De fietskring gaat weer starten!

  

Woensdag 24 april gaan we weer beginnen met de fietstochtjes van de Kring.

Om ook weer wat nieuwe fiets-liefhebbers mee te krijgen even een uitleg wat de fietskring inhoudt.

We fietsen 1 x per 2 weken, afwisselend op woensdag of donderdag.

De start is om 9.30 uur bij de kerk. Zodra de kerkklok luidt gaan we weg. Je hoeft je niet aan-of af te melden en iedereen is welkom, jong of oud en man of vrouw. Het tempo ligt niet zo hoog, gemiddeld ± 15 km/uur, zodat iedereen het bij kan houden. De afstand is 25-30 km en halverwege is er altijd een koffie/thee stop. Het is handig wat kleingeld en plakspullen bij je te hebben en eventueel regenkleding. Alleen als het heel hard regent gaan we niet fietsen.

Hierbij de data van het hele seizoen, zodat u het alvast op de kalender kunt zetten.

Data Fietskring 2013

Woensdag                                   24 april

Donderdag                                    9 mei (Hemelvaart, wordt er niet gefietst)

Woensdag                                  22 mei                                                              Woensdag                      14 augustus

Donderdag                                  6 juni                                                              Donderdag                      29 augustus

Woensdag                                 19 juni                                                              Woensdag                      11 september

Donderdag                                 4 juli                                                                Donderdag                    26 september

Woensdag                                17 juli                                                                Woensdag                        9 oktober

Donderdag                              1 augustus                                                          Donderdag                      24 oktober

 

Op donderdag 23 mei is de fietstocht van de KBO. 

Annie van Rijn

 

Bijzondere ontmoetingen met de koninklijke familie

Bijzondere ontmoetingen met de koninklijke familie

Ik weet niet precies meer in welk jaar het geweest is, maar het moet zo ergens 1998 of 1999 geweest zijn, dat op het interne mededelingen bord van Nutricia aangekondigd werd dat Prins Willem Alexander een werkbezoek zou komen afleggen. Er kwamen wel vaker bijzondere gasten uit het binnen- of buitenland dus erg opkijken deed ik daar niet van.

Mijn werkzaamheden lagen op het vlak van logistiek en automatisering en enkele jaren eerder was een prachtig project afgerond met de realisatie van een prachtig hoogbouwmagazijn, waarin we meer dan 10,000  pallets konden opslaan in stellingen.80 meter diep en 12 meter hoog werden pallets met bemande hoogbouwkranen willekeurig opgeslagen en na verkoop weer uitgeslagen.

Wifi bestond nog niet. Maar wel waren we begin jaren 90 een van de eersten in Nederland die deze heftrucks met radiografische terminals gingen aansturen. Draadloos kregen zij de opdrachten op de terminals en via scanning van de barcode werden de opdrachten in het computersysteem bevestigd. Een stukje hightech waar Nutricia best trots op was. In het excursieprogramma van Nutricia was dan ook steevast het nieuw hoogbouwmagazijn opgenomen. Vooral als er weer een hele klas verpleegsters met open mond tegen die 12 meter hoge muur met baby- en sondevoeding aan stond te kijken, waren wij ook altijd wel ergens op de werkvloer aanwezig om met open mond tegen zoveel jong schoons aan te kijken. Hoort wat, voor wat ….. was het motto.

Enkele dagen later moest ik bij mijn superieur komen. “Je weet dat Alexander op  werkbezoek komt!” zei hij. “Ja!” dat heb ik gelezen. “Nou, maak je borst maar nat, want jij moet hem de hoogbouw rondleiden en uitleggen hoe die radiografische terminals werken!” Dat was andere koek dan verpleegstertjes in de gaten houden ……

Gezamenlijk een plan gemaakt van wat we hem gingen laten zien en hoe we het aan zouden pakken. Eerst beneden op de vloer even rondkijken en de terminals uitleggen en dan kon je bij ons van boven vanaf een beveiligd bordes het logistieke proces van de hoogbouwkranen bekijken. Het programma werd doorgegeven aan de organisatie en het werd goedgekeurd, maar werd nog wel wat ingekort. Op de bewuste dag kwam Alexander met om hem heen een paar leden van onze directie, maar ook een aantal beveiligingsmensen.  

