Dank aan de gebr. van Bohemen

Dank aan de Gebroeders van Bohemen

Op deze wijze wil de verbouwingscommissie, de Gebroeders van Bohemen bedanken voor hun royale sponsoring en inzet van afgelopen zondag 14 maart.

De zondag dat Stompwijk ’92 tegen SJZ moest spelen. ( jammer genoeg verloren).

Maar desondanks was het gezellig druk en bovendien hadden wij mooi weer.

Het terras stond overvol en overal zag je mensen smullen van de gegrilde kippenpoten. Je kon zien dat er echt genoten werd. De opbrengst van deze sponsoring kwam geheel ten goede aan genoemde commissie. We waren dan ook zeer blij toen we gingen tellen, ik kan u zeggen het was GEWELDIG.

Zonder de sponsoring en aanwezigheid van de gebroeders, was dit niet gelukt.

Nogmaals:

GEBROEDERS VAN BOHEMEN, bedankt voor uw idee en de uitvoering daarvan.

 

Namens de commissie,

Ton Veenhof

 

CDA wil nieuw bestemmingsplan glastuinbouwgebied Stompwijk

CDA wil nieuw bestemmingsplan glastuinbouwgebied Stompwijk

Het bestemmingsplan van het glastuingebied in Stompwijk is verouderd. Dit belemmert de ondernemers in hun bedrijfsvoering vindt het CDA. Gemeenteraadslid Yvonne van Boheemen: “Ondernemers willen graag investeren in hun bedrijf en in bijvoorbeeld duurzame energieoplossingen, maar dan moet de gemeente op haar beurt duidelijkheid geven over wat er wel en niet mag in het gebied. Volgens de Nieuwe Wet Ruimtelijke Ordening moeten alle bestemmingsplannen op 1 juli 2013 vernieuwd zijn. Voor een aantal, waaronder het glastuingebied, gaat dit niet lukken. En dus stelt het College van Burgemeester en Wethouders de gemeenteraad voor, om de huidige situatie op die locaties zolang te handhaven. Yvonne van Boheemen: “Met deze voorgestelde Beheersverordening wordt dan wel voldaan aan de Wet, maar daarmee hebben de ondernemers in Stompwijk nog geen actueel bestemmingsplan. En juist daar vragen zij al geruime tijd om. Stilstand is voor hen achteruitgang.” Daarom heeft het CDA er bij het College op aangedrongen om vast te houden  aan de oorspronkelijke planning. Dat zou betekenen dat het College op korte termijn aan de slag moet met betrokken tuinders en hun belangenorganisaties LTO en MKB om tot een actueel bestemmingsplan te komen.

 

Dooifeest ijsclub Nut en Vermaak

DOOIFEEST IJSCLUB NUT & VERMAAK

Het schaatsseizoen zit er alweer bijna op. Aan het eind van het seizoen vieren we altijd feest. Dit wordt gehouden op zaterdag 20 april. Tijdens dit dooifeest worden de diploma’s uitgereikt. De diploma’s worden uitgereikt door Martijn van Es. Verder ontvangen jullie allen het boekje “Spekglad” waar alle resultaten in vermeld staan. Vooraf zullen we traditiegetrouw bowlen in Zoetermeer van 17.00 tot 18.00 uur. Alle jeugdleden van mini’s tot A junioren die schaatstraining hebben gevolgd zijn hierbij uitgenodigd. We gaan ervan uit dat iedereen meegaat. Wanneer je niet kan, dan graag een telefoontje vóór woensdag 17 april naar Erwin van Es tel. 071 8870200. Bel je niet dan zien we jullie om 16.30 uur bij de parkeerplaats van Stompwijk ’92. Wij, trainers en bestuur, brengen de kinderen per auto naar de bowling en terug. Om 18.30 uur zijn we weer terug en staat er eten en drinken voor alle kinderen/ jongeren klaar. Om 19.30 uur vindt de diploma-uitreiking inclusief de uitreiking van de clubkampioenschap prijzen plaats. Ouders mogen hier natuurlijk bij aanwezig zijn. Om 20.00 uur worden de clubkampioenschap prijzen uitgereikt aan de senioren. Zorg dat u op tijd aanwezig bent. Aansluitend is het dooifeest. Dit alles vindt plaats in de kantine van Stompwijk ’92. Tot zaterdag 20 april.

