Alle berichten van administrator

Wordt ZomerPret vervolgd??

Wordt Zomerpret vervolgd??

ZomerPret is een geweldig evenement voor de jeugd, waar, zoals afgelopen week weer bewezen is, echt wel behoefte aan is. In 5 jaar tijd is ZomerPret (voorheen WoejPret) vanuit het niets geworden tot wat het nu is. Zelf heb ik de afgelopen 5 jaar de meeste voorbereidingen (inkopen, promotie, vrijwilligers werven, materialen regelen, financiën, voorbeelden maken) veelal alleen gedaan en gelukkig waren er vrijwilligers die in de Zomerpretweek hielpen. Maar ik heb menig slapeloos nachtje gehad over de Zomer/WoejPret. En nu is de tijd gekomen, dat ik ermee stop. Je moet tenslotte stoppen op je hoogtepunt. Ik hoop dat er meerdere mensen zijn die achter dit evenement staan en die verder willen gaan met ZomerPret, want er wordt door de kinderen enorm veel plezier aan beleefd. Ik heb er de afgelopen jaren ontzettend veel van geleerd. Ik heb genoten van de kinderen en ook al vinden m’n eigen jongens het jammer dat ik stop, het is goed zo.

Bedankt aan iedereen die de afgelopen jaren heeft geholpen of heeft deelgenomen.

Anneke van Bemmelen

 

Gymjuf of -meester gezocht

Stompwijk ’92: gymjuf of -meester gezocht

Voor de peuter- en kleutergym zijn wij vanaf 6 september op zoek naar een leuke, nieuwe juf of meester.

Jayme en Maira geven op zaterdagochtend van 9.00u tot 12.00u gymles aan kinderen vanaf 2 t/m 6 jaar. Zij zijn nog op zoek naar een derde persoon om het team te versterken.

Vind je het leuk om met jonge kinderen te werken en spelen?

Dan kun je contact opnemen met Martin Bakker.

Tel: 071-5809110

E-mail: bakfiets@ziggo.nl

 

Inloopavond bereikbaarheid Stompwijk

Inloopavond bereikbaarheid Stompwijk

Dinsdagavond 2 september is er in het Dorpshuis in Stompwijk een inloopbijeenkomst die in het teken staat van de bereikbaarheid en leefbaarheid van Stompwijk. De verschillende varianten die afgelopen maanden voor de problematiek van de Stompwijkseweg en Dr. Van Noortstraat in beeld zijn gebracht, worden dan toegelicht. Inwoners en ondernemers van Stompwijk en overige belangstellenden zijn van harte welkom om vragen te stellen en een voorkeur uit te spreken voor de in hun ogen meest wenselijke variant. De inloopbijeenkomst begint om 17.00 uur, de presentatie vindt plaats om 19.30 uur.

Consultatienota

Op www.lv.nl/stompwijk staat alle informatie over de onderzoeken die zijn gehouden en de varianten die daaruit naar voren zijn gekomen. Daar staan ook de ‘consultatienota’, een handzame samenvatting, die kort en bondig de problematiek en de mogelijke oplossingen beschrijft en een digitaal reactieformulier.

Voorlopige voorkeur

Burgemeester en wethouders hebben zich half juli uitgesproken voor een voorlopige voorkeursvariant. Die variant houdt in reconstructie van de Stompwijkseweg, herinrichting van de Dr. Van Noortstraat, aanleg van de 1e fase Verbindingsweg en aanpassen van de Huyssitterweg en Huyssitterbrug. Vanaf half september 2014 vindt de besluitvorming plaats over de definitieve voorkeursvariant. Hierin weegt de mening van de bewoners, de bedrijven en andere betrokkenen zwaar mee. Reageren op de varianten is nog mogelijk tot en met dinsdag 9 september. Daarna kunnen het college en de gemeenteraad een definitieve keuze maken voor één van de varianten.

 

Toerclub Stompwijk

Afgelopen zondag reden alle groepen naar Nieuwkoop. Rond half 9 vertrokken weer 47 fietsers voor deze mooie rit.