Ik werd netjes voorgesteld en begon met het uitleggen van hoe de terminals werkten en liet hem ook een paar barcodes op pallets scannen om een beetje mee te spelen.  Vervolgens  bekeek hij de hoogbouwkranen en voordat we naar het beveiligde bordes zouden gaan zei hij tegen mij: “Zo, dat is hoog, zo’n hoogbouwtruck!  Mag ik ook een ritje mee ? “ 

 

Dat stond niet in het protocol, dus ik keek mijn baas aan, die knikte en ik zei: “Ja hoor dat kan wel. Maar dan moet u wel alleen mee met de heftruckchauffeur, ik weet niet hoe ik zo’n ding moet besturen” . “Geen probleem” zei hij en stapte op bij Yalcin, de Turkse heftruckchauffeur  en samen verdwenen ze 12 hoog de hoogbouw in. De truck kon alleen achterin het magazijn van pad wisselen en al gauw waren we ze kwijt. De beveiligingslui begonnen al nerveus rond te lopen en te kijken waar de prins uithing.  Het duurde en duurde en plots kwam de hoogbouwtruck weer aanzetten een heel eind verder in een ander pad en niet met Yalcin, maar Alexander achter het stuur, pallet op zijn vorken, scanner in de hand en netjes de opdracht in de computer afgemeld. Je had die gezichten van de beveiligingsmensen moeten zien. Die waren echt in paniek. De prins bedankte Yalcin voor de spoedcursus Hoogbouwtruck besturen, die hij achterin het magazijn ongepland had gekregen en mij voor de uitleg van de radiografisch terminals. Dit was mijn erg leuke, maar zeker zeer bijzondere ontmoeting met onze aanstaande koning, wat ik niet snel zal vergeten.

 

Leo Oliehoek

 

 

 

 

 

Nogmaals Jan

 

Twee weken geleden stond Jan op maandagochtend ineens voor de deur, rode wangen van de kou. Hij schoof even aan de koffietafel aan en vertelde hoe het ooit begon. Het was in de jaren 50 dat er tbc heerste en buurman Piet van Leeuwen naar een sanatorium moest om op te knappen. Hij had destijds aan Jan gevraagd of hij dan tijdelijks de honneurs in de kerk wilde waarnemen inzake het collecteren. Dat wilde Jan wel. Toen maanden later Piet weer hersteld op de Dr. Van Noortstraat (nieuwe huizen) kwam heeft hij gevraagd of hij het wilde blijven doen, omdat het hem zo goed af ging. Zo kan het zijn dat je soms ergens ja tegen zegt en hier dan 60 jaar later nog plezier in hebt. Jan we zijn trots op je!

 

Petra Oliehoek– van Es

 

Hoera 95 jaar

buurman bos

Hoera 95 jaar
 
Jan van den Bos oftewel opa Bossie is 95 jaar. Wij vinden dit hééééél bijzonder om met u te mogen vieren. Wij willen u een hele fijne dag toewensen.
 
Groetjes alle kinderen, kleinkinderen
en achterkleinkinderen

 

KBO

Katholieke Bond van Ouderen te Stompwijk

Nieuwsbrief  april 2013

Uitnodiging,

Kaarten en Rummicub spelen, in huize Emmaus te  Zoeterwoude

De KBO-leden uit Stompwijk worden uitgenodigd door KBO Zoeterwoude om deel te nemen aan de klaverjas en rummicub middag in huize Emmaus op donderdagmiddag  11 april.

Er wordt gespeeld voor leuke prijzen, maar in het spel moet niets, alles gaat om de gezelligheid en sportiviteit.

Wij wijzen u erop dat uw aanwezigheid vanaf 13.45 uur op prijs gesteld wordt, de bewoners moeten hun maaltijd rustig kunnen nuttigen, dus houd daar A.U.B. rekening mee door niet te vroeg aanwezig te zijn.

 

Lezing Van Leo Fijen in de Triomfatorkerk te Den Haag

Donderdagochtend 11 april geeft Leo Fijen een lezing in de triomfatorkerk Juliana v. Stolberglaan 154 in Den Haag.

Het onderwerp gaat over “Kansen om jong te worden in de herfst van je leven “

Deze lezing is voor alle leden en niet leden toegankelijk.

Zoals u waarschijnlijk wel bekend zal zijn is Leo Fijen bekend van RKK pastoraat in radio en TV programma’s .

De aanvang van deze lezing is 10.00 uur, zaal open  09.30 uur.

 

Bedevaart naar Den Bosch

Dinsdag 14 mei gaan KBO Stompwijk en Zoeterwoude voor de 24ste keer met bedevaart naar de Lieve Vrouwe van Den Bosch.

U kunt zich nog tot 13 april opgeven op telefoonnummer 0715804342.

Er hebben zich tot nu toe 5 mensen aangemeld.

 

Het bestuur   

 

Jan van den Bos 60 jaar collectant

 

Afgelopen zondag is Jan van den Bos in de kerk in de bloemetjes gezet.  

Hij kreeg het volgende te horen van ondergetekende, die met een apart petje,
liet weten dit te doen uit hoofde van de functie van penningmeester van de HH. Petrus en Paulus parochie, waarvan de H. Laurentius een onderdeel is. 
 

