis (zelf) af te halen. Maar een kleine vergoeding t.b.v. de kantinerenovatie is natuurlijk altijd welkom!  

Interesse? Neem contact op met Max van Dijk via 071-5809740

 

Prikkeldraad op de dijk

prikkeldraad

Prikkeldraad op de dijk


Wie heeft er prikkeldraad op de dijk gedumpt?

Mijn hond kwam er met het stokgooien in terecht, gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden, maar stel als het wel zo was?

Het ligt langs het hek bij het paarden weitje. Wat gebeurt er als de kinderen die er spelen en zich openhalen aan het prikkeldraad?

Kan degene die dit gedumpt heeft het weghalen, voordat er wel ongelukken gebeuren?


Bedankt alvast, Debbie van Ooststroom

 

Dorp van het dorstige hert