De B vertrok met z’n 6-en (4 mannen/2 vrouwen) naar Nieuwkoop. Bij de start was het nog grijzig weer, echter na een kilometer of 10 werd het zonnig. “Misschien kunnen we straks buiten op het terras koffie drinken” opperde ik. Dit was waarschijnlijk aan het verkeerde adres bij de weergoden, want in de buurt van Bodegraven werd de lucht donkerder en donkerder. Onder een viaduct werden voor de zekerheid de jasjes aangedaan. Geen overbodige luxe want op de resterende 15 km naar de koffiestop barstte er een bui los. Hij liep over de volle lengte leeg. Het kwam met bakken naar beneden. Op het anders zo lieflijke smalle pad vanaf de witte toren (“potlood”) naar Nieuwkoop werd het, door de stromende regen, gewoon donker en nog koud ook. Een groep van een andere Toerclub moest daar stoppen om een lekke band te verwisselen. Hoeveel pech kun je hebben. We hadden er ca. 40 km opzitten toen we verkleumd bij het café “De eerste aanleg” aankwamen voor de koffiestop. Gezien de grote toeloop, ook van andere Toerclubs, moesten we naar een grote zaal aan de achterzijde van het café. De zaal zal er na afloop niet meer uitgezien hebben, want iedereen kwam doornat binnen. We hadden de hete koffie met speculaasjes hard nodig om weer een beetje bij onze positieven te komen. Op de terugreis naar Stompwijk zaten we, in de zon, weer lekker op de fiets en reden we een mooie Groene Hartroute. Ook droogde onze kleding weer een beetje op. Om 12.10 uur thuis in Leiden met 80 km op de teller. Achteraf een memorabele maar leuke fietszondag.

Hans Heemskerk  

De C groepen

Net als alle andere groepen gingen ook wij naar de koffietent “De Eerste Aanleg” in Nieuwkoop. 7 Dames vertrokken bij de C1 en bij de C2 3 dames en 3 heren. Via Zoeterwoude ging het in een stuk langs de N11 naar Alphen. Daar sloeg het weer om en vlakbij de Hefbrug gingen de regenjasjes aan. Het ging behoorlijk door met regenen en daarom hebben we even gescholen onder een viaduct daar. Gelukkig klaarde het wat op en reden we verder via de Kortsteekterweg en de Ziende. Het tempo hielden we er aardig in en het ging lekker zo voor de wind. Bij de koffietent aangekomen mochten we plaatsnemen in de grote zaal achterin en ook andere groepen zaten al binnen, net zo nat als wij of nog natter. Er werden zelfs kledingstukken buiten uitgewrongen!! Het was sowieso apart dat we op de stoffen stoelen mochten zitten, waar ook later plasjes water op de vloer verschenen. Na een lekker bakje koffie weer terug. Het was nog steeds niet helemaal droog. Het ging weer over de Ziende en via Zwammerdam naar Boskoop. Nu lag het tempo lager, want het waaide behoorlijk. Gelukkig scheen hierbij wel weer het zonnetje en bleef het nagenoeg droog, op een buitje na in Boskoop, maar toen stonden we al te schuilen. Door Hazerswoude en de Bent reden we naar Zoeterwoude waar ik om ± 12.15 uur aankwam. De rest was met bijna 65 km. om 12.30 uur thuis.

Annie van Rijn  

Groep C2

Met ons zessen gingen we op weg naar de 1e Aanleg in Nieuwkoop. In de buurt van Alphen a/d Rijn moesten wij er aan geloven. Een fikse regenbui speelde ons parten. Gelukkig zijn daar genoeg tunneltjes om even te schuilen. De regenjassen waren inmiddels aangetrokken en met weinig wind kwamen wij relaxt aan bij de koffie. Terug zagen we nog wel buien gaan, maar wij hadden de zon en inmiddels een stevige tegenwind. Ondergetekende fietste voor de eerste keer dit seizoen mee, maar had wel veel wandel kilometers in de benen. Het was even bikkelen, maar achter de twee kopmannen lukte het prima. De terug route ging door Aarlanderveen, de buitenkant van Alphen aan de Rijn, de Lagewaard van Koudekerk aan de Rijn, ‘Heineken’ Hazerswoude Rijndijk en ‘SJZ’ Zoeterwoude. Wij kwamen met 61 km om 12.20 uur moe en voldaan thuis en we hadden lekker gefietst!