De koningin zou eigenlijk komen spreken,
speciaal voor jou, Jan – dat is een hele eer,
maar toen ze hoorde dat ik ook zou komen
toen wilde ze dus plotseling niet meer.

De burgemeester zou haar toen vervangen
hij had zijn lange speech al voorbereid
maar toen hij hoorde dat ik ook zou komen
toen zei hij, ach helaas, ik heb geen tijd.

 

Zo ging het ook met andere BN’ers
eerst graag en daarna; jammer toch maar niet
en dat is dus de reden van mijn toespraak
en dat je mij nu sprekend voor je ziet.

 Maar misschien is dat ook wel heel toepasselijk want waar we Jan mee willen feliciteren en vooral ook voor willen bedanken is niet alleen het feit dat hij 95 wordt, maar dat hij van die 95 jaar al 60 jaar collectant is in de kerk.

En dat doet mijn penningmeester-hart natuurlijk heel veel goed, want onze parochie heeft het niet zo breed en moet op de kleintjes passen. Dus mensen als Jan zijn hun gewicht in goud waard.

 Iedere week, zonder mankeren, rond met het mandje om de benodigde gelden op te halen. En op het laatste wekend van de maand ook even een seintje aan de voorganger dat het ‘stille’ collecte is en of dat er toch vooral even bij gezegd kan worden. Zodat bij het tellen van de opbrengst van de collecte
zou blijken dat er echt wat meer gegeven is.

 

Jan, ik kan natuurlijk nog uitgebreid uit gaan wijden over wat je in al die 95 jaar nog meer gedaan hebt, maar dan zitten we hier over een uur nog.

Ik laat dat dus over aan degenen die je in de komende week ongetwijfeld ook nog komen feliciteren.

 Ik wens je namens de parochie en namens allen hier aanwezig nog een schitterende tijd die komen gaat en mocht de koningin straks toch nog komen
dan heeft ze pech – dan is ze mooi te laat. Ik heb gezegd – ik dank u

 

Natuurlijk kon Jan niet weg zonder bloemetje en een fles met passende inhoud.

 

In Jans dankwoord gaf hij aan voorlopig nog op dezelfde voet door te willen gaan met alles wat hij doet. En daar houden we hem aan.

 

Jan gefeliciteerd en bedankt.

 

Namens de hele parochie Marianne Turk

 

 

 

 

 

 

Nieuwe website Pater Bandsma

Nieuwe website: www.stichtingtedbandsma.nl

 

Vrijdag 12 april koppelkaarten in de kantine van Stompwijk ‘92 voor Stichting Pater Ted Bandsma Villaverde-Filippijnen.

Aanvang 20.00 uur. Natuurlijk zijn er weer prachtige prijzen.

Bezoek onze nieuwe website en kijk wat we doen, al gedaan hebben en wat u kunt doen.

           Groetjes Jos en Jacqueline de Groot tel. 071-5801715 of 079-3312201

 

The Next Pop Talent op SBS 6

iris

Mijn vriendin Iris de Schepper doet mee met het programma The Next Pop talent op SBS6. Nu is zij door alle voorrondes heen en staat ze a.s. zaterdag in de liveshows! Zij heeft stemmen nodig om door te kunnen naar de 2e live show! Dus ik vraag hierbij om wat steun van jullie.

Allemaal kijken en stemmen a.s. zaterdag 20.00 uur bij SBS6!!

                                                       Alvast bedankt!  Eva Oliehoek 

 

uitslag kaarten Besluiters

Uitslag laatste kaartavond Blesruiters

 

Het was weer zover, vrijdag 5 april was weer onze laatste kaartavond. Deze avond sloten we af met 10 tafels. De uitslag is als volgt: 

       René Mohle                         6302 punten

2         Theo Ammerlaan                   5526

3         Roelie v.d.Vegt                     5241

4         Ton Zuidgeest                      5167

5         Joop van Rijn                       5148

6         Sjaak Kappetein                   5112

7         Lenie Overdevest                 5096

8          Hans Boers                        5073

9          Wim v.d. Helm                  4993

 

De troostprijs ging dit keer naar Vera Ammerlaan. Ook werden er deze keer 3 prijzen verloot onder de personen die 6 keer of meer geweest zijn.

Deze prijzen, een waardebon van de COOP van € 30,—  en een bos roosjes, gingen naar Cock Guldenmond, Alfons Belt en Theo Ammerlaan.

 Ik wil de dames achter de bar, Maartje en Naelle, Sjors, Alex, Lucie en Charel bedanken voor hun hulp bij deze kaartavonden.

Ik hoop dat jullie volgend seizoen weer beschikbaar zijn.

 Ton Zuidgeest

 

Dorp van het dorstige hert