Erwin van Es

Secretaris IJsclub Nut en Vermaak

 

Opa Bos 95 jaar

opa bos

ja, het is echt waar
opa bos is 95 jaar
elke dag keer op keer
met zijn fiets heen en weer
om 5 uur bij oma en opa kip eten
en natuurlijk zijn borrel niet vergeten
het was heel bijzonder en fijn
om bij uw feest te zijn
                      bedankt voor de leuke dag


                                           xxxxxx de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen

 

Afsluiting Windkracht 6 groot succes

Afsluiting Windkracht 6 groot succes!

Afgelopen woensdag werd het muziekproject Windkracht 6 afgesloten met een concert! Heel veel kinderen uit groep 5 en 6 waren samen met hun publiek naar het dorpshuis gekomen om met de fanfare muziek te maken.  Alle kinderen zongen uit volle borst mee met de fanfare. Het klonk geweldig! Na afloop van het concert konden de kinderen nog wat instrumenten uitproberen en ook dat klonk geweldig (en hard)!

We willen alle leerlingen van groep 5 en 6 en natuurlijk de juffen hartelijk bedanken voor hun inzet  bij dit project! Het resultaat mag er zijn! We hopen dat iedereen het net zo leuk gevonden heeft als wij! Voor iedereen die nu denkt muziek maken dat is iets voor mij, Ik wil bij de fanfare! Organiseert de fanfare:

 

Woensdag 16 april om 16:00 uur

Een Open les in de grote zaal van het Dorpshuis

 

Hier kun je nog een keer alle instrumenten bekijken en uitproberen en je zelfs inschrijven voor proeflessen! Natuurlijk zijn ook de ouders (en andere volwassenen die graag muziek willen maken) van harte welkom!

Kun je niet naar de open les komen maar ben je toch geïnteresseerd in het krijgen van les/ muziek maken met de fanfare ? Bel dan even met Gerda van der Helm om een andere afspraak te maken. Het telefoonnummer van Gerda is 071-8874579 of mobiel: 06-83595916

 

Met muzikale groet,

 

Fanfare Juliana

 

De laatste koninginnedag

De laatste Koninginnedag die we voorlopig zullen hebben, komt steeds dichterbij. Natuurlijk wordt het een groot spektakel. In de sporthal gaat het dak er een avond eerder al af, met het rockconcert van Stompwijkse bodem.

Bij Fanfare Juliana en de bands, Hekking B Band en Fool Speed Ahead, wordt nog steeds druk gerepeteerd. Nadat de bands vorige week bij de fanfare op bezoek zijn geweest om mee te repeteren, zijn enkele leden van het orkest inmiddels ook bij de bands langs geweest. De samenwerking verloopt goed en wij hebben er het volste vertrouwen in dat het concert spectaculair wordt. De combinatie is voor alle muzikanten nieuw, maar iedereen is razend enthousiast over het resultaat: wat klinkt het goed!

Op maandag 29 april kunt u zelf komen luisteren naar deze bijzondere samenwerking. Het programma is erg afwisselend, waardoor er voor iedereen wel iets van zijn smaak bij zit. Nummers zoals het welbekende Bohemian Rhapsody (Queen), I’d Do Anything For Love (Meatloaf), Ring of Fire (Johnny Cash) en natuurlijk We Will Rock You zullen gespeeld worden op een manier die u nog nooit eerder gehoord heeft. Als u na de optredens van twee bands en een orkest nog steeds geen zin hebt om naar huis te gaan, verzorgt DJ Rowin  ook nog een after party.

Wij hebben zin om te rocken. U komt toch ook?

Maandagavond 29 april – Sporthal Stompwijk – zaal open 20:00 uur

 

The Beatz

The Beatz

Afgelopen weekend waren we weer tweemaal geopend!