Lia de Jong-Zwetsloot  

Aanstaande zondag staat voor de A (85 km) en B (80 km) de rit naar Oudewater op de planning. De C gaat naar Langevelderslag voor een rit van 65 km. Vertrek is weer om 8.30 uur.

 

 

 

Alle Cowboys en Indianen weer naar school

cowboys 1

      

ZomerPret is weer evenals voorgaande jaren geweldig verlopen! Maandag hadden al vele kinderen de weg naar het Dorpshuis gevonden en kon er volop geknutseld worden. En al waren de weersverwachtingen voor dinsdag , de dag van het begin van de huttenbouw, heel slecht (80% kans op regen) was het ’s morgens om 10 uur droog en de daaropvolgende dagen blééf het droog. Per dagdeel waren er gemiddeld 75 kinderen aanwezig bij de Zomerpret. Er was dan ook van alles te doen en de kinderen mochten ook zelf bepalen wat ze wilden doen. Wilde je hutten bouwen, dan ging je hutten bouwen. Wilde  je een dromenvanger maken, een vlag schilderen, een stokpaard maken, porselein verven, het maakte allemaal niet uit, het kon allemaal. Ook voor eigen ideeën werd een oplossing gezocht en met hulp van de vrijwilligers was er voor de kinderen van alles te doen. In het Dorpshuis konden de kinderen volop hun gang gaan, met klei, verf, wol, lappen, tegeltjes, glazen potjes, gips beeldjes, en nog veel meer. En alle werkjes mochten direct mee naar huis.

Kreeg je trek, dan kon je pannenkoekjes bakken, en er was ook altijd limonade en een snoepje. Donderdag werden er ook ijsjes getrakteerd door de jarige Stein. Natuurlijk is de huttenbouw voor vele kinderen het hoogtepunt van de ZomerPret, Het is dan ook erg leuk om te zien hoe grote en kleine kinderen met elkaar samen spelen en hoe ze van elkaar leren.                                                          

Er was een heuse Saloon gebouwd, mét bar, waar je heerlijk kon chillen met je vrienden. Er was een waterbak waar goud gezocht kon worden.  Er was een echte meidenhut, helemaal bekleed met allerlei oosterse lapjes.   cowboys 2

Er waren hele vestingen gebouwd, waar het af en toe met de blaasgeweren wel eens iets te hard aan toe ging en waar de leiding echt wel in moest grijpen, maar waar altijd gelukkig alles weer goed afliep. Er waren een heleboel  hutten, waar architecten nog iets van kunnen leren. Op woensdagmiddag hebben veel ouders en opa’s en oma’s al dit moois kunnen bekijken en werd er druk gehandeld tijdens de kleedjesmarkt. De zomerpret werd afgesloten met de Bingo op donderdagmiddag waar ieder kind met een prijs naar huis ging..  

Namens alle kinderen wil ik alle vrijwilligers, die er afgelopen week bij waren, hartelijk bedanken. Ook bedanken we Jeanette Schuyt voor het maken van de wigwams, Fa. P. van Leeuwen voor het leveren van pallets en het afvoeren van het hout,  De Bouwhof uit Zoetermeer voor  allerlei mooie stukken hout en potten verf en Fonds 1818 voor de Lenteprijs.

cowboys 3

Vele kinderen hebben er een mooie jeugdherinnering bij.

 

Anneke van Bemmelen

 

 

Lieve klanten

Lieve klanten

Graag wil ik op zaterdag 6 september a.s. tussen 14.00 uur en 17.00 uur onder het genot van een drankje afscheid van jullie nemen en echt heel leuk is dat onze voorgangers, Joop & Coby Massaar, die middag ook aanwezig zijn.

Wij willen deze gelegenheid ook graag gebruiken om het restant van de winkelvoorraad zoals laarzen, dektuigjes, dekblokken, emmers, glijmiddel, CMK en Bayer Huis & Tuin en nog veel meer, tegen een scherp gereduceerde prijs, aan te bieden. De opbrengst daarvan gaat volledig naar een goed doel.

Gezien onze leeftijd en de huidige actualiteit hebben wij gekozen voor het volgende doel:

“Adopteer een Granny in de Oekraïne”  en “Dorcas helpt de Oekraïne”.  

lieve klanten

Dorcas is mogelijk bekend van de jaarlijkse voedseltransporten in het najaar richting Oost Europa.

Graag tot zaterdag 6 september.

Jan & Annet Bregman “De Bregshop”

P.S. Aangezien wij geen facturen meer versturen, kan uitsluitend contact of per pin betaald worden, maar natuurlijk bent u ook van harte welkom als u niets wilt aanschaffen.

 

Genieten!!

genieten

 

Zondagmorgen om 8.30 uur werden wij gastvrij ontvangen door Desiree van Het Blesse Paard. Het weer zag er veelbelovend uit.

Vanaf 9 uur kwamen de eerste deelnemers zich melden bij Het Blesse Paard.

Daar was de ontvangst, de gasten konden koffie en appelgebak krijgen met slagroom. Om 10.05 uur vertrokken de eerste van de 55 auto’s, wat een geweldige opkomst! 

Vele mensen uit het dorp kwamen zich vergapen aan de Porsche’s, Cadillac’s, Mustang’s, Camaro’s, Corvette’s en alle andere auto’s op leeftijd, het leek wel de Sinterklaas intocht!!  

De route ging binnendoor naar Kinderdijk langs de Lek en in Oud-Alblas was de lunch, daarna met de pont naar Schoonhoven. Heerlijk rijdend over mooie weggetjes terug naar Stompwijk waar we bij Joost nog een hapje en een drankje verzorgd hadden voor de deelnemers. Wij willen iedereen bedanken voor hun deelname en zien jullie graag volgend jaar op 30 augustus 2015 voor de 5e Oldtimerrit in Stompwijk.  

Met vriendelijke groeten van,

Joost en Marion Janson en Adri en Roos Bennis

 

MKB Stompwijk

We staan aan de vooravond van een belangrijke verandering. De infrastructuur van Stompwijk is al jaren het onderwerp van gesprek en knopen moeten eerdaags doorgehakt worden.

Zoals bekend is er een variantenstudie geweest naar dit infrastructurele vraagstuk. Het college heeft een voorkeursvariant aangegeven. Deze voorkeursvariant wordt ook ondersteund door het MKB LV-Stompwijk de Adviesraad en klankbordgroep. Deze variant staat voor reconstructie Stompwijkseweg, herinrichten Dr.v.Noorstraat, aanleggen eerste fase verbindingsweg en aansluiting maken via de Huyssitterweg en Huyssitterwegbrug op de Dr.v.Noorstraat, dit alles voor 28 miljoen euro, wat binnen budget past. Wil je alvast meer informatie kijk dan op www.lv.nl/stompwijk.

Echter wij begrijpen dat het voor veel Stompwijkse bewoners en ondernemers een ingewikkeld en onduidelijk verhaal is. Daarom hebben wij vanuit MKB LV-Stompwijk een informatieve flyer maken met daarin de verschillende varianten bondig toegelicht met de consequenties die bij de varianten horen. U treft deze flyer bij de Dorpsketting aan.

 

Thailand promotieavond

thailand 2thailand 1

Thailand promotieavond bij Eetcafé Aswieta

za 20 sept a.s. 

Omdat ik op mijn vele motorreizen door Thailand weg ben geworden van het prachtige land en de lieve mensen wil ik dat met de omgeving delen.

Eens kijken of er animo is voor een presentatie van wat ik daar heb gezien en ontmoet. Daarbij laat ik de hele goede mogelijkheden voor een avontuurlijke vakantie op de motor, backpack of georganiseerde reis zien. Wat zijn er zoal voor problemen waar je rekening mee moet houden, de taal en waar hoef je je niet of wel druk om te maken. Hoewel er media aandacht is voor de politieke toestand in Thailand kan ik u melden dat voor vakanties er geen belemmeringen zijn.

Omdat de beste tijd om in Thailand op vakantie te gaan van november tot april is meld ik het nu alvast. Of u komt gewoon lekker eten en gezelligheid.  

Van 17:00 tot ongeveer 21:00 uur

 informatie en Thais buffet voor € 15,- pp 

U kunt inschrijven door dit bedrag pp te storten op   NL63RABO 0 149 2017 02 tnv Eric Fontein onder vermelding van Thai promotie avond. Indien het aantal aanmeldingen te laag is wordt dat terug gestort, indien er meer aanmeldingen zijn dan er terecht kunnen doen we het een week later nog een keer.