We begonnen het weekend met Footloose. De deuren werden geopend om 21.00 uur en al snel kwamen er mensen binnen stromen. Het werd een gezellige avond en iedereen nam het thema letterlijk, want al vlug gingen de voetjes van de vloer!

Zondag gingen de deuren om 19.00 uur open en werd er door iedereen gezellig over het weekend gepraat en over de komende school / werk week.

Aankomende zaterdag zijn wij geopend met het Groene Krattenfeest!

Dit feest is een 18+ feest en speciaal hiervoor wordt er door ons weer iets speciaals geregeld! Benieuwd wat het is? Kom zaterdag dan naar Beatz! De deuren gaan open om 21.00!

Vrijdag 26 april zal natuurlijk in het teken staan van ons koningshuis!

Het naderende afscheids van koningin Beatrix en de huldiging van Willem Alexander zullen verder in het weekend gebeuren, maar wij zullen er alvast op vrijdag avond een groot feest van maken!

Trek je oranje kledij alvast maar uit de kast en kom vrijdag 26 april naar The Beatz om alvast een voorproefje te nemen op het weekend!

Ook is er dit jaar weer Stompwijk Summerland!

Afgelopen vrijdag zijn de artiesten bekend gemaakt in Beatz!

Vrijdag 26 april om 21.00 uur begint de kaartverkoop in Beatz. Zorg dat je er snel bij bent en je kaarten voor dit geweldige feest zo snel mogelijk heb!

De agenda voor komende periode:

Zaterdag 20 april Groene Krattenfeest (18+)

Vrijdag 26 april Koninginnenach

Zaterdag 4 mei Hawaii Party (gratis entree)

Vrijdag 17 mei Cheers to the Freaking Weekend!

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op www.beat-z.nl voor de agenda, foto’s van al onze feesten en de openingstijden!

Wij wensen jullie een fijne school- en of werkweek en we zien jullie allemaal binnenkort weer!

 

Het Beatz bestuur

 

Tweede Paasdag was het zover

cees van veen

Tweede paasdag was het zover

Onder een fel zonnetje, maar een koel temperatuurtje waren een aantal fanatieke paardensportliefhebbers vertrokken naar de drafbaan Alkmaar om Cees van Veen die daar Nooit Gedacht vertegenwoordigde in een gelegenheidskoers voor kortebanen te ondersteunen.

Het programma van die dag was al buitengewoon interessant en het sfeertje was er ook naar. Maar tegen de tijd van de 6e koers – die van Cees – begon de spanning al aardig toe te nemen. En die koers werd een echte happening!

De koukleumen onder de supporters zetten een muts op en ritsten de jas dicht en togen naar buiten om Cees en zijn Cooll and Fanatic toe te juichen!

Tijdens het voorkwikkelen klonk er dan ook al luid applaus van de Stompwijkse aanhang.

Ook het Hoofddorps publiek liet zich niet onbetuigd toen hun held Charles de Leeuw de tribune passeerde. Zo was er al heel snel een sfeertje van gezonde rivaliteit – en de koers was nog niet eens begonnen!

Toen het startschot was gevallen hadden de meeste supporters de bibbers in de benen.

Cees startte goed maar werd halverwege de koers ingesloten en dreigde daar niet meer uit te raken. Het was een koers over 2060 meter maar al die tijd konden Cooll and Fanatic en Cees geen kant uit. Vóór hun waren paarden, naast hun waren paarden, achter hun waren paarden!

Maar in………. de laatste bocht wist Cees op een lumineuze manier zich te ontworstelen aan al die wegversperringen. Toen was de beer los! Hij gaf Cooll and Fanatic het teken en liep 4 dik door de buitenbocht op naar de finish.

Helaas was de eindstreep net een eindje te kort en zij konden de Hoofddorper Charles de Leeuw niet meer inhalen.

Jammer want met een paar meter meer hadden zij die Hoofddorper het nakijken gegeven!

Toch een geweldige prestatie van de pas 4 jarige Cooll and Fanatic en “Onze Cees”!!

Namens Nooit Gedacht,

Conny Oliehoek

 

Dorp van het dorstige hert